Sniperace skrev:formsvackan skrev:Staten Israel.Sniperace skrev:Vilka är det som elden inriktas på som primärt mål från Hamaz och CO?Befolkningen i Gaza.Sniperace skrev:Och vilka är det avsedda målet för Israels svarseld?
Fel i BÅDA Formsvackan, Hamaz och andra motståndsgrupper väljer AKTIVT att slå till ENBART mot Israels civila med sina raketer och granater eller attacker, de som riktar sig mot israels MILITÄR är en försvinnande liten del, om det kan nog ingen förneka eftersom det är konstaterat från alla håll.
och nästa punkt, så ÄR målet för Israels svarseld just de stridande grupperna, som tyvärr med full vetskap och avsikt väljer platser dör så många civila som möjligt ska skadas av svarselden.
så i bådat dessa punkter hade du tyvärr HELT fel, och jag önskar faktiskt att du hade haft rätt, för då kunde jag försvarat Palestinas sak, men detta saboteras TOTALT av dessa gruppers val av sätt att slåss
Nej Snipern, det är du som inte är kapabel att se människorna som annat än kanonmat. Jämför gärna händelserna med hur det gick till när nordamerikas ursprungsbefolkning "utrotades". Gör dig själv tjänsten och läs boken "Begrav mitt hjärta vid Wounded Knee" och ta dig en funderare över de slående likheterna. Det Israel sysslar med är att med vapenmakt fösa samman palestinierna i reservat, sämre och sämre och säm......
Människor som hävdar att sådant är rätt utifrån vapnens rätt, är i mina ögon inte värda annat än förakt. Förtryckets och människoföraktets usla skepnad framträder tydligt hos dem som fördömer den ena sidans illdåd, samtidigt som de försvarar den andras.
Låt oss hoppas att Israel åtminstone inte har den dåliga smaken att visa upp de kuvade motståndarna på cirkus framöver.