+9
RedMentalCase
redalert
Sniperace
DirtyDog
formsvackan
Secrist
Infra
Redvictory
ericTheDog
13 posters
När var det nu USA skulle gå i konkurs?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Vi väntar fortfarande...hahahahaha
Redvictory- Antal inlägg : 12028
ericTheDog skrev:Vi väntar fortfarande...hahahahaha
För flera år sen!
Redvictory skrev:ericTheDog skrev:Vi väntar fortfarande...hahahahaha
För flera år sen!
Hur känns det att få fel - igen?
Infra- Antal inlägg : 29644
Ha litet tålamod Eric. Du måste
ha litet is i magen.
Det är bara överenskommelsen som är färdigskriven. Den har
legat färdigskriven i olika versioner flera gånger under de
här dagarna.
De positiva tongångar vi nu hör är väldigt tillkämpade,
förmodligen ett försök till tröst mot kapitalisttårar. Men
Obama är litet för högfärdig i republikanernas smak. Det är
inte säkert att de vill bidra till att underlätta hans
presidentskap.
Sen ska den passera mangling och beslut också. Vi har inte
sett det än. jag är fortfarande lika optimistisk ty jag har
inga större förmögenheter att skydda.
Du ska inte ropa hej förr än du kommit över bäcken.
ha litet is i magen.
Det är bara överenskommelsen som är färdigskriven. Den har
legat färdigskriven i olika versioner flera gånger under de
här dagarna.
De positiva tongångar vi nu hör är väldigt tillkämpade,
förmodligen ett försök till tröst mot kapitalisttårar. Men
Obama är litet för högfärdig i republikanernas smak. Det är
inte säkert att de vill bidra till att underlätta hans
presidentskap.
Sen ska den passera mangling och beslut också. Vi har inte
sett det än. jag är fortfarande lika optimistisk ty jag har
inga större förmögenheter att skydda.
Du ska inte ropa hej förr än du kommit över bäcken.
Senast ändrad av Infra den 2011-08-01, 12:04, ändrad totalt 2 gånger
Men du skrev ju att USA skulle gå i konkurs. Är detta plötsligt bara en liten osannolik förhoppning? Ni är för lustiga ni vänstermuppar.
ericTheDog skrev:Men du skrev ju att USA skulle gå i konkurs. Är detta plötsligt bara en liten osannolik förhoppning? Ni är för lustiga ni vänstermuppar.
Så ointelligent är du säkert inte. jag säger ju att det inte är klart än.
Jag är fortfarande optimist. Tror man att faran är över fattar man inte
vad man pratar om.
Infra skrev:ericTheDog skrev:Men du skrev ju att USA skulle gå i konkurs. Är detta plötsligt bara en liten osannolik förhoppning? Ni är för lustiga ni vänstermuppar.
vad man pratar om.
Men var det inte klart? Det skulle ju ske den 2:a Augusti. Eller har du gjort självmål? Igen?
ericTheDog skrev:Infra skrev:ericTheDog skrev:Men du skrev ju att USA skulle gå i konkurs. Är detta plötsligt bara en liten osannolik förhoppning? Ni är för lustiga ni vänstermuppar.
vad man pratar om.
Men var det inte klart? Det skulle ju ske den 2:a Augusti. Eller har du gjort självmål? Igen?
Jag var ute 2 veckor för tidigt. Detta vad jag
om ursäkt för på ett tidigt stadium. Ursäkten
accepterades av Snipern.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 9
KK
Stackars Infra blev snuvad på sin efterlängtade nyhet om att USA ställer in betalningarna. Förstår att det var ett trist sätt att börja veckan på.
Lugn. Den optimistiska tillkämpade ton som hörs från ekonomireprtrar
i dag ser jag som örongodis åt marknaden. Vi får se ikväll om inte börskurserna fortsätter neråt då marknaden har genomskådat det här.
Som sagt; förslaget har inte beslutats än. Jag är fortfarande
"optimist".
Republikanerna tycker Obama är för högfärdig och tänker säkerligen
inte låta hon undslippa så lätt.
Redvictory- Antal inlägg : 12028
ericTheDog skrev:Redvictory skrev:ericTheDog skrev:Vi väntar fortfarande...hahahahaha
För flera år sen!
Hur känns det att få fel - igen?
Jag har inte fått fel! jag skrev bara det jag tycker att de borde gjort det för flera år sen (stupid head)
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Hurra, man har äntligen kommit överens om att låna mer pengar för att hålla näsan ovanför ytan ett tag till. Det bakomliggande problemet kvarstår dock, man konsumerar enormt mycket mer än man producerar.
Varken demokrater eller republikaner vågade gå med på skattehöjningar för de rikaste. De besparingar på 1000 miljarder dollar som ska till lär väl heller inte drabba de rikaste.
Pajasen Bush skattesänkningar för de rika "betalas" med lånande pengar. Dessa lån kommer de mindre rika att få betala.
En blivande klassiker
Varken demokrater eller republikaner vågade gå med på skattehöjningar för de rikaste. De besparingar på 1000 miljarder dollar som ska till lär väl heller inte drabba de rikaste.
Pajasen Bush skattesänkningar för de rika "betalas" med lånande pengar. Dessa lån kommer de mindre rika att få betala.
En blivande klassiker
ericTheDog skrev:Varför i herrans namn skulle skuldberget vara ett problem?
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
Klädsamt att du satte situationstecken kring "betalas" eftersom endast UTGIFTER kan betalas och dit har skatter aldrig hört.formsvackan skrev:Pajasen Bush skattesänkningar för de rika "betalas" med lånande pengar.
"Under eftermiddagen sjönk börskurserna neråt"
Dagens kvartifem-eko.
formsvackan skrev:Hurra, man har äntligen kommit överens om att låna mer pengar för att hålla näsan ovanför ytan ett tag till. Det bakomliggande problemet kvarstår dock, man konsumerar enormt mycket mer än man producerar.
En blivande klassikerericTheDog skrev:Varför i herrans namn skulle skuldberget vara ett problem?
Absolut. Jag har ju som vanligt rätt. Du borde sluta böla över saker du inte begriper.
DirtyDog skrev:Klädsamt att du satte situationstecken kring "betalas" eftersom endast UTGIFTER kan betalas och dit har skatter aldrig hört.formsvackan skrev:Pajasen Bush skattesänkningar för de rika "betalas" med lånande pengar.
Hörde dessutom att de 10% rikaste betalar hela 60% av de federala skatterna.
Du kanske skulle upplysa bl.a. finansministrarna inom EU om dina förträffliga teorier beträffande skuldberget. Av någon anledning tycks dessa personer sakna din insikt.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Hurra, man har äntligen kommit överens om att låna mer pengar för att hålla näsan ovanför ytan ett tag till. Det bakomliggande problemet kvarstår dock, man konsumerar enormt mycket mer än man producerar.
En blivande klassikerericTheDog skrev:Varför i herrans namn skulle skuldberget vara ett problem?
Absolut. Jag har ju som vanligt rätt. Du borde sluta böla över saker du inte begriper.
Obama, Bernanke, Geithner och några till "over there" skulle du också kunna glädja genom att dela med dig av din kunskap.
Det är väl ganska uppenbart att de går på min linje och inte på din.
Likt Moses som fick tampas med ett knorrande och
gensträvigt folk får nu Obama samma otrevliga
signaler från repressentanthuset.
Republikanerna där har missnöjt börjat knorra och
knyta handen i fickan. Detta gensträviga släkte hotar
att rösta nej till Obamas "bill".
Nu börjar det bli spännande. En del av denna gensträviga
lilla skara hotar också med att filibustra d v s hålla
oändligt långa tal tills hela saken försenas.
gensträvigt folk får nu Obama samma otrevliga
signaler från repressentanthuset.
Republikanerna där har missnöjt börjat knorra och
knyta handen i fickan. Detta gensträviga släkte hotar
att rösta nej till Obamas "bill".
Nu börjar det bli spännande. En del av denna gensträviga
lilla skara hotar också med att filibustra d v s hålla
oändligt långa tal tills hela saken försenas.
Denna din linje ?ericTheDog skrev:Det är väl ganska uppenbart att de går på min linje och inte på din.
Varför i herrans namn skulle skuldberget vara ett problem?
Jag tror nog inte det
Vilket i så fall säger en del om ojämlikheten i landet.ericTheDog skrev:DirtyDog skrev:Klädsamt att du satte situationstecken kring "betalas" eftersom endast UTGIFTER kan betalas och dit har skatter aldrig hört.formsvackan skrev:Pajasen Bush skattesänkningar för de rika "betalas" med lånande pengar.
http://www.svd.se/naringsliv/borsen-sjonk-till-nytt-arslagsta_6361466.svd
Även oron för eurozonens skuldproblem tilltog igen under eftermiddagen, vilket sänkte den europeiska banksektorn.
Här Dr Råttan har du fler som behöver din hjälp att bli av med sina hjärnspöken
Även oron för eurozonens skuldproblem tilltog igen under eftermiddagen, vilket sänkte den europeiska banksektorn.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
formsvackan skrev:Vilket i så fall säger en del om ojämlikheten i landet.ericTheDog skrev:DirtyDog skrev:Klädsamt att du satte situationstecken kring "betalas" eftersom endast UTGIFTER kan betalas och dit har skatter aldrig hört.formsvackan skrev:Pajasen Bush skattesänkningar för de rika "betalas" med lånande pengar.
anser du att de 90% medel och låginkomsttagarna skulle stått för mer?
jAG TRODDE DET VAR BRA att de rikaste betalar mest, trots att de är mycket färre till antalet, vore en plqatt skatt samma för alla oavsett inkomst bättre?
formsvackan skrev:http://www.svd.se/naringsliv/borsen-sjonk-till-nytt-arslagsta_6361466.svd
Jaså, vad är det för problem de har, menar du? Rika knösar som bölar över att andra borde dra åt svångremmen.
formsvackan skrev:Denna din linje ?ericTheDog skrev:Det är väl ganska uppenbart att de går på min linje och inte på din.
Varför i herrans namn skulle skuldberget vara ett problem?
Jag tror nog inte det
Vad du tror lägger rc på samma ställe som katten skiter, har jag hört.
Om de nu ansåg skulderna vara ett problem så skulle de väl börja betala tillbaka, eller hur?
Men varför betala tillbaka en fet skuld och leva fattig, när man kan behålla skulden, leva rikt och lyckligt? _Hur dum tror du folk är egentligen?