martin7lindgren skrev:Men låt säga om man är som i ditt fall en av fyra, och går till macken med feber och influensa i dessa dagar när det kan vara svininfluensa, antar att du inte vet det,
Hur många kunder hanterar du på ett pass som kan bli smittade?
Antar du inte har testat vilken influensa du dras med, men den du beskriver kan ju finnas anledning att testa?
Därav ifrågasätter inte jag att du numera har ett jobb som du grejar, men dina kunders hälsa om du riskerar smitta dom borde ju gå först!
Jobbar inte du på en okmack,vill verkligen dom att deras personal går till jobbet med feber och influensa?
Särskilt nu när vi har svininfluensan över oss, för du har ju sagt att du dragits med influensa ett tag nu, eller hur?
vi är fyra som jobbar, en av oss jobbar bara ibland,,
när ägaren inte kan eller vill
2 av oss är förkylda och ja visst kan det vara svininfluensan
Fast denna influensa är som alla andra och hur tror vi har blivit smittade..
Ska vi förbjuda alla kunder som är minsta förkylda att komma in?
Ägaren var idag på ett långt tandläkarbesök och ska på onsdag in till sjukhuset och göra ett arbetsekg efter den hjärtinfarkt han hade i julas..
Vi tilhör OKQ8, men det är ett litet familjföretag som driver macken.
Det finns inga möjligheter att båda betala sjuklöner och samtidigt ta in reserver. Dessutom finns det inte så många personer med kassavana eller folk som man hinner lära upp på så kort tid
Så sjukast stannar hemma resten får dela på bördan, tom våra respektive hjälper oavlönat till om det krisar.
Fast de har egna jobba tt ta hand om också
tex är min bror mekanikern sjukast men han umgås inte med folk så mkt..
Fast är han hemma stannar hela verkstaden i princip..
Vi kan fixa lite ändå..
Men det jag vil komma till att vi inte bara kan vara hemma, då måste vi ju stänga macken en tid och det har ingen av oss råd med
Så även om du sak kan ha rätt, funkar det inte i praktiken, nån måste jobba
Däremot tar jag det mkt lugnt med feber i kroppen, mkt lugnt