DirtyDog 2012-05-08, 02:59
Infra skrev:Men de som finns i israel ska jag deportera till Nevadaöknen. Därvid ska jag ta hjälp dels av the jankies som patrullerar världshaven med sina kanonbåtar dels av araberna som sägs vilja driva israelerna ut i havet. Om de gör halt vid Medelhavets strand så kan kanonbåtarna plocka upp dem där och skeppa över dem till det fredligt sinnande America där de i fred kan slå ned sina bopålar.
Jag citerar mig själv: "Assyrierna flyttade till Södertälje därför att de saknar land. Varför skulle de öststatsjudar som i huvudsak befolkar israel inte kunna skeppas över till USA? Tack för att du bröt ur texten - fy fan vad bra skrivet om jag får säga det själv.
Nåå? Stog det att "Araberna ska deportera" o s v...? Nä det gjorde det inte!
Och du la ordet deportera i min mun. Det syns tydligt i din mening innan!
Kan någon förklara din sjuka fixering vid ordet "deportera"?
DeporteraDeportation eller deportering (av lat. deporto "föra bort", "förvisa") innebär en tvångsvis företagen förvisning eller förflyttning av enskilda eller av folkgrupper. I utlandet förstås deportation ofta som synonym med utvisning eller avvisning ur landet, men kan även (till exempel förr i Sovjetunionen) avse "inre förvisning" eller tvång att uppehålla sig i viss del av landet.Vilket ANNAT ord skulle passat bättre om inte SIP hade "lockat" dig att använda ordet "deportera"?
Du skriver ju själv "driva israelerna ut i havet" vilket är en betydligt allvarligare handling än att deportera dem. Alla länder deporterar folk. Det finns inget negativt i ordet deportera. Engelska huliganer deporteras vid fotbolls-VM och USA deporterar ständigt folk som tar sig in illegalt i landet. Svenskar deporterar ständigt flyktingar som inte får uppehållstillstånd och även Israel sysslar med deportation.
Israel började på onsdagen deportera de 680 fängslade aktivisterna. Internationella medier fanns på plats när fångarna började bussas från Ela-fängelset i Beer Sheva till Ben Gurion-flygplatsen.
Enligt svenska UD passerade svenskarna passkontrollerna och hade plats på turkiska flygplan, som Turkiet ställt till förfogande.INGEN höjer väl på ögonbrynen över detta?
MEN, om det hade stått att de drev aktivisterna ut i havet (som du ju så fint formulerade saken) så skulle det ju bli en folkstorm.
Av just DEN anledningen blir ju ditt uttalande:
Infra skrev:Nåå? Stog det att "Araberna ska deportera" o s v...? Nä det gjorde det inte!
Nej, det som stod var ju betydligt värre!
Ibland är din kunskap om det svenska språket så pinsamt dålig så man undrar om du kom med bananbåten igår?