i hens värld är alla de som jobbar hårt hela dagarna rika, och därmed onda människor som borde ägna nätterna åt städning och dylik verksamhet.
+14
R.O.F.L
DirtyDog
Infra
formsvackan
ericTheDog
Gandalf
redalert
Secrist
Vercingetorix
Thetaxpayer
Dao
Sossar ee lata
RedMentalCase
F.I.S.T
18 posters
Polisstaten är högerns lösning
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 151
Sv: Polisstaten är högerns lösning
Vi får ha en viss förståelse för miffofisten,
i hens värld är alla de som jobbar hårt hela dagarna rika, och därmed onda människor som borde ägna nätterna åt städning och dylik verksamhet.
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 152
Secrist skrev:Försöker du byta fokus?
Och du gjorde just det... igen...
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 153
Dao skrev:Secrist skrev:Försöker du byta fokus?
Och du gjorde just det... igen...
Ingen bättring ser jag.
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 154
Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:"Sniperace skrev:
Tja, RUT och ROT utnyttjas nog mest av svensk medelklass och de som har det någorlunda bra ställt,
I topp återfinns, nu som då, en prydlig genomgång av kommuner med landets rikaste invånare. Danderyd följs av Lidingö, Höganäs, Lomma och Vellinge."
du är inte noga med sanningshalten i dina påståenden du inte
Länk? Källa?
Så löd Statistiska centralbyråns rubrik när de för några år sedan gick igenom rutavdragets första halvår 2007.
När Skatteverket nu släpper preliminära siffror för 2010 kan man konstatera att ingenting har ändrats.
Du kanske kan presentera siffror som inte är flera år gamla? Förstod att det var därför du inte presenterade någon länk.
Har du nån nyare som pekar på motsatsen ?
- Inlägg 155
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:"Sniperace skrev:
Tja, RUT och ROT utnyttjas nog mest av svensk medelklass och de som har det någorlunda bra ställt,
I topp återfinns, nu som då, en prydlig genomgång av kommuner med landets rikaste invånare. Danderyd följs av Lidingö, Höganäs, Lomma och Vellinge."
Länk? Källa?
Så löd Statistiska centralbyråns rubrik när de för några år sedan gick igenom rutavdragets första halvår 2007.
När Skatteverket nu släpper preliminära siffror för 2010 kan man konstatera att ingenting har ändrats.
Du kanske kan presentera siffror som inte är flera år gamla? Förstod att det var därför du inte presenterade någon länk.
För att ta ett exempel...Antalet användare av RUT var fler i Botkyrka än på Ekerö 2012. Hur passar det in i din teori?
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 156
Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:"Sniperace skrev:
Länk? Källa?
För att ta ett exempel...Antalet användare av RUT var fler i Botkyrka än på Ekerö 2012. Hur passar det in i din teori?
Jo visst kan man som du plocka ut undantag från statistiken för att måla upp en bild som inte stämmer överens med verkligheten om man vill, och det vill du ju. För det första finns det väldigt gott om problem i Botkyrka, men oxå gott om höginkomsttagare. För det andra så nonchalerar du det faktum att det över lag är höginkomstagarkommuner som nyttjar RUT. 3 % av Sveriges befolkning tar del av dessa avdrag, 97% betalar de 3 % är mestadels människor från höginkomstagrkommuner. Moderaterna hare genomfört FÖRBUD för SCB att föra statistik på höginkomsttagares inkomster ... tro varför det ? Jo för att dölja hur det ligger till med omvänd RobinHood politik ...
Det får mig och alla andra människor med ett friskt hjärta, och en frisk hjärna att må illa
- Inlägg 157
Förbud angående statistik?? Jisses, är detta samma fjåne som sa att andra hade konspirationsteorier?
- Inlägg 158
Analyser om statistiken för RUT, som högern undviker:
http://mobil.pitea-tidningen.se/Default.aspx?id=7392454&p=Arvidsjaur
"Om man tittar på nyttjandet av rutavdraget i de tio kommuner där befolkning är rikast och jämför det med de tio kommuner där befolkningen är fattigast ser man stora skillnader. I de rika kommunerna ligger andelen av befolkningen som nyttjat rut mellan 7,1 procent och 14,9 procent medan spannet i de fattigaste kommunerna ligger mellan 1,2 och 4,9 procent."
"De 2,2 miljarder som rutavdraget kostade staten hade kunnat användas till mer angelägna satsningar. Det hade till exempel räckt till drygt 4 000 nya lärare i skolorna i vårt land, eller ändå fler händer i vården och omsorgen. Det är gentemot dessa alternativa användningsområden som rutavdragen måste ställas när man ska bedöma utfallet av reformen. Beroende på hur man ser på vårt samhälle kommer man att se olika på om det är en succé att pengarna kommer ett fåtal till del genom hushållsnära tjänster i stället för att satsa pengarna, exempelvis på fler lärare eller fler sjuksköterskor, så att de kommer fler till del. För oss som tror på social demokrati blir svaret självklart:
Rut är så långt från en succé som man kan komma."
http://mobil.pitea-tidningen.se/Default.aspx?id=7392454&p=Arvidsjaur
"Om man tittar på nyttjandet av rutavdraget i de tio kommuner där befolkning är rikast och jämför det med de tio kommuner där befolkningen är fattigast ser man stora skillnader. I de rika kommunerna ligger andelen av befolkningen som nyttjat rut mellan 7,1 procent och 14,9 procent medan spannet i de fattigaste kommunerna ligger mellan 1,2 och 4,9 procent."
"De 2,2 miljarder som rutavdraget kostade staten hade kunnat användas till mer angelägna satsningar. Det hade till exempel räckt till drygt 4 000 nya lärare i skolorna i vårt land, eller ändå fler händer i vården och omsorgen. Det är gentemot dessa alternativa användningsområden som rutavdragen måste ställas när man ska bedöma utfallet av reformen. Beroende på hur man ser på vårt samhälle kommer man att se olika på om det är en succé att pengarna kommer ett fåtal till del genom hushållsnära tjänster i stället för att satsa pengarna, exempelvis på fler lärare eller fler sjuksköterskor, så att de kommer fler till del. För oss som tror på social demokrati blir svaret självklart:
Rut är så långt från en succé som man kan komma."
- Inlägg 159
Ingen undviker statistik, ge er era röda dårar.
Varför ska man ställa RUT mot fantasier om fler lärare? Logiken hos dumvänstern finns inte, föga förvånande.
Varför ska man ställa RUT mot fantasier om fler lärare? Logiken hos dumvänstern finns inte, föga förvånande.
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
- Inlägg 160
Dao, Dao, Dao...
Jamen det är väl klart att alla siffror blir röda gällande Rut om man bara har de röda solglasögonen på sig. Om man däremot bemödar sig med att ta av dem för en liten stund märker man snart att det även finns intäkter att ta hänsyn till i detta sammanhang. Det finns nämligen branschbedömare som hävdar att så många som 11 000 (elva jävla tusen!) splirrans nya arbetstillfällen skapats som en direkt följd av Rut. (De indirekta ej medräknade.)
Jag vågar mig på en inte alltför tankekrävande slutledning att om man skulle backa bandet och skicka ut dessa 11 000 (elva jävla tusen) människor tillbaka i arbetslöshet, så skulle det kosta staten ohyggligt mycket mer än de två stackars miljarderna som du pekar ut på utgiftssidan. Det är liksom bättre för staten och välfärden att fler människor genererar skatter än konsumerar skatter, eller hur? Även om bedömarna skulle ha fel med 100% och bara 5500 jobb skapats blir nettot ändå positivt. Tänk om, tänk rätt...
Att en blaska som den i Piteå går upp i tokspinn och finner orättvisa i precis allt som beslutats av en borgerlig regering förvånar föga.. Bättre kan du!
Förresten Dao! Hur var det nu, hittade du några bevis för förtyck av minoriteter i Sverige eller inte??
Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
Jamen det är väl klart att alla siffror blir röda gällande Rut om man bara har de röda solglasögonen på sig. Om man däremot bemödar sig med att ta av dem för en liten stund märker man snart att det även finns intäkter att ta hänsyn till i detta sammanhang. Det finns nämligen branschbedömare som hävdar att så många som 11 000 (elva jävla tusen!) splirrans nya arbetstillfällen skapats som en direkt följd av Rut. (De indirekta ej medräknade.)
Jag vågar mig på en inte alltför tankekrävande slutledning att om man skulle backa bandet och skicka ut dessa 11 000 (elva jävla tusen) människor tillbaka i arbetslöshet, så skulle det kosta staten ohyggligt mycket mer än de två stackars miljarderna som du pekar ut på utgiftssidan. Det är liksom bättre för staten och välfärden att fler människor genererar skatter än konsumerar skatter, eller hur? Även om bedömarna skulle ha fel med 100% och bara 5500 jobb skapats blir nettot ändå positivt. Tänk om, tänk rätt...
Att en blaska som den i Piteå går upp i tokspinn och finner orättvisa i precis allt som beslutats av en borgerlig regering förvånar föga.. Bättre kan du!
Förresten Dao! Hur var det nu, hittade du några bevis för förtyck av minoriteter i Sverige eller inte??
Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
- Inlägg 161
Vercingetorix skrev:Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
Det jag tagit upp, har även högermannen Norborg tagit upp! Uppenbarligen finns det information om sådana här saker som högern inte skyr...
Ja, kritik mot Rut lär det komma fler av framöver...
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 162
Det finns nämligen branschbedömare som hävdar att så många som 11 000 (elva jävla tusen!) splirrans nya arbetstillfällen skapats som en direkt följd av Rut.
Finns olika siffror kring detta....
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/grov-overskattning-av-rutavdragets-effekt-pa-jobben_4389509.svd
ROLAND SPÅNT, fil dr nationalekonom, tidigare chefsekonom på TCO räknar fram siffran 1800 nya jobb till en kostnad av 800 000:- skattekronor per jobb....
- Inlägg 163
Dao skrev:Vercingetorix skrev:Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
Det jag tagit upp, har även högermannen Norborg tagit upp! Uppenbarligen finns det information om sådana här saker som högern inte skyr...
Då borde inte detta vara så svårt då: "ctrl c" och "ctrl v"? För du menar väl ändå inte att jag ska behöva leta upp dina argument åt dig?
Va?! Har du en rödfärgad spåkula också?!
- Inlägg 164
RedCloud skrev:Det finns nämligen branschbedömare som hävdar att så många som 11 000 (elva jävla tusen!) splirrans nya arbetstillfällen skapats som en direkt följd av Rut.
Finns olika siffror kring detta....
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/grov-overskattning-av-rutavdragets-effekt-pa-jobben_4389509.svd
ROLAND SPÅNT, fil dr nationalekonom, tidigare chefsekonom på TCO räknar fram siffran 1800 nya jobb till en kostnad av 800 000:- skattekronor per jobb....
Såklart finns det olika siffror på detta. Bäst underlag har kanske ändå branschorganisationerna, även om de är part i målet. Att bara räkna nya TCO-medlemmar sedan 2008 kanske inte är särskilt tillförlitligt i sammanhanget.
- Inlägg 165
Knas
Lycka till att försöka få ett konkret svar.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 166
tänker någon på att den som jobbar med rutjobb betalar skatt på sin inkomst, och att det betalas MOMS på den summa denne tar betalt samtidigt som den som betalar får lite skattelättnad på sin skatt,kanske betalar rutarbetaren in mer skatt totalt än vad avdraget blir
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 167
Sniperace skrev:tänker någon på att den som jobbar med rutjobb betalar skatt på sin inkomst, och att det betalas MOMS på den summa denne tar betalt samtidigt som den som betalar får lite skattelättnad på sin skatt,kanske betalar rutarbetaren in mer skatt totalt än vad avdraget blir
Visst är det så en winwin situation men det lär aldrig en vänstermupp begripa ändå!
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 168
Hur tänker du nu ?Sniperace skrev:tänker någon på att den som jobbar med rutjobb betalar skatt på sin inkomst, och att det betalas MOMS på den summa denne tar betalt samtidigt som den som betalar får lite skattelättnad på sin skatt,kanske betalar rutarbetaren in mer skatt totalt än vad avdraget blir
Den som utför jobbet betalar väl in samma skatt oavsett om rutavdrag medges eller inte.
- Inlägg 169
formsvackan skrev:Hur tänker du nu ?Sniperace skrev:tänker någon på att den som jobbar med rutjobb betalar skatt på sin inkomst, och att det betalas MOMS på den summa denne tar betalt samtidigt som den som betalar får lite skattelättnad på sin skatt,kanske betalar rutarbetaren in mer skatt totalt än vad avdraget blir
Den som utför jobbet betalar väl in samma skatt oavsett om rutavdrag medges eller inte.
Jag tror han menar om alternativet är arbetslöshet för vederbörande, vilket skulle kunnat vara fallet med så många som 11000 pers enligt bedömare.
- Inlägg 170
Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
Då borde inte detta vara så svårt då: "ctrl c" och "ctrl v"? För du menar väl ändå inte att jag ska behöva leta upp dina argument åt dig?
Va?! Har du en rödfärgad spåkula också?!
Varför ändrade du i mitt inlägg? Är ärlighet för svårt för dig?
- Inlägg 171
Secrist skrev:Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
Och så länge jag inte tycker som er, kommer jag aldrig att vara "konkret"!
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 172
Då borde han också skriva så.Vercingetorix skrev:Jag tror han menar om alternativet är arbetslöshet för vederbörande
Den siffran får stå för dessa "bedömare".Vercingetorix skrev:vilket skulle kunnat vara fallet med så många som 11000 pers enligt bedömare.
- Inlägg 173
Dao skrev:Secrist skrev:Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
Svepande och vaga argument som "det är allmänt känt", det finns många rapporter om det", många har skrivit om det", "ett liknande möte i Oslo", "urholkade rättigheter" etc etc utan att någonsin kunna styrka det med hårda fakta är bara svammel.
- Inlägg 174
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
Svepande och vaga argument som "det är allmänt känt", det finns många rapporter om det", många har skrivit om det", "ett liknande möte i Oslo", "urholkade rättigheter" etc etc utan att någonsin kunna styrka det med hårda fakta är bara svammel.
Det kallas för debatt, och det har du helt klart aldrig bemästrat...
- Inlägg 175
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
Det kallas för debatt, och det har du helt klart aldrig bemästrat...
Du vet om att man också måste kunna styrka sina argument vid behov va? Eller tycker du att påståenden som att " de flesta vänsterpartister vill se statyer av Stalin i riksdagen" bara anses vara "debatt" och inget man förväntas behöva styrka?