Sniperace 2011-07-25, 21:48
SiP skrev:
Såg det där, en farlig ignorering av all extremism som kommer att bita dom i röven, läser också att PST (norska säpo) kände till att Anders Behring Breivik handlat massor av kemikalier redan i mars, skrämmande att en poliskårs slarv eller slapphet till slut kostar ca: 70 människor livet...
men det var inte annorlunda än alla andra bönder de fått veta inköpt stora mängder, de fann inget oroväckande där, och tänk på att tusentals bänder köper stor mängder varje år, det är normalt inget konstigt med detta, så missbrukar EN detta, ska man då sätta span på ALLA som köper in sådant?
så det lär väl knappast vara slapphet at han inte åkte dit.
en släkting till mig köper in några ton sådant per år, bör säpo spärra in honom för det, han använder detta till gödning som det är avsett, men han skulle ju kunna låta bli at sprida ett år och sedan spränga, det kan ju varje bonde som köper in, och HUR ska man kunna veta vem osv, vill vi ha ett riktigt utpräglat kontrollsamhälle nu?
tänk, ett riktigt utvidgat FRA och avlyssning kontroll av varje medborgare så ingen kan göra något illegalt.
Tyvärr var nog detta något som var ytterst svårt att undvika.
Men självfalet bär ALL höger som vänsterextremism undersökas ORDENTLIGT kanske vid minsta misstanke mot ngon, och här borde kanske även religiös fanatism placeras under luppen, i både moskéer, kyrkor och andra ställen dessa finns.
Men frågan är VILL vi alla ha en stark kontroll av varje medborgare för att undvika att extremister kommer?
vilka vill ha ett starkt kontrollsamhälle där vi alla är kartlagda och kontrollerade ut i fingerspetsarna, själv har jag inget att dölja så jag oroar mig inte, men princiopiellt vänder jag mig mot ett sådant samhälle