Infra skrev:Ja - men det här tillfället valde ju SIPP!ANNA2LINK skrev:Infra skrev:ANNA2LINK skrev:Infra skrev:ANNA2LINK skrev:SiP skrev:ANNA2LINK skrev:SiP skrev:ANNA2LINK skrev:SiP skrev:ANNA2LINK skrev:SiP skrev:ANNA2LINK skrev:Gud vad löljigt att sitta här inne och skylla på varann eller den ena sidan kontra den andra. Visa att ni är vuxna människor i stället än dessa påhopp och diskutera huruvida vi kan lösa detta eller inte. Att det finns extremister i alla grupper är vi ju överens om.
Frågan är hur samhället ska jobba mot detta?
Kom med konkreta förslag, tankar och idéer i stället för personliga påhopp och vems fel det är!
Det kan aldrig bli annat än påhopp och hat så länge Infra loggar in här, han är en rabiatisk hatare som inte låter någon ha andra åsikter, har man det så blir man utsatt för hans hat i alla trådar...
SIP : Det är inte ens fel att två bråkar eller hur?
När Infra är inblandat så är det bara hans fel...
Jag anser inte att du kan påstå att allt är hans fel.
Jo det kan jag, han är rabiat i sitt hat och tillåter ingen att ha andra åsikter än de han har...
Men är det bara inte att strunta i det då i såna fall och diskutera med de som det går att diskutera med om du nu anser att det är så som du säger?
Men om alla är tysta så kan han sprida sin antisemitism oemotsagd, detta tänker inte jag göra, att han vill deportera judarna till Nevadaöknen för att de där skall sakta dö är en sjuk människas åsikter och detta skall kväsas direkt...
Har han skrivit det?
Sakta i backarna nu. Det var inte deportera jag sa. Det var ett förslag för att minska motsättningarna i Palestina. Det var dessutom halvt på skämt, halvt på allvarjag sa det. Om du vill veta sanningen om mig Anna, så ska du nog inte fråga SIPP.
Till yttermera visso är det samma förslag som deras förste förespråkare för en egen stat hade - enda skillnade är att han föreslog Argentina. Så hur antisemitiskt är det egentligen? Är det fel att diskutera alternativa platser för placering av en konstgjord stat. Det är väl bättre med Argentina eller Nevada än mitt i den fientliga Arabvärlden på ett främmande folks territorium med split, krig och tjaffs som följd.
"Tanken att det judiska folket skulle flytta till Palestina och bilda Israel i smyg var otänkbart, enligt Herzl."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Theodor_Herzl
"......Herzl för att judar måste skapa en egen stat. Att den skulle ligga i Palestina var inte självklart för Herzl. Han angav även Argentina som en möjlighet......"
Men Infra det är mycket dumt att skämta om Judarna eller vilket folk som det än gäller när man pratar allvar...
Humorn måste alltid finna där runt hörnet. Annars kvävs vi alla.
Jo så är det men man ska välja rätt tillfälle.
Ok. Men jag tycker samtidigt att det skämtas åt båda håll lika mycket...