Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
MartinLindgren
x-medborgare
Kakmonstret
7 posters

Segregationen går mot en farlig utveckling enl Ungdomsstyrelsen

Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Segregationen går mot en farlig utveckling enl Ungdomsstyrelsen Empty Segregationen går mot en farlig utveckling enl Ungdomsstyrelsen

Inlägg  Kakmonstret 2009-04-23, 01:29

http://www.dn.se/sthlm/segregationen-borjar-ga-mot-en-farlig-utveckling-1.850249

Det står om trångboddhet i artikeln. Men att vara trångbodd i Sverige är inte detsamma som i andra länder.

Boverket har en definition på trångboddheti ett dokument om boendestandard.

Det innebär att de bor fler än en person per rum, kök och vardagsrum oräknat. Men samboende vuxna behöver bara ha ett sovrum. Innebörden är alltså i princip att man för att inte räknas som trångbodd ska ha möjlighet att ge alla barn varsitt rum och de vuxna eget sovrum.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Segregationen går mot en farlig utveckling enl Ungdomsstyrelsen Empty Sv: Segregationen går mot en farlig utveckling enl Ungdomsstyrelsen

Inlägg  x-medborgare 2009-04-23, 10:16

Hum vet inte riktigt vad du vill med denna tråd??
    Trångboddhet är inget problem i sig.
    Eget rum ingen självklarhet när tex jag växte upp?
    Det måste finnas andra orsaker.
    Om man går till artikeln.

– De unga killarna blir utkörda hemifrån för att föräldrarna inte orkar med att ha alla barn hemma. I stället för att göra läxor i lugn och ro driver de runt och är förbannade på samhället. Föräldrarna vet i princip ingenting om det liv deras barn lever, säger Kadafi Hussein.

Tja hur gammla är dom ???
    Har föräldrarna tappat greppet ?
    Är dom för kiminella?
    Borde dom vara vuxna nog att ta ansvar själva?
    Varför ???
    Osv.

De unga tjejerna blir ofta hemma. I Husby är mer än var femte 20–25-årig tjej mamma, i Rosengård, Malmö har 58 procent av alla 20–25-åringa tjejer barn. Rikssnittet ligger på 10 procent. Dessa unga kvinnor etablerar sig sent, om någonsin, på arbetsmarknaden.Generellt sett gäller också att de unga kvinnorna mår sämre än de unga männen, de är arbetslösa i större utsträckning och lever oftare och längre på bidrag.

Ja om man då går till vad jag tror så gifter dom sig tidigt villigt eller ovilligt.tradition???
    Vad vill man med denna artikel ?
    Varför följs traditioner?
    Är det fel?
    Osv

Så vad var tanken med tråden ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Segregationen går mot en farlig utveckling enl Ungdomsstyrelsen Empty Sv: Segregationen går mot en farlig utveckling enl Ungdomsstyrelsen

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-23, 10:35

Suck...? Det tror jag inte Mr. Rahm/Cetarded vet själv, han är ju ofta ute och slirar i sina olika skepnader! geek
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-23, 12:28

Läser man artikeln ger det en väldigt mörk bild av svensk "integration" och mentalitet.

Det handlar ju inte "bara " om trångboddhet och tjejer under 30 med 2-3 barn som aldrig kommer jobba i sitt liv.

Eller unga killar under 30år utan en chans i livet,(förutom att bli kriminella)

Eller skolor som utbildar men ej Lär ut nått (framför allt inte ren svenska)

utan om hopplösheten och handfallenheten.

men det är ju klart påpekar man detta är man ju "rasist" och kanske "sd putte" dock är ju jag tex son till en invandrare själv, och har fått MIN del av svenska samhälles rasism och behandling.

(bytte till svenskt namn och vips blev mycket i samhället lättare).

Nää bättre blunda hårt och på sedvanligt vänstervis ge alla mera pengar och tro allt är bra.

(gammalt rosengård ordspråk: enda sättet för en ung kille att lämna rosengård är att bli bäst på fotboll eller musik eller hamna i fängelse)

Kanske det är DAGS att verkligen starta en riktig INTEGRERING till det svenska samhället så även mouhammed, achmed , jahiza eller vad dom än heter kan få en framtid även dom? Vi startar med Svenska utbildning?

Så LÄS verkligen artikeln noga och dessutom kommentarerna vid sidan om:

http://www.dn.se/sthlm/segregationen-borjar-ga-mot-en-farlig-utveckling-1.850249
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-23, 13:49

Ja herre jisses! Mr. Rahm hyllar sig själv som sin dublett Cetarded, med stora bokstäver, Wink
    Inte mer än rätt, för Cetarded hyllar ju Mr. Rahm till den milda grad att han utryckt att önskar han var Mr Rahm?
    Du borde veta efter din banning Mr. Rahm att forumet inte tillåter dubbelnick!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-23, 13:56

Så du säger det Mr. Rahm?
    Grabbar under 30 som växer upp i trångbodda familjer blir kriminella?
    Tror inte jag ett dugg på, helt fel som det mesta av dina påståenden!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-23, 15:06

martin med dina 2 inlägg bevisar du 2 saker.

1... du är INTE här för att debattera.
    2...Långvaigt droganvändande ger effekter som paranoida tendenser, brist på logiskt tänkande samt hjärnskador.

Postar mitt inlägg IGEN pga spam:
    Läser man artikeln ger det en väldigt mörk bild av svensk "integration" och mentalitet.

Det handlar ju inte "bara " om trångboddhet och tjejer under 30 med 2-3 barn som aldrig kommer jobba i sitt liv.

men det är ju klart påpekar man detta är man ju "rasist" och kanske "sd putte" dock är ju jag tex son till en invandrare själv, och har fått MIN del av svenska samhälles rasism och behandling.

Nää bättre blunda hårt och på sedvanligt vänstervis ge alla mera pengar och tro allt är bra.

(gammalt Rosengård ordspråk: enda sättet för en ung kille att lämna rosengård är att bli bäst på fotboll eller musik eller hamna i fängelse)

Kanske det är DAGS att verkligen starta en riktig INTEGRERING till det svenska samhället så även mouhammed, achmed , jazhia eller vad dom än heter kan få en framtid även dom? Vi startar med Svenska utbildning?

Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-04-23, 15:40

Och så fortsättter vi att ta in 90.000 nyanlända det inte finns jobb och bostäder åt

För rödingar accepterar INTE bostadskris som ursäkt men gnäller på TRÅNGBOTT!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-23, 16:25

Vadå? Jag växte upp med mina föräldrar och en brorsa, i en liten 2:a,
    Trångbott så det räcker!
    Brorsan och jag delade sovrummet, våra föräldrar i bäddsoffan i vardagsrummet,
    vilket var vanligt på 50 och 60 talet! Wink
    Men då var ju inte du påtänkt ens en gång, så du vet ju inte vad du snackar om,
    Mr. Rahm/Cetarded! No
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-23, 17:11

martin7lindgren skrev:Vadå? Jag växte upp med mina föräldrar och en brorsa, i en liten 2:a,
    Trångbott så det räcker!
    Brorsan och jag delade sovrummet, våra föräldrar i bäddsoffan i vardagsrummet,
    vilket var vanligt på 50 och 60 talet! Wink
    Men då var ju inte du påtänkt ens en gång, så du vet ju inte vad du snackar om,
    Mr. Rahm/Cetarded! No

japp och SE hur "lyckad " du blev.. martin..outbildad, ex-knarkare ex- hemlös tandlös, meningslöst ensam vid din dator som hela ditt tomma liv kretsar runt...och dessutom grovt Paranoid.

Åter igen missar du som vanligt vad denna tråd handlar om och ger dig på MEJ istället..eller ser du dej som invandrare nu med??

nu väntar jag mej vanliga martin spottandet, 3-4-5 inlägg på raken och mera dräglande vansinnigt duracellkanin hat..ifrån martin + nån vänster som skall försvara han in absurdum...samt skiter i vad tråden handlar om..
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-04-23, 17:53

martin7lindgren Today at 12:49 pm
    Ja herre jisses! Mr. Rahm hyllar sig själv som sin dublett Cetarded, med stora bokstäver,
    Inte mer än rätt, för Cetarded hyllar ju Mr. Rahm till den milda grad att han utryckt att önskar han var Mr Rahm?
    Du borde veta efter din banning Mr. Rahm att forumet inte tillåter dubbelnick!

Det finns ord för det du pysslar med martin, besatt är det
    snällaste av dom. Wink
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Inlägg  Kakmonstret 2009-04-23, 19:24

hmm, läser man artikeln så borde det bli en tankeställare.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-23, 19:25

Cetarded Rommie skrev:hmm, läser man artikeln så borde det bli en tankeställare.

Helt klart.. men det verkar vara problem med "läskunnigheten" bland vissa med mera röd färg..

Btw är vi samma person enligt martin=)

Postar mitt inlägg IGEN pga "martin"spam:

(gammalt Rosengård ordspråk: enda sättet för en ung kille att lämna rosengård är att bli bäst på fotboll eller musik eller hamna i fängelse)

Kanske det är DAGS att verkligen starta en riktig INTEGRERING till det svenska samhället så även mouhammed, achmed , jazhia eller vad dom än heter kan få en framtid även dom? Vi startar med Svenska utbildning?

Kakmonstret
    Kakmonstret

Inlägg  Kakmonstret 2009-04-23, 19:27

Ja, jag vet. martin har upprepat det ca 500 gånger nu. =)

Trots att han i nuläget har 2666 inlägg har han postat ungefär 10 "olika" inlägg. Allt är bara upprepningar...
    kanaljen
    kanaljen

Antal inlägg : 609

Inlägg  kanaljen 2009-04-23, 19:58

Cetarded Rommie skrev:Ja, jag vet. martin har upprepat det ca 500 gånger nu. =)

Trots att han i nuläget har 2666 inlägg har han postat ungefär 10 "olika" inlägg. Allt är bara upprepningar...

Jo, martään har bara en skiva i LP-spelaren och den är ställd på repeat.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 04:14