Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
lazy
redalert
Sniperace
formsvackan
Infra
RedMentalCase
RedCloud
F.I.S.T
Secrist
R.O.F.L
SiP
15 posters

    Tänk om...

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  lazy 2012-05-07, 22:59

    Thetaxpayer skrev:
    lazy skrev:
    RedCloud skrev:
    Ändå visar alla undersökningar att det antisemitiska (antar att du vet vad det betyder) våldet ökar i både USA och Europa.

    Det kanske ökar Lazy, men det är fortfarande en stilla vindil jämfört med det utbredda muslimhatet.


    Religious bias
    Of the 1,552 victims of an anti-religion hate crime:


    ■67.0 percent were victims of an offender’s anti-Jewish bias.
    ■12.7 percent were victims of an anti-Islamic bias.

    http://www.fbi.gov/about-us/cjis/ucr/hate-crime/2010/narratives/hate-crime-2010-victims





    Hej RC, har du kommit ikapp verkligheten än?




    Man måste ju också ta med i beräkningen hur få judar det finns i jämförelse med muslimer. Då blir det ju än mer uppseendeväckande.

    En poäng som extremvänstern inte har räknat med. Smile
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Secrist 2012-05-07, 23:46

    lazy skrev:
    RedCloud skrev:
    Ändå visar alla undersökningar att det antisemitiska (antar att du vet vad det betyder) våldet ökar i både USA och Europa.

    Det kanske ökar Lazy, men det är fortfarande en stilla vindil jämfört med det utbredda muslimhatet.


    Religious bias
    Of the 1,552 victims of an anti-religion hate crime:


    ■67.0 percent were victims of an offender’s anti-Jewish bias.
    ■12.7 percent were victims of an anti-Islamic bias.

    http://www.fbi.gov/about-us/cjis/ucr/hate-crime/2010/narratives/hate-crime-2010-victims

    Hej RC, har du kommit ikapp verkligheten än?

    Du får inte motbevisa honom. Då blir du stämplad som fundamentalist och rasist. Och alla andra okvädningsord som han kan komma på. Rolling Eyes
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  ericTheDog 2012-05-08, 00:05

    Secrist skrev:
    lazy skrev:
    RedCloud skrev:
    Ändå visar alla undersökningar att det antisemitiska (antar att du vet vad det betyder) våldet ökar i både USA och Europa.

    Det kanske ökar Lazy, men det är fortfarande en stilla vindil jämfört med det utbredda muslimhatet.


    Religious bias
    Of the 1,552 victims of an anti-religion hate crime:


    ■67.0 percent were victims of an offender’s anti-Jewish bias.
    ■12.7 percent were victims of an anti-Islamic bias.

    http://www.fbi.gov/about-us/cjis/ucr/hate-crime/2010/narratives/hate-crime-2010-victims

    Hej RC, har du kommit ikapp verkligheten än?

    Du får inte motbevisa honom. Då blir du stämplad som fundamentalist och rasist. Och alla andra okvädningsord som han kan komma på. Rolling Eyes

    När det gäller invandringsfrågor har du tyvärr ingen trovärdighet då du inte kan svara på enkla frågor därom.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  lazy 2012-05-08, 00:17

    ericTheDog skrev:
    Secrist skrev:
    lazy skrev:
    RedCloud skrev:
    Ändå visar alla undersökningar att det antisemitiska (antar att du vet vad det betyder) våldet ökar i både USA och Europa.

    Det kanske ökar Lazy, men det är fortfarande en stilla vindil jämfört med det utbredda muslimhatet.


    Religious bias
    Of the 1,552 victims of an anti-religion hate crime:


    ■67.0 percent were victims of an offender’s anti-Jewish bias.
    ■12.7 percent were victims of an anti-Islamic bias.

    http://www.fbi.gov/about-us/cjis/ucr/hate-crime/2010/narratives/hate-crime-2010-victims

    Hej RC, har du kommit ikapp verkligheten än?

    Du får inte motbevisa honom. Då blir du stämplad som fundamentalist och rasist. Och alla andra okvädningsord som han kan komma på. Rolling Eyes

    När det gäller invandringsfrågor har du tyvärr ingen trovärdighet då du inte kan svara på enkla frågor därom.

    Vad har invandringsfrågor med detta att göra?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Secrist 2012-05-08, 01:22

    ericTheDog skrev:
    Secrist skrev:
    lazy skrev:
    RedCloud skrev:
    Ändå visar alla undersökningar att det antisemitiska (antar att du vet vad det betyder) våldet ökar i både USA och Europa.

    Det kanske ökar Lazy, men det är fortfarande en stilla vindil jämfört med det utbredda muslimhatet.


    Religious bias
    Of the 1,552 victims of an anti-religion hate crime:


    ■67.0 percent were victims of an offender’s anti-Jewish bias.
    ■12.7 percent were victims of an anti-Islamic bias.

    http://www.fbi.gov/about-us/cjis/ucr/hate-crime/2010/narratives/hate-crime-2010-victims

    Hej RC, har du kommit ikapp verkligheten än?

    Du får inte motbevisa honom. Då blir du stämplad som fundamentalist och rasist. Och alla andra okvädningsord som han kan komma på. Rolling Eyes

    När det gäller invandringsfrågor har du tyvärr ingen trovärdighet då du inte kan svara på enkla frågor därom.

    Whatever... Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Secrist 2012-05-08, 01:25

    lazy skrev:
    ericTheDog skrev:
    Secrist skrev:
    lazy skrev:
    RedCloud skrev:
    Ändå visar alla undersökningar att det antisemitiska (antar att du vet vad det betyder) våldet ökar i både USA och Europa.

    Det kanske ökar Lazy, men det är fortfarande en stilla vindil jämfört med det utbredda muslimhatet.


    Religious bias
    Of the 1,552 victims of an anti-religion hate crime:


    ■67.0 percent were victims of an offender’s anti-Jewish bias.
    ■12.7 percent were victims of an anti-Islamic bias.

    http://www.fbi.gov/about-us/cjis/ucr/hate-crime/2010/narratives/hate-crime-2010-victims

    Hej RC, har du kommit ikapp verkligheten än?

    Du får inte motbevisa honom. Då blir du stämplad som fundamentalist och rasist. Och alla andra okvädningsord som han kan komma på. Rolling Eyes

    När det gäller invandringsfrågor har du tyvärr ingen trovärdighet då du inte kan svara på enkla frågor därom.

    Vad har invandringsfrågor med detta att göra?

    He, he... den logiken förstår nog bara han.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Infra 2012-05-08, 01:43

    redalert skrev:
    RedCloud skrev:
    SiP skrev:
    redalert skrev:Biggus Dickus var är du? Shocked

    Lägg ned!

    en till som säger ifrån, härligt !

    Cred.

    Åh fan hade den seriösa debatten startat? Rolling Eyes
    Laughing
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  DirtyDog 2012-05-08, 02:59

    Infra skrev:Men de som finns i israel ska jag deportera till Nevadaöknen. Därvid ska jag ta hjälp dels av the jankies som patrullerar världshaven med sina kanonbåtar dels av araberna som sägs vilja driva israelerna ut i havet. Om de gör halt vid Medelhavets strand så kan kanonbåtarna plocka upp dem där och skeppa över dem till det fredligt sinnande America där de i fred kan slå ned sina bopålar.

    Jag citerar mig själv: "Assyrierna flyttade till Södertälje därför att de saknar land. Varför skulle de öststatsjudar som i huvudsak befolkar israel inte kunna skeppas över till USA?


    Tack för att du bröt ur texten - fy fan vad bra skrivet om jag får säga det själv.
    Nåå? Stog det att "Araberna ska deportera" o s v...? Nä det gjorde det inte!

    Och du la ordet deportera i min mun. Det syns tydligt i din mening innan! Razz
    lol!
    Kan någon förklara din sjuka fixering vid ordet "deportera"?

    Deportera

    Deportation eller deportering (av lat. deporto "föra bort", "förvisa") innebär en tvångsvis företagen förvisning eller förflyttning av enskilda eller av folkgrupper. I utlandet förstås deportation ofta som synonym med utvisning eller avvisning ur landet, men kan även (till exempel förr i Sovjetunionen) avse "inre förvisning" eller tvång att uppehålla sig i viss del av landet.

    Vilket ANNAT ord skulle passat bättre om inte SIP hade "lockat" dig att använda ordet "deportera"?

    Du skriver ju själv "driva israelerna ut i havet" vilket är en betydligt allvarligare handling än att deportera dem. Alla länder deporterar folk. Det finns inget negativt i ordet deportera. Engelska huliganer deporteras vid fotbolls-VM och USA deporterar ständigt folk som tar sig in illegalt i landet. Svenskar deporterar ständigt flyktingar som inte får uppehållstillstånd och även Israel sysslar med deportation.

    Israel började på onsdagen deportera de 680 fängslade aktivisterna. Internationella medier fanns på plats när fångarna började bussas från Ela-fängelset i Beer Sheva till Ben Gurion-flygplatsen.
    Enligt svenska UD passerade svenskarna passkontrollerna och hade plats på turkiska flygplan, som Turkiet ställt till förfogande.


    INGEN höjer väl på ögonbrynen över detta?

    MEN, om det hade stått att de drev aktivisterna ut i havet (som du ju så fint formulerade saken) så skulle det ju bli en folkstorm.
    Av just DEN anledningen blir ju ditt uttalande:
    Infra skrev:Nåå? Stog det att "Araberna ska deportera" o s v...? Nä det gjorde det inte!
    Nej, det som stod var ju betydligt värre!

    Ibland är din kunskap om det svenska språket så pinsamt dålig så man undrar om du kom med bananbåten igår? Rolling Eyes
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Infra 2012-05-08, 05:27

    Dirty:

    Vilket ANNAT ord skulle passat bättre om inte SIP hade "lockat" dig att använda ordet "deportera"?
    "Skeppa över" var orden i origantexten. Eftersom förslaget var att deras bästa vänner skulle göra de så är "Skeppa över" sju resor bättre ty vänner brukar sällan deportera varandra. Inte sant?

    Om du tittar litet längre än näsan räcker så hittar du också originalformuleringen längre ned i texten.

    Du skriver ju själv "driva israelerna ut i havet"....

    Helt fel. Förfalskning av text! Både i origanaltexten och i det omformulerade parti du själv citerar står det ordagrant " araberna som sägs vilja driva israelerna ut i havet".

    Jag vet inte när du kom in i Palestinadebatten men att araberna har anklagats för att "vilja driva israelerna ut i havet" är ett begrepp som varvats så många gånger i debatten att det blivit ett axiom. Att du
    aldrig hört det förr än jag sa det innebär inte att det inte är ett stående begrepp sen gammalt, kanske 60 år gammalt. Men det är ju precis det jag säger att de inte ska göra. Jag uppmanar dem i stället att göra halt vid Medelhavets strand. Och ändå får du det att låta som om jag uppmanat landets urinvånare att dränka sina grannar. Sätter du inga gränser i försöken att misskreditera mig?


    Nej, det som stod var ju betydligt värre!
    Tog du i så byxorna sprack nu? I den värld du lever så kanske folk deporterar varandra till höger och vänster men inte i min. Sedan missar du det väsentliga: det är inte jag som lever jävel om ordet "deportera" utan den sippe SIPP. Han var den förste som förde in ordet i denna debatt och har sen den dan levt jävel om det.

    Tänker du liera dig med den sippe SIPP så lär du få det svettigt framöver.
    Bara ett tips.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  DirtyDog 2012-05-08, 11:00

    Infra skrev: det är inte jag som lever jävel om ordet "deportera" utan den sippe SIPP. Han var den förste som förde in ordet i denna debatt och har sen den dan levt jävel om det.

    Tänker du liera dig med den sippe SIPP så lär du få det svettigt framöver.
    Bara ett tips.
    Varför har du så svårt att begripa?
    Deportera betyder "Förvisa" eller "Utvisa" och varför tror du att ordet "deportera" är viktigt i SIP's texter? Det enda som verkar betyda något för honom är väl eventuell strålning på platsen som dit de skulle skickas. Det är väl fullständigt ointressant vem som använde ordet "deportera" först och även SIP har ifrågasatt din tolkning av ordet men du tycks ändå inte fatta. Det verkar nästan som om du förväxlar deportera med tortera?

    Jag skrev inget om att dränka någon men helt klart är att du påstår att du skulle ta araberna till hjälp för att utvisa Israelerna (som inte vill lämna sitt heliga land) för att driva dem ut på stranden så att jänkarna kan plocka upp dem där.
    Det märkliga är att du kallar palestinier för urinvånare? Det är ju kvalificerat skitsnack. Alla semiter är urinvånare där och 99% av de palestinier som lämnade Israel i samband med arabernas första anfall på landet hade nog inga längre band till landet. Invandringen dit var intensiv under 1800 - och början på 1900 - talet och det var judarnas invandring och senare engelsmännens närvaro som lockade dit araber.

    På den tiden tillhörde även hela Jordanien det som kallades för Palestina. Trots det så kallar man idag inte jordanier för palestinier om de inte kommer från områden till väster om Jordanien. Kan du förklara varför?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  lazy 2012-05-08, 11:46

    “Palestine and Transjordan are one.” King Abdullah…12 April 1948.

    “We are the government of Palestine, the army of Palestine and the refugees of Palestine.” Prime Minister of Jordan, Hassa’ al-Majali, 23 August 1959.

    “Palestine is Jordan and Jordan is Palestine; there is one people and one land, with one history and one and the same fate.” Prince Hassan, brother of King Hussein…2 February 1970.

    “The truth is that Jordan is Palestine and Palestine is Jordan.” King Hussein, 1980.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Infra 2012-05-08, 12:57

    Dirty.
    Varför har du så svårt att begripa?
    Deportera betyder "Förvisa" eller "Utvisa" och varför tror du att ordet "deportera" är viktigt i SIP's texter?

    1)Tror du inte jag begriper min egen text. Det är du som inte begriper. Även om jag översätter den till småbarnsspråk så begriper du den inte. Du läser den inte ens tycks det.

    2)För mig får det betyda vad det vill - jag använder inte ordet.

    3) Sipp har inga "texter". Han har bara drapor och spyor att stjälpa
    ur sig.


    även SIP har ifrågasatt din tolkning av ordet
    Länk, tack. Är det viktigt för dig hur jag tolkar ett skitord som jag inte använder?

    Jag skrev inget om att dränka någon men helt klart är att du påstår att du skulle ta araberna till hjälp för att utvisa Israelerna
    Hur trevligt tror du det är att sitta och tjaffsa med nån som avsiktligt förvränger och förfalskar texter som du gör? Där du skriver "araberna" ska det stå "jänkarna". Då förvränger du helt enkelt texten - förfalskar den.
    Jag skrev inget om att dränka någon
    Du betraktade detta som det värsta av allt, sa du när du skrev; "Nej, det som stod var ju betydligt värre!"

    Du skriver ju själv "driva israelerna ut i havet" vilket är en betydligt allvarligare
    En citatförfalskning som heter duga (vacket Stickan)
    Smart av dig att hoppa över de ord som förändrar hela betydelsen av meningen nämligen "araberna som sägs vilja....."


    du påstår att du skulle ta araberna till hjälp för att utvisa Israelerna
    Citatförfalskning igen! Ingenstans påstår jag detta. Jag har sannerligen aldrig använt ordet utvisa då det gäller mosaiskt troende. Hela texten handlar om att jänkarna (deras bästa vänner) ska skeppa över dom till en bättre tillvaro där de kan leva i fred. Hur kan man som du, racka ner på nåt så behjärtansvärt begriper jag inte. Förmodligen är medvetenheten så stor, även hos dig, över att man skulle ta själva livskvaliten från våra mosaaiska vänner om man tvingade dom att leva i frd. Huah!

    Det märkliga är att du kallar palestinier för urinvånare?
    Inget konstigt alls. De har levt där i tusentals och åter tusentals år i en obruten följd. Ruttet av dig att förringa deras hemortsrätt som du gör här.

    "Fram till mars 1948 var den sionistiska krigföringen mest psykologisk. Araberna varnades för att göra motstånd. I dagliga radiosändningarna uppmanades de att hålla sig lugna: ”Haganah uppskattar samarbetet med fredliga araber men är fast besluten att kuva de ondskefulla.” Cirka 10 000 palestinier flydde under den här tiden. Haganah fick också sina första vapenleveranser från Tjeckoslovakien.

    Då britternas avsikt var att lämna landet i mitten av maj beslöt Haganah att sätta ”Plan Dalet” i verket vars syfte i slutändan var sionistisk ockupation av hela Palestina och fördrivning av den palestinska befolkningen. Massakern i Deir Yasin den 9 april utfördes av Irgun och Stern med Haganahs fulla godkännande. Dagen efter underordnades Irguns styrkor Haganahs kontroll.

    Röda korsets representant i Palestina lyckades ta sig in i Deir Yasin 24 timmar efter massakern och hävdade bestämt att massakern var planlagd och utförd av en styrka som enbart handlade på order uppifrån:

    ” Deir Yasin-affären hade våldsamma efterverkningar. Press och radio spred nyheterna överallt bland både araber och judar. På detta sätt byggdes en allmän skräckkänsla upp bland araberna, en känsla som judarna skarpsinnigt gynnade tillväxten av. Drivna av rädsla lämnade araberna sina hem för att söka skydd hos sina släktingar, först blev isolerade gårdar, sedan byar och slutligen hela stader evakuerade. Till slut blev omkring 700 000 araber flyktingar, och de lämnade i hast allting bakom sig, deras enda förhoppning var att undvika samma öde som människorna i Deir Yasin.”

    Efter Deir Yasin startade massflykten. Den närmaste tiden genomfördes Plan Dalet steg för steg. Flera viktiga arabiska städer intogs utan större motstånd. De sionistiska segrarna ledde oftast till att större delen av den arabiska befolkningen flydde.

    Efter erövringen av Haifa körde Haganah runt med sina högtalarbilar och med sin radiostation i arabkvarteren där dessa utlovades säker eskort till arabiskt territorium och antydde fruktansvärda konsekvenser om varningarna inte följdes. Folk drabbades av panik och flydde hals över huvud och begärde hjälp av britterna med sjötransport därifrån. Den sionistiska tidningen ”Palestine Post” skrev den 23 april med triumf att Haganah ”tvingat tusentals araber att fly via den enda öppna flyktvägen – havet”.

    Yigal Allon som under 70-talet var utrikesminister i Israel har berättat hur det gick till i Galileen:

    ”Jag samlade alla judiska muktarer som hade kontakt med araberna i de olika byarna och bad dem viska i några arabers öron att en stark judisk truppförstärkning hade anlänt till Galileen och att den skulle bränna ner alla byar i Huleh. De skulle föreslå dessa araber, som sina vänner, att de skulle fly medan det fortfarande fanns tid ... Taktiken lyckades fullständigt. Polisstationen i al-Khalsa föll i våra händer utan ett enda skott. De vidsträckta områdena rensades.”

    En brittisk major beskrev den sionistiska taktiken:

    ”Där de drog fram drev de ut de arabiska invånarna ur deras byar innan dessa antingen ockuperades eller sprängdes så att de inte skulle kunna återbesättas av fienden med syfte att hota de judiska förbindelserna.”

    250 000 palestinska araber hade tvingats fly från sina hem redan vid tidpunkten för Israels utropande.

    Det arabiska ingripandet begränsade sig till att stoppa vidare sionistisk expansion och stoppa flyktingströmmen. I antal man och beväpning var de båda sidorna jämbördiga men araberna var sämre utbildade och saknade gemensam strategi och ledning. Ofta kände de inte till varandras planer. Under den första perioden fram till den 11 juni var striden jämn. Därefter inträdde en vapenvila som varade till den 8 juli. Under tiden ökade sionisterna sin slagstyrka med nya vapen och annan utrustning som finansierades med ett lån på 100 miljoner dollar från USA. Vid vapenvilans slut var sionistarmén 30-50 procent större än de arabiska!

    Efter att sionisterna utökat sitt territorium i en offensiv i juli ingicks en ny vapenvila den 18 juli och FN tillsatte en medlare – Folke Bernadotte. Den 16 september presenterade Bernadotte en ny delningsplan med flera gränsjusteringar. Han föreslog också att FN skulle slå fast rätten för ''oskyldiga människor, uppryckta från sina hem av krigets terror och grymheter, att återvända till sina hem”.

    Dagen efter sköts Bernadotte ihjäl av en medlem av Sternligan. Efter 24 timmar arresterade de israeliska myndigheterna många av gruppens medlemmar. De "flydde" den 9 oktober. Flykten betraktades som ett skämt av de flesta israeler som menade att den i själva verket genomförts med myndigheternas goda minne.

    Under hösten 1948 och våren 1949 ökade israelerna sitt territorium ytterligare. Centrala Galileen och Negevöknen erövrades efter strider med Arabiska Befrielsearmén och egyptiska trupper. En remsa av Jordanstranden intogs. Mellan februari och juni 1949 ingick Israel vapenstillestånd med de arabiska grannländerna. Alla försök till fredsavtal misslyckades, eftersom de båda sidornas krav var mycket åtskilda. Upprättandet av en judisk stat i Palestina hade lett till att ca 750 000 palestinier fördrivits från sina hem.

    I det område som Israel kontrollerade 1949 hade det funnits 859 000 araber och 655 000 judar – om araberna stannat. Den sionistiska tanken går ut på att skapa en judisk stat. Den hade inte kunnat upprättas om befolkningens flertal var icke-judar. Problemet löstes genom att nära 85 procent av den arabiska befolkningen i det som blev Israel fördrevs.

    Den 11 december 1948 antog FNs säkerhetsråd resolution nr 194, som fastslår: a) att de flyktingar som vill återvända hem bör tillåtas göra det så fort som möjligt; b) att ersättning för förlorad egendom bör utdelas åt dem som inte vill återvända.

    FN antog i maj 1949 Israel som medlem under förutsättning att Israel skulle följa FNs resolution från 29 november 1947 om delningen och resolutionen om flyktingarnas rätt att återvända. Israel har varken dragit sig tillbaka till de linjer som FN föreslog eller tillåtit flyktingarna att återvända. Således finns det mycket goda grunder att kasta ut apartheidstaten Israel ur FN."/Leopold/Newsmill



    Senast ändrad av Infra den 2012-05-08, 20:20, ändrad totalt 1 gång
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  SiP 2012-05-08, 15:14

    DirtyDog skrev:
    Infra skrev: det är inte jag som lever jävel om ordet "deportera" utan den sippe SIPP. Han var den förste som förde in ordet i denna debatt och har sen den dan levt jävel om det.

    Tänker du liera dig med den sippe SIPP så lär du få det svettigt framöver.
    Bara ett tips.
    Varför har du så svårt att begripa?
    Deportera betyder "Förvisa" eller "Utvisa" och varför tror du att ordet "deportera" är viktigt i SIP's texter? Det enda som verkar betyda något för honom är väl eventuell strålning på platsen som dit de skulle skickas. Det är väl fullständigt ointressant vem som använde ordet "deportera" först och även SIP har ifrågasatt din tolkning av ordet men du tycks ändå inte fatta. Det verkar nästan som om du förväxlar deportera med tortera?

    Jag skrev inget om att dränka någon men helt klart är att du påstår att du skulle ta araberna till hjälp för att utvisa Israelerna (som inte vill lämna sitt heliga land) för att driva dem ut på stranden så att jänkarna kan plocka upp dem där.
    Det märkliga är att du kallar palestinier för urinvånare? Det är ju kvalificerat skitsnack. Alla semiter är urinvånare där och 99% av de palestinier som lämnade Israel i samband med arabernas första anfall på landet hade nog inga längre band till landet. Invandringen dit var intensiv under 1800 - och början på 1900 - talet och det var judarnas invandring och senare engelsmännens närvaro som lockade dit araber.

    På den tiden tillhörde även hela Jordanien det som kallades för Palestina. Trots det så kallar man idag inte jordanier för palestinier om de inte kommer från områden till väster om Jordanien. Kan du förklara varför?

    Det är ingen idé, det finns inte någon form av intelligent liv i den amöban, det är liksom tomt och ihålligt, han slingrar sig som en mask på kroken så fort han blir överbevisad, snart kommer han att beskylla dig med allsköns saker, wait and see...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  RedCloud 2012-05-08, 18:23

    “Palestine and Transjordan are one.” King Abdullah…12 April 1948.

    “We are the government of Palestine, the army of Palestine and the refugees of Palestine.” Prime Minister of Jordan, Hassa’ al-Majali, 23 August 1959.

    “Palestine is Jordan and Jordan is Palestine; there is one people and one land, with one history and one and the same fate.” Prince Hassan, brother of King Hussein…2 February 1970.

    “The truth is that Jordan is Palestine and Palestine is Jordan.” King Hussein, 1980.

    Tänk om... - Sida 5 562488_10150798415683422_636428421_9772468_1065239563_n
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Infra 2012-05-08, 20:20

    SiP skrev:
    DirtyDog skrev:
    Infra skrev: det är inte jag som lever jävel om ordet "deportera" utan den sippe SIPP. Han var den förste som förde in ordet i denna debatt och har sen den dan levt jävel om det.

    Tänker du liera dig med den sippe SIPP så lär du få det svettigt framöver.
    Bara ett tips.
    Varför har du så svårt att begripa?
    Deportera betyder "Förvisa" eller "Utvisa" och varför tror du att ordet "deportera" är viktigt i SIP's texter? Det enda som verkar betyda något för honom är väl eventuell strålning på platsen som dit de skulle skickas. Det är väl fullständigt ointressant vem som använde ordet "deportera" först och även SIP har ifrågasatt din tolkning av ordet men du tycks ändå inte fatta. Det verkar nästan som om du förväxlar deportera med tortera?

    Jag skrev inget om att dränka någon men helt klart är att du påstår att du skulle ta araberna till hjälp för att utvisa Israelerna (som inte vill lämna sitt heliga land) för att driva dem ut på stranden så att jänkarna kan plocka upp dem där.
    Det märkliga är att du kallar palestinier för urinvånare? Det är ju kvalificerat skitsnack. Alla semiter är urinvånare där och 99% av de palestinier som lämnade Israel i samband med arabernas första anfall på landet hade nog inga längre band till landet. Invandringen dit var intensiv under 1800 - och början på 1900 - talet och det var judarnas invandring och senare engelsmännens närvaro som lockade dit araber.

    På den tiden tillhörde även hela Jordanien det som kallades för Palestina. Trots det så kallar man idag inte jordanier för palestinier om de inte kommer från områden till väster om Jordanien. Kan du förklara varför?

    Det är ingen idé, det finns inte någon form av intelligent liv i den amöban, det är liksom tomt och ihålligt, han slingrar sig som en mask på kroken så fort han blir överbevisad, snart kommer han att beskylla dig med allsköns saker, wait and see...

    Dirty.
    Varför har du så svårt att begripa?
    Deportera betyder "Förvisa" eller "Utvisa" och varför tror du att ordet "deportera" är viktigt i SIP's texter?

    1)Tror du inte jag begriper min egen text. Det är du som inte begriper. Även om jag översätter den till småbarnsspråk så begriper du den inte. Du läser den inte ens tycks det.

    2)För mig får det betyda vad det vill - jag använder inte ordet.

    3) Sipp har inga "texter". Han har bara drapor och spyor att stjälpa
    ur sig.


    även SIP har ifrågasatt din tolkning av ordet
    Länk, tack. Är det viktigt för dig hur jag tolkar ett skitord som jag inte använder?

    Jag skrev inget om att dränka någon men helt klart är att du påstår att du skulle ta araberna till hjälp för att utvisa Israelerna
    Hur trevligt tror du det är att sitta och tjaffsa med nån som avsiktligt förvränger och förfalskar texter som du gör? Där du skriver "araberna" ska det stå "jänkarna". Då förvränger du helt enkelt texten - förfalskar den.
    Jag skrev inget om att dränka någon
    Du betraktade detta som det värsta av allt, sa du när du skrev; "Nej, det som stod var ju betydligt värre!"

    Du skriver ju själv "driva israelerna ut i havet" vilket är en betydligt allvarligare
    En citatförfalskning som heter duga (vacket Stickan)
    Smart av dig att hoppa över de ord som förändrar hela betydelsen av meningen nämligen "araberna som sägs vilja....."


    du påstår att du skulle ta araberna till hjälp för att utvisa Israelerna
    Citatförfalskning igen! Ingenstans påstår jag detta. Jag har sannerligen aldrig använt ordet utvisa då det gäller mosaiskt troende. Hela texten handlar om att jänkarna (deras bästa vänner) ska skeppa över dom till en bättre tillvaro där de kan leva i fred. Hur kan man som du, racka ner på nåt så behjärtansvärt begriper jag inte. Förmodligen är medvetenheten så stor, även hos dig, över att man skulle ta själva livskvaliten från våra mosaaiska vänner om man tvingade dom att leva i frd. Huah!

    Det märkliga är att du kallar palestinier för urinvånare?
    Inget konstigt alls. De har levt där i tusentals och åter tusentals år i en obruten följd. Ruttet av dig att förringa deras hemortsrätt som du gör här.

    "Fram till mars 1948 var den sionistiska krigföringen mest psykologisk. Araberna varnades för att göra motstånd. I dagliga radiosändningarna uppmanades de att hålla sig lugna: ”Haganah uppskattar samarbetet med fredliga araber men är fast besluten att kuva de ondskefulla.” Cirka 10 000 palestinier flydde under den här tiden. Haganah fick också sina första vapenleveranser från Tjeckoslovakien.

    Då britternas avsikt var att lämna landet i mitten av maj beslöt Haganah att sätta ”Plan Dalet” i verket vars syfte i slutändan var sionistisk ockupation av hela Palestina och fördrivning av den palestinska befolkningen. Massakern i Deir Yasin den 9 april utfördes av Irgun och Stern med Haganahs fulla godkännande. Dagen efter underordnades Irguns styrkor Haganahs kontroll.

    Röda korsets representant i Palestina lyckades ta sig in i Deir Yasin 24 timmar efter massakern och hävdade bestämt att massakern var planlagd och utförd av en styrka som enbart handlade på order uppifrån:

    ” Deir Yasin-affären hade våldsamma efterverkningar. Press och radio spred nyheterna överallt bland både araber och judar. På detta sätt byggdes en allmän skräckkänsla upp bland araberna, en känsla som judarna skarpsinnigt gynnade tillväxten av. Drivna av rädsla lämnade araberna sina hem för att söka skydd hos sina släktingar, först blev isolerade gårdar, sedan byar och slutligen hela stader evakuerade. Till slut blev omkring 700 000 araber flyktingar, och de lämnade i hast allting bakom sig, deras enda förhoppning var att undvika samma öde som människorna i Deir Yasin.”

    Efter Deir Yasin startade massflykten. Den närmaste tiden genomfördes Plan Dalet steg för steg. Flera viktiga arabiska städer intogs utan större motstånd. De sionistiska segrarna ledde oftast till att större delen av den arabiska befolkningen flydde.

    Efter erövringen av Haifa körde Haganah runt med sina högtalarbilar och med sin radiostation i arabkvarteren där dessa utlovades säker eskort till arabiskt territorium och antydde fruktansvärda konsekvenser om varningarna inte följdes. Folk drabbades av panik och flydde hals över huvud och begärde hjälp av britterna med sjötransport därifrån. Den sionistiska tidningen ”Palestine Post” skrev den 23 april med triumf att Haganah ”tvingat tusentals araber att fly via den enda öppna flyktvägen – havet”.

    Yigal Allon som under 70-talet var utrikesminister i Israel har berättat hur det gick till i Galileen:

    ”Jag samlade alla judiska muktarer som hade kontakt med araberna i de olika byarna och bad dem viska i några arabers öron att en stark judisk truppförstärkning hade anlänt till Galileen och att den skulle bränna ner alla byar i Huleh. De skulle föreslå dessa araber, som sina vänner, att de skulle fly medan det fortfarande fanns tid ... Taktiken lyckades fullständigt. Polisstationen i al-Khalsa föll i våra händer utan ett enda skott. De vidsträckta områdena rensades.”

    En brittisk major beskrev den sionistiska taktiken:

    ”Där de drog fram drev de ut de arabiska invånarna ur deras byar innan dessa antingen ockuperades eller sprängdes så att de inte skulle kunna återbesättas av fienden med syfte att hota de judiska förbindelserna.”

    250 000 palestinska araber hade tvingats fly från sina hem redan vid tidpunkten för Israels utropande.

    Det arabiska ingripandet begränsade sig till att stoppa vidare sionistisk expansion och stoppa flyktingströmmen. I antal man och beväpning var de båda sidorna jämbördiga men araberna var sämre utbildade och saknade gemensam strategi och ledning. Ofta kände de inte till varandras planer. Under den första perioden fram till den 11 juni var striden jämn. Därefter inträdde en vapenvila som varade till den 8 juli. Under tiden ökade sionisterna sin slagstyrka med nya vapen och annan utrustning som finansierades med ett lån på 100 miljoner dollar från USA. Vid vapenvilans slut var sionistarmén 30-50 procent större än de arabiska!

    Efter att sionisterna utökat sitt territorium i en offensiv i juli ingicks en ny vapenvila den 18 juli och FN tillsatte en medlare – Folke Bernadotte. Den 16 september presenterade Bernadotte en ny delningsplan med flera gränsjusteringar. Han föreslog också att FN skulle slå fast rätten för ''oskyldiga människor, uppryckta från sina hem av krigets terror och grymheter, att återvända till sina hem”.

    Dagen efter sköts Bernadotte ihjäl av en medlem av Sternligan. Efter 24 timmar arresterade de israeliska myndigheterna många av gruppens medlemmar. De "flydde" den 9 oktober. Flykten betraktades som ett skämt av de flesta israeler som menade att den i själva verket genomförts med myndigheternas goda minne.

    Under hösten 1948 och våren 1949 ökade israelerna sitt territorium ytterligare. Centrala Galileen och Negevöknen erövrades efter strider med Arabiska Befrielsearmén och egyptiska trupper. En remsa av Jordanstranden intogs. Mellan februari och juni 1949 ingick Israel vapenstillestånd med de arabiska grannländerna. Alla försök till fredsavtal misslyckades, eftersom de båda sidornas krav var mycket åtskilda. Upprättandet av en judisk stat i Palestina hade lett till att ca 750 000 palestinier fördrivits från sina hem.

    I det område som Israel kontrollerade 1949 hade det funnits 859 000 araber och 655 000 judar – om araberna stannat. Den sionistiska tanken går ut på att skapa en judisk stat. Den hade inte kunnat upprättas om befolkningens flertal var icke-judar. Problemet löstes genom att nära 85 procent av den arabiska befolkningen i det som blev Israel fördrevs.

    Den 11 december 1948 antog FNs säkerhetsråd resolution nr 194, som fastslår: a) att de flyktingar som vill återvända hem bör tillåtas göra det så fort som möjligt; b) att ersättning för förlorad egendom bör utdelas åt dem som inte vill återvända.

    FN antog i maj 1949 Israel som medlem under förutsättning att Israel skulle följa FNs resolution från 29 november 1947 om delningen och resolutionen om flyktingarnas rätt att återvända. Israel har varken dragit sig tillbaka till de linjer som FN föreslog eller tillåtit flyktingarna att återvända. Således finns det mycket goda grunder att kasta ut apartheidstaten Israel ur FN."/Leopold/Newsmill



    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  SiP 2012-05-08, 21:00

    Infra skrev:
    3) Sipp har inga "texter". Han har bara drapor och spyor att stjälpa
    ur sig.[/b][/color]

    Den här gillar jag, detta kommer alltså från en som sitter och kör copy/paste på allt han lägger in i princip, det enda som är Infraorginal är alla hatiska inlägg mot mig, sniper, Israel eller USA, allt annat är stulen text, precis som subban Susz satt och kopierade texter och la ut i sitt namn, och det gör hon än i dag på facebook förövrigt..
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  formsvackan 2012-05-08, 21:04

    RedCloud skrev:
    Tänk om... - Sida 5 562488_10150798415683422_636428421_9772468_1065239563_n
    Det kallas visst utveckling. Även vi ..........

    Tänk om... - Sida 5 Dalakarta

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Infra 2012-05-08, 21:05



    mot mig, sniper, Israel eller USA,
    Bara skit med andra ord. Very Happy
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  SiP 2012-05-08, 21:22

    Infra skrev:

    mot mig, sniper, Israel eller USA,
    Bara skit med andra ord. Very Happy

    Facebook....
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  berralarzon 2012-05-08, 21:37

    SiP skrev:
    Infra skrev:

    mot mig, sniper, Israel eller USA,
    Bara skit med andra ord. Very Happy

    Facebook....


    ?
    //Niklas
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Infra 2012-05-09, 06:34

    Infra skrev:Dirty.
    Varför har du så svårt att begripa?
    Deportera betyder "Förvisa" eller "Utvisa" och varför tror du att ordet "deportera" är viktigt i SIP's texter?

    1)Tror du inte jag begriper min egen text. Det är du som inte begriper. Även om jag översätter den till småbarnsspråk så begriper du den inte. Du läser den inte ens tycks det.

    2)För mig får det betyda vad det vill - jag använder inte ordet.

    3) Sipp har inga "texter". Han har bara drapor och spyor att stjälpa
    ur sig.


    även SIP har ifrågasatt din tolkning av ordet
    Länk, tack. Är det viktigt för dig hur jag tolkar ett skitord som jag inte använder?

    Jag skrev inget om att dränka någon men helt klart är att du påstår att du skulle ta araberna till hjälp för att utvisa Israelerna
    Hur trevligt tror du det är att sitta och tjaffsa med nån som avsiktligt förvränger och förfalskar texter som du gör? Där du skriver "araberna" ska det stå "jänkarna". Då förvränger du helt enkelt texten - förfalskar den.
    Jag skrev inget om att dränka någon
    Du betraktade detta som det värsta av allt, sa du när du skrev; "Nej, det som stod var ju betydligt värre!"

    Du skriver ju själv "driva israelerna ut i havet" vilket är en betydligt allvarligare
    En citatförfalskning som heter duga (vacket Stickan)
    Smart av dig att hoppa över de ord som förändrar hela betydelsen av meningen nämligen "araberna som sägs vilja....."


    du påstår att du skulle ta araberna till hjälp för att utvisa Israelerna
    Citatförfalskning igen! Ingenstans påstår jag detta. Jag har sannerligen aldrig använt ordet utvisa då det gäller mosaiskt troende. Hela texten handlar om att jänkarna (deras bästa vänner) ska skeppa över dom till en bättre tillvaro där de kan leva i fred. Hur kan man som du, racka ner på nåt så behjärtansvärt begriper jag inte. Förmodligen är medvetenheten så stor, även hos dig, över att man skulle ta själva livskvaliten från våra mosaaiska vänner om man tvingade dom att leva i frd. Huah!

    Det märkliga är att du kallar palestinier för urinvånare?
    Inget konstigt alls. De har levt där i tusentals och åter tusentals år i en obruten följd. Ruttet av dig att förringa deras hemortsrätt som du gör här.

    "Fram till mars 1948 var den sionistiska krigföringen mest psykologisk. Araberna varnades för att göra motstånd. I dagliga radiosändningarna uppmanades de att hålla sig lugna: ”Haganah uppskattar samarbetet med fredliga araber men är fast besluten att kuva de ondskefulla.” Cirka 10 000 palestinier flydde under den här tiden. Haganah fick också sina första vapenleveranser från Tjeckoslovakien.

    Då britternas avsikt var att lämna landet i mitten av maj beslöt Haganah att sätta ”Plan Dalet” i verket vars syfte i slutändan var sionistisk ockupation av hela Palestina och fördrivning av den palestinska befolkningen. Massakern i Deir Yasin den 9 april utfördes av Irgun och Stern med Haganahs fulla godkännande. Dagen efter underordnades Irguns styrkor Haganahs kontroll.

    Röda korsets representant i Palestina lyckades ta sig in i Deir Yasin 24 timmar efter massakern och hävdade bestämt att massakern var planlagd och utförd av en styrka som enbart handlade på order uppifrån:

    ” Deir Yasin-affären hade våldsamma efterverkningar. Press och radio spred nyheterna överallt bland både araber och judar. På detta sätt byggdes en allmän skräckkänsla upp bland araberna, en känsla som judarna skarpsinnigt gynnade tillväxten av. Drivna av rädsla lämnade araberna sina hem för att söka skydd hos sina släktingar, först blev isolerade gårdar, sedan byar och slutligen hela stader evakuerade. Till slut blev omkring 700 000 araber flyktingar, och de lämnade i hast allting bakom sig, deras enda förhoppning var att undvika samma öde som människorna i Deir Yasin.”

    Efter Deir Yasin startade massflykten. Den närmaste tiden genomfördes Plan Dalet steg för steg. Flera viktiga arabiska städer intogs utan större motstånd. De sionistiska segrarna ledde oftast till att större delen av den arabiska befolkningen flydde.

    Efter erövringen av Haifa körde Haganah runt med sina högtalarbilar och med sin radiostation i arabkvarteren där dessa utlovades säker eskort till arabiskt territorium och antydde fruktansvärda konsekvenser om varningarna inte följdes. Folk drabbades av panik och flydde hals över huvud och begärde hjälp av britterna med sjötransport därifrån. Den sionistiska tidningen ”Palestine Post” skrev den 23 april med triumf att Haganah ”tvingat tusentals araber att fly via den enda öppna flyktvägen – havet”.

    Yigal Allon som under 70-talet var utrikesminister i Israel har berättat hur det gick till i Galileen:

    ”Jag samlade alla judiska muktarer som hade kontakt med araberna i de olika byarna och bad dem viska i några arabers öron att en stark judisk truppförstärkning hade anlänt till Galileen och att den skulle bränna ner alla byar i Huleh. De skulle föreslå dessa araber, som sina vänner, att de skulle fly medan det fortfarande fanns tid ... Taktiken lyckades fullständigt. Polisstationen i al-Khalsa föll i våra händer utan ett enda skott. De vidsträckta områdena rensades.”

    En brittisk major beskrev den sionistiska taktiken:

    ”Där de drog fram drev de ut de arabiska invånarna ur deras byar innan dessa antingen ockuperades eller sprängdes så att de inte skulle kunna återbesättas av fienden med syfte att hota de judiska förbindelserna.”

    250 000 palestinska araber hade tvingats fly från sina hem redan vid tidpunkten för Israels utropande.

    Det arabiska ingripandet begränsade sig till att stoppa vidare sionistisk expansion och stoppa flyktingströmmen. I antal man och beväpning var de båda sidorna jämbördiga men araberna var sämre utbildade och saknade gemensam strategi och ledning. Ofta kände de inte till varandras planer. Under den första perioden fram till den 11 juni var striden jämn. Därefter inträdde en vapenvila som varade till den 8 juli. Under tiden ökade sionisterna sin slagstyrka med nya vapen och annan utrustning som finansierades med ett lån på 100 miljoner dollar från USA. Vid vapenvilans slut var sionistarmén 30-50 procent större än de arabiska!

    Efter att sionisterna utökat sitt territorium i en offensiv i juli ingicks en ny vapenvila den 18 juli och FN tillsatte en medlare – Folke Bernadotte. Den 16 september presenterade Bernadotte en ny delningsplan med flera gränsjusteringar. Han föreslog också att FN skulle slå fast rätten för ''oskyldiga människor, uppryckta från sina hem av krigets terror och grymheter, att återvända till sina hem”.

    Dagen efter sköts Bernadotte ihjäl av en medlem av Sternligan. Efter 24 timmar arresterade de israeliska myndigheterna många av gruppens medlemmar. De "flydde" den 9 oktober. Flykten betraktades som ett skämt av de flesta israeler som menade att den i själva verket genomförts med myndigheternas goda minne.

    Under hösten 1948 och våren 1949 ökade israelerna sitt territorium ytterligare. Centrala Galileen och Negevöknen erövrades efter strider med Arabiska Befrielsearmén och egyptiska trupper. En remsa av Jordanstranden intogs. Mellan februari och juni 1949 ingick Israel vapenstillestånd med de arabiska grannländerna. Alla försök till fredsavtal misslyckades, eftersom de båda sidornas krav var mycket åtskilda. Upprättandet av en judisk stat i Palestina hade lett till att ca 750 000 palestinier fördrivits från sina hem.

    I det område som Israel kontrollerade 1949 hade det funnits 859 000 araber och 655 000 judar – om araberna stannat. Den sionistiska tanken går ut på att skapa en judisk stat. Den hade inte kunnat upprättas om befolkningens flertal var icke-judar. Problemet löstes genom att nära 85 procent av den arabiska befolkningen i det som blev Israel fördrevs.

    Den 11 december 1948 antog FNs säkerhetsråd resolution nr 194, som fastslår: a) att de flyktingar som vill återvända hem bör tillåtas göra det så fort som möjligt; b) att ersättning för förlorad egendom bör utdelas åt dem som inte vill återvända.

    FN antog i maj 1949 Israel som medlem under förutsättning att Israel skulle följa FNs resolution från 29 november 1947 om delningen och resolutionen om flyktingarnas rätt att återvända. Israel har varken dragit sig tillbaka till de linjer som FN föreslog eller tillåtit flyktingarna att återvända. Således finns det mycket goda grunder att kasta ut apartheidstaten Israel ur FN."/Leopold/Newsmill


    Du förstår, Dirty Dog; det fiffiga med denna text som alltså värktes fram under 80-talet, är att de få med alla dåtidens klychor med vidhängande skojiga små vinklingar. Very Happy

    Här får vi med den dåförtiden ständiga klyschan att "USA är världspolisen som patrullerar världshaven med sina kanonbåtar". Här får vi med klyschan om "Araberna som vill jaga judarna ut i havet". Här får vi likaledes med klyschan om "israelerna som får öknen att blomma". Här får vi även in myten om nåt slags Storisrael som aldrig kommer att bli verklighet, som en liten gliring.
    Sist och slutligt får vi anledning att peka på israels stora kärnvapeninnehav som dåförtiden kategoriskt förnekades av regeringen i Telaviv. På det hela taget en fiffig litet aktstycke som jag är mycket stolt över.

    Så här löd således originalet:
    "Det sägs att araberna vill jaga ut israelerna i havet. Så långt tycker inte jag man behöver gå. Om man gör halt vid Medelhavets strand så kan amerikanerna som ju ändå patrullerar världshaven med sina kanonbåtar göra strandhugg för att plocka upp sina vänner och skeppa över dom till Amerika. Där kan de få fristad och Lebensraum i Nevadaöknen. De har ju gjort sig kända för att få öknen att blomma och här kan de nu tillämpa sina botaniska färdigheter. Här har de också gott om plats att utvidga till det Storisrael som varje sann zionist när som en våt dröm i sina hjärtan. Dessutom finns här gott om plats att testa de 200 kärnstridsspetsarna som israel förfogar över. Det borde inte göra så mycket ty Nevadaöknen är ju redan radiaksmittad efter inhemska kärnvapenprov." Om jag får säga det själv......jasså, det fick jag inte, nehä.....
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Infra 2012-05-10, 07:47

    SiP skrev:
    RedCloud skrev:Nevadaöknens yta är på cirka 57 000 kvadratkilometer.

    Undrar varför SIP tror att de just skulle bo i provsprängningsområdena ?

    Se hans inlägg ovan, eller gör du det du är verkligt bra på, blunda blunda hårt!!

    Så stöder du Infras lösning på "judeproblemet", ett ja eller nej, och om nej, var är din kritik på hans nazism???
    Inte visste jag att du ansåg att problemet i Palestina heter "judeproblemet".
    Är du bussig och utvecklar "judeproblemet", psykopaten?


    Senast ändrad av Infra den 2012-05-10, 09:43, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Infra 2012-05-10, 07:57

    SIPP:

    Det största misstaget var när FN placerade den israeliska staten på den platsen, dock har vi det läget idag och det måste lösas med en gemensam fred, inte fred på den enes eller andres villkor, och det kommer aldrig bli fred när den fördelade sidan envisas med att skicka raketer mot civila mål, och den sidan svarar med att slå med full kraft mot civila samt att de bygger olagliga bosättnigar.
    Du är cynisk nu eftersom du vet att israel gör allt för att slippa sätta sig vid förhandlingsbordet. Hur ska man kunna lösa konflikten med fred när ena parten aktivt kämpar mot freden varje dag (senast i förrgår genom att regeringsombilda för att bättre stå emot krav på förhandlingar) och har allt att vinna (utom världsopinionen) på att behålla ett permanent krigstillstånd? Att hänvisa till ett fredssamtal är detsamma som att låsa situationen vid israels laglösa godtycke.

    Det största misstaget var när FN placerade den israeliska staten på den platsen
    Det har ju jag alltid sagt och det vet du. Det är som att höra ett eko av sig själv. Det är ju det som gjort mig till "nazist" i psykopaters ögon. Det är "nazistiskt" av mig att säga så. Är det då inte nazistiskt av dig att säga så?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Infra 2012-05-10, 08:09

    SIPP:

    Och jo, när man som Infra vill sätta judarna i ett radioaktivt område
    Snälla jävel: det bor folk i ökenstäder i den öknen i dag. Blir dom också stekta? Jefla Grinolle!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Infra 2012-05-10, 08:13

    RedCloud skrev:Nevadaöknens yta är på cirka 57 000 kvadratkilometer.

    Undrar varför SIP tror att de just skulle bo i provsprängningsområdena ?

    SIPP väljer själv. Han väljer ofta fel. Man tror det man vill tro.

    Sponsored content


    Tänk om... - Sida 5 Empty Sv: Tänk om...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 01:27