Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
Dao
ANNA2LINK
enigma
RedCloud
Redvictory
MartinLindgren
Sossar ee lata
11 posters

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  Sossar ee lata 2009-12-19, 13:34

    alla vet att INGEN köper bilarna, vad är problemet????? sen att sossarna har haft ett skattetryck på företagandet i sverige och även skyhöga skatter på lön och sociala avgifter gör ju så att det blir för dyrt att tillverka bilar i detta skatteland, tacka sossarna för att SAAB lägs ner!!!!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-19, 13:42

    Suck...? S-ee-L, ensam på barrikaderna, God Jul din gamla moderatrasist!
    Du vet nog precis vad som gäller,du har fortfarande chansen att rösta rödgrönt!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  Redvictory 2009-12-19, 13:44

    Sossar ee lata skrev:alla vet att INGEN köper bilarna, vad är problemet????? sen att sossarna har haft ett skattetryck på företagandet i sverige och även skyhöga skatter på lön och sociala avgifter gör ju så att det blir för dyrt att tillverka bilar i detta skatteland, tacka sossarna för att SAAB lägs ner!!!!!

    Siktar du på att bli avstängd redan idag S-EE-L ? lycka till! Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  RedCloud 2009-12-19, 13:51

    tacka sossarna för att SAAB lägs ner!!!!!

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Bagdad+Bob


    åhhh nej, inte en högeranhängare till som inte vet att det blev regeringsskifte 2006....

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Godjulbeaver
    enigma
    enigma


    Antal inlägg : 96
    Join date : 09-01-28
    Age : 49

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Saab, Maud, Fredrik Reinfeldt

    Inlägg  enigma 2009-12-19, 14:28

    Om Staten räddat Saab.

    1. Staten betalar för arbetare inte för arbetslösa. (dvs. de som annars skulle blivit utan arbete)

    2. Staten får in skatt från Saabs anställda.

    3. De som har arbetet kvar konsumerar. Företag kan fortsätta sälja sina varor till dessa.
    (Företag slipper nedskärningar.)

    4. En möjlighet för Saab att återhämta sig efter den globala krisen.

    5. Människor med arbete kan bo kvar i sina hus/lägenheter.
    (Inget ras på bostadspriserna)

    6. Sverige återhämtar sig från den globala krisen. Staten har räddat många företag och invånare från att gå under.
    __________________________________________________

    När staten valde att inte rädda Saab.
    1. Staten slapp lägga ut pengar till Saab för att rädda arbetstillfällen.

    2. Staten betalar för arbetslösas leverbröd. (Socialbidrag efter a-kassan) Detta eftersom Saab läggs ner. Saab och dess underleverantörer säger upp sina anställda.

    3. Företag mister konsumenter i och med att arbetslösa inte konsumerar lika mycket som arbetare. (Saab och dess underleverantörers anställda slutar konsumera när de blivigt uppsagda.)

    4. Företag som fått minskad vinst till följd av minskad försäljning tvingas skära i personalkostnader. (deras tidigare konsumenter var arbetande på Saab och på dess underleverantörer.) Företag tvingas att varsla anställda.

    5. Ytterligare potentiella konsumenter försvinner efter att fler blir varslade. (Domino effekten är i full gång) Folk tvingas sälja sina bostäder efter att a-kassan tagit slut.

    6. Bostadsbrist uppstår i brist på hyreslägenheter. Ingen får socialbidrag då den äger bil/hus/lägenhet.

    7. Den som är rik kan nu investera i tvångsförsålda fastigheter/lägenheter till rekordlåga priser. (Den som har kapital, kan nu investera) På bekostnad av andras elände kan dessa nu utvidga sina förmögenheter.

    8. Arbetsgivare kan nu tvinga ner lönerna för sina anställda. Detta eftersom arbetslösa finns överallt att vraka bland. Utslagna människor som för bara några år sedan var friska och fullt arbetande.

    9. Ny bankkris uppstår då bankernas säkerheter tappat allt värde. (Hus/Lägenher rasat i värde) I Sverige uppstår en ny kris (en kris som inte drabbar övriga världen)


    ______________________________________________________________________________
    Nya varsel, nya konkurser kommer till följd av krisen som uppstått. Orsaken är Sveriges regerings politik att inte från början skydda arbetstillfällen tillräkligt.
    _____________________________________________________________________________
    Jag vill tacka vår regering för att de inte var protektionister gentemot sitt folk. Hur hade det sett ut om Svenska folkvalda politiker skyddade sina väljare och landets invånare likt övriga europeiska stater gjorde? De övriga staterna var hemska protektionister. (Beskyddare av sina väljare och sitt folk.)
    Nej tacka vet jag Fredrik Reinfeldt som varit motsatsen. Han har sålt ut våra gemensamma ägor (statliga företag, skolor, vård) till sina personliga vänner och bekanta. (Sponsorer av rösta Reinfeldt kampanjen) Jag älskar att vara beroende av vinstdrivande vård och skola. (Privata sådana) Jag älskar att jag nu är enormt stimulerad till att inte bli sjuk. Eftersom det skulle innebära svält och elände. Så nu arbetar jag med halsfluss, något som jag inte visste jag var kapabel till att klara av innan. Ja jag är även tacksam till den nya lagändring som Fredrik Reinfeldt på begäran av organisationen ”Svenskt näringsliv” genomförde. (Svenskt näringsliv en av de organisationer som bekostat Alliansens valkampanj.) Lagändringen som ger arbetsgivare rätt att utlåta uppehållstillstånd till arbetare utifrån att komma hit och konkurera med oss. Nu kommer Kineserna hit och konkurerar om mitt arbete. Det kommer stimulera mig enormt. Kineser arbetar för ca 250 dollar i månaden. Då arbetar de 10 timmar om dagen sju dagar i veckan. Jag är så glad att inte vi försökte pracka på Kineserna vårt omoraliska system, med rättigheter som LAS, Sjukförsäkringar, Arbetslöshetskassa, rätten till semester etc. Tänk vad slöa kineserna hade blivigt då. Nä mycket bättre att vi kopierar kinas system.

    Jag vill tacka Maud Olofsson för att du ratade Saab inför hela värden och fick ett etablerat varumärke att gå under redan innan förhandlingarna började. Få politiker tror jag skulle klara av detta. Kanske Husmark Persson då möjligtvis. Jag vill tacka dig Maud för det otroliga tillfälle jag nu fått att vidga mina vyer. Jag är längre inte bunden vid Saab och mitt fasta arbete utan kan nu utvecklas. Jag tror det blir Socialbidragstagare eller raketbyggare. Får se, allt är ju möjligt eftersom jag innehar en ohygglig kompetens efter att ha arbetat på Saab-bandet som bilmontör. Tusen tack även från mina barn och min fru, som nu kommer att få se mera av resten av landet då vår bostad tvångsförsäljs av en desperat bank.

    Jag vill tacka Otto Littorin för att han visat sådana otroliga känslor. Jag ser framför mig när han sprang ut från en debatt efter att ha ertappats med en lögn. Gråtande sprang han hem och twittrade med sin sambo. I övrigt kan jag inte minnas att jag sett han överhuvudtaget under hans tid i regeringen. Jo det stämmer, en gång på TV. Då sa han att allt var fördjävligt, att Sverige hade riktiga skitår framför sig. Tänk vad rätt han hade. Han är ju nästan en modern Nostradamus.

    Jag vill tacka den oerhört kompetenta Sjukförsäkringsministern, Kristina Husmark Persson. Hon har minskat Svenska folkets medel livslängd från 81 år till 67 på bara tre år. Tänk hur mycket pensionspengar vi sparar på detta!
    ____________________________________
    Som tråden säger, R.I.P
    Äntligen kan man lägga sig ner och dö!
    ______________________________________________________________________________
    Jag vill tacka ACBLADET för en plats att tala fritt. Det är ibland lite rörigt och en del verkar inte lika seriösa som resten, men det är ändå en plats att tala fritt på. En plats som inte riskerar att sålla bort sanningen.
    Kopiera gärna innehållet i detta inlägg och sprid det som ett kedjebrev till alla ni känner. Uppmana fler att besöka ACBLADET och diskutera fritt.
    https://acbladet.swedishforum.se/forum.htm
    ______________________________________________________________________________
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Hur går allt ihop

    Inlägg  Sossar ee lata 2009-12-19, 15:57

    om INGEN köper bilarna??????
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  RedCloud 2009-12-19, 16:00

    om INGEN köper bilarna??????

    Om nick S-EEE-L varit lite uppmärksam så hade han vetat att ALLA stora bilföretag haft katastrofala fall på försäljningen pga den globala finanskrisen, men ändå suportats av sitt lands regeringar.

    Men inte i Sverige, här går ideologiska hänsyn för verkligheten.

    Få se nu, när hände det senast ?
    Jo i östblocket, under kommunistdiktaturen.....

    Ideologisk planekonomi, anyone....


    Senast ändrad av RedCloud den 2009-12-19, 16:04, ändrad totalt 3 gånger
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-19, 16:01

    martin7lindgren skrev:Suck...? S-ee-L, ensam på barrikaderna, God Jul din gamla moderatrasist!
    Du vet nog precis vad som gäller,du har fortfarande chansen att rösta rödgrönt!


    Ja Martin jag har en känsla att det blir en stor rödgrön vinst nästa år... Men hur stort är svårt att SIA. Det handlar nog om hur mycket det borgliga blocket gör bort sig...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-19, 16:03

    RedCloud skrev:
    om INGEN köper bilarna??????

    Om nick S-EEE-L varit lite uppmärksam så hade han vetat att ALLA stora bilföretag haft katastrofala fall på försäljningen pga den globala finanskrisen, men ändå suportats av sitt lands regeringar.


    Ja och det kan ju knappast vara Sossarna i Sveriges fel?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  Dao 2009-12-19, 16:15

    Sossar ee lata skrev:om INGEN köper bilarna??????

    Menar du att det inte finns någon marknad?
    avatar
    Pukchoson


    Antal inlägg : 3
    Join date : 09-05-13

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  Pukchoson 2009-12-19, 16:36

    Sossar ee lata skrev:om INGEN köper bilarna??????
    Visst finns det folk som köper bilarna, jag ser massvis av saabar varje dag. Har föresten haft 3st själv.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-19, 21:12

    SAAB hade med sin kunskap och sitt säkerhetstänk kunnat bli världsledande i byggandet av nästa generations bilar,

    Det vill säga säkra, gröna miljöbilar, nu förlorar sverige därmed möjligheter att gå i täten,

    Men Maudan en av dom värsta SAAB motståndarna vill ju helst att SAAB ska bygga vindsnurror till sin son vindkraftbolag, där hon också varit framme och vimsat runt!
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  Vercingetorix 2009-12-19, 21:41

    RedCloud skrev:
    om INGEN köper bilarna??????

    Om nick S-EEE-L varit lite uppmärksam så hade han vetat att ALLA stora bilföretag haft katastrofala fall på försäljningen pga den globala finanskrisen, men ändå suportats av sitt lands regeringar.

    Men inte i Sverige, här går ideologiska hänsyn för verkligheten.

    Få se nu, när hände det senast ?
    Jo i östblocket, under kommunistdiktaturen.....

    Ideologisk planekonomi, anyone....

    Fast nu gick ju Saab med vinst senast nittonhundrafrösihjäl... Så det är väl snarare just verkligheten som det tagits hänsyn till i detta fallet. Skillnaden mellan SAAB och "ALLA stora bilföretag", är att de sistnämnda har marknadsandelar och en attraktiv produktlinje.
    Vidare berömde GM den svenska regeringen för dess handlande i SAAB-affären.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  RedCloud 2009-12-19, 21:52

    Fast nu gick ju Saab med vinst senast nittonhundrafrösihjäl... Så det är väl snarare just verkligheten som det tagits hänsyn till i detta fallet. Skillnaden mellan SAAB och "ALLA stora bilföretag", är att de sistnämnda har marknadsandelar och en attraktiv produktlinje.
    Vidare berömde GM den svenska regeringen för dess handlande i SAAB-affären.

    OK fine, svenska regeringen vill inte gå in och stötta "en väldigt stor arbetsgivare i västra Sverige", marknaden ska lösa detta, precis som den löser allt annat.

    Har då regeringen en plan B för de ca 10.000 arbetslösa som kommer i kölvattnet av nedläggningen.

    Andra får tro det, jag gör det inte.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  Dao 2009-12-19, 21:55

    "Vidare berömde GM den svenska regeringen för dess handlande i SAAB-affären."

    Tacka sjutton för det! Saab skulle ju eventuellt blivit en konkurrent...
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  Vercingetorix 2009-12-19, 22:28

    RedCloud skrev:
    Fast nu gick ju Saab med vinst senast nittonhundrafrösihjäl... Så det är väl snarare just verkligheten som det tagits hänsyn till i detta fallet. Skillnaden mellan SAAB och "ALLA stora bilföretag", är att de sistnämnda har marknadsandelar och en attraktiv produktlinje.
    Vidare berömde GM den svenska regeringen för dess handlande i SAAB-affären.

    OK fine, svenska regeringen vill inte gå in och stötta "en väldigt stor arbetsgivare i västra Sverige", marknaden ska lösa detta, precis som den löser allt annat.

    Har då regeringen en plan B för de ca 10.000 arbetslösa som kommer i kölvattnet av nedläggningen.

    Andra får tro det, jag gör det inte.

    Vad är en arbetsgivare som går med förlust decennier i streck egentligen värd? Att det är tragiskt för alla anställda är helt klart, men samtidigt kommer ju inte detta direkt som en blixt från klar himmel.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  Vercingetorix 2009-12-19, 22:33

    Dao skrev:"Vidare berömde GM den svenska regeringen för dess handlande i SAAB-affären."

    Tacka sjutton för det! Saab skulle ju eventuellt blivit en konkurrent...

    Tänk tanken fullt ut Dao. Tack vare att det inte blev en affär, får GM själva stå för alla kostnader, avvecklingskostnader, leverantörsskulder etc, så tro mig, en affär hade varit mer lönsamt för GM. I detta har regeringen, enl GM själva, varit behjälplig. De om några borde ju veta, eller hur?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  Dao 2009-12-20, 02:05

    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:"Vidare berömde GM den svenska regeringen för dess handlande i SAAB-affären."

    Tacka sjutton för det! Saab skulle ju eventuellt blivit en konkurrent...

    Tänk tanken fullt ut Dao. Tack vare att det inte blev en affär, får GM själva stå för alla kostnader, avvecklingskostnader, leverantörsskulder etc, så tro mig, en affär hade varit mer lönsamt för GM. I detta har regeringen, enl GM själva, varit behjälplig. De om några borde ju veta, eller hur?

    Betalar de till de arbetslösa???

    De kostnaderna du talar är inte mycket, i förhållande till marknadsvärdet...
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty SAAB har gjort förlust senaste 10-15 åren

    Inlägg  Sossar ee lata 2009-12-20, 02:25

    och ett sånt företag vill red C att vi skattebetalare skall hålla uppe över ytan!!! verkar det smart tycker du??
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-20, 02:39

    Inte blir jag förvånad att du S-ee-L, hyllar regeringens totala motstånd att försöka hjälpa SAAB till omställning under kriserna,

    Du har ju gjort dig känd för ditt varumärke, dig själv, så länge inte SAABs nedläggning med upp till 10.000 nya arbetslösa drabbar dig personligen och dina danderydskvarter så skiter du helt i hur det går för Trollhättan!

    Hur många år kommer det inte ta och ta hand om så många nya arbetslösa,när man inte kunnat greja alla som redan varit utan jobb länge där nere?

    Hur mycket skattepengar kommer inte ett sånt mastodontprojekt kosta med olika sk utbildningar, som inte heller garanterar nytt jobb för dom drabbade!
    Jag såg t.ex idag att i Trollhättan fanns 20 lediga industrijobb, så deras hopp är ju obefintligt,

    Som Littorin sa idag, folk får välpendla till Göteborg så ska det nog lösa sig?
    Vad kan Göteborg göra åt 10.000 nya arbetslösa, dom har ju redan rekordmånga där?
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  råttan III 2009-12-20, 02:47

    Nu kankse inte alla förstått att SAAB de senaste tiden ingått i GM-koncernen. Vare sig nuvarande eller förra regeringen har velat skänka pengar till GM.

    Sen tror ju inte jag att det hjälper människor i Trollhättan att rösta på en arbetarfientlig rödgrön politik.

    Det handlar om väldigt duktiga arbetare i Trollhättan. Det är inga patienter som kräver omhändertagning. Det frigörs nu kvalificerad arbetskraft till nya jobb som kommer att skapas.

    Sen handlar det om 3400 personer i Trollhättan.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  Dao 2009-12-20, 03:03

    råttan II skrev:Nu kankse inte alla förstått att SAAB de senaste tiden ingått i GM-koncernen. Vare sig nuvarande eller förra regeringen har velat skänka pengar till GM.

    Sen tror ju inte jag att det hjälper människor i Trollhättan att rösta på en arbetarfientlig rödgrön politik.

    Det handlar om väldigt duktiga arbetare i Trollhättan. Det är inga patienter som kräver omhändertagning. Det frigörs nu kvalificerad arbetskraft till nya jobb som kommer att skapas.

    Sen handlar det om 3400 personer i Trollhättan.

    [color=cyan]Känner du till begreppet "underleverantörer"?

    Med din synvinkel måste vi ha en helt underbar regering. De "frigör" just nu en djävla massa arbetskraft till nya jobb!!! För att inte tala om sjukskrivna!!! Very Happy

    Och visst kommer det att skapas jobb i framtiden, råttan. Men knappast med denna regering!
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  råttan III 2009-12-20, 03:14

    Dao skrev:
    råttan II skrev:Nu kankse inte alla förstått att SAAB de senaste tiden ingått i GM-koncernen. Vare sig nuvarande eller förra regeringen har velat skänka pengar till GM.

    Sen tror ju inte jag att det hjälper människor i Trollhättan att rösta på en arbetarfientlig rödgrön politik.

    Det handlar om väldigt duktiga arbetare i Trollhättan. Det är inga patienter som kräver omhändertagning. Det frigörs nu kvalificerad arbetskraft till nya jobb som kommer att skapas.

    Sen handlar det om 3400 personer i Trollhättan.

    [color=cyan]Känner du till begreppet "underleverantörer"?

    Med din synvinkel måste vi ha en helt underbar regering. De "frigör" just nu en djävla massa arbetskraft till nya jobb!!! För att inte tala om sjukskrivna!!! Very Happy

    Och visst kommer det att skapas jobb i framtiden, råttan. Men knappast med denna regering!


    Var det inte du som nyligen klagade på debattnivån?

    Sen handlar det om 3400 personer i Trollhättan.
    D.v.s underleverantörerna befinner sig inte i Trollhättan. Oftast inte ens i Sverige.

    Återigen är det GM som sparkar de SAAB-anställda. Inte regeringen. Men faktum kvarstår. Resurser frigörs. Dessa människor kommer att fortsätta skapa. Kanske kan det bli nåt rätt så bra när man slipper GM.
    enigma
    enigma


    Antal inlägg : 96
    Join date : 09-01-28
    Age : 49

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  enigma 2009-12-20, 03:18

    råttan II skrev:Nu kankse inte alla förstått att SAAB de senaste tiden ingått i GM-koncernen. Vare sig nuvarande eller förra regeringen har velat skänka pengar till GM.

    Sen tror ju inte jag att det hjälper människor i Trollhättan att rösta på en arbetarfientlig rödgrön politik.

    Det handlar om väldigt duktiga arbetare i Trollhättan. Det är inga patienter som kräver omhändertagning. Det frigörs nu kvalificerad arbetskraft till nya jobb som kommer att skapas.

    Sen handlar det om 3400 personer i Trollhättan.

    Nämen oj "Råttan II" lilla söta pojke.
    Jag tror nästan du är lite rädd för Trollhättans arbetares ilska, är det så?
    Du som inte bryr dig om arbetare i övrigt. (Fri marknad utan lagar och förordningar) Är det möjligen så att du nu inser att Trollhättans arbetare bara är början av en våg av ilska som kommer löpa genom vårt land?

    Visst har trollhättans personal god kompetens, men det finns massor av arbetslös god kompetens ute i vårt land redan.
    Eriksson i norr, Eriksson i syd varslar nu med. Visste du det?
    De delade vissa projekt planer med Saab. Projekt som nu aldrig kommer bli av.
    Dominot delar nu på sig till två led, snart tre sedan fyra. Brickorna välter fortare än det någonsin gjort i vårt avlånga land.

    Arbeten växer ju inte på träd. Precis så som Alliansen vill ha det.
    Nu kommer det finnas massor av möjligheter att pressa ner lönerna ytterligare.
    Precis som Alliansen vill ha det.
    Om du tror att det inte kommer kosta Sverige tre till fyra gånger så mycket att bara försörja dessa före detta arbetare, ja då är du illa ute.

    De flesta kommer få sälja hus, bil och flytta landet runt för att ha en chans att få arbete. Familjer kommer krossas, barn kommer fara illa och ännu fler företag kommer få varsla då deras konsumenter uteblir från kundlistan.
    Före detta arbetare som tidigare kunde konsumera kommer nu få leva på svältlöner.
    Allt enligt Alliansens goda strategi.

    Vad alliansen inte räknade med är dock raset på bostadspriser som också kommer till följd. Detta ras kommer sätta skräck i svenska banker åter igen. Deras låntagares säkerheter tappar värde samtidigt som lånen inte kan avbetalas.

    En ny jättekris är att nalkas i vårt land. En kris som det inte går att säga är global. En kris som enbart drabbar länder som inte skyddat sitt folk. Länder som tyckte politiker som sysslade med protektionism gjorde fel.

    Jag brukar sällan gå till personangrepp, men "Råttan II" att du överhuvudtaget har mage att yttra dig om dessa arbetares framtid får mig att må illa. Du och dina höger anhängare lever på andras elände. Allt för att pressa ner arbetarnas löner så att ni själva kan få ut ännu mera av kakan.

    Så nu säger jag till dig, Den som kakan bakat ska också kakan smaka.
    Tro mig, domino brickorna kommer falla ända fram till din dörr med en dag.
    Lika säkert som de som nyligen blivigt sjuka och som var med och röstade fram alliansen, ångrar sig. Så kommer du nog också få ångra dig bittert.

    Det är inte sjuka, pensionärer och arbetslösa som är parasiter i vårt samhälle. Det är dem som lever på dessas olycka som är parasiterna. Såna som du Råttan II.
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  råttan III 2009-12-20, 03:31

    Nämen oj "Råttan II" lilla söta pojke.
    Avdelning admin kan skriva vad hon vill.


    Du som inte bryr dig om arbetare i övrigt. (Fri marknad utan lagar och förordningar) Är det möjligen så att du nu inser att Trollhättans arbetare bara är början av en våg av ilska som kommer löpa genom vårt land?
    Jag bryr mig mycket om arbetare och tycker det är synd att de baskattas så vansinnigt hårt. Fri marknad utan lagar tror jag inte ett skvatt på. Och nej, jag ser inte varför just Trollhättans arbetare skulle särbehandlas. Det är inte bara de som drabbats av krisen. Man kan nästan tro att du förväxlat mig med nån annan när du stängde av mig.

    Antar att du pratar om företaget Ericsson. Ja, jag känner till dem väl. Arbeten växer absolut inte på träd. De skapas av duktiga entrepenörer.

    Har du några belägg för att Alliansen skulle vilja pressa lönerna neråt? Det tror jag inte ett dugg på. Enda sättet att pressa lönerna uppåt är dock att bli bättre på det vi gör.

    Sponsored content


    SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över.... Empty Sv: SAAB lägs ner pg.a sossarnas jävla skatter, ska bli skönt att tjaffset runt SAAB snart är över....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 20:50