RC ägd igen!
+10
Infra
redalert
RedMentalCase
Thetaxpayer
Dao
R.O.F.L
DMustaine
formsvackan
RedCloud
Secrist
14 posters
En farlig upptrappning
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 177
Sv: En farlig upptrappning
DMustaine skrev:RC ägd igen!
Av en hobbyrasist med vulgära odemokratiska tendenser, tror inte det.
Samma kille som gråter sig bli vid personangrepp *ASG*
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 178
RC har en lektion:Secrist skrev:Du ska nog inte lägga dig i sånt du inte begriper. Det blir bara pinsamt för alla inblandade. Sköt du ditt "jobb" som lärare i blockflöjt eller vad det nu är.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 179
Köp Varm Korv, fick man ju lära sig på blockflöjt, ÄR DET DET som roffan ägnat hela sitt liv åt?
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 180
RedMentalCase skrev:Köp Varm Korv, fick man ju lära sig på blockflöjt, ÄR DET DET som roffan ägnat hela sitt liv åt?
Hur mår du egentligen Dani ?
Din fixering vid min person är sjuklig, jobba på ditt mindervärdeskomplex nån gång, så kanske du frisknar till ?
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 181
RedCloud skrev:RedMentalCase skrev:Köp Varm Korv, fick man ju lära sig på blockflöjt, ÄR DET DET som roffan ägnat hela sitt liv åt?
Hur mår du egentligen Dani ?
Din fixering vid min person är sjuklig, jobba på ditt mindervärdeskomplex nån gång, så kanske du frisknar till ?
Skulle inte tro att det sker! det är nedärvd i släktskapet från slikt genetiska ursprung.
//Niklas
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 182
RedCloud skrev:DMustaine skrev:RC ägd igen!
"Gråter sig bli"? Vad betyder det?
- Inlägg 183
RedMentalCase skrev:Köp Varm Korv, fick man ju lära sig på blockflöjt, ÄR DET DET som roffan ägnat hela sitt liv åt?
"Lunka på" fick jag lära mig också.
Här är en av KP-RC:s elever som visar vad han lärt henne.
Senast ändrad av Secrist den 2013-02-06, 00:23, ändrad totalt 2 gånger
- Inlägg 184
Secrist skrev:RedCloud skrev:DMustaine skrev:RC ägd igen!
"Gråter sig bli"? Vad betyder det?
Tror att roffan känner sig väldigt trängd, snart har vi berra i den här tråden också.
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 185
Secrist skrev:
Israelisk bosättningspolitik, inkluderat bosättningar i Jerusalem, bryter mot ett antal internationella överenskommelser: Haagkonventionen från 1907, fjärde Genèvekonventionen från 1949, vilken Israel har signerat, och ett flera FN-resolutioner.
Lustigt. När jag skrivit sådana saker - blev jag av Sniper kallad för antisemit, och av dig för att "allt är Israels fel"!
men du svarade inte på hur de hindrar fredsprocessen. Hur bryter de Haagkonventionen och Genevekonventionen?
¨Få se om Sniper eller Lazy skäller ut dig sedan!!!
- Inlägg 186
Dao skrev:Secrist skrev:
Israelisk bosättningspolitik, inkluderat bosättningar i Jerusalem, bryter mot ett antal internationella överenskommelser: Haagkonventionen från 1907, fjärde Genèvekonventionen från 1949, vilken Israel har signerat, och ett flera FN-resolutioner.
Lustigt. När jag skrivit sådana saker - blev jag av Sniper kallad för antisemit, och av dig för att "allt är Israels fel"!
men du svarade inte på hur de hindrar fredsprocessen. Hur bryter de Haagkonventionen och Genevekonventionen?
Det beror på att du är så enkelspårig. Du följer upp dessa påståenden med att Israel är allas fiende och de vill inte ha fred och bla bla. Hade du varit mer nyanserad så hade man tagit dig på allvar.
- Inlägg 187
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:
Det beror på att du är så enkelspårig. Du följer upp dessa påståenden med att Israel är allas fiende och de vill inte ha fred och bla bla. Hade du varit mer nyanserad så hade man tagit dig på allvar.
Är inte mer enkelspårig än du! Snarare mindre, eftersom man fick DRA ur dig en minst sagt luddig form av´"kritik" mot Israel. De är uppenbarligfen alltid oskyldiga, trots att de gör fel...
- Inlägg 188
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:
Är inte mer enkelspårig än du! Snarare mindre, eftersom man fick DRA ur dig en minst sagt luddig form av´"kritik" mot Israel. De är uppenbarligfen alltid oskyldiga, trots att de gör fel...
Har jag aldrig påstått. Däremot inser jag att det är en komplex och mycket infekterad situation. Att då ensidigt peka ut Israel som den skyldige blir rätt tramsigt.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 189
Dao skrev:Secrist skrev:
VArför skulle vi skälla för det, han säger ju sanningen, men du förstår det finns orsak och verkan, vilket jag förklarat, israel anfölls, och gav svar.
Hade de från början lämnats i fred skulle dagens situation inte funnits
- Inlägg 190
Secrist skrev:Har jag aldrig påstått. Däremot inser jag att det är en komplex och mycket infekterad situation. Att då ensidigt peka ut Israel som den skyldige blir rätt tramsigt.
Tycker nog det är tramsigare att bortförklara dina utfall på att jag skulle anklaga Israel ensidigt. Mina inlägg i dessa frågor finns att läsa, för de som vill.
Du saknar uppenbarligen den förmågan. En "miss" du gärna tar till varje gång det är diskussioner om Israe,. eller i stort sett vilket annat land du antingen höjt till skyarna eller demoniserat.
Är det en variant på Bildts "Enda vägens politik", vi ser. Bara en åsikt är giltig - extremhögerns!
- Inlägg 191
Sniperace skrev:VArför skulle vi skälla för det, han säger ju sanningen, men du förstår det finns orsak och verkan, vilket jag förklarat, israel anfölls, och gav svar.
Mina anklagelser mot Israel har varit desamma som Secrists, bara mindre flummigt och mer direkt. För detta får jag hatinlägg från dig och Lazy. Nu är detta helt plötsligt "sanningen", trots att Secrist går emot det mesta som du påstår om Israel. Även i detta ditt inlägg...
Fan vad patetisk du är...
- Inlägg 192
Dao skrev:Sniperace skrev:VArför skulle vi skälla för det, han säger ju sanningen, men du förstår det finns orsak och verkan, vilket jag förklarat, israel anfölls, och gav svar.
Mina anklagelser mot Israel har varit desamma som Secrists, bara mindre flummigt och mer direkt. För detta får jag hatinlägg från dig och Lazy. Nu är detta helt plötsligt "sanningen", trots att Secrist går emot det mesta som du påstår om Israel. Även i detta ditt inlägg...
Tycker du? ja det är väl din rätt, för mig kvittar det om du så tror att jorden är platt och allah den ende guden osv
Som jag skrev, det finns orsak och verkan, jag har ALDRIG förnekat att Israel brutit överenskommelser, däremot har jag insett VARFÖR, du vet detta med orsak och verkan.
- Inlägg 193
Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:VArför skulle vi skälla för det, han säger ju sanningen, men du förstår det finns orsak och verkan, vilket jag förklarat, israel anfölls, och gav svar.
Tycker du? ja det är väl din rätt, för mig kvittar det om du så tror att jorden är platt och allah den ende guden osv
Som jag skrev, det finns orsak och verkan, jag har ALDRIG förnekat att Israel brutit överenskommelser, däremot har jag insett VARFÖR, du vet detta med orsak och verkan.
Jag vet... Alla Israels felaktigheter är palestiniernas fel... Jag vet... Vi har hört det från dig länge nu...
Vilket fall som helst - Secrist tycker som jag, fast du anser att hen har rätt och jag har fel.
Det säger lite om dig, Sniper...
- Inlägg 194
Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:VArför skulle vi skälla för det, han säger ju sanningen, men du förstår det finns orsak och verkan, vilket jag förklarat, israel anfölls, och gav svar.
Jag vet... Alla Israels felaktigheter är palestiniernas fel... Jag vet... Vi har hört det från dig länge nu...
Vilket fall som helst - Secrist tycker som jag, fast du anser att hen har rätt och jag har fel.
Det säger lite om dig, Sniper...
Det är bara det att även han ser till bakgrunden och orsak/verkan, sedan inbillar du dig resten
- Inlägg 195
Secrist, tycker du som daoren?
- Inlägg 196
Sniperace skrev:Det är bara det att även han ser till bakgrunden och orsak/verkan, sedan inbillar du dig resten
Såvitt jag läste beskrev hen inte ett skit om vad hen ser till eller inte ser till, utan var oerhört vag i VAD det var hen egentligen såg. Utifrån det har du alltså inbillat dig att hen "ser till bakgrunden" och orsak/verkan"?
Men du vänder detta till mig!?
Hur var det nu, var det Gazas raketer, som existerat från mitten av 1990-talet, som är orsaken till Israels motsvarande angrepp, som hållit på sedan minst 1960-talet!?
Om vi nu skall tala "orsak/verkan"...
- Inlägg 197
¨Få se nu... Det är alltså inte fel att TYCKA att Israel beter sig dumt. Felet är när man alltså uttrycker detta?
Att ta ställning mot Israel, är alltså i Secrist ögon att vara "onyanserad", och i Snipers ögon att vara "antisemit". Detta trots att de egentligen tycker detsamma som jag, bortsett att det aldrig är Israels fel att de gör dessa fel, som man får tycka men inte hävda.
Utifrån detta förväntas det finnas en saklig debatt!
Att ta ställning mot Israel, är alltså i Secrist ögon att vara "onyanserad", och i Snipers ögon att vara "antisemit". Detta trots att de egentligen tycker detsamma som jag, bortsett att det aldrig är Israels fel att de gör dessa fel, som man får tycka men inte hävda.
Utifrån detta förväntas det finnas en saklig debatt!
- Inlägg 198
Och vilka angrepp kom innan, flygkapningar, munchenmassakern, bombattentat osv osv.Dao skrev:Sniperace skrev:Det är bara det att även han ser till bakgrunden och orsak/verkan, sedan inbillar du dig resten
Såvitt jag läste beskrev hen inte ett skit om vad hen ser till eller inte ser till, utan var oerhört vag i VAD det var hen egentligen såg. Utifrån det har du alltså inbillat dig att hen "ser till bakgrunden" och orsak/verkan"?
Men du vänder detta till mig!?
Hur var det nu, var det Gazas raketer, som existerat från mitten av 1990-talet, som är orsaken till Israels motsvarande angrepp, som hållit på sedan minst 1960-talet!?
Om vi nu skall tala "orsak/verkan"...
vill du påstå att de innan dessa var fredliga änglar som inte attackerade israels civila? du kanske glömde eller förtränger?
- Inlägg 199
RedMentalCase skrev:Secrist, tycker du som daoren?
Nja, det jag tycker är att det är en extremt infekterad konflikt där bägge sidor grävt ner sig i skyttegravar av hat och misstro. Det finns folk som tycker annorlunda på bägge sidor men de har svårt att göra sina röster hörda.
- Inlägg 200
Sniperace skrev:Och vilka angrepp kom innan, flygkapningar, munchenmassakern, bombattentat osv osv.
vill du påstå att de innan dessa var fredliga änglar som inte attackerade israels civila? du kanske glömde eller förtränger?
Ingen av dessa kom före Israels angrepp och terror av palestinier. De är konsekvensen av dessa.
Har aldrig hävdat att någon är "fredliga änglar", bara att Israel inte är det, och i kraft av sin helt överlägsna styrka faktiskt har möjligheten att ändra inriktningen på våldsspiralen.
Det kommer alltid att finnas människor som vill försvara sig på olika sätt, även med terror - så länge ockupationen pågår.
Hur länge skall du och Israel hävda att de inte kan ha fred därför att att det råder krig? Med den utgångspunkten, skulle INGA freder uppstå!
Är det säker att det är fred du är ute efter, Sniper. Eller är det total kapitulation för övermakten? Fred går att nå, men ingen kommer att kapitulera när de blir förtryckta. Har ni högern aldrig lärt er av er historia?