Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
ANNA2LINK
MartinLindgren
Sossar ee lata
Dao
Redvictory
9 posters

C och KD är på väg att hamna med SD under 4%

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

C och KD är på väg att hamna med SD under 4% Empty C och KD är på väg att hamna med SD under 4%

Inlägg  Redvictory 2010-06-10, 11:55

Att MP och V tar röster ifrån S är helt ok!

Socialdemokraterna

33,8

- 3,6

Miljöpartiet

10,7

+ 3,0

Vänsterpartiet

5,6

+ 1,0

Moderaterna

29,2

+ 2,2

Folkpartiet

5,8

- 1 ,1

Centerpartiet

4,6

- 0,8

Kristdemokraterna

4,5

0

Sverigedemokraterna

3,9

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

C och KD är på väg att hamna med SD under 4% Empty Sv: C och KD är på väg att hamna med SD under 4%

Inlägg  Dao 2010-06-10, 11:58

Troliegn kommer moderater att stödrösta på c och kd, vilket har varit vanligt när de gjort liknande kräftgångar!
    Redvictory
    Redvictory

C och KD är på väg att hamna med SD under 4% Empty Sv: C och KD är på väg att hamna med SD under 4%

Inlägg  Redvictory 2010-06-10, 11:59

Dao skrev:Troliegn kommer moderater att stödrösta på c och kd, vilket har varit vanligt när de gjort liknande kräftgångar!

Förmodligen! det är ju allmänt känt att de har problem med politisk kannibalism! Very Happy
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

C och KD är på väg att hamna med SD under 4% Empty Och ändå kommer Moderaterna bli största parti

Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-10, 12:01

Dao skrev:Troliegn kommer moderater att stödrösta på c och kd, vilket har varit vanligt när de gjort liknande kräftgångar!

Very Happy Very Happy Var så säker! Jag har alltid rätt, Alliansen kommer vinna detta med marginal Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-06-10, 12:12

Sossar ee lata skrev:

Very Happy Very Happy Var så säker! Jag har alltid rätt, Alliansen kommer vinna detta med marginal Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

ha,ha,ha! jag ska spara detta inlägg för att påminna dig för all framtid att du alltid har fel! du är bra bitter nu va? sååå jäkla kul!
    Very Happy
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-06-10, 12:13

Sossar ee lata skrev:

Njae...

De små högerpartierna kommer att vara kvar i riksdagen. Allt annat än rödgrön seger i valet är idag bara fantasier och förhoppningar (för vissa)!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

C och KD är på väg att hamna med SD under 4% Empty bitter!?

Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-10, 12:33

Redvictory skrev:
    Sossar ee lata skrev:

ha,ha,ha! jag ska spara detta inlägg för att påminna dig för all framtid att du alltid har fel! du är bra bitter nu va? sååå jäkla kul!
    Very Happy

För vad? om nu sosseriet vinner så blir det ju knappt någon skillnad, jag vet inte vad det är ni drömmer om? för min del är det Mona som man kräks på, ärligt! vem kan se Mona representera Sverige ute i världen? Men jag är lugn, alliansen kommer vinna detta i september, ingen vill ha Mona och kommunister som styre.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

C och KD är på väg att hamna med SD under 4% Empty Ehh IQ fiskmås ligger nära tillhands att kalla bidragstagare DAO för ibland

Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-10, 12:37

Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:

Njae...

De små högerpartierna kommer att vara kvar i riksdagen. Allt annat än rödgrön seger i valet är idag bara fantasier och förhoppningar (för vissa)!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7241624.ab

Vänta bara när ekonomiska löften från Alliansen kommer, nu när Sverige har de starkaste finanserna i Europa, pensionärerna får sitt, de arbetande får sitt etc etc.....DAO vakna ur bidragsdvalan! för att du skulle jobba tror jag inte, du lever på bidrag det förstår man affraid pig
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-10, 12:43

Ja du S--e-L då lär ni blåingar få göra många armhävningar om din profetia ska slå in!

Trots att den massiva höger kampanjanen rasat för allt vad tyglarna håller så är ju resultatet magert jämfört med SCB:s senaste stora mätning i december,
    Hela 1,5% har ju RoffarReinfelt och hans kumpaner knappat in,

Tror inte ens du tror på någon blå fortsättning, men det vet du S-ee-L, skumpan blir fore free om dagens resultat står sig 19 september, så du blir en vinnare ändå eftersom jag bjuder på skumpan!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-10, 15:52

Sen inte att förglömma, om 500.000 förstagångs väljare får som dom blir det en
    rödgrön jordskredseger, men för halva alliansen ser det mörkt utom samma unga får som dom vill, då landar Maud Olofssons C på 1,0%, och Göran Hägglunds KD på 1,7%!

Allt enligt SCB! Wink
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

C och KD är på väg att hamna med SD under 4% Empty Det är skrämmande

Inlägg  Sossar ee lata 2010-06-10, 17:47

MartinLindgren skrev:Sen inte att förglömma, om 500.000 förstagångs väljare får som dom blir det en
    rödgrön jordskredseger, men för halva alliansen ser det mörkt utom samma unga får som dom vill, då landar Maud Olofssons C på 1,0%, och Göran Hägglunds KD på 1,7%!

Allt enligt SCB! Wink

Att så många i Sverige är så hjärntvättade på bidragslinjen som röran kör, vill man inte ha jobb? Är bidrag det viktigaste? ja jisses vilket folk, säger som en god vän till mig "ska nog sälja villan och firman och flytta, och inte en krona ska de få i reavinstskatt" låter som en bra ide om röran vinner, för nu har jag betalt nog Very Happy
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-10, 17:50

Sossar ee lata skrev:
    MartinLindgren skrev:Sen inte att förglömma, om 500.000 förstagångs väljare får som dom blir det en

Allt enligt SCB! Wink

Att så många i Sverige är så hjärntvättade på bidragslinjen som röran kör, vill man inte ha jobb? Är bidrag det viktigaste? ja jisses vilket folk, säger som en god vän till mig "ska nog sälja villan och firman och flytta, och inte en krona ska de få i reavinstskatt" låter som en bra ide om röran vinner, för nu har jag betalt nog Very Happy

Folk som röstar på dom rödgröna vill skapa rättvisa och leva i trygghet att inte ni blåa förstår det är för mig en gåta. I dag så har vi mycket otrygghet för många. Trygghet är a och o i ett samhälle.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-10, 18:26

Ja du S-ee-L du och din polare gör ju som ni vill med era hus, ni låter ju inte direkt som några patrioter!

Ni verkar vilja få ut max av alla förmåner ni kan, för så lite och billigt som möjligt,

Men lycka till med eventuella husförsäljningar, frågan är vad ni tänker flytta, många andra länder är ju konkursfärdiga!
    Så dom vill väl ha grabbar med plånbok som kan pröjsa vad det kostar, kanske kan vara rena hälsokosten för er tätingar?

Sen vet ju inte jag om det stämmer,men läste nyligen att det varit prisras på upp till 35% på hus i dina trakter när folk velat sälja!

Aldrig tänkt på att lämna den sjunkande skutan Danderyd och flytta in till söder för att bli en söderkis, vem vet S-ee-L, du kanske skulle trivas som fisken i vattnet! Cool

Du med alla dina stålar skulle ju bli priviligerad då du förmodligen kan välja var du vill bo inne på söders höjder!
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2010-06-10, 18:32

Sossar ee lata skrev:

Jag tror också alliansen vinner, denna mätning är gjord innan man kom med besked om sin destruktiva politik och den satte tydliga spår i de andra undersökningarna!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-10, 18:35

DMustaine skrev:
    Sossar ee lata skrev:

Jag tror också alliansen vinner, denna mätning är gjord innan man kom med besked om sin destruktiva politik och den satte tydliga spår i de andra undersökningarna!

En önskan menar du...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-10, 18:43

Jodå S-ee-L klart att alla arbetslösa vill ha jobb, garanterat att dom flesta i min situation och skulle ge en hel del för att vara hela igen!

ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-10, 18:46

MartinLindgren skrev:Jodå S-ee-L klart att alla arbetslösa vill ha jobb, garanterat att dom flesta i min situation och skulle ge en hel del för att vara hela igen!

Det är klart att det är så...

R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2010-06-10, 18:46

Mätningen är inte aktuell då den påbörjades när den röd gröna sörjan INTE hade presenterat sina skattechocker.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-10, 18:52

Jodå den är mycket aktuell Rofl, den har pågått sen innan och fram till nu!
    Men bra försök, du har ju efterlyst nya siffror och nu när du får ditt lustmäte så blir du tjurigare än du räknat med tydligen!

Men håll ut Rofl det är som det ska vara, en blåing som du har ju ingen anledning att vara glad över dagens SCB, så du får hitta andra glädjeämnen! Wink
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2010-06-10, 18:54

MartinLindgren skrev:Jodå den är mycket aktuell Rofl, den har pågått sen innan och fram till nu!
    Men bra försök, du har ju efterlyst nya siffror och nu när du får ditt lustmäte så blir du tjurigare än du räknat med tydligen!

Men håll ut Rofl det är som det ska vara, en blåing som du har ju ingen anledning att vara glad över dagens SCB, så du får hitta andra glädjeämnen! Wink

Får hoppas på en solig sommar iallafall,,,,,
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-10, 18:56

SCB gör två undersökningar per år, i november och i maj.

*9 035 röstberättigade utan övre åldersgräns har intervjuats per telefon (fast och mobil). Av dem har 6 135 personer svarat.

*Intervjuerna gjordes under perioden 28 april till 30 maj. Fram till den 16 maj hade 70 procent av intervjuerna genomförts.

*SCB frågar om man skulle rösta om det vore val i dag och i så fall på vilket parti. Lämnas inget partisvar efterfrågas blockval.

Källa: SCB
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2010-06-10, 19:02

ANNA2LINK skrev:SCB gör två undersökningar per år, i november och i maj.

*9 035 röstberättigade utan övre åldersgräns har intervjuats per telefon (fast och mobil). Av dem har 6 135 personer svarat.

*Intervjuerna gjordes under perioden 28 april till 30 maj. Fram till den 16 maj hade 70 procent av intervjuerna genomförts.

*SCB frågar om man skulle rösta om det vore val i dag och i så fall på vilket parti. Lämnas inget partisvar efterfrågas blockval.

SCB:s intervjuer med början i april, alltså före de Rödgrönas mindre uppskattade skattehöjarbudget, före Greklands skuldkris och innan man släppte loss Lars Ohly i full frihet. Så det är knappast en ”majmätning” som SCB kallar den.

Det tar lite tid för arbetande människor att få tid att ta del av all information.
    Med tiden blir folk medvetna vad som är rätt. Lars Ohly får gärna släppas lös mer.

Sen kommer nog Sd sossarna stödrösta på på sitt rasseparti när det brinner i Rinkeby och tynnesta v:a frölunda. Så deras 3 % spegalr IKKE opinonen.

Nu blir det en whiskey på min 130 kvm/ altan. Very Happy

Hej svejs alla!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-10, 19:08

R.O.F.L skrev:
    ANNA2LINK skrev:SCB gör två undersökningar per år, i november och i maj.

SCB:s intervjuer med början i april, alltså före de Rödgrönas mindre uppskattade skattehöjarbudget, före Greklands skuldkris och innan man släppte loss Lars Ohly i full frihet. Så det är knappast en ”majmätning” som SCB kallar den.

Det tar lite tid för arbetande människor att få tid att ta del av all information.
    Med tiden blir folk medvetna vad som är rätt. Lars Ohly får gärna släppas lös mer.

Sen kommer nog Sd sossarna stödrösta på på sitt rasseparti när det brinner i Rinkeby och tynnesta v:a frölunda. Så deras 3 % spegalr IKKE opinonen.

Nu blir det en whiskey på min 130 kvm/ altan. Very Happy

Hej svejs alla!

Slutet på april R.O.F.L
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-06-10, 19:31

för nu har jag betalt nog

Inte då, du har inte ens pyntat en bråkdel av vad du fått....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-10, 19:47

Vem vet Red Cloud, när S-ee-L dumpar sin kollonilott därute i Täby och flyttar in till söders höjder kanske det finns hopp om att han gör stora framsteg!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 06:28