Alla kan skaffa sig kunskapen, men viljan kan det vara värre med, många vill ju försörjas fullt ut av anda och gnyr om de inte har lika mycket pengar som de som arbetar och betalar dennes bidragVercingetorix skrev:Sniperace skrev:ericTheDog skrev:Daoren påstar att alla skulle tjäna på 6h arbetsdag.
Vem vet, det kanske går ännu bättre med 4h, eller 2h eller kanske 5 minuter?
Med vilja att gå ner i inkomst, klara sig med små marginaler viore det väldigt bra om då två personer kunde dela på ett heltidsjobb, då skulle arbetslösheten utplånas, men hur många vill leva med så låg standard, vår familj klarade det bra, med eget billigt hus, vedvärme, all mat lagad från grunden allt matbröd bakat hemma osv
Långt ifrån alla har vare sig kunskapen eller viljan att genomföra detta. (Gissa vad jag fyllde mina (obehöriga) hemkunskapslektioner med...)
+12
formsvackan
Vercingetorix
Gandalf
Dao
R.O.F.L
Sossar ee lata
Thetaxpayer
redalert
ericTheDog
RedCloud
RedMentalCase
Secrist
16 posters
MP vill att vi ska jobba mindre – men vem betalar?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Join date : 09-02-16
Age : 69
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Join date : 09-02-16
Age : 69
Secrist skrev:Vercingetorix skrev:Sniperace skrev:ericTheDog skrev:Daoren påstar att alla skulle tjäna på 6h arbetsdag.
Vem vet, det kanske går ännu bättre med 4h, eller 2h eller kanske 5 minuter?
Med vilja att gå ner i inkomst, klara sig med små marginaler viore det väldigt bra om då två personer kunde dela på ett heltidsjobb, då skulle arbetslösheten utplånas, men hur många vill leva med så låg standard, vår familj klarade det bra, med eget billigt hus, vedvärme, all mat lagad från grunden allt matbröd bakat hemma osv
Långt ifrån alla har vare sig kunskapen eller viljan att genomföra detta. (Gissa vad jag fyllde mina (obehöriga) hemkunskapslektioner med...)
Kunskapen går ju alltid att skaffa men vem vill leva på det viset i längden? Livet ska ju vara mer än att bara överleva ekonomiskt. Man vill köpa hus, man vill resa och se nya platser, man vill hålla på med någon hobby, barnen håller på med idrott etc etc.
Vi köpte hus, där vi bodde BILLIGARE än i lägenhet, vi eldade med ved som vi fixade gratis frå¨n ett par industrier som var glada att bli av med engångspallar och träavfall....
och leva på det viset, vi vantrivdes INTEmed det, tyvärtom kände vi en stor frihet i detta, visst vi kunde inte resa, mer än med bil till Liseberg en gång om året
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Join date : 09-03-02
Jag tror inte det. Dao´s resonemang bygger som synes också på att grunden måste byggas först.Secrist skrev:Visserligen skjuter du Dao i sank fullständigt ....
Dao skrev:Tack, det var dit jag ville få er att komma!Secrist skrev:Fast nu är det ju lite svårare att genomföra än vad du får det att låta. Sverige måste hävda sig i en mördande global konkurrens och då kan man inte köra sitt eget race totalt frånkopplat omgivningen.
Därmed är det viktigt att förändringen sker internationellt, alltså socialism!
Äntligen börjar du förstå...
Detsamma gällde en gång företeelser som demokrati och liberalism. Skedde dessa bara fläckvis, hade de inte kunnat utvecklats!
Kan vi gå vidare från ruta ett nu?
redalert- Antal inlägg : 13973
Join date : 10-01-27
formsvackan skrev:Jag tror inte det. Dao´s resonemang bygger som synes också på att grunden måste byggas först.Secrist skrev:Visserligen skjuter du Dao i sank fullständigt ....Dao skrev:Tack, det var dit jag ville få er att komma!Secrist skrev:Fast nu är det ju lite svårare att genomföra än vad du får det att låta. Sverige måste hävda sig i en mördande global konkurrens och då kan man inte köra sitt eget race totalt frånkopplat omgivningen.
Därmed är det viktigt att förändringen sker internationellt, alltså socialism!
Äntligen börjar du förstå...
Detsamma gällde en gång företeelser som demokrati och liberalism. Skedde dessa bara fläckvis, hade de inte kunnat utvecklats!
Kan vi gå vidare från ruta ett nu?
Nu sänkte foliet sig själv igen, upp som en sol och ned som en pannkaka!
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Join date : 09-03-02
De europeiska bilindustrins produktion sägs överstiga efterfrågan med 20-30%. Naturligtvis leder detta till bad business för samtliga. Vad anser forumhögern är ett lämpligt sätt att hantera detta på sikt?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Join date : 10-05-11
formsvackan skrev:Jag tror inte det. Dao´s resonemang bygger som synes också på att grunden måste byggas först.Secrist skrev:Visserligen skjuter du Dao i sank fullständigt ....Dao skrev:Tack, det var dit jag ville få er att komma!Secrist skrev:Fast nu är det ju lite svårare att genomföra än vad du får det att låta. Sverige måste hävda sig i en mördande global konkurrens och då kan man inte köra sitt eget race totalt frånkopplat omgivningen.
Därmed är det viktigt att förändringen sker internationellt, alltså socialism!
Äntligen börjar du förstå...
Detsamma gällde en gång företeelser som demokrati och liberalism. Skedde dessa bara fläckvis, hade de inte kunnat utvecklats!
Kan vi gå vidare från ruta ett nu?
Om socialism=socialdemokrati så blir det ingen större skillnad mot idag.
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Join date : 10-05-11
formsvackan skrev:De europeiska bilindustrins produktion sägs överstiga efterfrågan med 20-30%. Naturligtvis leder detta till bad business för samtliga. Vad anser forumhögern är ett lämpligt sätt att hantera detta på sikt?
Bilindustrin i Europa producerar inte en enda bil med mindre än att den är beställd.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Join date : 09-03-02
Nähä ?ericTheDog skrev:Bilindustrin i Europa producerar inte en enda bil med mindre än att den är beställd.formsvackan skrev:De europeiska bilindustrins produktion sägs överstiga efterfrågan med 20-30%. Naturligtvis leder detta till bad business för samtliga. Vad anser forumhögern är ett lämpligt sätt att hantera detta på sikt?
Överproduktionen av bilar har varit ett problem worldwide under många år.
http://www.dagensps.se/artiklar/tt/2013/03/26/nyabilar/index.xml
Förra året registrerades hela 36 procent av alla 100.000 nya bilar på bilhandlare, enligt statistik från SCB och tjänstebilsförlaget Ynnor.
Visserligen måste handlarna ha bilar för visning och provkörning, men dagens nivåer är alarmerande höga, menar kritikerna. Motsvarande siffror 2010 var 30 procent och året dörpå 31 procent.
"Vad vi ser är en effekt av överproduktion av bilar i Europa. Det gäller också alltför ambitiösa försäljningsmål som kopplas med bonusar", säger Björn Ågren, försäljningsdirektör på Renaults importbolag i Sverige, till DN.
http://www.svd.se/naringsliv/motor/perfekt-yta-doljer-bracklig-bransch_7536486.svd
Det finns ingen ljusning. Endast tre fabriker har stängts i Europa sedan den stora finanskraschen 2008 – det ska jämföras med 18 stängda fabriker i USA. Överkapaciteten i Europa består. Bildirektörerna tuffar på i en värld som måste påminna om en ytterst obehaglig feberdröm.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Join date : 09-02-16
Age : 69
är äverkapaciteten att det finns för många nya osålda bilar, eller är överkapaciteten att det finns personal och möjlighet att tillverka många fler, dvs en överkapaciotet i bilindustrin på det sättet att de kan göra mycket mer än de får göra?formsvackan skrev:Nähä ?ericTheDog skrev:Bilindustrin i Europa producerar inte en enda bil med mindre än att den är beställd.formsvackan skrev:De europeiska bilindustrins produktion sägs överstiga efterfrågan med 20-30%. Naturligtvis leder detta till bad business för samtliga. Vad anser forumhögern är ett lämpligt sätt att hantera detta på sikt?
Överproduktionen av bilar har varit ett problem worldwide under många år.
http://www.dagensps.se/artiklar/tt/2013/03/26/nyabilar/index.xml
Förra året registrerades hela 36 procent av alla 100.000 nya bilar på bilhandlare, enligt statistik från SCB och tjänstebilsförlaget Ynnor.
Visserligen måste handlarna ha bilar för visning och provkörning, men dagens nivåer är alarmerande höga, menar kritikerna. Motsvarande siffror 2010 var 30 procent och året dörpå 31 procent.
"Vad vi ser är en effekt av överproduktion av bilar i Europa. Det gäller också alltför ambitiösa försäljningsmål som kopplas med bonusar", säger Björn Ågren, försäljningsdirektör på Renaults importbolag i Sverige, till DN.
http://www.svd.se/naringsliv/motor/perfekt-yta-doljer-bracklig-bransch_7536486.svd
Det finns ingen ljusning. Endast tre fabriker har stängts i Europa sedan den stora finanskraschen 2008 – det ska jämföras med 18 stängda fabriker i USA. Överkapaciteten i Europa består. Bildirektörerna tuffar på i en värld som måste påminna om en ytterst obehaglig feberdröm.
det blir ett allvarligt problem då betalas dessa för att inte jobba så fort
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Join date : 09-03-02
Får göra ??? Finns det sådana begränsningar är det en nyhet för mig.Sniperace skrev:är äverkapaciteten att det finns för många nya osålda bilar, eller är överkapaciteten att det finns personal och möjlighet att tillverka många fler, dvs en överkapaciotet i bilindustrin på det sättet att de kan göra mycket mer än de får göra?
"Överproduktion och överetablering innebär konkurser i alla branscher..."
Om nu produktionskapaciteten överstiger efterfrågan, vad är då bäst att göra, fortsätta konkurrera till döds eller minska kapaciteten ?
berralarzon- Antal inlägg : 6964
Join date : 09-03-08
ericTheDog skrev:formsvackan skrev:De europeiska bilindustrins produktion sägs överstiga efterfrågan med 20-30%. Naturligtvis leder detta till bad business för samtliga. Vad anser forumhögern är ett lämpligt sätt att hantera detta på sikt?
Bilindustrin i Europa producerar inte en enda bil med mindre än att den är beställd.
Ta DÅ en liten titt på återförsäljarnas "nybilskyrkogårdar" på obeställda rabattvolymbilar, i min by på som är en av dom större byar i Sverige så letar det desperat bilhandlarna efter tomtmark att placera dessa obeställda `bilar på!
//Niklas
Backar på beställt: rmc/gustavanders/neolib,s/awfultruht.. denne dårar av dårar,s bil lär ju förbeställas!
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Join date : 09-02-16
Age : 69
ok med andra ord skicka petsonal i arbetslöshet. Då var det alltså rätt att låta saab försvinna det var ju fråga om överkapacitet och osålda bilar eller hur?formsvackan skrev:Får göra ??? Finns det sådana begränsningar är det en nyhet för mig.Sniperace skrev:är äverkapaciteten att det finns för många nya osålda bilar, eller är överkapaciteten att det finns personal och möjlighet att tillverka många fler, dvs en överkapaciotet i bilindustrin på det sättet att de kan göra mycket mer än de får göra?
"Överproduktion och överetablering innebär konkurser i alla branscher..."
Om nu produktionskapaciteten överstiger efterfrågan, vad är då bäst att göra, fortsätta konkurrera till döds eller minska kapaciteten ?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Join date : 10-05-11
formsvackan skrev:Nähä ?ericTheDog skrev:Bilindustrin i Europa producerar inte en enda bil med mindre än att den är beställd.formsvackan skrev:De europeiska bilindustrins produktion sägs överstiga efterfrågan med 20-30%. Naturligtvis leder detta till bad business för samtliga. Vad anser forumhögern är ett lämpligt sätt att hantera detta på sikt?
Överproduktionen av bilar har varit ett problem worldwide under många år.
http://www.dagensps.se/artiklar/tt/2013/03/26/nyabilar/index.xml
Förra året registrerades hela 36 procent av alla 100.000 nya bilar på bilhandlare, enligt statistik från SCB och tjänstebilsförlaget Ynnor.
Visserligen måste handlarna ha bilar för visning och provkörning, men dagens nivåer är alarmerande höga, menar kritikerna. Motsvarande siffror 2010 var 30 procent och året dörpå 31 procent.
"Vad vi ser är en effekt av överproduktion av bilar i Europa. Det gäller också alltför ambitiösa försäljningsmål som kopplas med bonusar", säger Björn Ågren, försäljningsdirektör på Renaults importbolag i Sverige, till DN.
http://www.svd.se/naringsliv/motor/perfekt-yta-doljer-bracklig-bransch_7536486.svd
Det finns ingen ljusning. Endast tre fabriker har stängts i Europa sedan den stora finanskraschen 2008 – det ska jämföras med 18 stängda fabriker i USA. Överkapaciteten i Europa består. Bildirektörerna tuffar på i en värld som måste påminna om en ytterst obehaglig feberdröm.
Vad är problemet? Och var i Sverige finns alla de hundratusentals bilar som ingen köper?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Join date : 10-05-11
formsvackan skrev:Får göra ??? Finns det sådana begränsningar är det en nyhet för mig.Sniperace skrev:är äverkapaciteten att det finns för många nya osålda bilar, eller är överkapaciteten att det finns personal och möjlighet att tillverka många fler, dvs en överkapaciotet i bilindustrin på det sättet att de kan göra mycket mer än de får göra?
"Överproduktion och överetablering innebär konkurser i alla branscher..."
Om nu produktionskapaciteten överstiger efterfrågan, vad är då bäst att göra, fortsätta konkurrera till döds eller minska kapaciteten ?
Man minskar såklart kapaciteten. Tokavänstern vill ju ha färre bilar - trodde jag - så vad gnäller ni över?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Join date : 10-05-11
berralarzon skrev:ericTheDog skrev:formsvackan skrev:De europeiska bilindustrins produktion sägs överstiga efterfrågan med 20-30%. Naturligtvis leder detta till bad business för samtliga. Vad anser forumhögern är ett lämpligt sätt att hantera detta på sikt?
Bilindustrin i Europa producerar inte en enda bil med mindre än att den är beställd.
Ta DÅ en liten titt på återförsäljarnas "nybilskyrkogårdar" på obeställda rabattvolymbilar, i min by på som är en av dom större byar i Sverige så letar det desperat bilhandlarna efter tomtmark att placera dessa obeställda `bilar på!
//Niklas
Backar på beställt: rmc/gustavanders/neolib,s/awfultruht.. denne dårar av dårar,s bil lär ju förbeställas!
Om bilhandlarna i din lilla byhåla beställer en massa bilar som de inte kan sälja så har de skapat sig själva ett problem. Vem fan bryr sig?
Infra- Antal inlägg : 29644
Join date : 09-03-11
ericTheDog skrev:Arbeta Maximalt - har kackerlackan blivit ännu tokigare? Han vet ju knappt vad arbete är. Ska vi ens tala om att arbeta maximalt får vi nog backa klockan sådär 100 år.
Ta tillbaka!. Ingen härinne har lika hög arbetsmoral som RC.
berralarzon- Antal inlägg : 6964
Join date : 09-03-08
Infra skrev:ericTheDog skrev:Arbeta Maximalt - har kackerlackan blivit ännu tokigare? Han vet ju knappt vad arbete är. Ska vi ens tala om att arbeta maximalt får vi nog backa klockan sådär 100 år.
Ta tillbaka!. Ingen härinne har lika hög arbetsmoral som RC.
Defintivt inte råttskiten etd DÅ, han är bara en gnällande lönearbetare som inte en enligt egen utsago inte ens vill vara härinne.
Frågar som jag gjort till seel tomten vad betalar du i kyrkoskatt råttan?
//Niklas
LJUG nu inte till med det orimliga?
Secrist- Antal inlägg : 32216
Join date : 09-02-24
Ort : Falkenberg
formsvackan skrev:Jag tror inte det. Dao´s resonemang bygger som synes också på att grunden måste byggas först.Secrist skrev:Visserligen skjuter du Dao i sank fullständigt ....Dao skrev:Tack, det var dit jag ville få er att komma!Secrist skrev:Fast nu är det ju lite svårare att genomföra än vad du får det att låta. Sverige måste hävda sig i en mördande global konkurrens och då kan man inte köra sitt eget race totalt frånkopplat omgivningen.
Därmed är det viktigt att förändringen sker internationellt, alltså socialism!
Äntligen börjar du förstå...
Detsamma gällde en gång företeelser som demokrati och liberalism. Skedde dessa bara fläckvis, hade de inte kunnat utvecklats!
Kan vi gå vidare från ruta ett nu?
Just när du börjar ta dig så levererar du ett nytt magplask. Även om det var för att försöka rädda Dao.
Gandalf- Antal inlägg : 473
Join date : 11-04-08
- Inlägg 144
6 timmar till 75
Ta tillbaka!. Ingen härinne har lika hög arbetsmoral som RC.
Jasså? loggar in kl 07:00 och kommenterar hela dagen! Det kan inte majoriteten riktiga LO-arbetare.
8 timmars arbetsdag innebär idag dålig pension vid 68, för oss 40 åringar.
Vad skulle då 6 timmars arbetsdag få för betydelse för pensionsåldern? 75 bast? Vem kan jobba till 75 i ett slitigt LO-jobb?
Jasså? loggar in kl 07:00 och kommenterar hela dagen! Det kan inte majoriteten riktiga LO-arbetare.
8 timmars arbetsdag innebär idag dålig pension vid 68, för oss 40 åringar.
Vad skulle då 6 timmars arbetsdag få för betydelse för pensionsåldern? 75 bast? Vem kan jobba till 75 i ett slitigt LO-jobb?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Join date : 09-02-16
Age : 69
formsvackan skrev:Får göra ??? Finns det sådana begränsningar är det en nyhet för mig.Sniperace skrev:är äverkapaciteten att det finns för många nya osålda bilar, eller är överkapaciteten att det finns personal och möjlighet att tillverka många fler, dvs en överkapaciotet i bilindustrin på det sättet att de kan göra mycket mer än de får göra?
"Överproduktion och överetablering innebär konkurser i alla branscher..."
Om nu produktionskapaciteten överstiger efterfrågan, vad är då bäst att göra, fortsätta konkurrera till döds eller minska kapaciteten ?
som sagt, minska kapaciteten, till dit det krävdes i saabs fall, där det blev noll, då är detta helt riktigt vad som gjordes, dra ner kapaciteten.
ja detta får göra blir ju resukltatet5 av ditt dra ner kaspaciteten, de kunde göra mer med den personal och utrustning de har, men om de drar ner får de ju inte gör mer eller hur?
men som sagt, att tillverka bilar som inte säljs är ju idioti, så då var det väl rätt att lägga ner saab eller hur, det följer ju det du torgför nu
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Join date : 09-03-02
Det du förordar är alltså konkurrens till döds. Jag tror däremot att bilindustrin i dessa tider skulle må bättre av en arbetstidsförkortning.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Får göra ??? Finns det sådana begränsningar är det en nyhet för mig.Sniperace skrev:är äverkapaciteten att det finns för många nya osålda bilar, eller är överkapaciteten att det finns personal och möjlighet att tillverka många fler, dvs en överkapaciotet i bilindustrin på det sättet att de kan göra mycket mer än de får göra?
"Överproduktion och överetablering innebär konkurser i alla branscher..."
Om nu produktionskapaciteten överstiger efterfrågan, vad är då bäst att göra, fortsätta konkurrera till döds eller minska kapaciteten ?
som sagt, minska kapaciteten, till dit det krävdes i saabs fall, där det blev noll, då är detta helt riktigt vad som gjordes, dra ner kapaciteten.
ja detta får göra blir ju resukltatet5 av ditt dra ner kaspaciteten, de kunde göra mer med den personal och utrustning de har, men om de drar ner får de ju inte gör mer eller hur?
men som sagt, att tillverka bilar som inte säljs är ju idioti, så då var det väl rätt att lägga ner saab eller hur, det följer ju det du torgför nu
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Join date : 09-02-16
Age : 69
formsvackan skrev:Det du förordar är alltså konkurrens till döds.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Får göra ??? Finns det sådana begränsningar är det en nyhet för mig.Sniperace skrev:är äverkapaciteten att det finns för många nya osålda bilar, eller är överkapaciteten att det finns personal och möjlighet att tillverka många fler, dvs en överkapaciotet i bilindustrin på det sättet att de kan göra mycket mer än de får göra?
"Överproduktion och överetablering innebär konkurser i alla branscher..."
Om nu produktionskapaciteten överstiger efterfrågan, vad är då bäst att göra, fortsätta konkurrera till döds eller minska kapaciteten ?
som sagt, minska kapaciteten, till dit det krävdes i saabs fall, där det blev noll, då är detta helt riktigt vad som gjordes, dra ner kapaciteten.
ja detta får göra blir ju resukltatet5 av ditt dra ner kaspaciteten, de kunde göra mer med den personal och utrustning de har, men om de drar ner får de ju inte gör mer eller hur?
men som sagt, att tillverka bilar som inte säljs är ju idioti, så då var det väl rätt att lägga ner saab eller hur, det följer ju det du torgför nu
vilket annat sätt skulle de klara sig, tillverka annat än bilar, slänga hela produktionslinjen?
det hade inte räddat något om de så drog ner till en bil per dag med bibehållen personalstyrka, bilarna skulle bli för dyra, här fanns inte mycket mer än just att lägga ner, anpassa produktionen till efterfrågan hade som sagt inte kunnat lösa detta problem, de hade för stor ochy otymplig apparat för att bara göra en väöldigt liten del bilar med den storlek de har på både fabrik och personal.
Hur anser du de skulle löst det?
som sagt de Minskade kapaciteten till den nivå som var rimlig i detta, nämligen NOLL, angående konkurrens, skulle vi bara ha ett bilmärke att välja, under statlig kontroll?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Join date : 10-05-11
formsvackan skrev:Det du förordar är alltså konkurrens till döds. Jag tror däremot att bilindustrin i dessa tider skulle må bättre av en arbetstidsförkortning.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Får göra ??? Finns det sådana begränsningar är det en nyhet för mig.Sniperace skrev:är äverkapaciteten att det finns för många nya osålda bilar, eller är överkapaciteten att det finns personal och möjlighet att tillverka många fler, dvs en överkapaciotet i bilindustrin på det sättet att de kan göra mycket mer än de får göra?
"Överproduktion och överetablering innebär konkurser i alla branscher..."
Om nu produktionskapaciteten överstiger efterfrågan, vad är då bäst att göra, fortsätta konkurrera till döds eller minska kapaciteten ?
som sagt, minska kapaciteten, till dit det krävdes i saabs fall, där det blev noll, då är detta helt riktigt vad som gjordes, dra ner kapaciteten.
ja detta får göra blir ju resukltatet5 av ditt dra ner kaspaciteten, de kunde göra mer med den personal och utrustning de har, men om de drar ner får de ju inte gör mer eller hur?
men som sagt, att tillverka bilar som inte säljs är ju idioti, så då var det väl rätt att lägga ner saab eller hur, det följer ju det du torgför nu
Självfallet, men vi männsiskor finns knappast till för att hålla bilindustrin under armarna.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Join date : 09-03-02
Jag lägger i detta ingen åsikt om huruvida vi människor är till för varken bilindustrin eller någon annan industri. Jag bara lyfter fram ett exempel på hur en arbetstidsförkortning skulle kunna vara till nytta för en hel industrigren, naturligtvis inte i enbart ett enstaka land.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Det du förordar är alltså konkurrens till döds. Jag tror däremot att bilindustrin i dessa tider skulle må bättre av en arbetstidsförkortning.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Får göra ??? Finns det sådana begränsningar är det en nyhet för mig.Sniperace skrev:är äverkapaciteten att det finns för många nya osålda bilar, eller är överkapaciteten att det finns personal och möjlighet att tillverka många fler, dvs en överkapaciotet i bilindustrin på det sättet att de kan göra mycket mer än de får göra?
"Överproduktion och överetablering innebär konkurser i alla branscher..."
Om nu produktionskapaciteten överstiger efterfrågan, vad är då bäst att göra, fortsätta konkurrera till döds eller minska kapaciteten ?
som sagt, minska kapaciteten, till dit det krävdes i saabs fall, där det blev noll, då är detta helt riktigt vad som gjordes, dra ner kapaciteten.
ja detta får göra blir ju resukltatet5 av ditt dra ner kaspaciteten, de kunde göra mer med den personal och utrustning de har, men om de drar ner får de ju inte gör mer eller hur?
men som sagt, att tillverka bilar som inte säljs är ju idioti, så då var det väl rätt att lägga ner saab eller hur, det följer ju det du torgför nu
Självfallet, men vi männsiskor finns knappast till för att hålla bilindustrin under armarna.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Join date : 09-03-02
Jag har på inget sätt ens antytt något åt det hållet så denna galenskap får stå för dig.Sniperace skrev: angående konkurrens, skulle vi bara ha ett bilmärke att välja, under statlig kontroll?