Socialdemokraterna
33,8
- 3,6
Miljöpartiet
10,7
+ 3,0
Vänsterpartiet
5,6
+ 1,0
Moderaterna
29,2
+ 2,2
Folkpartiet
5,8
- 1 ,1
Centerpartiet
4,6
- 0,8
Kristdemokraterna
4,5
0
Sverigedemokraterna
3,9
Dao skrev:Troliegn kommer moderater att stödrösta på c och kd, vilket har varit vanligt när de gjort liknande kräftgångar!
Dao skrev:Troliegn kommer moderater att stödrösta på c och kd, vilket har varit vanligt när de gjort liknande kräftgångar!
Sossar ee lata skrev:Dao skrev:Troliegn kommer moderater att stödrösta på c och kd, vilket har varit vanligt när de gjort liknande kräftgångar!
Var så säker! Jag har alltid rätt, Alliansen kommer vinna detta med marginal
Sossar ee lata skrev:Dao skrev:Troliegn kommer moderater att stödrösta på c och kd, vilket har varit vanligt när de gjort liknande kräftgångar!
Redvictory skrev:Sossar ee lata skrev:Dao skrev:Troliegn kommer moderater att stödrösta på c och kd, vilket har varit vanligt när de gjort liknande kräftgångar!
ha,ha,ha! jag ska spara detta inlägg för att påminna dig för all framtid att du alltid har fel! du är bra bitter nu va? sååå jäkla kul!
Dao skrev:Sossar ee lata skrev:Dao skrev:Troliegn kommer moderater att stödrösta på c och kd, vilket har varit vanligt när de gjort liknande kräftgångar!
Njae...
De små högerpartierna kommer att vara kvar i riksdagen. Allt annat än rödgrön seger i valet är idag bara fantasier och förhoppningar (för vissa)!
MartinLindgren skrev:Sen inte att förglömma, om 500.000 förstagångs väljare får som dom blir det en
rödgrön jordskredseger, men för halva alliansen ser det mörkt utom samma unga får som dom vill, då landar Maud Olofssons C på 1,0%, och Göran Hägglunds KD på 1,7%!
Allt enligt SCB!
Sossar ee lata skrev:MartinLindgren skrev:Sen inte att förglömma, om 500.000 förstagångs väljare får som dom blir det en
rödgrön jordskredseger, men för halva alliansen ser det mörkt utom samma unga får som dom vill, då landar Maud Olofssons C på 1,0%, och Göran Hägglunds KD på 1,7%!
Allt enligt SCB!
Att så många i Sverige är så hjärntvättade på bidragslinjen som röran kör, vill man inte ha jobb? Är bidrag det viktigaste? ja jisses vilket folk, säger som en god vän till mig "ska nog sälja villan och firman och flytta, och inte en krona ska de få i reavinstskatt" låter som en bra ide om röran vinner, för nu har jag betalt nog
DMustaine skrev:Sossar ee lata skrev:Dao skrev:Troliegn kommer moderater att stödrösta på c och kd, vilket har varit vanligt när de gjort liknande kräftgångar!
Jag tror också alliansen vinner, denna mätning är gjord innan man kom med besked om sin destruktiva politik och den satte tydliga spår i de andra undersökningarna!
MartinLindgren skrev:Jodå S-ee-L klart att alla arbetslösa vill ha jobb, garanterat att dom flesta i min situation och skulle ge en hel del för att vara hela igen!
Det är klart att det är så...
MartinLindgren skrev:Jodå den är mycket aktuell Rofl, den har pågått sen innan och fram till nu!
Men bra försök, du har ju efterlyst nya siffror och nu när du får ditt lustmäte så blir du tjurigare än du räknat med tydligen!
Men håll ut Rofl det är som det ska vara, en blåing som du har ju ingen anledning att vara glad över dagens SCB, så du får hitta andra glädjeämnen!
ANNA2LINK skrev:SCB gör två undersökningar per år, i november och i maj.
*9 035 röstberättigade utan övre åldersgräns har intervjuats per telefon (fast och mobil). Av dem har 6 135 personer svarat.
*Intervjuerna gjordes under perioden 28 april till 30 maj. Fram till den 16 maj hade 70 procent av intervjuerna genomförts.
*SCB frågar om man skulle rösta om det vore val i dag och i så fall på vilket parti. Lämnas inget partisvar efterfrågas blockval.
Källa: SCB
R.O.F.L skrev:ANNA2LINK skrev:SCB gör två undersökningar per år, i november och i maj.
*9 035 röstberättigade utan övre åldersgräns har intervjuats per telefon (fast och mobil). Av dem har 6 135 personer svarat.
*Intervjuerna gjordes under perioden 28 april till 30 maj. Fram till den 16 maj hade 70 procent av intervjuerna genomförts.
*SCB frågar om man skulle rösta om det vore val i dag och i så fall på vilket parti. Lämnas inget partisvar efterfrågas blockval.
Källa: SCB
SCB:s intervjuer med början i april, alltså före de Rödgrönas mindre uppskattade skattehöjarbudget, före Greklands skuldkris och innan man släppte loss Lars Ohly i full frihet. Så det är knappast en ”majmätning” som SCB kallar den.
Det tar lite tid för arbetande människor att få tid att ta del av all information.
Med tiden blir folk medvetna vad som är rätt. Lars Ohly får gärna släppas lös mer.
Sen kommer nog Sd sossarna stödrösta på på sitt rasseparti när det brinner i Rinkeby och tynnesta v:a frölunda. Så deras 3 % spegalr IKKE opinonen.
Nu blir det en whiskey på min 130 kvm/ altan.
Hej svejs alla!
för nu har jag betalt nog