Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
Infra
redalert
RedMentalCase
Thetaxpayer
Dao
R.O.F.L
DMustaine
formsvackan
RedCloud
Secrist
14 posters

En farlig upptrappning

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

En farlig upptrappning - Sida 9 Empty Sv: En farlig upptrappning

Inlägg  Dao 2013-02-06, 20:23

Secrist skrev:
    RedMentalCase skrev:Secrist, tycker du som daoren?

Nja, det jag tycker är att det är en extremt infekterad konflikt där bägge sidor grävt ner sig i skyttegravar av hat och misstro. Det finns folk som tycker annorlunda på bägge sidor men de har svårt att göra sina röster hörda.

Det är svårt att veta vad Secrist egentligen tycker, då hans svar på mina frågor var så extremt vaga - och han vägrade precisera sig mer.

Men det Secrist skrev var samma saker som jag skrivi, och som jag av Secrist, Sniper och även Lazy blivit hånad för att jag tyckte!

Skillnaden är att jag tagit ställning mot förtrycket, och ni bortförklarar den.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-02-06, 20:25

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    RedMentalCase skrev:Secrist, tycker du som daoren?

Nja, det jag tycker är att det är en extremt infekterad konflikt där bägge sidor grävt ner sig i skyttegravar av hat och misstro. Det finns folk som tycker annorlunda på bägge sidor men de har svårt att göra sina röster hörda.

Det är svårt att veta vad Secrist egentligen tycker, då hans svar på mina frågor var så extremt vaga - och han vägrade precisera sig mer.

Men det Secrist skrev var samma saker som jag skrivi, och som jag av Secrist, Sniper och även Lazy blivit hånad för att jag tyckte!

Skillnaden är att jag tagit ställning mot förtrycket, och ni bortförklarar den.

Du har tagit ställning mot Israel ja. Vilket gör att du blir rätt blind för andra sidans våld och hat.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-06, 20:31

Secrist skrev:Du har tagit ställning mot Israel ja. Vilket gör att du blir rätt blind för andra sidans våld och hat.

Hur då?

När det har varit sådana här diskussioner är det enbart jag som hävdar att båda parterna gör fel, samtidigt som ni bara hävdar palestiniernas fel!

Det som gör att jag tagit ställning mot Israel, är för att Israel är den part som dels för våldsspiralen uppåt (Snipers "självförsvar"), och faktiskt är den part som har praktisk möjlighet att vända våldsspiralen nedåt - men vägrar göra detta!

Hade det varit Egypten som gjort detta, hade jag tagit ställning mot dem - men nu är det Israel.

Mitt ställningstagande är mer avancerad än så. Jag har tagit ställning FÖR israelerna, som inte förtjänar att leva i skräck, lika lite som palestinierna, bara för att de har en maktelit som är rädd för sin egen skugga.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-02-06, 20:35

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Och vilka angrepp kom innan, flygkapningar, munchenmassakern, bombattentat osv osv.
    vill du påstå att de innan dessa var fredliga änglar som inte attackerade israels civila? du kanske glömde eller förtränger? Laughing

Ingen av dessa kom före Israels angrepp och terror av palestinier. De är konsekvensen av dessa.

Har aldrig hävdat att någon är "fredliga änglar", bara att Israel inte är det, och i kraft av sin helt överlägsna styrka faktiskt har möjligheten att ändra inriktningen på våldsspiralen.

Det kommer alltid att finnas människor som vill försvara sig på olika sätt, även med terror - så länge ockupationen pågår.

Hur länge skall du och Israel hävda att de inte kan ha fred därför att att det råder krig? Med den utgångspunkten, skulle INGA freder uppstå!

Är det säker att det är fred du är ute efter, Sniper. Eller är det total kapitulation för övermakten? Fred går att nå, men ingen kommer att kapitulera när de blir förtryckta. Har ni högern aldrig lärt er av er historia?

Jasså, du menar att judarna började med sådant, men det stämmer inte med sanningen, dessa trakasserades och förföljdes långt innan staten israel bildades, och de förföljdes i palestina av palestinier som samarbetade med Hitler osv, när staten israel bildades anfölls denne genast av en samlad arabvärld.

så nej, det äre inte så enkelt som du vill påskina
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-06, 20:42

Sniperace skrev:Jasså, du menar att judarna började med sådant, men det stämmer inte med sanningen, dessa trakasserades och förföljdes långt innan staten israel bildades, och de förföljdes i palestina av palestinier som samarbetade med Hitler osv, när staten israel bildades anfölls denne genast av en samlad arabvärld.

Ja, det kommer alltid att finnas något ni kan skylla på...

För er "fredsvänner"! Very Happy
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-02-06, 22:12

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Jasså, du menar att judarna började med sådant, men det stämmer inte med sanningen, dessa trakasserades och förföljdes långt innan staten israel bildades, och de förföljdes i palestina av palestinier som samarbetade med Hitler osv, när staten israel bildades anfölls denne genast av en samlad arabvärld.

Ja, det kommer alltid att finnas något ni kan skylla på...

Ungefär som att påstå att Polen bara skyller ifrån sig när Hitler anföll.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-02-06, 23:48

Secrist skrev:

En konflikt som överskuggar alla andra och det är inte rätt.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-02-07, 01:03

lazy skrev:
    Secrist skrev:

Däremot är det vänsterns favoritkonflikt. När får vi se ett Ship to Somalia? Troligen aldrig eftersom det inte är lika spännande.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-02-07, 01:16

Secrist skrev:
    lazy skrev:
    Secrist skrev:

Däremot är det vänsterns favoritkonflikt. När får vi se ett Ship to Somalia? Troligen aldrig eftersom det inte är lika spännande.

Det "knäppa" är att ett "Ship to Somalia" eller ett "Ship to Syria" kommer aldrig att hända eftersom de länderna inte är (än) "marknadsanpassade," vad händer när t.ex Somalia blir det? Ska vänstern hitta ett nytt land att "gulla med?"
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2013-02-07, 02:53

lazy skrev:
    Secrist skrev:
    lazy skrev:
    Secrist skrev:

Det "knäppa" är att ett "Ship to Somalia" eller ett "Ship to Syria" kommer aldrig att hända eftersom de länderna inte är (än) "marknadsanpassade," vad händer när t.ex Somalia blir det? Ska vänstern hitta ett nytt land att "gulla med?"
    Ababababab.......Viket land tycker du dignar mest under
    israeliskt förtryck, Syrien eller Somalia.

Sedan får jag be dig namnge de vänstermuppar härinne
    som gullar med Somalia, tack.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-07, 06:52

Secrist skrev:
    Dao skrev:Ja, det kommer alltid att finnas något ni kan skylla på...

Ungefär som att påstå att Polen bara skyller ifrån sig när Hitler anföll.

Om konfflikten fortfarande pågick skulle liknelsen åtminstone vara aktuell...

Kom och argumentera för er sak. Skall alla länder som någon gång upplevt krig vägra fred med de man krigat mot, enbart för att det råder krig? Eller är denna "rätt" enbart Israels?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-07, 06:53

Secrist skrev:
    lazy skrev:
    Secrist skrev:

Där råder inte samma situation som i Gaza! Så enkelt var det med det...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-07, 06:57

lazy skrev:Det "knäppa" är att ett "Ship to Somalia" eller ett "Ship to Syria" kommer aldrig att hända eftersom de länderna inte är (än) "marknadsanpassade," vad händer när t.ex Somalia blir det? Ska vänstern hitta ett nytt land att "gulla med?"

Det knäppaste är nog att människor som ni inte tar strid mot förtryck och terror i den aktuella regionen. Den enda orsaken ni uttalat är för att den som tår för detta förtryck och denna terror är Israel. Israel som tillåts göra det som inget annat land tillåts göra, när de själva behagar.

"Ship to Syria/Somalia", kommer aldrig att hända, då det inte är den åtgärden som spelar roll i konflikten!
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2013-02-07, 08:39

Israel som tillåts göra det som inget annat land tillåts göra, när de själva behagar.

En farlig upptrappning - Sida 9 Zionx
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-02-07, 12:14

Infra skrev:
    lazy skrev:
    Secrist skrev:
    lazy skrev:
    Secrist skrev:

Ababababab.......Viket land tycker du dignar mest under
    israeliskt förtryck, Syrien eller Somalia.

Sedan får jag be dig namnge de vänstermuppar härinne
    som gullar med Somalia, tack.

Så det är bara länder som påverkas av Israel som är intressanta? Så massa svältande Somalier är inget att bry sig om?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-07, 16:20

Secrist skrev:Så det är bara länder som påverkas av Israel som är intressanta? Så massa svältande Somalier är inget att bry sig om?

Konflikten i Somalia råder det inga skilda åsikter om. Fallet Israel är intressant att disskutera, då det faktiskt finns människor här som försvarar ockupation, krig och förtryck här!

Även om dessa "israelvänner" inte försvarar sig med sakliga argument och liknande, är det intressant att hela tiden få dem att blotta och förtydliga deras kallblodighet...
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-02-07, 17:10

Dao skrev:
    Secrist skrev:Så det är bara länder som påverkas av Israel som är intressanta? Så massa svältande Somalier är inget att bry sig om?

Konflikten i Somalia råder det inga skilda åsikter om. Fallet Israel är intressant att disskutera, då det faktiskt finns människor här som försvarar ockupation, krig och förtryck här!

Även om dessa "israelvänner" inte försvarar sig med sakliga argument och liknande, är det intressant att hela tiden få dem att blotta och förtydliga deras kallblodighet...

Och att inte bry sig om Somalia för att Isrel inte är där skulle inte vara kallblodigt menar du?
    Secrist
    Secrist

En farlig upptrappning - Sida 9 Empty Hamas

Inlägg  Secrist 2013-02-07, 17:15

En farlig upptrappning - Sida 9 Cartoon6

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 09:04