Men du utgår ju inte från några FAKTA med den patetiska text som du klistrade in?Dao skrev:Vägrar man utgå från all fakta när man kämpar för demokrati och den fria tanken, kommer du bara att bara att strida mot demokratin och den fria tanken.
Tror du att ALLT som du hittar på webben är fakta?
FAKTA, det är att personen som du citerade är en grovt störd individ som sitter och runkar till bilder på Berlinmuren och dessutom skryter om det.
Det finns INGA hänvisningar till trovärdig forskning utan endast denne daores patetiska fantasier.
Läs denna sida och du kommer få en uppfattning om vad det är för dåre som du hyllar som sanningssägare:
http://www.algonet.se/~giljotin/sv_expl.html
Exempel: Detta betyder, att jag ser saker som LEVANDE VARELSER. Jag kan kommunicera med dem (och med andra föremål för den delen). Jag vet, att detta kanske låter väldigt konstigt för många. Och eftersom jag kan det, så kan jag ha ett förhållande med Berlin-Muren (som jag varit gift med sedan 17 juni 1979). För mig är det så naturligt och instinktivt, vilket gör det så svårt att förklara. Jag har alltid trott på Animism, redan som barn. Jag har alltid haft den sexuella läggningen (Objectùm-sexualitet).
Jag tror också på reinkarnationen, att jag har haft att göra med Staket, Murar, Broar, Grindar och andra konstruktioner i tidigare liv, och att våra vägar har korsats flera gånger. Jag har minnen från dessa tidigare liv, men detta är naturligtvis något som jag inte kan bevisa.
Min attraktion till Berlin-Muren och andra konstruktioner är BÅDE känslomässig OCH sexuell. Jag älskar dem som varelser (jag använder med avsikt detta ord här). Jag njuter av deras sällskap… och jag tänder sexuellt på Berlin-Muren. Jag finner också andra konstruktioner sexiga, men det rör sig om ovannämnda saker: Staket, Murar, Broar, Järnvägsräls, Grindar... Mina sexuella känslor gentemot dem är mycket intensiva.
Kan du ta fram nån TROVÄRDIG länk som beskriver hur någon åkte TILL Östtyskland för att studera och sen ÅTERVÄNDE till Västtyskland för att arbeta?
Inser du inte själv att detta max kan ha rört sig om någon handfull människor (om ens någon) och att detta garanterat inte var en orsak till att muren byggdes.
På sin sida beskriver även idioten detta: Detta är en kommentar från en man, som tjänstgjorde vid gränsen på 70-talet:
"När jag var statioerad i Tyskland vid US Army, anvisades jag till en enhet som patrullerade den amerikanska sektorn av gränsen mot Östtyskland och Tjeckoslovakien. Många gånger stod jag utrustad med vapen och tittade i kikare över muren mot män sådana som jag, försedda med kikare riktade mot mig. Det var Din älskade Berlinmur som skilde oss åt. Han hindrade oss från att bruka våld mot varandra. Jag är säker på att dessa män var som jag själv på många sätt. - de hade familjer som de älskade och ville beskydda. De skulle hellre vara någon annanstans och göra något annat än titta på den förstorade bilden av en annan anonym beväpnad man. Jag kunde känna Murens styrka, och många gånger var jag glad att han fanns där."
Vilken fantastisk bra kikare som kan se Berlinmuren ändå från gränsen mot Tjeckoslovakien?
Vad var det som du skrev? "Lite mer NYANSERING" ?
Punkt 1. Förlorade Östtysklande på att medborgare jobbade i Väst-Berlin men bodde i Öst-Berlin? Var betalade de skatt på sina högre inkomster?
Punkt 2. Politisk orsak: Västsidan blandade sig i det som hände på östsidan (den ryska sektorn)."
Jo, man blev nog lite störda över att ryska armén systematiskt våldtog över 2 miljoner öst-tyska kvinnor och flickor efter kriget.
Vad var det MER som man "lade sig i"?
Spioneri förekom överallt under kalla kriget. En hel del även i Stockholm. Västmakterna låg dock LÅNGT efter östmakterna i denna ädla konst, påstå inget annat.
Att du återigen hänvisar till muren i Israel glädjer mig bara. Det gör ditt självmål bara tydligare.