Dao skrev:Secrist skrev:Näpp. Men jag kallar saker för vad de är, kommunistiska diktaturer, medan du lägger all energi på att försöka bortförklara den politiska hemvisten. Fullt förståeligt eftersom du är varm anhängare av nyss nämnda ideologi.
Jösses... Det är som att försöka snacka med en vandrande pinne...
+10
Infra
Sniperace
lazy
Secrist
redalert
R.O.F.L
Sossar ee lata
ericTheDog
Thetaxpayer
F.I.S.T
14 posters
Man kan inte annat än le - föga förvånande
Secrist- Antal inlägg : 32216
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Dao skrev:Sniperace skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Därför att ni hyllar kommunismen trots att ideologin producerat diktaturstater på löpande band.
Därför accepterar du all annan diktatur!?
Du accepterar ju den kommunistiska.
Klart han gör, den är ju bara ett steg på vägen mot den perfekta kommunismen och utopin, och det är bara att bita ihop och härdas ut, för demokratin bygs ju inte på en dag.... *asg*
Men då borde han tänka lika med den gamla diktaturen, den går mot demokrati efter hand den med om man drar samma tes som han hela tilden
Är ni så här snabba med att bestämma vad jag tycker, är det inte konstigt att ni också försvarar diktatur, så länge den inte är "kommunistisk"!
JAsså gör vi?
men visst försvarar du så, du ställer ju helhjärtat upp för islam och det förtryck denna innebär på olika ställen, att egypen inför stränga islamska lagar är inget att oroa sig för, de ÄR ju på väg mot demokrati enligt dig, när de i verkligheten inför hårdare förtryck som du då bara kallar tilfälliga bakslag i resan mot full demokrati.
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
Secrist skrev:
And you especially
Dao- Antal inlägg : 26567
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Näpp. Men jag kallar saker för vad de är, kommunistiska diktaturer, medan du lägger all energi på att försöka bortförklara den politiska hemvisten. Fullt förståeligt eftersom du är varm anhängare av nyss nämnda ideologi.
Fåntratt...
Dao- Antal inlägg : 26567
Sniperace skrev:JAsså gör vi?
men visst försvarar du så, du ställer ju helhjärtat upp för islam och det förtryck denna innebär på olika ställen, att egypen inför stränga islamska lagar är inget att oroa sig för, de ÄR ju på väg mot demokrati enligt dig, när de i verkligheten inför hårdare förtryck som du då bara kallar tilfälliga bakslag i resan mot full demokrati.
Ja, högern, generellt, har nästan alltid försvarat diktatur under historiens gång. Vänstern har nästan alltid, generellt, varit hotet mot diktatur. Några undantag finns, åt båda hållen.
Islam är en ganska brett begrepp, som ganska sällan innebär förtryck.
Jo, jag har uttryckt oro över vändningen i Egypten. Men visst har de tagit bort en diktatur, och ersatt det med en början till en demokrati i Egypten. Men visst oroar mig många tendenser även där.
Men vad skulle det ha med islam att göra?
Och du svarade inte heller varför du vill bagatelisera de flesta diktaturer vi haft i världen!
Men något svar lär inte ske här heller...
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Visst, forumvänstern har faktiskt stått upp för de demokratiska valenpå Kuba. De av högern så hotade.
Och vad vore Kim-Jong-Un utan den högeropposition som ser till att valen är odemokratiska.
Och vad vore Kim-Jong-Un utan den högeropposition som ser till att valen är odemokratiska.
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Visst, forumvänstern har faktiskt stått upp för de demokratiska valenpå Kuba. De av högern så hotade.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Dao skrev:Sniperace skrev:JAsså gör vi?
Ja, högern, generellt, har nästan alltid försvarat diktatur under historiens gång. Vänstern har nästan alltid, generellt, varit hotet mot diktatur. Några undantag finns, åt båda hållen.
Islam är en ganska brett begrepp, som ganska sällan innebär förtryck.
Jo, jag har uttryckt oro över vändningen i Egypten. Men visst har de tagit bort en diktatur, och ersatt det med en början till en demokrati i Egypten. Men visst oroar mig många tendenser även där.
Men vad skulle det ha med islam att göra?
Och du svarade inte heller varför du vill bagatelisera de flesta diktaturer vi haft i världen!
Men något svar lär inte ske här heller...
Vilka diktaturer har jag bagatelliserat?
de flesta diktaturerna som förtyckt mest folk har varit - KOMMUNISTER-
och Islamister är idag väldigt stora förtryckare, men du vill väl bagatellisera och ge det andra orsaker eller?
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Näpp. Men jag kallar saker för vad de är, kommunistiska diktaturer, medan du lägger all energi på att försöka bortförklara den politiska hemvisten. Fullt förståeligt eftersom du är varm anhängare av nyss nämnda ideologi.
lol
Det är väl bara en kort tidsfråga innan ordet loser får en förklaring som heter; tomte likt daoren fisten foliet och infra som försvarar en död ideologi.