Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
Secrist
formsvackan
My Ass
7 posters

    Spyker köper SAAB.

    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Spyker köper SAAB. Empty Spyker köper SAAB.

    Inlägg  My Ass 2010-01-26, 21:23

    Klart.

    Spyker köper SAAB.

    Var är nu alla vänstermuppar med svamphjärnor som ansåg att staten skulle köpt SAAB och öst in skatte miljarder till ingen nytta.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  formsvackan 2010-01-26, 21:31

    My Ass skrev:Var är nu alla vänstermuppar med svamphjärnor som ansåg att staten skulle köpt SAAB och öst in skatte miljarder till ingen nytta.
    Jasså, var har du hittat detta ?
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  My Ass 2010-01-26, 21:39

    formsvackan skrev:
    My Ass skrev:Var är nu alla vänstermuppar med svamphjärnor som ansåg att staten skulle köpt SAAB och öst in skatte miljarder till ingen nytta.
    Jasså, var har du hittat detta ?

    Om Staten räddat Saab.

    1. Staten betalar för arbetare inte för arbetslösa. (dvs. de som annars skulle blivit utan arbete)

    2. Staten får in skatt från Saabs anställda.

    3. De som har arbetet kvar konsumerar. Företag kan fortsätta sälja sina varor till dessa.
    (Företag slipper nedskärningar.)

    4. En möjlighet för Saab att återhämta sig efter den globala krisen.

    5. Människor med arbete kan bo kvar i sina hus/lägenheter.
    (Inget ras på bostadspriserna)

    6. Sverige återhämtar sig från den globala krisen. Staten har räddat många företag och invånare från att gå under.
    __________________________________________________

    När staten valde att inte rädda Saab.

    1. Staten slapp lägga ut pengar till Saab för att rädda arbetstillfällen.

    2. Staten betalar för arbetslösas leverbröd. (Socialbidrag efter a-kassan) Detta eftersom Saab läggs ner. Saab och dess underleverantörer säger upp sina anställda.

    3. Företag mister konsumenter i och med att arbetslösa inte konsumerar lika mycket som arbetare. (Saab och dess underleverantörers anställda slutar konsumera när de blivigt uppsagda.)

    4. Företag som fått minskad vinst till följd av minskad försäljning tvingas skära i personalkostnader. (deras tidigare konsumenter var arbetande på Saab och på dess underleverantörer.) Företag tvingas att varsla anställda.

    5. Ytterligare potentiella konsumenter försvinner efter att fler blir varslade. (Domino effekten är i full gång) Folk tvingas sälja sina bostäder efter att a-kassan tagit slut.

    6. Bostadsbrist uppstår i brist på hyreslägenheter. Ingen får socialbidrag då den äger bil/hus/lägenhet.

    7. Den som är rik kan nu investera i tvångsförsålda fastigheter/lägenheter till rekordlåga priser. (Den som har kapital, kan nu investera) På bekostnad av andras elände kan dessa nu utvidga sina förmögenheter.

    8. Arbetsgivare kan nu tvinga ner lönerna för sina anställda. Detta eftersom arbetslösa finns överallt att vraka bland. Utslagna människor som för bara några år sedan var friska och fullt arbetande.

    9. Ny bankkris uppstår då bankernas säkerheter tappat allt värde. (Hus/Lägenher rasat i värde) I Sverige uppstår en ny kris (en kris som inte drabbar övriga världen)


    ______________________________________________________________________________
    Nya varsel, nya konkurser kommer till följd av krisen som uppstått. Orsaken är Sveriges regerings politik att inte från början skydda arbetstillfällen tillräkligt.
    _____________________________________________________________________________
    Jag vill tacka vår regering för att de inte var protektionister gentemot sitt folk. Hur hade det sett ut om Svenska folkvalda politiker skyddade sina väljare och landets invånare likt övriga europeiska stater gjorde? De övriga staterna var hemska protektionister. (Beskyddare av sina väljare och sitt folk.)
    Nej tacka vet jag Fredrik Reinfeldt som varit motsatsen. Han har sålt ut våra gemensamma ägor (statliga företag, skolor, vård) till sina personliga vänner och bekanta. (Sponsorer av rösta Reinfeldt kampanjen) Jag älskar att vara beroende av vinstdrivande vård och skola. (Privata sådana) Jag älskar att jag nu är enormt stimulerad till att inte bli sjuk. Eftersom det skulle innebära svält och elände. Så nu arbetar jag med halsfluss, något som jag inte visste jag var kapabel till att klara av innan. Ja jag är även tacksam till den nya lagändring som Fredrik Reinfeldt på begäran av organisationen ”Svenskt näringsliv” genomförde. (Svenskt näringsliv en av de organisationer som bekostat Alliansens valkampanj.) Lagändringen som ger arbetsgivare rätt att utlåta uppehållstillstånd till arbetare utifrån att komma hit och konkurera med oss. Nu kommer Kineserna hit och konkurerar om mitt arbete. Det kommer stimulera mig enormt. Kineser arbetar för ca 250 dollar i månaden. Då arbetar de 10 timmar om dagen sju dagar i veckan. Jag är så glad att inte vi försökte pracka på Kineserna vårt omoraliska system, med rättigheter som LAS, Sjukförsäkringar, Arbetslöshetskassa, rätten till semester etc. Tänk vad slöa kineserna hade blivigt då. Nä mycket bättre att vi kopierar kinas system.

    Jag vill tacka Maud Olofsson för att du ratade Saab inför hela värden och fick ett etablerat varumärke att gå under redan innan förhandlingarna började. Få politiker tror jag skulle klara av detta. Kanske Husmark Persson då möjligtvis. Jag vill tacka dig Maud för det otroliga tillfälle jag nu fått att vidga mina vyer. Jag är längre inte bunden vid Saab och mitt fasta arbete utan kan nu utvecklas. Jag tror det blir Socialbidragstagare eller raketbyggare. Får se, allt är ju möjligt eftersom jag innehar en ohygglig kompetens efter att ha arbetat på Saab-bandet som bilmontör. Tusen tack även från mina barn och min fru, som nu kommer att få se mera av resten av landet då vår bostad tvångsförsäljs av en desperat bank.


    Du verkar ju fullständigt galen ?Smile
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Spyker köper SAAB. Empty SAAB

    Inlägg  Secrist 2010-01-26, 21:43

    GM:s kommentar kring SAAB (en del av det, för hela se hemsidan)

    “General Motors, Spyker Cars, and the Swedish government worked very hard and creatively for a deal that would secure a sustainable future for this unique and iconic brand, and we're all happy for the positive outcome,” Smith said.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  formsvackan 2010-01-26, 22:02

    My Ass skrev:Du verkar ju fullständigt galen ?Smile

    Är jag galen för att du ser "vänstermuppar med svamphjärnor" istället för rosa elefanter ?
    Very Happy
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  My Ass 2010-01-26, 22:04

    formsvackan skrev:
    My Ass skrev:Du verkar ju fullständigt galen ?Smile

    Är jag galen för att du ser "vänstermuppar med svamphjärnor" istället för rosa elefanter ?
    Very Happy
    Nej.
    Men du är ju uppenbarligen en människa som är galen på riktigt... inte bara som de andra vänstermupparna, lite bakom och korkade .Smile

    Du bara "glömmer" ett inlägg du skrev för en vecka sedan.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-26, 22:08

    Frågan är vad ni högergökar som stenhårt stått bakom Maudan och regeringen att SAAB ska gå under under lång tid säger när ni ser Maudan stå och slå sig för bröstet och påstå att hon slitit så hårt utan att vilja visa det för att rädda SAAB?

    Vilket hon givetvis ljuger när hon säger,att SAAB nu säljs måste sessom ett jättebakslag för Maudan och alliansen,
    Inte ens rapport orkade lyssna på hennes svammel, man bröt presskonferensen och gick vidare med andra nyheter?

    Sen vet vi ju hur mycket skit Mona sahlin fått från regeringen och deras anhängare när hon hela tiden stått bakom SAAB och visat stort stöd för bolagets överlevnad!


    Vem blir förvånad att höra hur GM nu slår sig för bröstet precissom Maudan och ger varandra credit, märkligt att inte Spiker och deras kamp att köpa SAAB nämns!

    SAAB och Trollhättan har inget att tacka vare sig GM eller alliansen för, affären har gått i lås endast för att SAAB, Trollhättan och Spiker vägrat ge upp!


    Senast ändrad av MartinLindgren den 2010-01-26, 22:12, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Spyker köper SAAB. Empty Mona

    Inlägg  Secrist 2010-01-26, 22:11

    Sen vet vi ju hur mycket skit Mona sahlin fått från regeringen och deras anhängare när hon hela tiden stått bakom SAAB och visat stort stöd för bolagets överlevnad!

    Får martin fortsätta sitta och hetsa upp sig själv när han tänker på sin Mona så kommer snart inlägg där han slår fast att sveriges hela existens som fri nation hänger på Mona Sahlin.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-26, 22:15

    Nu är ju inte Mona ensam, koalitionen består av tre rödgröna samarbetspartier, som jag är säker på ger oss ett bättre sverige än det sverige alliansen kört i botten?

    Sen får man väl ta en omogen puttefnask som dig secrist med en klackspark,
    Hur gammal är du egentligen?
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  My Ass 2010-01-26, 22:16

    MartinLindgren skrev:Frågan är vad ni högergökar som stenhårt stått bakom Maudan och regeringen att SAAB ska gå under under lång tid säger när ni ser Maudan stå och slå sig för bröstet och påstå att hon slitit så hårt utan att vilja visa det för att rädda SAAB?

    Vilket hon givetvis ljuger när hon säger,att SAAB nu säljs måste sessom ett jättebakslag för Maudan och alliansen,
    Inte ens rapport orkade lyssna på hennes svammel, man bröt presskonferensen och gick vidare med andra nyheter?

    Sen vet vi ju hur mycket skit Mona sahlin fått från regeringen och deras anhängare när hon hela tiden stått bakom SAAB och visat stort stöd för bolagets överlevnad!


    Vem blir förvånad att höra hur GM nu slår sig för bröstet precissom Maudan och ger varandra credit, märkligt att inte Spiker och deras kamp att köpa SAAB nämns!

    SAAB och Trollhättan har inget att tacka vare sig GM eller alliansen för, affären har gått i lås endast för att SAAB, Trollhättan och Spiker vägrat ge upp!

    Men nu får du väl ändå ge dig. Hur extrema kan du/ni bli i ert rena hat mot en regering ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  formsvackan 2010-01-26, 22:18

    My Ass skrev:Du bara "glömmer" ett inlägg du skrev för en vecka sedan.
    Vilket då ?

    Du vill väl i alla fall inte påstå att jag förordat att Trinda Bävern skulle ha "köpt SAAB och öst in skatte miljarder till ingen nytta"


    Senast ändrad av formsvackan den 2010-01-26, 22:20, ändrad totalt 1 gång
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  DMustaine 2010-01-26, 22:18

    Rot Rut SAAB...motgångarna duggar tätt nu för vänstern som blir av med all sin ammunition! Det skall bli kul och se deras röda nyllen på söndag i Agenda!! Alliansen mot storseger i september Smile
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  My Ass 2010-01-26, 22:22

    DMustaine skrev:Rot Rut SAAB...motgångarna duggar tätt nu för vänstern som blir av med all sin ammunition! Det skall bli kul och se deras röda nyllen på söndag i Agenda!! Alliansen mot storseger i september Smile

    Tyvätt har de kvar deras starkaste vapen, bidrags-gamarnas förening.Smile
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  My Ass 2010-01-26, 22:23

    formsvackan skrev:
    My Ass skrev:Du bara "glömmer" ett inlägg du skrev för en vecka sedan.
    Vilket då ?


    Men herrejävlar och gud vare nådig.....

    Du och en rad andra vänstermuppar var snabba på hanen och försökte ta billiga poänger på att ett företag med enorma lönsamhetsproblem verkade gå under,
    och hånade regering och förordade meningslösa statliga ingripanden , lite som att ge stryknin till patient med halsfluss.

    Nu kan du inte ens erkänna hur låg du är.

    Nästan alla inlägg av vänstern i SAAB frågan visar vad det handlade om, ni skiter i arbetare företag ort region industri frantid och välfärd, det handlade bara om att försöka kasta skit på regeringen med andra baktankar.

    Vänstern har inte en chans idemässigt och inget inflytande i nutidens problem för att ni klarar aldrig av att möta något objektivt.
    Spelar ingen roll om sosseriet skulle lyckas vinna till hösten, ni är ändå utanför spelplanen och tvingas bara reagera och populisera allt som era överstressande ärthjärnor försöker ta in.Smile
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Spyker köper SAAB. Empty Botten

    Inlägg  Secrist 2010-01-26, 22:36

    Nu är ju inte Mona ensam, koalitionen består av tre rödgröna samarbetspartier, som jag är säker på ger oss ett bättre sverige än det sverige alliansen kört i botten?

    Du menar landet som har fått internationellt beröm för att hantera krisen på ett bra sätt?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  formsvackan 2010-01-26, 22:44

    My Ass skrev:Men herrejävlar och gud vare nådig.....

    Du och en rad andra vänstermuppar var snabba på hanen och försökte ta billiga poänger på att ett företag med enorma lönsamhetsproblem verkade gå under,
    och hånade regering och förordade meningslösa statliga ingripanden , lite som att ge stryknin till patient med halsfluss.

    Nu kan du inte nes erkänna hur låg du är.

    Nästan alla inlägg av vänstern i SAAB frågan visar vad det handlade om, ni skiter i arbetare företag ort region industri frantid och välfärd, det handlade bara om att försöka kasta skit på regeringen med andra baktankar.

    Vänstern har inte en chans idemässigt och inget inflytande i nutidens problem för att ni klarar aldrig av att möta något objektivt.
    Spelar ingen roll om sosseriet skulle lyckas vinna till hösten, ni är ändå utanför spelplanen och tvingas bara reagera och populisera allt som era överstressande ärthjärnor försöker ta in.Smile
    Du bara "glömmer" ett inlägg du skrev för en vecka sedan.
    Detta inlägg existerade alltså bara i din fantasi. Varför är jag inte förvånad.

    Dessutom slänger du ur dig "Du och en rad andra ..." följt av en massa egenhändigt påhittat dravel som du försöker presentera såsom varandes mina åsikter.

    Varför bryr du dig om att byta nick ?




    Verkligheten beträffande Maud Olofsson och SAAB är den att hon nu tvingats göra det som man i andra europeiska länder gjort för länge sedan, stöttat sin egen industri.

    Idag häver hon ur sig

    – Nu har vi tagit ett viktigt steg för att utveckla svensk fordonindustri

    Tidigare hävdade hon att västkusten istället kunde ägna sig åt att utveckla förnyelsebar energi.

    Idag låter hon så här.

    – Nu gäller det att vända trenden för Saab så att man kan leverera en vinst.


    Igår surrade hon om ett dödsdömt företag som inte kunde tillverka bilar som de kunde sälja.

    Du ylar fortfarande över oppositionens förslag att stötta SAAB, trots att regeringen idag gjort exakt det som föreslogs.

    Opportunistiskt hyckleri på slak lina är vad du ägnar dig åt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-26, 22:46

    Ser man bilden på Maud och Jöran i AB så ser dom ju inte direwkt överlyckliga ut att affären är klar och man nu tvingas krypa till korset och ge lånegarantier säker helt mot sin vilja!

    Hur som helst så köper Spiker ett modernt företag med mycket kunnande och anställda som tveklöst ger allt för SAAB:s framtid!

    Det nya koncern namnet blir också SAAB/Spiker automobil!
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  My Ass 2010-01-26, 22:46

    Detta inlägg existerade alltså bara i din fantasi....

    Du är galen på riktigt, fortsätter du förneka vad du själv skriver.
    Jag citerade ju det , ditt inlägg, i denna tråd.

    Din trovärdighet i denna , och alla andra frågor är hädanefter 0.

    Allt vad vänstermupparna hade som mål med "SAAB diskussisionerna "
    var att kasta skit på en regering som de avskyr, inte att måna om SAAB eller industri.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  formsvackan 2010-01-26, 23:04

    My Ass skrev:Du är galen på riktigt, fortsätter du förneka vad du själv skriver.
    Jag citerade ju det , ditt inlägg, i denna tråd.
    VAR DÅ ?

    Jag kan inte se att du citerat mig det allra minsta, bara hittat på själv.
    My Ass skrev:Din trovärdighet i denna , och alla andra frågor är hädanefter 0.
    Är du säker på att det är min trovärdighet som står på spel ?
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  My Ass 2010-01-26, 23:23

    formsvackan skrev:
    My Ass skrev:Du är galen på riktigt, fortsätter du förneka vad du själv skriver.
    Jag citerade ju det , ditt inlägg, i denna tråd.
    VAR DÅ ?

    I denna tråd, för nån timme sen, sin galning.



    Jag kan inte se att du citerat mig det allra minsta, bara hittat på själv.
    My Ass skrev:Din trovärdighet i denna , och alla andra frågor är hädanefter 0.
    Är du säker på att det är min trovärdighet som står på spel ?

    Det har meddelats från PajasAkademin och dess ordförande redcloud att omröstningen Milleniets pajas, 2000 redan är avgjord. priset går till formsvackan.
    Ordförande säger mepipan i munnen, det är helt klart att det inte kommer att finnas en srtörre pajas på 1000 år så vi kan lika gärna dela ut priset till formsvackan redan nu....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  formsvackan 2010-01-26, 23:27

    My Ass skrev:Det har meddelats från PajasAkademin och dess ordförande redcloud att omröstningen Milleniets pajas, 2000 redan är avgjord. priset går till formsvackan.
    Ordförande säger mepipan i munnen, det är helt klart att det inte kommer att finnas en srtörre pajas på 1000 år så vi kan lika gärna dela ut priset till formsvackan redan nu....
    Då kanske jag som pris får en länk till det inlägg du påstod dig citera Very Happy
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  formsvackan 2010-01-26, 23:32

    My Ass skrev:I denna tråd, för nån timme sen, sin galning.
    Det enda jag kan se som du eventuellt tror dig citera är detta.

    Om Staten räddat Saab.
    .
    .
    desperat bank.


    Har du inte hittat på det själv så får du leta upphovsman på annat håll. Jag har definitivt inte skrivit det Very Happy
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  My Ass 2010-01-26, 23:32

    formsvackan skrev:
    My Ass skrev:Det har meddelats från PajasAkademin och dess ordförande redcloud att omröstningen Milleniets pajas, 2000 redan är avgjord. priset går till formsvackan.
    Ordförande säger mepipan i munnen, det är helt klart att det inte kommer att finnas en srtörre pajas på 1000 år så vi kan lika gärna dela ut priset till formsvackan redan nu....
    Då kanske jag som pris får en länk till det inlägg du påstod dig citera Very Happy

    Du menar det inlägg jag reciterade ifrån,det du skrev för ett par veckor sen, och som du sedan kvickt som attan gick in och raderade ?
    Men snälla misär råtta, du inser väl ändå att det finns andra som faktiskt redan läst det.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  formsvackan 2010-01-26, 23:33

    My Ass skrev:Du menar det inlägg jag reciterade ifrån,det du skrev för ett par veckor sen, och som du sedan kvickt som attan gick in och raderade ?
    Det här börjar likna dina citat från Che's opublicerade dagböcker Very Happy
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  My Ass 2010-01-26, 23:40

    Stackars formsvackan, med tillhörande pestsvans.

    Ni hoppade på hanen för snabbt.

    Sponsored content


    Spyker köper SAAB. Empty Sv: Spyker köper SAAB.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 04:49