Sniperace 2012-05-27, 09:53
formsvackan skrev: Sniperace skrev: formsvackan skrev: Sniperace skrev: formsvackan skrev: Sniperace skrev: Sniperace skrev:visst var det fel att skicka vit fosfor mot hamaz
Tack ! De varelser som utförde denna oerhört grymma handling förtjänar inte längre att kallas människor, inte heller att behandlas som sådana.
och samma sak gäller de varelser som var orsaken till detta, utan deras rakettter och anfall mot israels civila skulle detta inte kommit, och speciellt inte på de ställena om dessa "soldater" sett till att inte använda civilbefolkningen som skydd.
Nu är du igång och ursäktar fosforbombningarna igen. Var det fel eller inte ?
Visst var det fel, men ändå inte mycket större fel än att skicka självmordsbombare till skolor, kafeer, bröllop osv osv som hamaz har hållit på med, tror du det finns något krig dår någon part är ren som snö? jag tror inte det
Var det fel att bomba civilbefolkningen med vit fosfor, ja eller nej ?
Andras agerande är inte relevant utan kan diskuteras för sig.
Viist är det fel att bomba civilbefolkningen med vit fosfor, men nu var det ju intre civilbefolkningen som var målet, målet var säkerligen hamaz och stridande trupper, och de civila blev tragiska offer, offrade av just hamaz, och jo andras agerande är i allra högsta grad relevant.
som man gör mot andra får man räkna med att få tillbaka av dem.
och att utnyttja de civila som skydd och offer ser jag inte som hedervärt på något sätt, att använda ambulanser som vapen och trupptarnsport är vedervärdigt, att förklä stridande styrkor är också vedervärdigt eftersom detta i allra högsta grad utsätter de civila för risker
Jag konstaterar att du inte kan/vill ta ställning utan bara dribblar om annat.
du menar på samma sätt som ni till vänster försvarar Che,s mord av mindreåriga, hans avrättningar av sådana som enbart misstänktes att vara emot honom, hans sexutnyttjande av ex en tolvårig flicka osv osv?
fördömer ni då även honom, eller kan vi konstatera att du bara tar ställning för honomn?