Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
RedMentalCase
MartinLindgren
PE Dal
lazy
SiP
redalert
R.O.F.L
Secrist
Vercingetorix
Sniperace
ANNA2LINK
Infra
16 posters

    Socialisera SAAB - NU!

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-06-29, 16:22

    Secrist skrev:Ja det sker med jämna mellanrum... Just nu så säljs vård, skola och omsorg ut mycket privat och det ogillar jag mest.

    Som sagt, gärna lite exempel. Det var inte exempel, det var svepande formuleringar.



    Jag tycker igentligen nu att det räcker med just skolan,vården och omsorgen. Sen kan vi ju ta SAAB och Volvo med som ex
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  redalert 2011-06-29, 16:51

    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Ja det sker med jämna mellanrum... Just nu så säljs vård, skola och omsorg ut mycket privat och det ogillar jag mest.

    Som sagt, gärna lite exempel. Det var inte exempel, det var svepande formuleringar.



    Jag tycker igentligen nu att det räcker med just skolan,vården och omsorgen. Sen kan vi ju ta SAAB och Volvo med som ex

    Så med andra ord så vet du inte vad du talar om? Laughing
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  Sniperace 2011-06-29, 17:26

    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Ja det sker med jämna mellanrum... Just nu så säljs vård, skola och omsorg ut mycket privat och det ogillar jag mest.

    Som sagt, gärna lite exempel. Det var inte exempel, det var svepande formuleringar.



    Jag tycker igentligen nu att det räcker med just skolan,vården och omsorgen. Sen kan vi ju ta SAAB och Volvo med som ex

    Är SAAB och Volvo statsägda, eller borde de vara det?
    skulle de bli det genom köp eller konfiskation?

    bör några företag i sverige få ägas av utländska intressen?
    och isåfall, bör svenskar i konsekvensens namn fgå äga företag i andra länder?

    det finns iallafall et land där det är så, nämligen NK, är de att beundra?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  Infra 2011-06-29, 23:14

    Jag skulle vilja se denna stela allians uppträda litet mer otvunget och samfällt. Både Maud och Fredrik blir ju stela som pinnar när SAAB kommer på tal. Man kan fanimej känna ättikslukten.

    Man kan börja med ett samägarskap mellan Antonov och svenska staten.
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sälja

    Inlägg  PE Dal 2011-06-29, 23:20

    Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Köp en SAAB

    Inlägg  PE Dal 2011-06-29, 23:30

    Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.



    Flest sålda personbilsar hittills i år:
    Volvo V70II med 20.925 registreringar (förra året 18.560) följd av VW Passat 11.723 (7.669), VW Golf 11.584 (7.932), Volvo V50 9.493 (10.107), Kia Cee'd 7.548 (5.466), Audi A4 6.213, Renault Megane 5.812, Ford Focus 5.746, Saab 9-3 5.335 och Renault Clio 5.259, BMW 3-Serie, Volvo XC60, Toyota Yaris, Skoda Octavia, BMW 5-Serie, Toyota Avensis, VW Polo, Toyota Auris, Skoda Fabia och Mercedes E Klass.

    Rekommenderade cirkapriser:
    311 000 kronor för basmodellen och 471 900 kronor för flaggskeppet. Nu är prislistan för nya Saab 9-5 fastställd.
    Turbo 4, 220 hk, 311 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 335 000 kr

    TiD4, 160 hk, 315 000 kr

    Vector
    Turbo4, 220 hk, 333 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 357 000 k

    TiD4, 160 hk, 332 500 kr

    Aero
    Turbo4, 220 hk, 373 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 397 000 kr
    Turbo 6 XWD, 300 hk, 471 900 kr

    Som sagt, det måste säljas fler SAAB bilar till arbetarklassen.

    Samtidigt arbetar den Rödgröna oppositionen för minskad bilism, mao flertalet bilfabriker bör minska, vi skall istället resa kollektivt i största möjliga omfattning.


    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 53

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  Vercingetorix 2011-06-30, 01:19

    PE Dal skrev:Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.



    Flest sålda personbilsar hittills i år:
    Volvo V70II med 20.925 registreringar (förra året 18.560) följd av VW Passat 11.723 (7.669), VW Golf 11.584 (7.932), Volvo V50 9.493 (10.107), Kia Cee'd 7.548 (5.466), Audi A4 6.213, Renault Megane 5.812, Ford Focus 5.746, Saab 9-3 5.335 och Renault Clio 5.259, BMW 3-Serie, Volvo XC60, Toyota Yaris, Skoda Octavia, BMW 5-Serie, Toyota Avensis, VW Polo, Toyota Auris, Skoda Fabia och Mercedes E Klass.

    Rekommenderade cirkapriser:
    311 000 kronor för basmodellen och 471 900 kronor för flaggskeppet. Nu är prislistan för nya Saab 9-5 fastställd.
    Turbo 4, 220 hk, 311 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 335 000 kr

    TiD4, 160 hk, 315 000 kr

    Vector
    Turbo4, 220 hk, 333 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 357 000 k

    TiD4, 160 hk, 332 500 kr

    Aero
    Turbo4, 220 hk, 373 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 397 000 kr
    Turbo 6 XWD, 300 hk, 471 900 kr

    Som sagt, det måste säljas fler SAAB bilar till arbetarklassen.

    Samtidigt arbetar den Rödgröna oppositionen för minskad bilism, mao flertalet bilfabriker bör minska, vi skall istället resa kollektivt i största möjliga omfattning.



    De rödgröna vill att vi ska åka mer kollektivt samtidigt som vi förstatligar SAAB... Jag får inte den ekvationen att gå ihop till förmån för det svenska folket... Nån annan som gör det?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  Infra 2011-06-30, 01:52

    PE Dal skrev:Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.

    Det finns nån slags kärna av sanning i ett sånt påstående.
    Men jag anser att det leder fram till ett slags moment 22.

    Jag tror att det är att börja i fel ände. Först måste en
    stark kraft (och då menar jag inte Muller) som tar grepp om
    företaget och som kan finansiera en omstart/nystart för SAAB.

    Det skulle inte vara nån felsatsning. Det skulle därefter säljas
    en drös med bilar i Kina. SAAB ligger långt framme med
    modellforskning som kan rädda vår framtida miljö, också.
    SAAB har alltid legat i framkant när det gälle inovationer.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 53

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  Vercingetorix 2011-06-30, 02:05

    Infra skrev:
    PE Dal skrev:Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.

    Det finns nån slags kärna av sanning i ett sånt påstående.
    Men jag anser att det leder fram till ett slags moment 22.

    Jag tror att det är att börja i fel ände. Först måste en
    stark kraft (och då menar jag inte Muller) som tar grepp om
    företaget och som kan finansiera en omstart/nystart för SAAB.

    Det skulle inte vara nån felsatsning. Det skulle därefter säljas
    en drös med bilar i Kina. SAAB ligger långt framme med
    modellforskning som kan rädda vår framtida miljö, också.
    SAAB har alltid legat i framkant när det gälle inovationer.

    Vore det isf inte bättre om en Kines tog över?
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  R.O.F.L 2011-06-30, 02:34

    PE Dal skrev:Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.



    Flest sålda personbilsar hittills i år:
    Volvo V70II med 20.925 registreringar (förra året 18.560) följd av VW Passat 11.723 (7.669), VW Golf 11.584 (7.932), Volvo V50 9.493 (10.107), Kia Cee'd 7.548 (5.466), Audi A4 6.213, Renault Megane 5.812, Ford Focus 5.746, Saab 9-3 5.335 och Renault Clio 5.259, BMW 3-Serie, Volvo XC60, Toyota Yaris, Skoda Octavia, BMW 5-Serie, Toyota Avensis, VW Polo, Toyota Auris, Skoda Fabia och Mercedes E Klass.

    Rekommenderade cirkapriser:
    311 000 kronor för basmodellen och 471 900 kronor för flaggskeppet. Nu är prislistan för nya Saab 9-5 fastställd.
    Turbo 4, 220 hk, 311 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 335 000 kr

    TiD4, 160 hk, 315 000 kr

    Vector
    Turbo4, 220 hk, 333 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 357 000 k

    TiD4, 160 hk, 332 500 kr

    Aero
    Turbo4, 220 hk, 373 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 397 000 kr
    Turbo 6 XWD, 300 hk, 471 900 kr

    Som sagt, det måste säljas fler SAAB bilar till arbetarklassen.

    Samtidigt arbetar den Rödgröna oppositionen för minskad bilism, mao flertalet bilfabriker bör minska, vi skall istället resa kollektivt i största möjliga omfattning.



    Vem lägger pengar på en dyr saab när man kan lägga dem överpriserna på annat skoj. Mellanklassen är för fan en årslön.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  R.O.F.L 2011-06-30, 02:38

    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    PE Dal skrev:Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.

    Det finns nån slags kärna av sanning i ett sånt påstående.
    Men jag anser att det leder fram till ett slags moment 22.

    Jag tror att det är att börja i fel ände. Först måste en
    stark kraft (och då menar jag inte Muller) som tar grepp om
    företaget och som kan finansiera en omstart/nystart för SAAB.

    Det skulle inte vara nån felsatsning. Det skulle därefter säljas
    en drös med bilar i Kina. SAAB ligger långt framme med
    modellforskning som kan rädda vår framtida miljö, också.
    SAAB har alltid legat i framkant när det gälle inovationer.

    Vore det isf inte bättre om en Kines tog över?

    "SAAB ligger långt framme med
    modellforskning som kan rädda vår framtida miljö,"

    Om det nu är en så "miljödemon" till bil, varför köper inte trollhättan stad in en hel vagnpark med Saab. Tror kommunen innehar 5-6 stycken av flera hundra,

    - kommunen är sedan den allmänna rösträtten infördes s märkt.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 53

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  Vercingetorix 2011-06-30, 02:38

    R.O.F.L skrev:
    PE Dal skrev:Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.



    Flest sålda personbilsar hittills i år:
    Volvo V70II med 20.925 registreringar (förra året 18.560) följd av VW Passat 11.723 (7.669), VW Golf 11.584 (7.932), Volvo V50 9.493 (10.107), Kia Cee'd 7.548 (5.466), Audi A4 6.213, Renault Megane 5.812, Ford Focus 5.746, Saab 9-3 5.335 och Renault Clio 5.259, BMW 3-Serie, Volvo XC60, Toyota Yaris, Skoda Octavia, BMW 5-Serie, Toyota Avensis, VW Polo, Toyota Auris, Skoda Fabia och Mercedes E Klass.

    Rekommenderade cirkapriser:
    311 000 kronor för basmodellen och 471 900 kronor för flaggskeppet. Nu är prislistan för nya Saab 9-5 fastställd.
    Turbo 4, 220 hk, 311 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 335 000 kr

    TiD4, 160 hk, 315 000 kr

    Vector
    Turbo4, 220 hk, 333 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 357 000 k

    TiD4, 160 hk, 332 500 kr

    Aero
    Turbo4, 220 hk, 373 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 397 000 kr
    Turbo 6 XWD, 300 hk, 471 900 kr

    Som sagt, det måste säljas fler SAAB bilar till arbetarklassen.

    Samtidigt arbetar den Rödgröna oppositionen för minskad bilism, mao flertalet bilfabriker bör minska, vi skall istället resa kollektivt i största möjliga omfattning.



    Vem lägger pengar på en dyr saab när man kan lägga dem överpriserna på annat skoj. Mellanklassen är för fan en årslön.

    Och folk är imbecilla nog att tro att bilarna skulle bli mer överkomliga om företaget förstatligades.. Ja, jävlar.. Mycket ska man höra..
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 53

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  Vercingetorix 2011-06-30, 02:40

    R.O.F.L skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    PE Dal skrev:Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.

    Det finns nån slags kärna av sanning i ett sånt påstående.
    Men jag anser att det leder fram till ett slags moment 22.

    Jag tror att det är att börja i fel ände. Först måste en
    stark kraft (och då menar jag inte Muller) som tar grepp om
    företaget och som kan finansiera en omstart/nystart för SAAB.

    Det skulle inte vara nån felsatsning. Det skulle därefter säljas
    en drös med bilar i Kina. SAAB ligger långt framme med
    modellforskning som kan rädda vår framtida miljö, också.
    SAAB har alltid legat i framkant när det gälle inovationer.

    Vore det isf inte bättre om en Kines tog över?

    "SAAB ligger långt framme med
    modellforskning som kan rädda vår framtida miljö,"

    Om det nu är en så "miljödemon" till bil, varför köper inte trollhättan stad in en hel vagnpark med Saab. Tror kommunen innehar 5-6 stycken av flera hundra,

    - kommunen är sedan den allmänna rösträtten infördes s märkt.

    Och denna kommun, som vänder detta sitt flaggskepp ryggen, ylar nu om skattebetalarnas pengar för att rädda detsamma... Fy fan så korkat...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  Infra 2011-06-30, 06:17

    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    PE Dal skrev:Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.

    Det finns nån slags kärna av sanning i ett sånt påstående.
    Men jag anser att det leder fram till ett slags moment 22.

    Jag tror att det är att börja i fel ände. Först måste en
    stark kraft (och då menar jag inte Muller) som tar grepp om
    företaget och som kan finansiera en omstart/nystart för SAAB.

    Det skulle inte vara nån felsatsning. Det skulle därefter säljas
    en drös med bilar i Kina. SAAB ligger långt framme med
    modellforskning som kan rädda vår framtida miljö, också.
    SAAB har alltid legat i framkant när det gälle inovationer.

    Vore det isf inte bättre om en Kines tog över?

    Tok heller! Hur ska vi då kunna socialisera företaget. Och varför låta
    så många rara vinstmiljarder hamna i fickorna på kineser? Bättre då att
    de "genererar välfärd" i fickorna hos svenska skattebatalare. Very Happy


    http://www.dn.se/ekonomi/75-krav-pa-saab-hos-fogden


    Senast ändrad av Infra den 2011-06-30, 06:35, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  Infra 2011-06-30, 06:20

    Vercingetorix skrev:
    R.O.F.L skrev:
    PE Dal skrev:Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.



    Flest sålda personbilsar hittills i år:
    Volvo V70II med 20.925 registreringar (förra året 18.560) följd av VW Passat 11.723 (7.669), VW Golf 11.584 (7.932), Volvo V50 9.493 (10.107), Kia Cee'd 7.548 (5.466), Audi A4 6.213, Renault Megane 5.812, Ford Focus 5.746, Saab 9-3 5.335 och Renault Clio 5.259, BMW 3-Serie, Volvo XC60, Toyota Yaris, Skoda Octavia, BMW 5-Serie, Toyota Avensis, VW Polo, Toyota Auris, Skoda Fabia och Mercedes E Klass.

    Rekommenderade cirkapriser:
    311 000 kronor för basmodellen och 471 900 kronor för flaggskeppet. Nu är prislistan för nya Saab 9-5 fastställd.
    Turbo 4, 220 hk, 311 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 335 000 kr

    TiD4, 160 hk, 315 000 kr

    Vector
    Turbo4, 220 hk, 333 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 357 000 k

    TiD4, 160 hk, 332 500 kr

    Aero
    Turbo4, 220 hk, 373 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 397 000 kr
    Turbo 6 XWD, 300 hk, 471 900 kr

    Som sagt, det måste säljas fler SAAB bilar till arbetarklassen.

    Samtidigt arbetar den Rödgröna oppositionen för minskad bilism, mao flertalet bilfabriker bör minska, vi skall istället resa kollektivt i största möjliga omfattning.



    Vem lägger pengar på en dyr saab när man kan lägga dem överpriserna på annat skoj. Mellanklassen är för fan en årslön.

    Och folk är imbecilla nog att tro att bilarna skulle bli mer överkomliga om företaget förstatligades.. Ja, jävlar.. Mycket ska man höra..

    Jag känner inte till orsaken men det kan handla om gammalt groll
    och utpressning efter bjudresor eller nåt. I nutida Svedala tycks
    alla ha hållhakar på någon.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  Infra 2011-06-30, 06:52

    Vercingetorix skrev:
    PE Dal skrev:Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.



    Flest sålda personbilsar hittills i år:
    Volvo V70II med 20.925 registreringar (förra året 18.560) följd av VW Passat 11.723 (7.669), VW Golf 11.584 (7.932), Volvo V50 9.493 (10.107), Kia Cee'd 7.548 (5.466), Audi A4 6.213, Renault Megane 5.812, Ford Focus 5.746, Saab 9-3 5.335 och Renault Clio 5.259, BMW 3-Serie, Volvo XC60, Toyota Yaris, Skoda Octavia, BMW 5-Serie, Toyota Avensis, VW Polo, Toyota Auris, Skoda Fabia och Mercedes E Klass.

    Rekommenderade cirkapriser:
    311 000 kronor för basmodellen och 471 900 kronor för flaggskeppet. Nu är prislistan för nya Saab 9-5 fastställd.
    Turbo 4, 220 hk, 311 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 335 000 kr

    TiD4, 160 hk, 315 000 kr

    Vector
    Turbo4, 220 hk, 333 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 357 000 k

    TiD4, 160 hk, 332 500 kr

    Aero
    Turbo4, 220 hk, 373 000 kr
    Turbo4 XWD, 220 hk, 397 000 kr
    Turbo 6 XWD, 300 hk, 471 900 kr

    Som sagt, det måste säljas fler SAAB bilar till arbetarklassen.

    Samtidigt arbetar den Rödgröna oppositionen för minskad bilism, mao flertalet bilfabriker bör minska, vi skall istället resa kollektivt i största möjliga omfattning.



    De rödgröna vill att vi ska åka mer kollektivt samtidigt som vi förstatligar SAAB... Jag får inte den ekvationen att gå ihop till förmån för det svenska folket... Nån annan som gör det?

    Jag kanske kan försöka förklara lite för dig. Det är inte som vissa tycks tro,
    så att GM släppt greppet om SAAB. GM äger fortfarande preferensaktier för 326 miljoner $ och är största underleverantör . Meningen är att Antonov ska lösa
    in SAAB för c:a 3 miljarder. Han suktar efter en utlovad rabatt på c:a en
    miljard. Det vore väl smaskens? Det är där nånstans man måste börja.

    http://www.svd.se/naringsliv/presstraff-med-antonov-i-morgon_6278496.svd
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Mp

    Inlägg  Secrist 2011-06-30, 07:46

    De rödgröna vill att vi ska åka mer kollektivt samtidigt som vi förstatligar SAAB... Jag får inte den ekvationen att gå ihop till förmån för det svenska folket... Nån annan som gör det?

    Nä, det är lite lustigt att höra Fridolin stå och tala sig varm för SAAB samtidigt som han kritiserar regeringen för att göra för lite, med tanke på att han hatar bilar och inget hellre önskar att skatta bilägare in på bara skinnet.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  redalert 2011-06-30, 08:17

    Secrist skrev:De rödgröna vill att vi ska åka mer kollektivt samtidigt som vi förstatligar SAAB... Jag får inte den ekvationen att gå ihop till förmån för det svenska folket... Nån annan som gör det?

    Nä, det är lite lustigt att höra Fridolin stå och tala sig varm för SAAB samtidigt som han kritiserar regeringen för att göra för lite, med tanke på att han hatar bilar och inget hellre önskar att skatta bilägare in på bara skinnet.

    Ja det råder väl inte minsta tvekan om vem som är bilismens värsta fiende och indirekt orsak till SAAB's problem? Rolling Eyes

    Fridolin och Ohly radarparet som ger vänsterpopulismen ett ansikte! Laughing
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-06-30, 11:41

    Infra skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    PE Dal skrev:Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.

    Det finns nån slags kärna av sanning i ett sånt påstående.
    Men jag anser att det leder fram till ett slags moment 22.

    Jag tror att det är att börja i fel ände. Först måste en
    stark kraft (och då menar jag inte Muller) som tar grepp om
    företaget och som kan finansiera en omstart/nystart för SAAB.

    Det skulle inte vara nån felsatsning. Det skulle därefter säljas
    en drös med bilar i Kina. SAAB ligger långt framme med
    modellforskning som kan rädda vår framtida miljö, också.
    SAAB har alltid legat i framkant när det gälle inovationer.

    Vore det isf inte bättre om en Kines tog över?

    Tok heller! Hur ska vi då kunna socialisera företaget. Och varför låta
    så många rara vinstmiljarder hamna i fickorna på kineser? Bättre då att
    de "genererar välfärd" i fickorna hos svenska skattebatalare. Very Happy


    http://www.dn.se/ekonomi/75-krav-pa-saab-hos-fogden


    Very Happy
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 53

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  Vercingetorix 2011-06-30, 12:16

    Infra skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    PE Dal skrev:Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.

    Det finns nån slags kärna av sanning i ett sånt påstående.
    Men jag anser att det leder fram till ett slags moment 22.

    Jag tror att det är att börja i fel ände. Först måste en
    stark kraft (och då menar jag inte Muller) som tar grepp om
    företaget och som kan finansiera en omstart/nystart för SAAB.

    Det skulle inte vara nån felsatsning. Det skulle därefter säljas
    en drös med bilar i Kina. SAAB ligger långt framme med
    modellforskning som kan rädda vår framtida miljö, också.
    SAAB har alltid legat i framkant när det gälle inovationer.

    Vore det isf inte bättre om en Kines tog över?

    Tok heller! Hur ska vi då kunna socialisera företaget. Och varför låta
    så många rara vinstmiljarder hamna i fickorna på kineser? Bättre då att
    de "genererar välfärd" i fickorna hos svenska skattebatalare. Very Happy


    http://www.dn.se/ekonomi/75-krav-pa-saab-hos-fogden

    Kan du berätta för mig hur ett företag, som tillverkar bilar ingen vill ha, skulle kunna generera välfärd för det svenska folket?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  Sniperace 2011-06-30, 12:25

    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    PE Dal skrev:Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.

    Det finns nån slags kärna av sanning i ett sånt påstående.
    Men jag anser att det leder fram till ett slags moment 22.

    Jag tror att det är att börja i fel ände. Först måste en
    stark kraft (och då menar jag inte Muller) som tar grepp om
    företaget och som kan finansiera en omstart/nystart för SAAB.

    Det skulle inte vara nån felsatsning. Det skulle därefter säljas
    en drös med bilar i Kina. SAAB ligger långt framme med
    modellforskning som kan rädda vår framtida miljö, också.
    SAAB har alltid legat i framkant när det gälle inovationer.



    Vore det isf inte bättre om en Kines tog över?

    Tok heller! Hur ska vi då kunna socialisera företaget. Och varför låta
    så många rara vinstmiljarder hamna i fickorna på kineser? Bättre då att
    de "genererar välfärd" i fickorna hos svenska skattebatalare. Very Happy


    http://www.dn.se/ekonomi/75-krav-pa-saab-hos-fogden

    Kan du berätta för mig hur ett företag, som tillverkar bilar ingen vill ha, skulle kunna generera välfärd för det svenska folket?

    frågan är, vilken välfärd ger inställda löneutbetalningar och skulder hos leverantörer som sedan får dålig lönsamhet?

    VAd gör det för nytta att bygga bilar som sedan bara står där och inte blir sålda?
    vilen nytta gör det att bygga en massa bilar och samtidigt kämpa för att ingen ska köra bil?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 53

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  Vercingetorix 2011-06-30, 13:15

    Sniperace skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    PE Dal skrev:Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.

    Det finns nån slags kärna av sanning i ett sånt påstående.
    Men jag anser att det leder fram till ett slags moment 22.

    Jag tror att det är att börja i fel ände. Först måste en
    stark kraft (och då menar jag inte Muller) som tar grepp om
    företaget och som kan finansiera en omstart/nystart för SAAB.

    Det skulle inte vara nån felsatsning. Det skulle därefter säljas
    en drös med bilar i Kina. SAAB ligger långt framme med
    modellforskning som kan rädda vår framtida miljö, också.
    SAAB har alltid legat i framkant när det gälle inovationer.



    Vore det isf inte bättre om en Kines tog över?

    Tok heller! Hur ska vi då kunna socialisera företaget. Och varför låta
    så många rara vinstmiljarder hamna i fickorna på kineser? Bättre då att
    de "genererar välfärd" i fickorna hos svenska skattebatalare. Very Happy


    http://www.dn.se/ekonomi/75-krav-pa-saab-hos-fogden

    Kan du berätta för mig hur ett företag, som tillverkar bilar ingen vill ha, skulle kunna generera välfärd för det svenska folket?

    frågan är, vilken välfärd ger inställda löneutbetalningar och skulder hos leverantörer som sedan får dålig lönsamhet?

    VAd gör det för nytta att bygga bilar som sedan bara står där och inte blir sålda?
    vilen nytta gör det att bygga en massa bilar och samtidigt kämpa för att ingen ska köra bil?

    Inte bara det... Ett företag som aldrig behöver oroa sig för förlust eller konkurs kommer aldrag att ta sitt marknadsmässiga ansvar...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  Sniperace 2011-06-30, 13:31

    Vercingetorix skrev:
    Sniperace skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    PE Dal skrev:Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.

    Det finns nån slags kärna av sanning i ett sånt påstående.
    Men jag anser att det leder fram till ett slags moment 22.

    Jag tror att det är att börja i fel ände. Först måste en
    stark kraft (och då menar jag inte Muller) som tar grepp om
    företaget och som kan finansiera en omstart/nystart för SAAB.

    Det skulle inte vara nån felsatsning. Det skulle därefter säljas
    en drös med bilar i Kina. SAAB ligger långt framme med
    modellforskning som kan rädda vår framtida miljö, också.
    SAAB har alltid legat i framkant när det gälle inovationer.



    Vore det isf inte bättre om en Kines tog över?

    Tok heller! Hur ska vi då kunna socialisera företaget. Och varför låta
    så många rara vinstmiljarder hamna i fickorna på kineser? Bättre då att
    de "genererar välfärd" i fickorna hos svenska skattebatalare. Very Happy


    http://www.dn.se/ekonomi/75-krav-pa-saab-hos-fogden

    Kan du berätta för mig hur ett företag, som tillverkar bilar ingen vill ha, skulle kunna generera välfärd för det svenska folket?

    frågan är, vilken välfärd ger inställda löneutbetalningar och skulder hos leverantörer som sedan får dålig lönsamhet?

    VAd gör det för nytta att bygga bilar som sedan bara står där och inte blir sålda?
    vilen nytta gör det att bygga en massa bilar och samtidigt kämpa för att ingen ska köra bil?

    Inte bara det... Ett företag som aldrig behöver oroa sig för förlust eller konkurs kommer aldrag att ta sitt marknadsmässiga ansvar...

    Nej, de behöver ju då inte hushålla med pengarna, det är lättare att göra av med andras pengar än ens egna
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 53

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  Vercingetorix 2011-06-30, 13:33

    Sniperace skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Sniperace skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    PE Dal skrev:Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.

    Det finns nån slags kärna av sanning i ett sånt påstående.
    Men jag anser att det leder fram till ett slags moment 22.

    Jag tror att det är att börja i fel ände. Först måste en
    stark kraft (och då menar jag inte Muller) som tar grepp om
    företaget och som kan finansiera en omstart/nystart för SAAB.

    Det skulle inte vara nån felsatsning. Det skulle därefter säljas
    en drös med bilar i Kina. SAAB ligger långt framme med
    modellforskning som kan rädda vår framtida miljö, också.
    SAAB har alltid legat i framkant när det gälle inovationer.



    Vore det isf inte bättre om en Kines tog över?

    Tok heller! Hur ska vi då kunna socialisera företaget. Och varför låta
    så många rara vinstmiljarder hamna i fickorna på kineser? Bättre då att
    de "genererar välfärd" i fickorna hos svenska skattebatalare. Very Happy


    http://www.dn.se/ekonomi/75-krav-pa-saab-hos-fogden

    Kan du berätta för mig hur ett företag, som tillverkar bilar ingen vill ha, skulle kunna generera välfärd för det svenska folket?

    frågan är, vilken välfärd ger inställda löneutbetalningar och skulder hos leverantörer som sedan får dålig lönsamhet?

    VAd gör det för nytta att bygga bilar som sedan bara står där och inte blir sålda?
    vilen nytta gör det att bygga en massa bilar och samtidigt kämpa för att ingen ska köra bil?

    Inte bara det... Ett företag som aldrig behöver oroa sig för förlust eller konkurs kommer aldrag att ta sitt marknadsmässiga ansvar...

    Nej, de behöver ju då inte hushålla med pengarna, det är lättare att göra av med andras pengar än ens egna

    "Det alla äger tar ingen ansvar för", är ju en gammal klyscha som osökt poppar upp...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  Infra 2011-06-30, 18:02

    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Infra skrev:
    PE Dal skrev:Faktum nummer ett!!!!
    Det måste säljas fler SAAB bilar.

    Det finns nån slags kärna av sanning i ett sånt påstående.
    Men jag anser att det leder fram till ett slags moment 22.

    Jag tror att det är att börja i fel ände. Först måste en
    stark kraft (och då menar jag inte Muller) som tar grepp om
    företaget och som kan finansiera en omstart/nystart för SAAB.

    Det skulle inte vara nån felsatsning. Det skulle därefter säljas
    en drös med bilar i Kina. SAAB ligger långt framme med
    modellforskning som kan rädda vår framtida miljö, också.
    SAAB har alltid legat i framkant när det gälle inovationer.

    Vore det isf inte bättre om en Kines tog över?

    Tok heller! Hur ska vi då kunna socialisera företaget. Och varför låta
    så många rara vinstmiljarder hamna i fickorna på kineser? Bättre då att
    de "genererar välfärd" i fickorna hos svenska skattebatalare. Very Happy


    http://www.dn.se/ekonomi/75-krav-pa-saab-hos-fogden

    Kan du berätta för mig hur ett företag, som tillverkar bilar ingen vill ha, skulle kunna generera välfärd för det svenska folket?

    Det där lillägget "......som ingen vill ha" är ännu en alliansclyscha. Visst vill
    Kineserna ha SAAB-bilar, men någon måste ju tillverka dem först. Kineserna
    har till och med betalat i förskott för ett försvarligt antal bilar.

    Sponsored content


    Socialisera SAAB - NU! - Sida 7 Empty Sv: Socialisera SAAB - NU!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:26