Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
berralarzon
lazy
Sniperace
F.I.S.T
ericTheDog
RedCloud
redalert
Dao
RedMentalCase
formsvackan
14 posters

    Skrämmande likheter .....

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  RedCloud 2012-05-26, 08:04

    det var inte riktat mot gazas civilbefolkning utan hamaz,

    Kanske dags för Sniper att omvärdera terrorstaten Israels handlingar ?

    I juli 2009 rapporterade den israeliska organisationen Shovrim Shtika (Bryt tystnaden) att soldaterna hade order att betrakta alla invånare, civila såväl som militära, som fiender. Anledningen skulle vara att minimera Israels egna förluster för att på sått behålla stödet för aktionen hos den egna befolknigen.

    Amnesty har riktat skarp kritik mot Israels krigföring [37]. Amnesty kritiserade Israel för att ha skjutit kvinnor och barn till döds på nära håll utan att de hade utgjort något fara för israeliska soldater, och för att stridsflyg har bombat civila bostäder och i många fall dödat boende i sömnen. Barn som lekt på hustak och sjukvårdspersonal, sysselsatta med att vårda skadade personer, har beskjutits med precisionsraketer. Genom att hindra tillgång till vård och bistånd till skadade och instängda dog flera skadade i onödan och lidandet förvärrades i många fall, enligt Amnesty. Dessutom anklagas Israel för att använda civila palestinier som mänskliga sköldar, genom att tvinga dem stanna kvar i hus som armén tagit över och använt som militära positioner.


    [wiki]

    Sista raden med fetstil är ju precis vad Sniper alltid försvara Israel med att Hamas gör.

    Hur ställer du dig till att ditt älskade Israel gör samma sak ? Eller ljuger Amnesty ?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  ericTheDog 2012-05-26, 10:22

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Jag anar att foliet är lite irriterad eftersom han fått rejält med pisk senaste dagarna i debatten.
    Var då. Du menar kanske ditt hjärnsläpp angående vilken valuta som olja normalt handlas i.
    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:
    Skulle någon starta en omröstning om forumets i särklass okunnigaste nick vore dig seger självklar.

    Dessutom ank-trions ekonomiske talesman.....vojne vojne
    Vilka handlar olja i annan valuta än US-dollar, och vilka har försökt.

    När jag tankar bilen betalar jag med kronor.


    Denna okunninga och rent ut sagt korkade kommentar lyckades du inte slinga dig ur trots att du verkligen försökte.
    ericTheDog skrev:Detta senaste när han rakt upp och ner blåljuger om vad rmc skrivit
    RedMentalCase skrev:De araber som tvångsförflyttades när Israel bildades är numera helt ansvariga själva för sin dåliga situation.
    Man måste ju nånstans acceptera verkligheten, araberna verkar inte ha iq nog att kunna göra det, det är bara deras eget fel.

    formsvackan skrev:Ditt påstående att araber har för låg IQ för att kunna acceptera att de tvångsförflyttats.... .

    Ser du inte att det står samma sak är det verkligen illa med din läsförståelse Very Happy
    ericTheDog skrev:bekräftar bara trenden. När han blir synad flippar han ur med en massa tramsiga personangrepp. Muppvänstern har det sannerligen inte lätt.
    Personangrepp är det absolut enda du och dina befjädrade bröder åstadkommit på flera år Very Happy
    ericTheDog skrev:I andra debatter ser vi hur rasistanklagelser haglar så fort man kommer till korta i debatten. Det råder inget tvivel om vem som är åt helvete för dum.
    Ägnar man större delen åt att producera inlägg i syfte att förlöjliga och klassa ner araber/muslimer som något lägre stående är det ett utryck för rasism men det begriper förmodligen inte du.

    Gå och lägg dig nu.


    1. De flesta bilburna svenskar handlar sin motorolja/bensin/diesel för svenska kronor. Vad är det du inte begriper. Okunnigt? Nej, dagens sanning.

    2. Ser du inte att det står olika saker så är det riktigt illa med din läsförståelse.

    3. Då jag tar emot betydligt fler personangrepp än jag levererar så säger väl detta en del om familjen kackerlackas frekvens av personangrepp.

    4. Ska du kalla någon för rasist så bör du ha någonting mer att komma med än en samling orefererade tolkningar, de flesta förmodligen lika felaktiga som dina inlägg i övrigt.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  Sniperace 2012-05-26, 11:36

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:visst var det fel att skicka vit fosfor mot hamaz
    Tack ! De varelser som utförde denna oerhört grymma handling förtjänar inte längre att kallas människor, inte heller att behandlas som sådana.

    och samma sak gäller de varelser som var orsaken till detta, utan deras rakettter och anfall mot israels civila skulle detta inte kommit, och speciellt inte på de ställena om dessa "soldater" sett till att inte använda civilbefolkningen som skydd.

    Sniperace skrev:det är jo ok när det gällde Karelen eller hur, var det inte också där den största bössan, eller var det för att det var ett vänsterland det är ok?
    Du skrev Karelen, jag skrev Viborg. Anledningen till att jag gjorde det är att min mors morfar kom därifrån, så du kan sluta svamla om vänsterland och istället dra nåt gammalt över dig.

    Och, vad är då din åsikt i den frågan, är landet stulet av sovjet/ryssland eller är det ett helt korrekt innehav efter fredsavtal?
    anser du att ryssen har rätt att behålla karelen eller borde det återlämnas till Finland?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  Sniperace 2012-05-26, 11:43

    RedCloud skrev:
    det var inte riktat mot gazas civilbefolkning utan hamaz,

    Kanske dags för Sniper att omvärdera terrorstaten Israels handlingar ?

    I juli 2009 rapporterade den israeliska organisationen Shovrim Shtika (Bryt tystnaden) att soldaterna hade order att betrakta alla invånare, civila såväl som militära, som fiender. Anledningen skulle vara att minimera Israels egna förluster för att på sått behålla stödet för aktionen hos den egna befolknigen.

    Och varför gjorde de det, jo just för att Hamaz satt i praktik att ALDRIG uppträda uniformerat, att just se till att se civila ut, vilket val får då motparten?
    Amnesty har riktat skarp kritik mot Israels krigföring [37]. Amnesty kritiserade Israel för att ha skjutit kvinnor och barn till döds på nära håll utan att de hade utgjort något fara för israeliska soldater, och för att stridsflyg har bombat civila bostäder och i många fall dödat boende i sömnen. Barn som lekt på hustak och sjukvårdspersonal, sysselsatta med att vårda skadade personer, har beskjutits med precisionsraketer. Genom att hindra tillgång till vård och bistånd till skadade och instängda dog flera skadade i onödan och lidandet förvärrades i många fall, enligt Amnesty. Dessutom anklagas Israel för att använda civila palestinier som mänskliga sköldar,
    genom att tvinga dem stanna kvar i hus som armén tagit över och använt som militära positioner.

    Är de alltid en sanning? är de alltid rätt informerade eller kanske ibland både lurade eller partiska i olika frågor?

    Ex har det klart bevisats att HAMAZ använt just ambulanser och annat i för trupp och vapentransporter, använt folk som skulle se ut som sjukvårdare medn varit stridande kombattanter, sådan ger alltid negativa följder.

    det går helt enkelt inte att försvara Hamaz med felra gruppers agerande i denna konflikt och utse Israel som den ende stora boven i dramat


    Sista raden med fetstil är ju precis vad Sniper alltid försvara Israel med att Hamas gör.

    Hur ställer du dig till att ditt älskade Israel gör samma sak ? Eller ljuger Amnesty ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-26, 11:58

    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:NI är ju likadana, det är ju helt säkerställt. Crazy people.
    Ditt påstående att araber har för låg IQ för att kunna acceptera att de tvångsförflyttats är kanske något du tror att säkerställer din överlägsenhet. Du har i så fall helfel. Vi vet hur du säkerställer saker och ting, konsulterar fantasigeneratorn Very Happy

    Länk till ett sådant påstående? Nä, trodde inte det heller.
    Läs trådstarten, det underlättar.


    Men i trådstarten står något annat. Fjant.

    I trådstarten står en dåres inlägg, formfoliet med en senil hjärna kallar folk som hånar honom för anhängare till Adolf Hitler, aldrig har väl en större vänstertomte med byxorna neddragna på anklarna skådats.

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-26, 12:06

    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Det hjälps liksom inte att han är korrekt citerad i trådstarten när du senare ljuger om vad ha skrivit.
    Du åt helvete för dum för att förstå när det är dags att sluta slingra sig och istället bara hålla käften för att inte gräva sin grop ännu djupare. Du är ensam om inte se att uttrycken har exakt samma innebörd. RMC kommer naturligtvis att i vanlig ordning förneka det han skrivit men den dårfinken räknas liksom inte. Vill du fortsätta att i oförstånd stötta detta mentalfall så är det ditt fria val, men du dras allt djupare ner i skiten genom att göra så. Att du är den mest korkade av ankorna har framstått allt tydligare med tiden. Du får både RMC och BH att framstå som begåvade, bara litet men ändå. Jag fattar fasiken inte att de vill ha dig med på samma tåg.


    Jag anar att foliet är lite irriterad eftersom han fått rejält med pisk senaste dagarna i debatten. Detta senaste när han rakt upp och ner blåljuger om vad rmc skrivit bekräftar bara trenden. När han blir synad flippar han ur med en massa tramsiga personangrepp. Muppvänstern har det sannerligen inte lätt.

    I andra debatter ser vi hur rasistanklagelser haglar så fort man kommer till korta i debatten. Det råder inget tvivel om vem som är åt helvete för dum.

    Rödnassen blir irriterad när man drar ner byxorna på honom. Det måste till en sinnessjuk hjärna fullt i klass med Roffes för att fantisera ihop det han gör.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-26, 12:16

    ericTheDog skrev:Detta var således vad RMC skrev:

    De araber som tvångsförflyttades när Israel bildades

    Ett konstaterande, jag ser inte att han förordar att så ska ske

    är numera helt ansvariga själva för sin dåliga situation.
    100 tals miljoner människor har tvångsförflyttats de sista 100 åren och nästan alla andra har funnit sig i sin situation,
    att ,man blivit behandlad fel ger en inte rätt att spela offer i 100 år.
    Man måste ju nånstans acceptera verkligheten, araberna verkar inte ha iq nog att kunna göra det, det är bara deras eget fel.

    Bara en låda med för gamla grönsaker kan koppla det till Hitler,
    att ens börjas tänka i de banorna...
    man blir fullständigt mållös över familjens dårskap.

    Look up folks!, ni kan berätta för era barnbarn att ni var med på ett forum där de allra största idioterna som lyckats släpa sig till en dator medverkade, de kallades allmänt för familjen, the legends, the morons, roffe med trippelnicken, och formfoliet.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  formsvackan 2012-05-26, 15:30

    RedMentalCase skrev: formfoliet med en senil hjärna kallar folk som hånar honom för anhängare till Adolf Hitler
    Ingen har anklagat dig för att vara en "anhängare till Adolf Hitler", endast påpekat likheterna i dina och hans åsikter.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-26, 15:35

    Dessa "likheter" är bara ett fantasifoster i din ack så kokta hjärna,
    en låda grönsaker från förra veckan är intelligentare än du.

    Dina patetiska försök att i din rödnasse-stil försöka svärta ner andra debattörer har bara (om möjligt)framställt dig ännu mer korkad än någon kunde ana.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  formsvackan 2012-05-26, 15:38

    Sniperace skrev:
    Sniperace skrev:visst var det fel att skicka vit fosfor mot hamaz
    Tack ! De varelser som utförde denna oerhört grymma handling förtjänar inte längre att kallas människor, inte heller att behandlas som sådana.

    och samma sak gäller de varelser som var orsaken till detta, utan deras rakettter och anfall mot israels civila skulle detta inte kommit, och speciellt inte på de ställena om dessa "soldater" sett till att inte använda civilbefolkningen som skydd.
    Nu är du igång och ursäktar fosforbombningarna igen. Var det fel eller inte ?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  ericTheDog 2012-05-26, 15:39

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev: formfoliet med en senil hjärna kallar folk som hånar honom för anhängare till Adolf Hitler
    Ingen har anklagat dig för att vara en "anhängare till Adolf Hitler", endast påpekat likheterna i dina och hans åsikter.

    Återigen, om man vill bygga motorvägar...
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  ericTheDog 2012-05-26, 15:40

    Och dessutom...om foliet har öga näsa mun så är det egenskaper han delar med ah.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  formsvackan 2012-05-26, 15:45

    ericTheDog skrev:Och dessutom...om foliet har öga näsa mun så är det egenskaper han delar med ah.
    Ville jag vara överdrivet snäll mot dig skulle jag kalla ditt dravel om motorvägar och kroppsdelar för ett försök att fokusförskjuta, med det vill jag inte utan väljer att kalla det för vad det är, ren och skär dumhet alltså.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-26, 15:47

    ericTheDog skrev:Och dessutom...om foliet har öga näsa mun så är det egenskaper han delar med ah.

    Och mustachen har ju Roffe redan fixat, så där, en kopia.

    Foliet och roffe är helrökta som debattörer, de förstår väl det trots deras klena intellekt,
    kvar finns bara de komiska försöken till att svärta ner vad de tror är de skyldiga till deras egen idioti och otillräknelighet.
    Allt är andras fel enligt de röda nassarna.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  ericTheDog 2012-05-26, 15:48

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Och dessutom...om foliet har öga näsa mun så är det egenskaper han delar med ah.
    Ville jag vara överdrivet snäll mot dig skulle jag kalla ditt dravel om motorvägar och kroppsdelar för ett försök att fokusförskjuta, med det vill jag inte utan väljer att kalla det för vad det är, ren och skär dumhet alltså.


    Du tror du anklagar mig för dumhet, och det får du gärna tro. Resten av forumet begriper att du anklagar dig själv för dumhet då det enda jag gjorde var att använda din egen argumentation mot dig själv. Hahahaha!!!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  formsvackan 2012-05-26, 15:50

    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Och dessutom...om foliet har öga näsa mun så är det egenskaper han delar med ah.
    Ville jag vara överdrivet snäll mot dig skulle jag kalla ditt dravel om motorvägar och kroppsdelar för ett försök att fokusförskjuta, med det vill jag inte utan väljer att kalla det för vad det är, ren och skär dumhet alltså.

    Du tror du anklagar mig för dumhet, och det får du gärna tro. Resten av forumet begriper att du anklagar dig själv för dumhet då det enda jag gjorde var att använda din egen argumentation mot dig själv. Hahahaha!!!
    Du är tillräckligt dum för att tro att det var det du gjorde. Uttryckta åsikter skiljer sig något från näsor och ögon men det får någon annan försöka lära dig.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-26, 15:55

    Bara en sinnesjuk människa kan få för sig att leta efter likheter mellan min argumentation om folkförflyttningar och en avskyvärd diktators från 1900 talets första hälft,
    bara en sinnessjuk....

    Du är helrökt form.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  formsvackan 2012-05-26, 15:59

    RedMentalCase skrev:Bara en sinnesjuk människa kan få för sig att leta efter likheter mellan min argumentation om folkförflyttningar och en avskyvärd diktators från 1900 talets första hälft
    Vadå leta? Det är bara att läsa det du skriver. Försök göra det själv någon gång.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  ericTheDog 2012-05-26, 18:05

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Och dessutom...om foliet har öga näsa mun så är det egenskaper han delar med ah.
    Ville jag vara överdrivet snäll mot dig skulle jag kalla ditt dravel om motorvägar och kroppsdelar för ett försök att fokusförskjuta, med det vill jag inte utan väljer att kalla det för vad det är, ren och skär dumhet alltså.

    Du tror du anklagar mig för dumhet, och det får du gärna tro. Resten av forumet begriper att du anklagar dig själv för dumhet då det enda jag gjorde var att använda din egen argumentation mot dig själv. Hahahaha!!!
    Du är tillräckligt dum för att tro att det var det du gjorde. Uttryckta åsikter skiljer sig något från näsor och ögon men det får någon annan försöka lära dig.


    Du uttryckte inte åsikter. Du betedde dig bara som en jubelåsna. Men man får ge dig en sak. Du är numera en av de mer underhållande vänstermupparna.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  ericTheDog 2012-05-26, 18:06

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Bara en sinnesjuk människa kan få för sig att leta efter likheter mellan min argumentation om folkförflyttningar och en avskyvärd diktators från 1900 talets första hälft
    Vadå leta? Det är bara att läsa det du skriver. Försök göra det själv någon gång.


    Öga näsa mun - foliet är som ah.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  RedCloud 2012-05-26, 18:09

    fjollEric skrev:Öga näsa mun - foliet är som ah.

    fjollEric skrev:Vem tror du är intresserad av vad en retarderad vänsterextremist tycker om andra debattörer?

    Jag tror du tagit tronen som forumets barnsligaste från din ank-polare BlueHeaven.
    hint: det är ingen merit
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  formsvackan 2012-05-26, 18:48

    ericTheDog skrev:Du uttryckte inte åsikter.
    Nej, det var RMC´s åsikter som jämfördes med AH´s, men det är du tydligen för korkad för att begripa. Du har alltså inte en aning om vad det är som du ylar över. Har du problem med fullmånen också?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  Sniperace 2012-05-26, 22:42

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    Sniperace skrev:visst var det fel att skicka vit fosfor mot hamaz
    Tack ! De varelser som utförde denna oerhört grymma handling förtjänar inte längre att kallas människor, inte heller att behandlas som sådana.

    och samma sak gäller de varelser som var orsaken till detta, utan deras rakettter och anfall mot israels civila skulle detta inte kommit, och speciellt inte på de ställena om dessa "soldater" sett till att inte använda civilbefolkningen som skydd.
    Nu är du igång och ursäktar fosforbombningarna igen. Var det fel eller inte ?

    Visst var det fel, men ändå inte mycket större fel än att skicka självmordsbombare till skolor, kafeer, bröllop osv osv som hamaz har hållit på med, tror du det finns något krig dår någon part är ren som snö? jag tror inte det
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  formsvackan 2012-05-26, 22:47

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    Sniperace skrev:visst var det fel att skicka vit fosfor mot hamaz
    Tack ! De varelser som utförde denna oerhört grymma handling förtjänar inte längre att kallas människor, inte heller att behandlas som sådana.

    och samma sak gäller de varelser som var orsaken till detta, utan deras rakettter och anfall mot israels civila skulle detta inte kommit, och speciellt inte på de ställena om dessa "soldater" sett till att inte använda civilbefolkningen som skydd.
    Nu är du igång och ursäktar fosforbombningarna igen. Var det fel eller inte ?

    Visst var det fel, men ändå inte mycket större fel än att skicka självmordsbombare till skolor, kafeer, bröllop osv osv som hamaz har hållit på med, tror du det finns något krig dår någon part är ren som snö? jag tror inte det
    Var det fel att bomba civilbefolkningen med vit fosfor, ja eller nej ?

    Andras agerande är inte relevant utan kan diskuteras för sig.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  Sniperace 2012-05-26, 22:56

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    Sniperace skrev:visst var det fel att skicka vit fosfor mot hamaz
    Tack ! De varelser som utförde denna oerhört grymma handling förtjänar inte längre att kallas människor, inte heller att behandlas som sådana.

    och samma sak gäller de varelser som var orsaken till detta, utan deras rakettter och anfall mot israels civila skulle detta inte kommit, och speciellt inte på de ställena om dessa "soldater" sett till att inte använda civilbefolkningen som skydd.
    Nu är du igång och ursäktar fosforbombningarna igen. Var det fel eller inte ?

    Visst var det fel, men ändå inte mycket större fel än att skicka självmordsbombare till skolor, kafeer, bröllop osv osv som hamaz har hållit på med, tror du det finns något krig dår någon part är ren som snö? jag tror inte det
    Var det fel att bomba civilbefolkningen med vit fosfor, ja eller nej ?

    Andras agerande är inte relevant utan kan diskuteras för sig.

    Viist är det fel att bomba civilbefolkningen med vit fosfor, men nu var det ju intre civilbefolkningen som var målet, målet var säkerligen hamaz och stridande trupper, och de civila blev tragiska offer, offrade av just hamaz, och jo andras agerande är i allra högsta grad relevant.

    som man gör mot andra får man räkna med att få tillbaka av dem.
    och att utnyttja de civila som skydd och offer ser jag inte som hedervärt på något sätt, att använda ambulanser som vapen och trupptarnsport är vedervärdigt, att förklä stridande styrkor är också vedervärdigt eftersom detta i allra högsta grad utsätter de civila för risker

    Sponsored content


    Skrämmande likheter ..... - Sida 7 Empty Sv: Skrämmande likheter .....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 12:34