Infra skrev:Är det att stryka medhårs att bespara dom livhanken? Då är du alltså för dödsstraff för en skitstöld av mindre värde, 228:-. Sen är det inga barn och hundar ute på nätterna. Jag tror inte att gärningsmannen varken brydde sig om deras liv eller bensintjuvarnas. Liv var det sista han var ute för att rädda. De blir allt sjukare, högerns argument för att försvara morden.ericTheDog skrev:Självfallet har fel begåtts - i detta fall var det massor av fel som begicks av två kriminella ynglingar. Kort sagt, helknäppa människor gör ibland helknäppa saker och då kan det gå så här illa.formsvackan skrev:Nej. Till annat trams räknar jag era åsikter om att inget fel begåtts, trots att två unga män miste livet.Secrist skrev:I vilket fall så verkar du inte skriva under på Infras tjat om överlagt mord och annat trams.formsvackan skrev:Vad är detta att tjattra om ? Chefsåklagaren har konstaterat utifrån lämpligt lagrum att poliserna gjort fel och valt att väcka åtal.
Polisens kommenar "... får se hur det går då ..." känns mycket ogenomtänkt och hade i mina ögon motiverat att brottsrubriceringen tjänstefel kompletteras med framkallande av fara för annan.
Det får väl vara nån jävla måtta på i vilka lägen man ska stryka kriminella medhårt. Människor som är så pantade att de kör som vettvillingar och inte ens stannar för nerfällda bommar innebär STOR fara för helt oskyldiga barn och vuxna. Det vore synnerligen oansvarigt att låta dem fortsätta sitt rally med oskyldigas liv som insats.
Jag är för att man stoppar tjuvar och mordbrännare.
Om tjuven är så korkad att denne riskerar livet för 228:- kan inte jag hjälpa liksom...