Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
R.O.F.L
DirtyDog
Infra
formsvackan
ericTheDog
Gandalf
redalert
Secrist
Vercingetorix
Thetaxpayer
Dao
Sossar ee lata
RedMentalCase
F.I.S.T
18 posters

Polisstaten är högerns lösning

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Polisstaten är högerns lösning - Sida 4 Empty Sv: Polisstaten är högerns lösning

Inlägg  Dao 2013-05-28, 13:59

Det kommer inte att bli "guld och gröna skogar" om vi får en vänsterrregering, och ingen har heller hävdat detta.

Men möjligheterna att komma tillrätta med de grundläggande samhällsproblemen, som dessa kravaller är konsekvensen av, blir genast mycket bättre!

Och "vänstern" har alltid ställt krav på regeringarna i Sverige, även när det har varit sosseregeringar. Högern borde lära sig av detta, och faktiskt vara kritiska till högerregeringen!
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Polisstaten är högerns lösning - Sida 4 Empty Sv: Polisstaten är högerns lösning

Inlägg  RedMentalCase 2013-05-28, 14:00

Varför inbillar sig daoren att en sosseregering skulle komma tillrätta med kriminalitet i förorten, utan att använda just de medel hen själv avskyr?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2013-05-28, 16:15

R.O.F.L skrev:
    Hela ditt inlägg är bara flum om Allianzen,

Intressant att DU väljer att stava Alliansen med Z ... JAG gjorde det inte !

R.O.F.L skrev:borgare, Hitler dvs inget nytt.

Nu förknippade jag inte borgare med Hitler, utan återigen var det DU som drog slutsatsen. Däremot menar jag att Reinfeldts klyftpolitik BÄDDAR för rasister och främlingsfientliga.
    Och det visar sig väl rätt tydligt nu oxå

R.O.F.L skrev:Bara vänsterpartierna får makten väntar guld och gröna skogar.

Nej absolut inte nödvändigt en massa Guld, men däremot lovar vi gröna skogar, och det klarar vänsterpolitik av, men inte höger. Och nej allt blir inte bra , och inte med en gång. Alliansen har monterat en välfärd som tog lång tid att bygga, men fort att rasera. Därför hoppas jag att det för lång överskådlig framtid inte blir borgerlig politik i Sverige igen.

R.O.F.L skrev:Mera anslag till
    problemområden då det gamla anslagen har eldats upp av martyrbrigaderna.

Utan borgerlig klyftpolitik hade det inte blivit lika segregerat, för segregeringen är inte toppstyrd för att invandrare ska hamna utanför, men den är styrd så att folk från utanförskap jobbmässigt socialt och ekonomiskt hamnar utanför.... och i den kategorin är invandrare utsatta.

R.O.F.L skrev:Klyftor och förortskravaller är inget nytt fenomen vettu.

Nej men att det eskalerar är nytt,,.... eller är detta oxå Vänsterpartiets fel, som aldrig suttit i makten ?

R.O.F.L skrev:Det vi ser är en liten arg klick av yngre icke etniska svenska män som gillar att förstöra.

Och varför är de arga tror du ?

R.O.F.L skrev:Att Fist vill göra detta till en politiskt fråga är förbannat äckligt.

Om inte DETTA är en politisk fråga så vet jag inte vad som är det. Vill du avskaffa politiken helt ? och därmed demokratin ? Ni e så j-a motsägelsefulla.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2013-05-28, 16:23

F.I.S.T skrev:
    R.O.F.L skrev:
    Hela ditt inlägg är bara flum om Allianzen,

Intressant att DU väljer att stava Alliansen med Z ... JAG gjorde det inte !

R.O.F.L skrev:borgare, Hitler dvs inget nytt.

Nu förknippade jag inte borgare med Hitler, utan återigen var det DU som drog slutsatsen. Däremot menar jag att Reinfeldts klyftpolitik BÄDDAR för rasister och främlingsfientliga.
    Och det visar sig väl rätt tydligt nu oxå

R.O.F.L skrev:Bara vänsterpartierna får makten väntar guld och gröna skogar.

Nej absolut inte nödvändigt en massa Guld, men däremot lovar vi gröna skogar, och det klarar vänsterpolitik av, men inte höger. Och nej allt blir inte bra , och inte med en gång. Alliansen har monterat en välfärd som tog lång tid att bygga, men fort att rasera. Därför hoppas jag att det för lång överskådlig framtid inte blir borgerlig politik i Sverige igen.

R.O.F.L skrev:Mera anslag till
    problemområden då det gamla anslagen har eldats upp av martyrbrigaderna.

Utan borgerlig klyftpolitik hade det inte blivit lika segregerat, för segregeringen är inte toppstyrd för att invandrare ska hamna utanför, men den är styrd så att folk från utanförskap jobbmässigt socialt och ekonomiskt hamnar utanför.... och i den kategorin är invandrare utsatta.

R.O.F.L skrev:Klyftor och förortskravaller är inget nytt fenomen vettu.

Nej men att det eskalerar är nytt,,.... eller är detta oxå Vänsterpartiets fel, som aldrig suttit i makten ?

R.O.F.L skrev:Det vi ser är en liten arg klick av yngre icke etniska svenska män som gillar att förstöra.

Och varför är de arga tror du ?

R.O.F.L skrev:Att Fist vill göra detta till en politiskt fråga är förbannat äckligt.

Om inte DETTA är en politisk fråga så vet jag inte vad som är det. Vill du avskaffa politiken helt ? och därmed demokratin ? Ni e så j-a motsägelsefulla.

Det är lätt att räkna ut varför de är arga. Den springande punkten är om ilskan och handlingarna därav är befogade.
    Det finns mycket jag är pisseed off över, men inget jag tar till våld för...
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2013-05-28, 16:55

Vercingetorix skrev:

som vaddå att taket till din cabriolet krånglar ibland ?
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2013-05-28, 17:17

F.I.S.T skrev:
    Vercingetorix skrev:

Skillnaden mellan mig och "de arga unga männen i förorten" är måhända att jag förvaltar mitt pund smartare... Mitt cabbetak krånglar inte eftersom jag sköter om det, medan "en arg ung man från förorten" kanske istället eldat upp grannens bil och skyllt på samhället istället för sin egen underlåtenhet.
    Intressantare är kanske att jag själv vuxit upp i en av stadsdelarna där det brann och kastades stenar i helgen. (Dock inte i Tjockhult)
    Varför lyckades jag, tror du?

Senast ändrad av Vercingetorix den 2013-05-28, 17:22, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-05-28, 17:20

F.I.S.T skrev:
    Vercingetorix skrev:

vår familj hade ex det väldigt svårt när jag var barn, far totalförlamad och mor nervsjuk, vi levd fruktansvärt enkelt, men som sagt, inte gjorde det att vi startade kravaller, bränder eller kastade sten på polis och brandkår osv.

Allt detta är saker som kommit med just invandrarna, det är ingen gammal svensk sport, mer än möjligen för den yttersta vänstern Sad
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-05-28, 17:21

Vercingetorix skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Vercingetorix skrev:

Skillnaden mellan mig och "de arga unga männen i förorten" är måhända att jag förvaltar mitt pund smartare... Mitt cabbetak krånglar inte eftersom jag sköter om det, medan "en arg ung man från förorten" eldat upp grannens bil och skyllt på samhället istälet för egen underlåtenhet.
    Intressantare är kanske att jag själv vuxit upp i en av stadsdelarna där det brann och kastades stenar i helgen. (Dock inte i Tjockhult)

Självfallet lyckades du för att du är svensk, och att du inte förtryckas av rasisthögern osv osv Smile
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-28, 19:24

Vercingetorix skrev:Det är lätt att räkna ut varför de är arga. Den springande punkten är om ilskan och handlingarna därav är befogade.

Därför att du känner att du kan påverka på annat sätt!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-28, 19:26

Vercingetorix skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Vercingetorix skrev:

Skillnaden mellan mig och "de arga unga männen i förorten" är måhända att jag förvaltar mitt pund smartare... Mitt cabbetak krånglar inte eftersom jag sköter om det, medan "en arg ung man från förorten" kanske istället eldat upp grannens bil och skyllt på samhället istället för sin egen underlåtenhet.

Skillnaden är att du inte är "svartskalle" eller "invandrare", och känner att du därmed har ökade möjligheter att utifrån din egen förmåga kunna bygga upp ett konstruktivt liv!
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-05-28, 20:10

Dao skrev:Det kommer inte att bli "guld och gröna skogar" om vi får en vänsterrregering, och ingen har heller hävdat detta.

Men möjligheterna att komma tillrätta med de grundläggande samhällsproblemen, som dessa kravaller är konsekvensen av, blir genast mycket bättre!

Och "vänstern" har alltid ställt krav på regeringarna i Sverige, även när det har varit sosseregeringar. Högern borde lära sig av detta, och faktiskt vara kritiska till högerregeringen!

Detta är naturligtvis bullshit. Du har inga som helst bevis för att det skulle bli bättre med röran. Troligare är att upploppen skulle bli värre om röran regerade.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2013-05-28, 20:10

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:hittepåer? Rolling Eyes

som består av ?

Att högern vill ha en polisstat såklart.

Ja fråga Reinfeldt .... han vill ha mer poliser som "lösning" på problematiken. Vem som helst ser att det bara är att mildra symptomen

SKIT PÅ DIG fistfuckern! cyclops
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2013-05-28, 20:13

Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Vercingetorix skrev:

Skillnaden är att du inte är "svartskalle" eller "invandrare", och känner att du därmed har ökade möjligheter att utifrån din egen förmåga kunna bygga upp ett konstruktivt liv!

Nja, fast framförallt berodde det nog på att jag haft två föräldrar som lärt mig rätt från fel, att skolan är otroligt viktig, samt att om jag vill ha något måste jag också arbeta för det. Etnisk bakgrund är liksom ingen ursäkt, möjligen en förklaring och något som gör att nysvenskar t ex måste ta det svenska språket på än större allvar. Återigen: egenansvar!
    Föräldrarna till dessa förortshuliganer har dabbat sig på alla tre punkter...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-28, 20:51

ericTheDog skrev:Detta är naturligtvis bullshit. Du har inga som helst bevis för att det skulle bli bättre med röran. Troligare är att upploppen skulle bli värre om röran regerade.

Knappast troligt, men möjligt...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-28, 20:53

Vercingetorix skrev:Nja, fast framförallt berodde det nog på att jag haft två föräldrar som lärt mig rätt från fel, att skolan är otroligt viktig, samt att om jag vill ha något måste jag också arbeta för det. Etnisk bakgrund är liksom ingen ursäkt, möjligen en förklaring och något som gör att nysvenskar t ex måste ta det svenska språket på än större allvar. Återigen: egenansvar!

En FÖRKLARING är det, vilket olika forskningar visat. Men faktiskt inte speciellt mycket på grund av språket, som du och högern generellt vill få det till.

Sluta släta över allting...
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2013-05-28, 21:02

Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:Nja, fast framförallt berodde det nog på att jag haft två föräldrar som lärt mig rätt från fel, att skolan är otroligt viktig, samt att om jag vill ha något måste jag också arbeta för det. Etnisk bakgrund är liksom ingen ursäkt, möjligen en förklaring och något som gör att nysvenskar t ex måste ta det svenska språket på än större allvar. Återigen: egenansvar!

En FÖRKLARING är det, vilket olika forskningar visat. Men faktiskt inte speciellt mycket på grund av språket, som du och högern generellt vill få det till.

Hehe... Nu är det väl knappast högern här inne som vare sig slätar över eller stryker våldsverkare medhårs...
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-05-28, 21:13

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Kanske dags att påminna muppvänstern om kravallerna i Göteborg 2001. Då regerade inte Alliansen. Men vänstermupparna kastade sten iallafall. Då som nu påhejade av tokavänstern.

Göteborgskravallerna är ett alldeles utmärkt exempel, på att mer poliser inte är svaret!

Tack för den!

Så med färre poliser så hade det aldrig urartat menar du? Det var ju optimistiskt.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-05-28, 21:13

Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:

Hehe... Nu är det väl knappast högern här inne som vare sig slätar över eller stryker våldsverkare medhårs...

Du måste ju visa förståelse för att de kastar sten på brandmännen. Det är ju synd om dem. Rolling Eyes
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-28, 21:19

Vercingetorix skrev:Hehe... Nu är det väl knappast högern här inne som vare sig slätar över eller stryker våldsverkare medhårs...

Jo! Ni vrider er ut och in i desperation för att slippa hitta en konstruktiv lösning till problemet, utan nöjer er med att slå er för bröstet, och förklarar vilka övermänniskor ni är i jämförelser med dessa vandaler (apor enligt Seel), och vill hellre bestraffa och domdera istället för att hjälpa och lyssna!

Därmed bäddar ni för mer sådant här framöver, då ni inte ens försöker vara en del av lösningen!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-28, 21:21

Secrist skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Kanske dags att påminna muppvänstern om kravallerna i Göteborg 2001. Då regerade inte Alliansen. Men vänstermupparna kastade sten iallafall. Då som nu påhejade av tokavänstern.

Göteborgskravallerna är ett alldeles utmärkt exempel, på att mer poliser inte är svaret!

Tack för den!

Så med färre poliser så hade det aldrig urartat menar du? Det var ju optimistiskt.

Det är idag mycket tydligt att det mesta av våldet provocerades fram av polisen. Ca ett halvår senare var det samma typ av möten och demonstrationer i Oslo. Men där valde polisen att ha en distans - vilket resulterade i att inga kravaller uppstod!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-28, 21:22

Secrist skrev:Du måste ju visa förståelse för att de kastar sten på brandmännen. Det är ju synd om dem. Rolling Eyes

Tycker du? Det får stå för dig! Själv hävdar jag att dessa skall gripas och få sitt straff!

men... vi är väl helt enkelt olika, du och jag...
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2013-05-28, 21:27

Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:Hehe... Nu är det väl knappast högern här inne som vare sig slätar över eller stryker våldsverkare medhårs...

Jo! Ni vrider er ut och in i desperation för att slippa hitta en konstruktiv lösning till problemet, utan nöjer er med att slå er för bröstet, och förklarar vilka övermänniskor ni är i jämförelser med dessa vandaler (apor enligt Seel), och vill hellre bestraffa och domdera istället för att hjälpa och lyssna!

Därmed bäddar ni för mer sådant här framöver, då ni inte ens försöker vara en del av lösningen!

Det är en fin linje mellan att hjälpa och strö pärlor för svinen...
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-05-28, 21:40

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:

Tack för den!

Det är idag mycket tydligt att det mesta av våldet provocerades fram av polisen. Ca ett halvår senare var det samma typ av möten och demonstrationer i Oslo. Men där valde polisen att ha en distans - vilket resulterade i att inga kravaller uppstod!

Länk? Källa? Du har en tendens att strö vaga påståenden omkring dig som oftast inte tål någon närmare granskning.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-05-28, 22:24

Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:Det är lätt att räkna ut varför de är arga. Den springande punkten är om ilskan och handlingarna därav är befogade.

Därför att du känner att du kan påverka på annat sätt!

Jösses vilket bullshit. En vanlig arbetare kan inte påverka mycket. Dessutom är Husby och segregationen äldre uppfinningar än Alliansen.

Det var och en kan påverka är sin egen situation, utbildning, jobb, mentalitet. De allra flesta löser detta. Ska vi verkligen anpassa samhället efter ett fåtal riksmongon?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-05-28, 22:31

Dao skrev:

Det är ju knappast Einstein som eldar upp förskolor...

Lågpannor är de, och dessa är ett problem. Att hela samhället ska jobba arslet av sig för att muntra upp lågpannorna är ingen lösning som jag förespråkar. Vad sänder det för signaler isåfall?

Men man kanske ska bygga dagikulisser i norrlands inland. Dessa skulle lågpannorna kunna få elda. Sen kan de få jobb med att bygga upp kulisserna på dagarna. Samhället bjuder på mat, bio och konfetti. Kan det vara något?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 03:39