Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
R.O.F.L
DirtyDog
Infra
formsvackan
ericTheDog
Gandalf
redalert
Secrist
Vercingetorix
Thetaxpayer
Dao
Sossar ee lata
RedMentalCase
F.I.S.T
18 posters

Polisstaten är högerns lösning

DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Polisstaten är högerns lösning - Sida 10 Empty Sv: Polisstaten är högerns lösning

Inlägg  DirtyDog 2013-05-31, 20:01

formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Nej, du kunde hänvisa till en vetenskapligt genomförd undersökning.
    Och var hittar vi någon sådan ?
    Så i brist på sådan så hänvisar du till åsikter från "random" klåpare för att styrka dina åsikter?
    Tja, jag blev inte speciellt imponerad. That's all! Cool
    formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Att hänvisa till ett inlägg av RC, Dao eller nån annan kommunist smäller inte riktigt lika högt. Wink
    Inte heller att luta sig mot uppgifter från någon "intresseorganisation". Jag har själv varit med och "gråtit ut" i skrivelser till statsmakten i samband avskaffandet av HemPC.
    Anser du verkligen att det finns fog för denna reform (i avsikt att öka datakunskapen hos folket) idag?
    Vad var det som du grät över, dina egna inkomster? Laughing
    formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Vad anser du om båtskatten foliet? Anser du att vi "subventionerar" alla båtägare när vi skippade båtskatten?
    Vadå, vilken skatt ? I slutet på 80-talet drabbades jag av nån jävla registeravgift och ett "registreringsnummer" till båten. Eftersom Farbror Blå inte ens har en båt i Siljan och hemma hos mig vid min egen brygga har de fasiken inget att göra, så slängde jag skiten.
    Socialdemokraterna i riksdagens skatteutskott ställde sig 2011 bakom en motion som föreslog beskattning av fritidsbåtar. Det kanske blir verklighet igen även om reformen kostade mer än den drog in sist det genomfördes.
    Fast min fråga var ifall du menar att en slopad/minskad skatt är en subvention. Det kan du väl ändå svara på? Wink
    formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Är skattereduktion verkligen en subvention?
    Det tjänades grova pengar på "skattesubventionerade" HemPC Very Happy
    Återigen så väljer du att undvika att svara på frågan.
    HemPC infördes 1998 och har idag urholkats sen 2007. Bättre vore nog ifall barnfamiljer fick göra avdrag på böcker i svensk grammatik istället då dessa kunskaper är betydligt mer eftersatta än kunskaper i PC-användande. Wink
    formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Det vi skall se till att göra är att komma tillrätta med allt fusk som fortfarande förekommer. Vi kommer ALDRIG att helt kunna undvika fusk men det måste bli betydligt svårare att lyckas komma undan med sådant.
    Överens !
    Inte ofta det inträffar! Laughing
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Polisstaten är högerns lösning - Sida 10 Empty Sv: Polisstaten är högerns lösning

Inlägg  formsvackan 2013-05-31, 20:18

DirtyDog skrev:Så i brist på sådan så hänvisar du till åsikter från "random" klåpare för att styrka dina åsikter?
    Tja, jag blev inte speciellt imponerad. That's all! Cool
    Jag är heller inte imponerad av underlag i form av partsinlagor från andra hållet. Min åsikt är den att ingen jävel VET hur det förhåller sig och därför ska man kanske vara litet försiktigare med att framföra bestämda åsikter i frågan.
    DirtyDog skrev:Vad var det som du grät över, dina egna inkomster?
    Selbstverständlich, vad trodde du ?

Jag vill minnas vi kom fram till att 5.000 arbetstillfällen gick förlorade Very Happy
    DirtyDog skrev:Fast min fråga var ifall du menar att en slopad/minskad skatt är en subvention. Det kan du väl ändå svara på?
    Du har själv svarat på detta.

Subvention, från franskans 'subvention' av latinets 'subvenire' som betyder bistå.
    DirtyDog skrev:Inte ofta det inträffar! Laughing
    Det kommer garanterat inte att bli någon vana Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-05-31, 20:45

Vadå, vilken skatt ? I slutet på 80-talet drabbades jag av nån jävla registeravgift och ett "registreringsnummer" till båten. Eftersom Farbror Blå inte ens har en båt i Siljan och hemma hos mig vid min egen brygga har de fasiken inget att göra, så slängde jag skiten.

Så du medger att du skattesmet genomn smitning av denna avgift, är inte det lika illa som att skattesmita från några kronor i inkomstskatt?

eller är det så att det ska vara upp till var och en att själv avgöra om den eller den skatten kan smitas från för att man anser den vara fel?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-05-31, 21:02

Sniperace skrev:
    Så du medger att du skattesmet genomn smitning av denna avgift, är inte det lika illa som att skattesmita från några kronor i inkomstskatt?
    Du har tydligen noll koll på tillvaron. Detta båtregister var obligatoriskt och vad jag minns krävdes då registrering av försäkringsbolagen. Jag betalade min "registeravgift" men någon skyltning på båten blev det inte frågan om.

Någon båtskatt existerade inte, så det fanns inget att "smita från". Tjena Very Happy
    Sniperace skrev:
    eller är det så att det ska vara upp till var och en att själv avgöra om den eller den skatten kan smitas från för att man anser den vara fel?
    Varför inte ställa den frågan till RMC, han är vad jag vet den enda på forumet som framfört en sådan åsikt.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-05-31, 21:15

Du har tydligen noll koll på tillvaron. Detta båtregister var obligatoriskt och vad jag minns krävdes då registrering av försäkringsbolagen. Jag betalade min "registeravgift" men någon skyltning på båten blev det inte frågan om.

eftersom jag inte äger och aldrig har ägt en båt så är det inget jag brytt mig om att efterforska, men då betyder det iallafall att du absolut inte skulle smitit från en sådan skatt antar jag?

men hur var det med laglydigheten i detta, var det inte lag på att skylten skull finnas på båten?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-05-31, 21:31

Sniperace skrev:var det inte lag på att skylten skull finnas på båten?
    Förmodligen, men det störde utseendet och dessutom gjorde den mig "spårbar" Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-05-31, 21:45

formsvackan skrev:
    Förmodligen, men det störde utseendet och dessutom gjorde den mig "spårbar" Very Happy

Ok, med samma logik borde man då kunna skita i registreringsskylten på fordon?
    Smile

Bara följa de lagar man anser vara ok, eller?
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2013-05-31, 21:50

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

Smile

Bry dig inte om spånet han har inte alla hästar hemma! Laughing
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-05-31, 21:54

redalert skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

Smile

Bry dig inte om spånet han har inte alla hästar hemma! Laughing

En sak vet jag, och det är att FS INTE saknar intelligens, att vi sedan inte har samma åsikter är en helt annan sak
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-05-31, 22:00

[quote="Sniperace"][quote="redalert"]
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

Smile

Naturligtvis men överväg alltid konsekvenerna först
    Sniperace skrev:En sak vet jag, och det är att FS INTE saknar intelligens, att vi sedan inte har samma åsikter är en helt annan sak
    Tack, anledningen till att vi har olika åsikter är naturigtvis att du har fel Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-05-31, 22:04

[quote="formsvackan"][quote="Sniperace"]
    redalert skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

Smile

Naturligtvis men överväg alltid konsekvenerna först
    Sniperace skrev:En sak vet jag, och det är att FS INTE saknar intelligens, att vi sedan inte har samma åsikter är en helt annan sak
    Tack, anledningen till att vi har olika åsikter är naturigtvis att du har fel Very Happy

Inbillar du dig ja! Smile
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-05-31, 22:37

DirtyDog skrev:

HemPC infördes 1998 och har idag urholkats sen 2007. Bättre vore nog ifall barnfamiljer fick göra avdrag på böcker i svensk grammatik istället då dessa kunskaper är betydligt mer eftersatta än kunskaper i PC-användande. Wink

Finns inte en enda dag utan stavfel, "borttappade" ord, grammatikfel m.m i våra största tidningar och det är människor som skriver för andra människor som då tror att det ska vara så, en/ett barn/ungdom med lässvårigheter ska absolut inte rekommenderas att läsa nyheter utan istället uppmanas att gå till närmaste bokhandel alt. bibliotek.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2013-05-31, 23:05

lazy skrev:
    DirtyDog skrev:

Finns inte en enda dag utan stavfel, "borttappade" ord, grammatikfel m.m i våra största tidningar och det är människor som skriver för andra människor som då tror att det ska vara så, en/ett barn/ungdom med lässvårigheter ska absolut inte rekommenderas att läsa nyheter utan istället uppmanas att gå till närmaste bokhandel alt. bibliotek.

För att inte tala om alla dessa jävla särskrivningar...

Jag kan t o m bjussa vänstern på en rätt kul som faktiskt håller sig till ämnet:

Segregering - Seg regering... Very Happy
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-05-31, 23:17

Vercingetorix skrev:
    lazy skrev:
    DirtyDog skrev:

För att inte tala om alla dessa jävla särskrivningar...

Jag kan t o m bjussa vänstern på en rätt kul som faktiskt håller sig till ämnet:

Segregering - Seg regering... Very Happy

Smile
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-06-01, 01:06

Jag satt och funderade på särskrivning och "ihopskrivning," tack vare Dao kom jag på det, "ickeavståndstagande" är ett ord man faktiskt ska särskriva. Smile
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2013-06-01, 01:13

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:

Någon båtskatt existerade inte, så det fanns inget att "smita från". Tjena Very Happy
    Sniperace skrev:
    Varför inte ställa den frågan till RMC, han är vad jag vet den enda på forumet som framfört en sådan åsikt.

Har jag aldrig påstått, du vränger åsikter som en galning, bor du på psykakuten eller?Smile
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2013-06-01, 02:17

formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Fast min fråga var ifall du menar att en slopad/minskad skatt är en subvention. Det kan du väl ändå svara på?
    Du har själv svarat på detta.

Subvention, från franskans 'subvention' av latinets 'subvenire' som betyder bistå.
    Hur är det med läsförståelsen? Rolling Eyes

Mitt "svar" (som du påstår) är en beskrivning av vad en subvention är.
    Vad jag kan se så står det inget om att en skattesänkning är en subvention fast ändå så påstår du det?
    Hur skall du ha det egentligen?

När staten subventionerar något så BIDRAR staten med pengar, de sänker inte skatten (som är ett bidrag från den som BETALAR skatten). Är detta verkligen så svårt för dig att förstå? Rolling Eyes

Låt oss alltså slippa din förväxlingar av orden AVDRAG och BIDRAG i fortsättningen! Det är två helt skilda saker!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-06-01, 08:47

lazy skrev:Jag satt och funderade på särskrivning och "ihopskrivning," tack vare Dao kom jag på det, "ickeavståndstagande" är ett ord man faktiskt ska särskriva. Smile

Exakt. Tänkte samma sak när jag såg det. Fast i hans kretsar på den yttersta vänsterkanten så tror jag inte språkvård är prio 1.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 03:02