Så i brist på sådan så hänvisar du till åsikter från "random" klåpare för att styrka dina åsikter?formsvackan skrev:Och var hittar vi någon sådan ?DirtyDog skrev:Nej, du kunde hänvisa till en vetenskapligt genomförd undersökning.
Tja, jag blev inte speciellt imponerad. That's all!
Anser du verkligen att det finns fog för denna reform (i avsikt att öka datakunskapen hos folket) idag?formsvackan skrev:Inte heller att luta sig mot uppgifter från någon "intresseorganisation". Jag har själv varit med och "gråtit ut" i skrivelser till statsmakten i samband avskaffandet av HemPC.DirtyDog skrev:Att hänvisa till ett inlägg av RC, Dao eller nån annan kommunist smäller inte riktigt lika högt.
Vad var det som du grät över, dina egna inkomster?
Socialdemokraterna i riksdagens skatteutskott ställde sig 2011 bakom en motion som föreslog beskattning av fritidsbåtar. Det kanske blir verklighet igen även om reformen kostade mer än den drog in sist det genomfördes.formsvackan skrev:Vadå, vilken skatt ? I slutet på 80-talet drabbades jag av nån jävla registeravgift och ett "registreringsnummer" till båten. Eftersom Farbror Blå inte ens har en båt i Siljan och hemma hos mig vid min egen brygga har de fasiken inget att göra, så slängde jag skiten.DirtyDog skrev:Vad anser du om båtskatten foliet? Anser du att vi "subventionerar" alla båtägare när vi skippade båtskatten?
Fast min fråga var ifall du menar att en slopad/minskad skatt är en subvention. Det kan du väl ändå svara på?
Återigen så väljer du att undvika att svara på frågan.formsvackan skrev:Det tjänades grova pengar på "skattesubventionerade" HemPCDirtyDog skrev:Är skattereduktion verkligen en subvention?
HemPC infördes 1998 och har idag urholkats sen 2007. Bättre vore nog ifall barnfamiljer fick göra avdrag på böcker i svensk grammatik istället då dessa kunskaper är betydligt mer eftersatta än kunskaper i PC-användande.
Inte ofta det inträffar!formsvackan skrev:Överens !DirtyDog skrev:Det vi skall se till att göra är att komma tillrätta med allt fusk som fortfarande förekommer. Vi kommer ALDRIG att helt kunna undvika fusk men det måste bli betydligt svårare att lyckas komma undan med sådant.