Den stora frågan är ju hur vi i Sverige/Norden ja hur vi i hela världen ska jobba mot dessa onda krafter som vill förstöra för oss andra? Hur kan vi förebygga så att inte fler och fler extremister ökar?
Jag är säker på att mycket av detta med extremism har med pengar i botten att göra, som med allt annat...
Vänsterextremisterna tänker utefter ett rättvisare samhälle - Högerextremister känner sig hotad av rättvisan... Det är vad jag tror. Hur ska vi då göra för att komma i ordning med detta?
Jo jag tror att ett av svaren, ett av de viktigaste svaren till detta är att bygga en trygg värld, som sätter människan i fokus, en mänslig värld som bygger på kärlek till livet och till oss själva som människor.
En värld som bygger en sk "trygghet" på kapitalism, egoism och att marknaden ska styra det mesta är orsaken till denna otrygghet som vi har i världen idag. Fattiga länders kamp mot de rika, här hjälper inte de rika länderna de fattiga tillräcklgt mycket.
I grund och botten handlar det om att ta hand om hela våran gemensamma värld och fördela de resurserna som vi har lika. Att vi ser varandras länder som en tillgång i stället för att vi konkurrerar med varann.
När/Om människan kommer till insikt med detta det är då som fattigdom, extremism, krig, våld och elände kan minska och misslyckas vi med det så blir framtiden värre för de generationer som kommer efter oss. Vi kanske inte kan lösa problemen om vi inte tar oss till de grundläggande problemen som vi har...
Det handlar också om att vi måste acceptera varandra oavsett politiska åsikter,religion, hudfärg mm. Vi måste respektera varandra som de vi är. Annars kommer det inte heller att fungera för oss alla i framtiden...
Detta är vad jag tror vi alla i hela världen måste jobba med för att få en så bra, trygg,human och rättvis värld för oss alla att leva i... Då kommer mycket av "det onda" försvinna...
Senast ändrad av ANNA2LINK den 2011-07-27, 13:12, ändrad totalt 1 gång