*asg*Fistarn skrev:Fistarn skrev:Allt mer tyder på en hjärnskada hos digSniperace skrev:är det dina argument? *asg*
Det är ett tydligt klargörande över din oförmåga att skilja på vad jag skriver, och vad du hittar på att jag skriver, det tyder på hjärnskada, när saker skrivits 100-talsgånger av mig och andra forumvänster, och du fortsätter påstå att vi inte "tagit" avstån
d. Jag kan inte se det som nåt annat än att nåt fattas dig. En invandrare utan svenska språket skulle fattat efter 10 gånger, ett litet barn skulle fattat efter 1 - 5 gånger, du har inte fattat på över 500 ggr.Sniperace skrev:börjar du bli desperat vännen?
1 Jag är inte din vän !
Ja det är någon form av desperation från min sida. Man blir lätt desperat i en debatt där du inte kan skilja på vad jag skriver och vad du hittar på !Sniperace skrev:V sade sig tidigare vara KOMMUNISTER,
JaSniperace skrev:sedan tog de bort ordet kommunist
JaSniperace skrev:och ändrade INGET i sitt program,
Har du belägg för det ?Sniperace skrev:och många har frågat VAD som har ändrats genom detta, INGEN har fått ett vettigt svar,
Kanske för att det inte är en vettig frågaSniperace skrev:vissa påstår att V var FEGA som tog bort ordet kommunist enbart för att det klingade negativt,
Okej .... jag tycker det var smart eftersom det finns idioter som fört vilseledande propaganda om V i syfte att föra fokus bort från Vs politik... känns det igen Sniper ?Sniperace skrev:andra kallar dem förrädare som nu förnekar kommunismen, andra återigen FÖRSVARAR kommunismen och säger att det INTE var kommunism i öststatsdiktaturerna som kallades kommunister.
Det finns dom som påstår att ideologin kommunism aldrig genomförts av öststaterna, och de har rätt. Det finns ingenting i Marx och Engels manifest som liknar det tex Stalin genomförde. En normalbegåvad 10-åring skulle förstå detta med lite historieläsning. Men Sniper VÄLJER att inte förstå.Sniperace skrev:varför är du så rädd att många anser V fortfarande vara just kommunister osv...
Jag är definitivt inte rädd för det, jag är rädd för Alliansens politik, som splittrar Sverige och ger utrymme åt SDs främlingsfientlghet.
Möjligtvis gör det mig rädd att så många gått på den högerpropagande kring ordet kommunism som såna som du sprider, och dina ledare.
Jag tror att folk som är politiskt lata, går på sånt och inte tar sig tid att kolla upp politiken, och ni upplever det som er sista chans att sprida lögner för att hålla tillbaka den solidariska, miljövänliga, småföretagarvänliga politik som Vänsterpartiet för.
Men jag tror att en dag kommer folk vakna och se vad som sker. Redan idag finns det frågor som en majoritet av svenskarna är överens om, men bara Vänsterpartiet står upp för i riksdagen....det kommer en ändring, och den kommer snart. Går tex S och MP ihop med FP kommer V över 10 %linjen ganska fort
Varför är DU så rädd att diskutera nutida politik ?
inget av det du lägger fram bevisar något, nåväl, kan du visa på VAD som gör att de plötsligt inte längre var kommunister? Kan du visa på VAD som ändrats, eller säg bara att JAVISST de är fortfarande KOMMUNISTER i ordets rätta bemärkelse, och fördöm sedan för deras fäblesse för "kommunistdiktaturerna" som de lurades tro gott om och att de idag tycker illa om dessa, inklusive Kuba osv.
vor e det inte ärligare? istället för att förneka sin ism...