utan detta hlrs mycjet mer svart eller inta alls. så jo det blir som jag skrevformsvackan skrev:Hur tänker du nu ?Sniperace skrev:tänker någon på att den som jobbar med rutjobb betalar skatt på sin inkomst, och att det betalas MOMS på den summa denne tar betalt samtidigt som den som betalar får lite skattelättnad på sin skatt,kanske betalar rutarbetaren in mer skatt totalt än vad avdraget blir
Den som utför jobbet betalar väl in samma skatt oavsett om rutavdrag medges eller inte.
+14
R.O.F.L
DirtyDog
Infra
formsvackan
ericTheDog
Gandalf
redalert
Secrist
Vercingetorix
Thetaxpayer
Dao
Sossar ee lata
RedMentalCase
F.I.S.T
18 posters
Polisstaten är högerns lösning
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 176
Sv: Polisstaten är högerns lösning
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
- Inlägg 177
Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
Det jag tagit upp, har även högermannen Norborg tagit upp! Uppenbarligen finns det information om sådana här saker som högern inte skyr...
Då borde inte detta vara så svårt då: "ctrl c" och "ctrl v"? För du menar väl ändå inte att jag ska behöva leta upp dina argument åt dig?
Ja, kritik mot Rut lär det komma fler av framöver...
Va?! Har du en rödfärgad spåkula också?!
Varför ändrade du i mitt inlägg? Är ärlighet för svårt för dig?
Det beror på att jag skriver på mobil och ville svara rad för rad. Avsikten var inte att det skulle framstå som att jag ändrade ditt inlegg, och det tror jag de flesta begriper eftersom ditt originalinlägg finns kvar.
- Inlägg 178
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
Lycka till att försöka få ett konkret svar.
Och så länge jag inte tycker som er, kommer jag aldrig att vara "konkret"!
Svepande och vaga argument som "det är allmänt känt", det finns många rapporter om det", många har skrivit om det", "ett liknande möte i Oslo", "urholkade rättigheter" etc etc utan att någonsin kunna styrka det med hårda fakta är bara svammel.
Det kallas för debatt, och det har du helt klart aldrig bemästrat...
Ah, så vi ska alltså tolka dina inlägg som uselt underbyggda åsikter, eftersom du aldrig lyckats prestera något konkret till stöd för dina svepande formuleringar och generaliseringar?
För det råkar väl inte vara så att du sitter och smyghåller på konkreta evidens för att det förekommer förtryck gentemot minoriteter och att våra fri- och rättigheter urholkats i Alliansens Sverige?
Senast ändrad av Vercingetorix den 2013-05-30, 22:57, ändrad totalt 1 gång
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 179
RUT och ROT är naturligtvis bara ett plåster på ett mycket sjukt system.
Skatten på arbete och hantverk är alldeles för stor, då måste man ta till sånt för att undvika en total härdsmälta i samhället.
Skatten på arbete och hantverk är alldeles för stor, då måste man ta till sånt för att undvika en total härdsmälta i samhället.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 180
En helt annan sak.Sniperace skrev:utan detta hlrs mycjet mer svart eller inta alls.formsvackan skrev:Hur tänker du nu ?Sniperace skrev:tänker någon på att den som jobbar med rutjobb betalar skatt på sin inkomst, och att det betalas MOMS på den summa denne tar betalt samtidigt som den som betalar får lite skattelättnad på sin skatt,kanske betalar rutarbetaren in mer skatt totalt än vad avdraget blir
Den som utför jobbet betalar väl in samma skatt oavsett om rutavdrag medges eller inte.
Det har du ingen som helst aning om.Sniperace skrev:så jo det blir som jag skrev
- Inlägg 181
Dao skrev:Secrist skrev:Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
Jag håller inte med vare sig t ex RC eller FS i just precis allt, men de presenterar åtminstone någon form av stöd för sina påståenden och åsikter, och det ska de ha cred för. Det blir liksom både intressantare, mer lärorikt och roligare att debattera då...
- Inlägg 182
formsvackan skrev:En helt annan sak.Sniperace skrev:utan detta hlrs mycjet mer svart eller inta alls.formsvackan skrev:Hur tänker du nu ?Sniperace skrev:tänker någon på att den som jobbar med rutjobb betalar skatt på sin inkomst, och att det betalas MOMS på den summa denne tar betalt samtidigt som den som betalar får lite skattelättnad på sin skatt,kanske betalar rutarbetaren in mer skatt totalt än vad avdraget blir
Den som utför jobbet betalar väl in samma skatt oavsett om rutavdrag medges eller inte.Det har du ingen som helst aning om.Sniperace skrev:så jo det blir som jag skrev
Nog för att alla ni på vänsterkanten på detta forum är rätt blåsta i huvet, men du är i sanning samtidigt den allra sämsta av debattörer.
Dina "svar" på snipers åsikter och logiska antaganden är skrattretande. " du har ingen som helst aning om..."
RUT och ROT finns bland annat för just den problematik sniper beskriver , det är ju alla överens om.
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 183
Vercingetorix skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
Jag håller inte med vare sig t ex RC eller FS i just precis allt, men de presenterar åtminstone någon form av stöd för sina påståenden och åsikter, och det ska de ha cred för. Det blir liksom både intressantare, mer lärorikt och roligare att debattera då...
Det kan jag hålla med om, fs har många gånger skrivit inlägg som är värda att läsa igenom, trots att vi står på olika sidor,(fast inte alltid.)
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 184
Inte ens räknenisse Borg påstår sig veta något om detta. Att du och Snipern anser er veta bätte förvånar fögaRedMentalCase skrev:Dina "svar" på snipers åsikter och logiska antaganden är skrattretande. " du har ingen som helst aning om..."
- Inlägg 185
formsvackan skrev:Inte ens räknenisse Borg påstår sig veta något om detta. Att du och Snipern anser er veta bätte förvånar fögaRedMentalCase skrev:Dina "svar" på snipers åsikter och logiska antaganden är skrattretande. " du har ingen som helst aning om..."
Man tar sig för pannan, din "debattstil" är inte bara skrattretande, den är både infantil och senil samtidigt.
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 186
RedMentalCase skrev:RUT och ROT är naturligtvis bara ett plåster på ett mycket sjukt system.
Äntligen någon som har en uns av fakta att komma med!
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 187
lazy skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
Det kan jag hålla med om, fs har många gånger skrivit inlägg som är värda att läsa igenom, trots att vi står på olika sidor,(fast inte alltid.)
Åja ta nu inte i så........foliet kommer strax med nya bottennapp som får en att tappa hakan!
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 188
redalert skrev:RedMentalCase skrev:RUT och ROT är naturligtvis bara ett plåster på ett mycket sjukt system.
Och med det inlägget här slicka bh/redalert upp sin tunga så långt han kunde i SIN värdröv skattetjyven gustavander/rmc.
Stor humor....
//Niklas
- Inlägg 189
Oj, Rolfrcberra jobbar sent idag också.
- Inlägg 190
redalert skrev:RedMentalCase skrev:RUT och ROT är naturligtvis bara ett plåster på ett mycket sjukt system.
ALla ( utom dårarna på vänsterkanten förstås) är ju medvetna om det , och överens om det.
Ingen är dock villig att på allvar ta itu med grundproblemen, då mister de ju en massa inkomster och makt, de stackars politikerna.
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 191
Jag kan inte hålla med när det gäller herr kackerlacka. När hade denne senast ett hållbart argument? Han är lika kass som Daoren.
Vad gäller snipers antaganden kring RUT/ROT så är de rimliga och bekräftar det jag hört från hantverkarna själva. Folk vill följa lagen och ha ROT-avdrag. Tidigare gjordes dessa jobb ofta svart, eller inte alls p.g.a tokhöga skatter på arbete.
Vad gäller snipers antaganden kring RUT/ROT så är de rimliga och bekräftar det jag hört från hantverkarna själva. Folk vill följa lagen och ha ROT-avdrag. Tidigare gjordes dessa jobb ofta svart, eller inte alls p.g.a tokhöga skatter på arbete.
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 192
redalert skrev:lazy skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
Åja ta nu inte i så........foliet kommer strax med nya bottennapp som får en att tappa hakan!
Jag vet, det är det som är så tråkigt,varje gång man tror att fs har hittat en ny nisch så upptäcker man att han är kvar i det gamla.
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 193
Vercingetorix skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
Det spelar ingen roll hur mycket stöd jag presenterar. Detta är din inställning ändå...
- Inlägg 194
ericTheDog skrev:Jag kan inte hålla med när det gäller herr kackerlacka. När hade denne senast ett hållbart argument? Han är lika kass som Daoren.
Vilket sammanträffande att folk vill ha just det du gillar!
Och så klagas det på mina inlägg!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 195
Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
Det spelar ingen roll hur mycket stöd jag presenterar. Detta är din inställning ändå...
Vilket stöd? Menar du de urholkade rättigheterna tex? Har inte sett något stöd där.
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 196
Dao skrev:ericTheDog skrev:Jag kan inte hålla med när det gäller herr kackerlacka. När hade denne senast ett hållbart argument? Han är lika kass som Daoren.
Vilket sammanträffande att folk vill ha just det du gillar!
Och så klagas det på mina inlägg!
Det beror på att du drar hissnande slutsatser out of the blue. Som att det skulle vara Alliansens fel att 13-åringar i Husby kastar sten på brandmän.
- Inlägg 197
Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Ja just det! Höll på att glömma... De där inskränkningarna i människors fri- och rättigheter här i Sverige som du babblade om är jag också rätt sugen på att höra mer om.. Du har väl inte glömt det?
Jaha, så nu är det MITT fel att du inte klarar av att styrka dina påståenden??!! Eftersom summan av allt stöd du presenterat är lika med noll kan det nog ändå tänkas spela en viss avgörande roll. Åtminstone avseende seriositeten du blir bemött av...
Nu har det liksom skrivits mängder av upprepningar av enkla krav på att styrka dina påståenden, och de borde vara hur lätta som helst att presentera. Förutsatt att de är med sanningen överrensstämmande, men det är måhända precis där skon klämmer...
Hur var det nu? Vilka fri- och rättigheter har blivit inskränkta av borgerlig politik, och kan du SNÄLLA visa stöd för att minoriteter blir förtryckta i Sverige?
- Inlägg 198
ericTheDog skrev:Det beror på att du drar hissnande slutsatser out of the blue. Som att det skulle vara Alliansens fel att 13-åringar i Husby kastar sten på brandmän.
En "hissnande" analys, som uppenbarligen delas av de allra flesta samhällsanalyser - inklusive somliga på högersidan.
- Inlägg 199
Secrist skrev:Vilket stöd? Menar du de urholkade rättigheterna tex? Har inte sett något stöd där.
Nästan alla som analyserar händelserna kommer till samma slutsatts, så din blindhet handlar knappast om att det inte finns!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 200
Dao skrev:Secrist skrev:Vilket stöd? Menar du de urholkade rättigheterna tex? Har inte sett något stöd där.
Nästan alla som analyserar händelserna kommer till samma slutsatts, så din blindhet handlar knappast om att det inte finns!
Med andra ord så kan du inte styrka det utan det är dina egna fantasier du får utlopp för. Någon som är förvånad?
Jag har hört att det beror på Vänsterpartiets ambivalenta hållning till gamla kommuniststater som ungdomarna protesterar emot. Nästan alla som analyserar händelserna kommer fram till samma sak.