Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
lazy
redalert
Sniperace
formsvackan
Infra
RedMentalCase
RedCloud
F.I.S.T
Secrist
R.O.F.L
SiP
15 posters

    Tänk om...

    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Tänk om... Empty Tänk om...

    Inlägg  SiP 2012-05-05, 18:26

    Tänk om det varit tvärt om, om det varit judar som stod och skanderade skällsord till muslimer, hade då en enad extremistvänster som huserar här skrikit sig blå om terrorstat och dessa hatiska judar, men det är sånt här ni stöder när ni ger antisemiten Infra fritt spelrum med sin äckliga nazism..

    http://www.expressen.se/nyheter/de-ar-offren-for-judehatet-i-malmo/
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  R.O.F.L 2012-05-05, 21:44

    SiP skrev:Tänk om det varit tvärt om, om det varit judar som stod och skanderade skällsord till muslimer, hade då en enad extremistvänster som huserar här skrikit sig blå om terrorstat och dessa hatiska judar, men det är sånt här ni stöder när ni ger antisemiten Infra fritt spelrum med sin äckliga nazism..

    http://www.expressen.se/nyheter/de-ar-offren-for-judehatet-i-malmo/

    Eleverna bildade talkör utanför klassrummet: "Jävla jude! Jävla jude!"

    Eko från 40-talets pogromer. Vilket skitland vi håller på att få.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tänk om... Empty Jude

    Inlägg  Secrist 2012-05-06, 01:27

    Ingen förväntar sig att forumvänstern ska bry sig eftersom de troligen skulle stå i samma gäng om det gick. Det är ju muslimer som hatar och muslimer är det alltid synd om. Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  F.I.S.T 2012-05-06, 11:19

    SiP skrev:[b]Tänk om det varit tvärt om, om det varit judar som stod och skanderade skällsord till muslimer,


    Om du bara hade öppnat det andra ögat oxå, så hade du sett att just detta förkommer, om än kanske inte exakt likadant, på samma plats eller nödvändigtvis av Judar mot muslimer, just där.
    Ni forumhöger är ju ett exempel på att det är muslimer som anses vara roten till allt ont i världen.

    Om du bara hade stannat på historielektionerna och lyssnat istället för att bli en förklädd nyliberalist, så hade du sett att rasism förekommer överallt i världen, hos muslimer, hos judar, hos amerikaner, hos Irakier , hos Svenskar osv.....


    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  RedCloud 2012-05-06, 11:22

    Har inte sett någon från högra laget fördöma Peter Mangs förmodade dödskjutningar av invandrare i Malmö. Men visst ja, det var ju bara muslimer och invnadrare som var offren.

    Så den här tråden är bara ytterliggare ynk från extremhögern.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  SiP 2012-05-06, 12:41

    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:Tänk om det varit tvärt om, om det varit judar som stod och skanderade skällsord till muslimer,


    Om du bara hade öppnat det andra ögat oxå, så hade du sett att just detta förkommer, om än kanske inte exakt likadant, på samma plats eller nödvändigtvis av Judar mot muslimer, just där.
    Ni forumhöger är ju ett exempel på att det är muslimer som anses vara roten till allt ont i världen.

    Om du bara hade stannat på historielektionerna och lyssnat istället för att bli en förklädd nyliberalist, så hade du sett att rasism förekommer överallt i världen, hos muslimer, hos judar, hos amerikaner, hos Irakier , hos Svenskar osv.....



    [b]Men att vibbarna från 30 talets tyskland ekar i muslimerna görande är inget som bekymmrar dig, nej just det, i din värld är ju rasism okey, bara den kommer från rätt håll, om du lyfte på röven så ditt arsle fick lite syre så skulle du inse att deras antisemitism nu är bara början på deras och Infras önskan att utrota judarna..
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  SiP 2012-05-06, 12:44

    RedCloud skrev:Har inte sett någon från högra laget fördöma Peter Mangs förmodade dödskjutningar av invandrare i Malmö. Men visst ja, det var ju bara muslimer och invnadrare som var offren.

    Så den här tråden är bara ytterliggare ynk från extremhögern.

    Då har du nog lika "behändigt" som du missat Infras nazistiska korståg här även missat det, men vad har Mangs att göra med muslimers hat mot judar??

    Herr fokusförskjutare??
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  RedCloud 2012-05-06, 12:49

    Då har du nog lika "behändigt" som du missat Infras nazistiska korståg här även missat det, men vad har Mangs att göra med muslimers hat mot judar??

    Nu vill jag inte kalla Infras korståg (dåligt ordval btw) för nazistiskt, han har väl förmodligen som många andra tröttnat ur på frikortet som är utdelat.


    Mangs kommer in i bilden på så vis att judarna i Malmö på inget vis skulle vara de enda som trakasseras och förföljs.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  SiP 2012-05-06, 13:00

    RedCloud skrev:
    Då har du nog lika "behändigt" som du missat Infras nazistiska korståg här även missat det, men vad har Mangs att göra med muslimers hat mot judar??

    Nu vill jag inte kalla Infras korståg (dåligt ordval btw) för nazistiskt, han har väl förmodligen som många andra tröttnat ur på frikortet som är utdelat.


    Mangs kommer in i bilden på så vis att judarna i Malmö på inget vis skulle vara de enda som trakasseras och förföljs.

    Vill man som Infra deportera judarna och sätta dom i nevadaöken där USA har utfört kärnvapenprov så att de ska dö långsamt så anser jag det vara en fortsättning på Hitlers "slutliga lösning" på judeproblemet, men blunda blunda är ju er paradgren..

    Så en sjuk människas illdåd gör muslimers illdåd legitima??
    Tja så resonerade nog många nassar i koncetrationslägrena också, säg mig RC, stöder du Infras "lösning" på problemet i Gaza??
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  RedCloud 2012-05-06, 13:04

    Vill man som Infra deportera judarna och sätta dom i nevadaöken där USA har utfört kärnvapenprov så att de ska dö långsamt så anser jag det vara en fortsättning på Hitlers "slutliga lösning" på judeproblemet, men blunda blunda är ju er paradgren.

    Låt Infra stå för vad han skriver och andra för vad de skriver. Personligen tror jag han ångrar just de raderna. Men det är på inget vis annorlunda på högra sidan "En död taliban är en bra taliban" osv

    Vilket möts med tystnad på högra sidan, men blunda blunda är ju er paradgren.

    Så en sjuk människas illdåd gör muslimers illdåd legitima??

    tror jag inte att jag skrev.

    stöder du Infras "lösning" på problemet i Gaza??

    Stödjer du terrorstaten Israels ?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  SiP 2012-05-06, 13:21

    RedCloud skrev:
    Vill man som Infra deportera judarna och sätta dom i nevadaöken där USA har utfört kärnvapenprov så att de ska dö långsamt så anser jag det vara en fortsättning på Hitlers "slutliga lösning" på judeproblemet, men blunda blunda är ju er paradgren.

    Låt Infra stå för vad han skriver och andra för vad de skriver. Personligen tror jag han ångrar just de raderna. Men det är på inget vis annorlunda på högra sidan "En död taliban är en bra taliban" osv

    Vilket möts med tystnad på högra sidan, men blunda blunda är ju er paradgren.

    Så en sjuk människas illdåd gör muslimers illdåd legitima??

    tror jag inte att jag skrev.

    stöder du Infras "lösning" på problemet i Gaza??

    Stödjer du terrorstaten Israels ?

    Nu har ju jag varken sagt bu eller bä till högerns uttrycksätt, men jag har hellar aldrig gett mig in i de "debatterna", men du har ju med all önskvärd tydlighet kommenterat de otaliga hata Israeltrådarna från Infra, och nej, han ångrar dem inte ett dugg, enligt sig själv så var det ett riktigt bra inlägg av honom, men du "missade det" också va??

    Du föringade muslimernas judehat med att fokusförskjuta genom att dra in Mangs, så återigen, gör Mangs illdåd det legitimt för den antisemitism som genomsyrar muslimerna??

    Återigen, Israel skulle aldrig hålla på om de inte "köpte" presidenterna genom att bekosta deras kampanjer, så nej jag stöder dem inte, däremot så ser jag deras sida av konflikten också, något som stenkastarextremisterna som du själv inte gör.

    Så, stöder du Infras lösning på judeproblemet, ett ja eller nej räcker, och om det blir nej, varför ger du dig inte på Infra om du nu är så djävla antinazistisk som du påstår??
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-06, 14:08

    Så kackerlackan jämför alltså en grupp terrorister ( talibaner) med ett helt folk (judar) och påstår att omdöme om desamma är likvärdigt?

    Finns ingen normal människa som gör så.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Infra 2012-05-06, 14:44

    Jag tycker att Henryk Grynfeld ska vända sig till Hatets församling -
    den judiska församlingen i Malmö - och fråga varför judehatet har nått
    så höga nivåer i Malmö.

    Det är nämligen så att Hatets församling själv är pappa till det jude-
    och israelhat som blossat upp till orkannivåer i stán på sista tiden.

    Islamofobin inom Hatets församling är så glödande och intensiv att
    det knappast är nåt att förvåna sig över de raktioner som islamhatet
    i dag tvingas möta.

    Det började med att Hatets församling i januari 2009 trummade ihop
    till en demonstration till stöd för den människoslakt som samtidigt
    anställdes av de zionistiska mördarna i Gaza. Ett ödestigert misstag.

    Oviljan att be om ursäkt för stöd till denna människoslakt på 1400
    civilister varav 400 var barn har spätt på hatet mot Malmös zionister
    och Hatets församling har gjort ont värre genom att starta en vendetta
    mot stadens styrande som vägrat ställa sig på mördarpackets sida.

    För att komma åt Reepalu har man förvrängt det han sagt, medvetet
    misstolkat honom samt nu senast påstått att hans namnförväxling
    mellan tvillingarna Ekeroth, Kenth och Ted är "antisemitisk". Hur en
    namnförväxling kan bli antisemityisk kan nog bara Hatets församling
    förklara.

    När man går så långt att man vänder sig till ett främmande lands
    statschef bara för att slippa be om ursäkt för stöd till mord och
    förtryck då tycker malmöiten i gemen att man gått för långt i sitt
    hat och stöd till de israelsiak mördarregimen.

    Nu skördar man frukterna av det, men Hatets församling i Malmö har sig
    själva att förebrå. Stöd till mördare, förtryckare och våldsverkare
    har aldrig varit populärt på några ställen i några tider. Som man sår
    får man skörda!


    Senast ändrad av Infra den 2012-05-06, 14:47, ändrad totalt 1 gång
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  F.I.S.T 2012-05-06, 14:44

    SiP skrev:

    Men att vibbarna från 30 talets tyskland ekar i muslimerna görande är inget som bekymmrar dig


    Nej det stämmer inte.... men jag har själv inte samma rasistiska syn som du har, jag tror inte nödvändigt att muslimer över lag är skyldiga till vad några muslimer gör. Det vore dock ett nykterhetstecken från dig att konstatera att det finns rasister inom alla kulturer, detta ursäktar er forumhöger från er rasism...
    Och det vore bra att se att just det som Judarna råkade ut för under 30-talet borde vara en stark orsak att inte skapa en stämning i världen som gör samma sak mot andra kulturer(religioner ... håller du inte med ?
    Israel som stat är ju faktiskt inne på det spåret tyvärr...


    SiP skrev:
    nej just det,


    I diskussioner låter man motståndardebattören svara, men det kanske är nån "debatteknik" du lärt dig på "fri debatt" ?


    SiP skrev:
    i din värld är ju rasism okey, bara den kommer från rätt håll, om du lyfte på röven så ditt arsle fick lite syre så skulle du inse att deras antisemitism nu är bara början på deras och Infras önskan att utrota judarna..

    Som sagt var rasism är inte OK, därför vore det bra om du genast slutade med detta, jag bryr mig lika mycket om OSKYLDIGA judar, som OSKYLDIGA muslimer... vilket DU INTE ger uttryck för
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Infra 2012-05-06, 15:17

    SiP skrev:
    RedCloud skrev:
    Vill man som Infra deportera judarna och sätta dom i nevadaöken där USA har utfört kärnvapenprov så att de ska dö långsamt så anser jag det vara en fortsättning på Hitlers "slutliga lösning" på judeproblemet, men blunda blunda är ju er paradgren.

    Låt Infra stå för vad han skriver och andra för vad de skriver. Personligen tror jag han ångrar just de raderna. Men det är på inget vis annorlunda på högra sidan "En död taliban är en bra taliban" osv

    Vilket möts med tystnad på högra sidan, men blunda blunda är ju er paradgren.

    Så en sjuk människas illdåd gör muslimers illdåd legitima??

    tror jag inte att jag skrev.

    stöder du Infras "lösning" på problemet i Gaza??

    Stödjer du terrorstaten Israels ?

    Nu har ju jag varken sagt bu eller bä till högerns uttrycksätt, men jag har hellar aldrig gett mig in i de "debatterna", men du har ju med all önskvärd tydlighet kommenterat de otaliga hata Israeltrådarna från Infra, och nej, han ångrar dem inte ett dugg, enligt sig själv så var det ett riktigt bra inlägg av honom, men du "missade det" också va??

    Du föringade muslimernas judehat med att fokusförskjuta genom att dra in Mangs, så återigen, gör Mangs illdåd det legitimt för den antisemitism som genomsyrar muslimerna??

    Återigen, Israel skulle aldrig hålla på om de inte "köpte" presidenterna genom att bekosta deras kampanjer, så nej jag stöder dem inte, däremot så ser jag deras sida av konflikten också, något som stenkastarextremisterna som du själv inte gör.

    Så, stöder du Infras lösning på judeproblemet, ett ja eller nej räcker, och om det blir nej, varför ger du dig inte på Infra om du nu är så djävla antinazistisk som du påstår??

    Den sippe SIPP sitter i samma anda som Hatets församling, och attackerar RC
    genom att förvränga det jag och det RC egentligen säger och har sagt. Undrar
    vad de som SIPP försvarar anser om hans skurkaktiga och förljugna debatteknik.
    Men i de kretsarna är ju lögner, avsiktliga misstolkningar och förvrängningar
    vardagsmat.

    Enda sedan den sippe SIPP valde att stänga sitt forum för att undanröja bevis
    för eget skumrask så har han skyllt på mig. I den andan har han gått på sen den dan.

    I tråden "USA tar inget ansvar för sina offer" har jag lagt ut den origantext
    som under SIPP sippa inflytande knappast längre går att känna igen.

    Därför lägger jag ut den här för alla och envar att själv bedöma och ta ställning.
    Att SIPP vid nåt tillfälle påverkade mig att använda ordet
    "deportera" har han gjort stor affär av ska jag säga. Tänk vad lycklig han måste
    va det lilla livet. Med all önskvärd tydlighet har han dock, gång på
    gång bevisat att det är han själv är pappa till ordet i det sammanhang där det
    alls inte hör hemma. Det finns bara en Nazist i kretsen SIPP, RC och jag och det är SIPP.

    Originaltexten:

    Så här det: Araberna sägs vilja jaga israelerna ut i havet. Så långt tycker inte jag man behöver jaga dom. Jag föreslår att jakten slutar vid Medelhavets strand. Där kan jänkarna som patrullerar världshaven med sina kanonbåtar komma till undsättning och skeppa över sina vänner till USA. Där erbjuder jänkarna sina goda vänner Herrefolket, litet lebensraum i lämplig öken. Förslagsvis Nevadaöknen. De är ju kända för att få öknen att blomma. Laughing

    Här har de också gott om plats att utvidga till det Storisrael som varje sant mosaiskt troende när som en våt dröm i sitt hjärta. Här kan de också provspränga sina 200 kärnstridsspetsar. Det borde inte vålla så stor skada ty
    Nevadaöknen är ju redan radiaksmittad efter inhemska atombombsprov. Här i
    öknen skulle de finna ro bland vänner och känna sig hemma som på mammas gata.
    Inget kiv - inget split - inga fientligheter. Skulle dom få allt för långsamt och tråkigt så kan de väl alltid leta rätt på nån indianstam i förskingringen som de etniskt kan fördriva för hemkänslans skull. Laughing

    Detta var min originaltext, sista meningen undantagen. Den tillkom senare som ett litet sarkastiskt skämt. Laughing Nu ska SIPP visa oss var nånstans i denna text det står "deportera"? Laughing


    https://acbladet.swedishforum.se/t53132p15-usa-tar-inget-ansvar-for-sina-offer
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  RedCloud 2012-05-06, 15:29

    Nevadaöknens yta är på cirka 57 000 kvadratkilometer.

    Undrar varför SIP tror att de just skulle bo i provsprängningsområdena ?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  SiP 2012-05-06, 15:53

    Infra skrev:
    SIP: "Förklara då vart du skall deportera judarna?"

    Jag invänder mot begreppet judarna som lär betyda "alla judar i hela världen". Som
    jag ser det är det ingen homogen grupp.

    Men de som finns i israel ska jag deportera till Nevadaöknen. Därvid ska jag ta hjälp dels av the jankies som patrullerar världshaven med sina kanonbåtar dels av araberna som sägs vilja driva israelerna ut i havet. Om de gör halt vid Medelhavets strand så kan kanonbåtarna plocka upp dem där och skeppa över dem till det fredligt sinnande America där de i fred kan slå ned sina bopålar.

    Jag citerar mig själv: "Assyrierna flyttade till
    Södertälje därför att de saknar land. Varför skulle de öststatsjudar
    som i huvudsak befolkar israel inte kunna skeppas över till USA?

    Där har de gott om plats att utvidga till det Storisrael som varje sionist när som en våt dröm. Dessutom har de ju rykte om sig att "få öknen att blomma" och här får man så chans att visa framfötterna på det botaniska området. Här har man också
    gott om plats att prova sina 200 kärnvapenstridsspetsar. Det gör inte så mycket för Nevadaöknen är ju redan radiaksmittad efter inhemska kärnvapenprov.
    Kanske kan man rent av hitta en vinddriven indianstam av urbefolkning att fördriva eller etniskt rensa ut. I Nevadaöknen (det är jag säker på) skulle de trivas som fisken i vattnet, i en fredlig omgivning omgivna av ett folk som själva byggt sin nation på från urinvånare stulen mark.

    Vem har sagt att jag inte skulle erkänna israel. Visst får de vara en "riktig" stat men inte på främlingars territorium och inte i en
    fientlig omgivning. Där ger jag dig 1/2 rätt; det tycker inte jag är bra."


    Tack för att du bröt ur texten - fy fan vad bra skrivet om jag får säga det själv.
    Nåå? Stog det att "Araberna ska deportera" o s v...? Nä det gjorde det inte!

    Och du la ordet deportera i min mun. Det syns tydligt i din mening innan! Razz


    lol! [/quote]

    Återigen lägger jag ut Infras riktiga orginaltext, inte den tillrättalagda han vill släta över med


    Senast ändrad av SiP den 2012-05-06, 15:58, ändrad totalt 1 gång
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  SiP 2012-05-06, 15:55

    RedCloud skrev:Nevadaöknens yta är på cirka 57 000 kvadratkilometer.

    Undrar varför SIP tror att de just skulle bo i provsprängningsområdena ?

    Se hans inlägg ovan, eller gör du det du är verkligt bra på, blunda blunda hårt!!

    Så stöder du Infras lösning på "judeproblemet", ett ja eller nej, och om nej, var är din kritik på hans nazism???


    Senast ändrad av SiP den 2012-05-06, 16:06, ändrad totalt 1 gång
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  formsvackan 2012-05-06, 16:02

    SiP skrev:Återigen lägger jag ut Infras riktiga orginaltext, inte den tillrättalagda han vill släta över med
    OK, Infras "lösning" är allt annat än berömvärd. Istället för att haka upp dig på hans tvivelaktiga formuleringar kanske du kan presentera en bättre lösning på problemet. Det var fel att fördriva palestinierna från området när staten Israel bildades. Det vore lika fel att fördriva judarna från detta område idag. Vad anser du att vem/vilka ska göra?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  SiP 2012-05-06, 16:04

    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:

    Men att vibbarna från 30 talets tyskland ekar i muslimerna görande är inget som bekymmrar dig


    Nej det stämmer inte.... men jag har själv inte samma rasistiska syn som du har, jag tror inte nödvändigt att muslimer över lag är skyldiga till vad några muslimer gör. Det vore dock ett nykterhetstecken från dig att konstatera att det finns rasister inom alla kulturer, detta ursäktar er forumhöger från er rasism...
    Och det vore bra att se att just det som Judarna råkade ut för under 30-talet borde vara en stark orsak att inte skapa en stämning i världen som gör samma sak mot andra kulturer(religioner ... håller du inte med ?
    Israel som stat är ju faktiskt inne på det spåret tyvärr...


    SiP skrev:
    nej just det,


    I diskussioner låter man motståndardebattören svara, men det kanske är nån "debatteknik" du lärt dig på "fri debatt" ?


    SiP skrev:
    i din värld är ju rasism okey, bara den kommer från rätt håll, om du lyfte på röven så ditt arsle fick lite syre så skulle du inse att deras antisemitism nu är bara början på deras och Infras önskan att utrota judarna..

    Som sagt var rasism är inte OK, därför vore det bra om du genast slutade med detta, jag bryr mig lika mycket om OSKYLDIGA judar, som OSKYLDIGA muslimer... vilket DU INTE ger uttryck för

    Ehh, den enda som anser att det INTE finns rasism inom alla kulturer är väl du, den existerar ju t.ex. inte inom islam och bland muslimer enligt dig, eller är den försummbar när den är riktad mot judar???

    men svara istället för att skylla på Mangs som RC gjorde, är rasism siktad mot judar av muslimer försummbar??

    Du anser alltså att jag är rasistisk enbart för jag lyfter fram att muslimer är rasistiska mot judar??

    Du skulle ha varit en tillgång för SS i nazityskland påå trettiotalet!!!
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  SiP 2012-05-06, 16:13

    formsvackan skrev:
    SiP skrev:Återigen lägger jag ut Infras riktiga orginaltext, inte den tillrättalagda han vill släta över med
    OK, Infras "lösning" är allt annat än berömvärd. Istället för att haka upp dig på hans tvivelaktiga formuleringar kanske du kan presentera en bättre lösning på problemet. Det var fel att fördriva palestinierna från området när staten Israel bildades. Det vore lika fel att fördriva judarna från detta område idag. Vad anser du att vem/vilka ska göra?

    Det största misstaget var när FN placerade den israeliska staten på den platsen, dock har vi det läget idag och det måste lösas med en gemensam fred, inte fred på den enes eller andres villkor, och det kommer aldrig bli fred när den fördelade sidan envisas med att skicka raketer mot civila mål, och den sidan svarar med att slå med full kraft mot civila samt att de bygger olagliga bosättnigar.

    Att som Infra sitta och vilja krossa den Israeliska staten kommer aldrig att inträffa, endast genom en gemensam vapenvila och samtal kan de lösa detta...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  F.I.S.T 2012-05-06, 16:27

    SiP skrev:
    Ehh, den enda som anser att det INTE finns rasism inom alla kulturer är väl du, den existerar ju t.ex. inte inom islam och bland muslimer enligt dig, eller är den försummbar när den är riktad mot judar???


    På allvar ??... detta är en helt uppriktig fråga, har du dyslexi ? för jag har alldeles nyligt skrivit att det finns rasism över hela världen, även bland muslimer. Har du dyslexi, är du förlåten, annars måste det ju passera som ren dumhet

    SiP skrev:men svara istället för att skylla på Mangs som RC gjorde, är rasism siktad mot judar av muslimer försummbar??


    Jag har redan svarat, om jag anser att ALL rasism är förkastlig så inkluderas ALL rasism, är detta svårt att förstå för dig ?

    SiP skrev:Du anser alltså att jag är rasistisk enbart för jag lyfter fram att muslimer är rasistiska mot judar??


    Inte för ATT du lyfter fram det, utan för att du ENBART lyfter fram det, och att du gör det på ett sådant sätt att det framstår som detta är en muslimsk företeelse

    SiP skrev:Du skulle ha varit en tillgång för SS i nazityskland påå trettiotalet!!!

    På vilket sätt då ? .... för att jag inte hatar muslimer ?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  RedCloud 2012-05-06, 16:37

    Det största misstaget var när FN placerade den israeliska staten på den platsen, dock har vi det läget idag och det måste lösas med en gemensam fred, inte fred på den enes eller andres villkor, och det kommer aldrig bli fred när den fördelade sidan envisas med att skicka raketer mot civila mål, och den sidan svarar med att slå med full kraft mot civila samt att de bygger olagliga bosättnigar.

    Hyfsad analys, men hur stoppar vi de olagliga bosättningarna ?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  SiP 2012-05-06, 16:41

    F.I.S.T skrev:
    SiP skrev:
    Ehh, den enda som anser att det INTE finns rasism inom alla kulturer är väl du, den existerar ju t.ex. inte inom islam och bland muslimer enligt dig, eller är den försummbar när den är riktad mot judar???


    På allvar ??... detta är en helt uppriktig fråga, har du dyslexi ? för jag har alldeles nyligt skrivit att det finns rasism över hela världen, även bland muslimer. Har du dyslexi, är du förlåten, annars måste det ju passera som ren dumhet

    SiP skrev:men svara istället för att skylla på Mangs som RC gjorde, är rasism siktad mot judar av muslimer försummbar??


    Jag har redan svarat, om jag anser att ALL rasism är förkastlig så inkluderas ALL rasism, är detta svårt att förstå för dig ?

    SiP skrev:Du anser alltså att jag är rasistisk enbart för jag lyfter fram att muslimer är rasistiska mot judar??


    Inte för ATT du lyfter fram det, utan för att du ENBART lyfter fram det, och att du gör det på ett sådant sätt att det framstår som detta är en muslimsk företeelse

    SiP skrev:Du skulle ha varit en tillgång för SS i nazityskland påå trettiotalet!!!

    På vilket sätt då ? .... för att jag inte hatar muslimer ?

    Säg mig, om du nu anser att det finns rasism inom alla kultur inberäknat islam, varför försöker du negligera att det är muslimer som tydligt visar sin rasism och antisemitism då??

    Exakt vad beror det på att du känner att du måste släta över deras rasism med att "det finns rasism inom alla kulturer"??

    Gör det deras rasism mindre rasistisk för det finns ju rasism inom alla kulturer, som mitt startinlägg påtalade, tänk om det varit tvärsom...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Infra 2012-05-06, 16:57

    Den där texten memorerade jag på 80-talet då den växte fram i mitt huvud.
    Den fick sin storstilade premiär i ett av Ahmed Ramis telefonväkterier
    som då för tiden hölls av en lång rad intressenter på Stockholm närradio.
    Den innehöll varken då eller senare ordet "deportera". Ordet "deportera
    vill jag förära SIPP. Äras den som äras bör.

    Sedan dess har jag haft anledning att återkomma till texten ett flertal
    gånger, och inte gång har varit den andra lik. Jag är mycket stolt över
    flera vändningar i den här texten som innehåller en humoristisk distans
    likaväl som svidande sanningar. SIPP tycker också att texten är bra! Det
    är därför han så ivrigt försöker att desavoera den och misstänkliggöra den.
    Eftersom inget antastligt står att finna i texten så måste han föra in
    det antasliga utifrån.

    I det följande ska jag visa hur den sippe SIPP lägger ordet i min mun
    genom ledande fråga. Jag använder alltså samma verb i svaret som han
    gör i frågan. Inte för att jag tycker det är ett bra ord utan för att SIPP
    förleder mig att använda ordet.

    Så här gick det till:

    "SIP: "Förklara då vart du skall
    deportera
    judarna
    ?"

    Jag invänder mot begreppet judarna som lär betyda "alla judar
    i hela världen". Som jag ser det är det ingen homogen grupp.

    Men de som finns i israel ska jag deportera till.......


    längre ner skriver jag i samma svar till SIPP det rätta originalordet
    "skeppa över". Lyssna:


    "Assyrierna flyttade till
    Södertälje därför att de saknar land. Varför skulle de öststatsjudar
    som i huvudsak befolkar israel inte kunna skeppas över till USA?"








    Sponsored content


    Tänk om... Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 21:57