+9
Regndrottning
Vercingetorix
DMustaine
MartinLindgren
F.I.S.T
Svenne
formsvackan
RedCloud
Redvictory
13 posters
Bra jobbat Maud!
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 2
Sv: Bra jobbat Maud!
Vad är det man brukar säga ?
Jo, att på varje Saab-arbetare går det fyra underleverantörer.......
Hur många av dessa röstar på Alliansen nästa september tror ni ?
Jo, att på varje Saab-arbetare går det fyra underleverantörer.......
Hur många av dessa röstar på Alliansen nästa september tror ni ?
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 3
Näringsminister Maud Olofsson är besviken på General Motors.
- GM kunde ha gjort mycket mer för Saab under alla år
Kan hon helt plötsligt bedöma det ?
– Vi har inte det kunnandet och inte pengarna, säger Olofsson.
– Det här var ett mycket överraskande och mycket beklagligt beslut. Men vi tvingas byta fokus nu.
Jag har svårt att se vad vi skulle kunna göra annorlunda, säger Maud Olofsson.
Fokusbytet lär väl då resultera i att det bara blir något annat som man inte gör.
Svenne- Antal inlägg : 23
- Inlägg 4
Varför gnälla på Maud?
600 bilar i november, ska du förtränga detta?
Ska du förtränga EFTERFRÅGAN på Saab bilar?
Ja pumpa in miljarder, vad ska personalen göra? Bygga bilar ingen vill ha?
Äger du själv en saab?
Så patetiskt hur ni skyller på Maud och IGNOERAR efterfrågan
Skulle Nokia, Nintendo, Sony Playstation, Sony Ericsson eller andra företag, PUMPA in miljarder när dom säljer dåligt?
Nä.... då sparkar dom folk i stället!
Äger du själv en saab?
Skulle Nokia, Nintendo, Sony Playstation, Sony Ericsson eller andra företag, PUMPA in miljarder när dom säljer dåligt?
- Inlägg 5
GM, Koeningsegg, BIAC eller Skryper vill inte ha saab
HUR skulle regeringen göra bättre?
HUR skulle regeringen göra bättre?
- Inlägg 6
Vad vet du om hur och varför denna "efterfrågan" plötsligt försvann ?Svenne skrev:Ska du förtränga EFTERFRÅGAN på Saab bilar?
- Inlägg 7
formsvackan skrev:Vad vet du om hur och varför denna "efterfrågan" plötsligt försvann ?Svenne skrev:Ska du förtränga EFTERFRÅGAN på Saab bilar?
600 sålda bilar i November, 375 sålda bilar en månad i höstas
Ska vi då pumpa in miljarder för att hålla saab personalen sysselsatt och bygga tusentals bilar i månaden?
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 8
Varför gnälla på Maud?
Jag gnäller inte Blynazze! jag tycker det är bra att Maud drar ur ännu en kork ur Titanic!
Varför ska jag behöva förtränga detta?
Nej!jag har ingen anledning!
Nej! personalen skulle fått chansen att bygga bra miljöbilar!
Äger du själv en saab?
En orelevant fråga Nazze! Nej men jag har ägt många!
Du skyller naturligtvis på personalen!
Ingen aning! ring och fråga dem!
Svarar du på din egen fråga?
Jag gnäller inte Blynazze! jag tycker det är bra att Maud drar ur ännu en kork ur Titanic!
Varför ska jag behöva förtränga detta?
Nej!jag har ingen anledning!
Nej! personalen skulle fått chansen att bygga bra miljöbilar!
Äger du själv en saab?
En orelevant fråga Nazze! Nej men jag har ägt många!
Du skyller naturligtvis på personalen!
Ingen aning! ring och fråga dem!
Svarar du på din egen fråga?
- Inlägg 9
Det var inget svar på hur och varför.Svenne skrev:formsvackan skrev:Vad vet du om hur och varför denna "efterfrågan" plötsligt försvann ?Svenne skrev:Ska du förtränga EFTERFRÅGAN på Saab bilar?
600 sålda bilar i November, 375 sålda bilar en månad i höstas
Ska vi då pumpa in miljarder för att hålla saab personalen sysselsatt och bygga tusentals bilar i månaden?
Varför skulle företag och privatpersoner satsa på ett märke som kanske försvinner inom kort ?
De signaler som regeringen genom trinda bävern Olofsson skickade ut var det som slutligen sänkte SAAB.
Vad pumpa in miljarder beträffar, är det just det vi tvingas göra nu utan att få någonting alls, samtidigt som vår industriella kompetens äventyras. Det kommer i så fall att sänka mer än bara SAAB !
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 10
Jag tycker Maud ska åka ner till Trollhättan och göra en Per Ahlmarkare.
"Lycka Till"
- Inlägg 11
Hon kan väl också sjunga "We shall overcome".RedCloud skrev:Jag tycker Maud ska åka ner till Trollhättan och göra en Per Ahlmarkare."Lycka Till"
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 12
Döp om Alliansen till UPA
.... Denna regering det bästa som hänt Sverige enligt deras sympatisörer.
Det spelar ingen roll tydligen vad de gör, eller inte gör... som får dåliga konsekvenser för individer och samhälle, eller i detta ex företag .....
.... så får vi höra nästan från varenda blå debattör "det är inte deras ansvar" .....och regeringen själva:
"Det är inte vårat ansvar"
Alliansen har aldrig funnits..... bara UPA (Utan personligt ansvar)
Det spelar ingen roll tydligen vad de gör, eller inte gör... som får dåliga konsekvenser för individer och samhälle, eller i detta ex företag .....
.... så får vi höra nästan från varenda blå debattör "det är inte deras ansvar" .....och regeringen själva:
"Det är inte vårat ansvar"
Alliansen har aldrig funnits..... bara UPA (Utan personligt ansvar)
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 13
Maud Olofssons dom raserade korthusens och sin egen lilla badtunnas drottning,
Allt den damen tar i crackelerar, gör inte centern snart upp med tant Maud, så kommer dom gå samma väg som SAAB!
Kanske SAAB får börja bygga stöttor att hålla upp himmeln ovanför sverige, så vi inte får den rasande över oss!
Men det räknar väl alliansen iskallt med, så om det händer har dom själva satt sig i säkerhet?
Allt den damen tar i crackelerar, gör inte centern snart upp med tant Maud, så kommer dom gå samma väg som SAAB!
Kanske SAAB får börja bygga stöttor att hålla upp himmeln ovanför sverige, så vi inte får den rasande över oss!
Men det räknar väl alliansen iskallt med, så om det händer har dom själva satt sig i säkerhet?
- Inlägg 14
Har just sett och lyssnat till Maudan i nyheterna, hon som varit sån motståndare till SAAB är nu så bedrövad och känner så mycket för alla dessa tusentals som blir arbetslösa,
Alla minns vi hur Maudan och regeringenför exakt ett år sedan höll presskonferans om sitt srtora mångmiljard stödpaket för fordonsindustrin, där inte en krona har använts,
Men det hindrar inte Maud att lova vidare, hur lång tid kommer det inte ta att hitta sysselsättning till alla SAAB anställda i Trollhättan, säkert åratal,
Sen framkom en sak till, missnöjet mot regering hos SAAB folket är massivt, säkert många förlorade röster nästa val lät det som!
Alla minns vi hur Maudan och regeringenför exakt ett år sedan höll presskonferans om sitt srtora mångmiljard stödpaket för fordonsindustrin, där inte en krona har använts,
Men det hindrar inte Maud att lova vidare, hur lång tid kommer det inte ta att hitta sysselsättning till alla SAAB anställda i Trollhättan, säkert åratal,
Sen framkom en sak till, missnöjet mot regering hos SAAB folket är massivt, säkert många förlorade röster nästa val lät det som!
DMustaine- Antal inlägg : 3914
- Inlägg 15
Visst är det illa men inte är det regeringens fel!
Saab har nästan alltid gått med förlust utom vid ett par tillfällen. Oavsett ägare har kräftgången fortsatt. Själv känner jag vemod då jag alltid tyckt om saab. Har haft ett par st själv. Men inget bolag kan i all oändlighet fortsätta att gå med förlust.
Saab har nästan alltid gått med förlust utom vid ett par tillfällen. Oavsett ägare har kräftgången fortsatt. Själv känner jag vemod då jag alltid tyckt om saab. Har haft ett par st själv. Men inget bolag kan i all oändlighet fortsätta att gå med förlust.
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
- Inlägg 16
Ja, det var ju synd att inte staten köpte saab för skattebetalarnas pengar...
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 17
Vercingetorix skrev:Ja, det var ju synd att inte staten köpte saab för skattebetalarnas pengar...
Nej. Men det var synd att staten inte ville ge garantier åt Koeningsägg när de ville köpa SAAB.....
- Inlägg 18
Sen är väl frågan om vem det är värst för, upp till 9000 SAAB anställda och dom som har koppling till företaget som inte kunnat lita på regeringen,
Eller för alliansen som tydligen inte är intresserade av alla dessa väljare nästa val 2010!
Se Maudan nu stå i TV och visa sitt stora deltagande för alla dessa människor och deras företag,
Något hon hårdnackat motarbetat på alla tänkbara sätt,gör nog bara många ännu mer förbannade!
Eller för alliansen som tydligen inte är intresserade av alla dessa väljare nästa val 2010!
Se Maudan nu stå i TV och visa sitt stora deltagande för alla dessa människor och deras företag,
Något hon hårdnackat motarbetat på alla tänkbara sätt,gör nog bara många ännu mer förbannade!
Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-12-19, 01:27, ändrad totalt 1 gång
MartinLingren- Antal inlägg : 121
- Inlägg 19
godjul
Det är givet att hela världen gapskrattar åt Sverige. Vi är idioterna som ger bort hundratals miljoner till fanatiska muslimska länder och korrupta kommunistiska uländer i världens mest kostsamma biståndsprogram, stödjer rika banker och direktörer med miljonfallskärmar, betalar riksdags- och EU-politiker galet höga löner. Men att som många andra länder låna ut ett par miljarder för att rädda ett helt industriellt komplex, är tydligen för mycket. Bror duktig verkar vara rejält korkad!
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
- Inlägg 20
Varför ska skattebetalarna garantera fortlevnaden för ett förlustföretag?
- Inlägg 21
Vercingetorix skrev:Varför ska skattebetalarna garantera fortlevnaden för ett förlustföretag?
Min tanke var att Koeningägg ville köpa, driva och ta ansvaret för SAAB. Men, då det är ett stort och riskfylld köp, ville de ha vissa garantier från staten. Jag tycker att staten kunde ta lite ansvar för det 'svenska' företaget. Det kommer att kosta staten multum nu när SAAB skall läggas ner. 10 000 arbetslösa kostar en hel del, de med.
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 22
Regndrottning skrev:Vercingetorix skrev:Varför ska skattebetalarna garantera fortlevnaden för ett förlustföretag?
Min tanke var att Koeningägg ville köpa, driva och ta ansvaret för SAAB. Men, då det är ett stort och riskfylld köp, ville de ha vissa garantier från staten. Jag tycker att staten kunde ta lite ansvar för det 'svenska' företaget. Det kommer att kosta staten multum nu när SAAB skall läggas ner. 10 000 arbetslösa kostar en hel del, de med.
Alliansen lär ju försöka komma på en massa orimliga krav så att de blir utan ersättning! (som vanligt)
DMustaine- Antal inlägg : 3914
- Inlägg 23
Regndrottning skrev:Vercingetorix skrev:Varför ska skattebetalarna garantera fortlevnaden för ett förlustföretag?
Javisst kostar 10000 arbetslösa pengar. Men om dessa 10000 i evighet skulle jobba i ett förlusttyngt bolag vars livlina var staten och skattebetalarna skulle notan bli än högre. Nu får man dra igång arbetet med att finna jobb åt dessa i företag som bär sig själva.
- Inlägg 24
Nu har det aldrig handlat om någon livlång livlina, det har handlat om stöd och garantier för att frigöra sig från GM och ta sig ur finanskris och lågkonjuktur,
För att när tiderna vänder stå väl rustade med en ny produktion av gröna, säkra miljöbilar,
Kanske t.o.m kunnat ge sverige ledartröjan i framtidens fordon!
För att när tiderna vänder stå väl rustade med en ny produktion av gröna, säkra miljöbilar,
Kanske t.o.m kunnat ge sverige ledartröjan i framtidens fordon!
- Inlägg 25
DMustaine skrev:Regndrottning skrev:Vercingetorix skrev:Varför ska skattebetalarna garantera fortlevnaden för ett förlustföretag?
Javisst kostar 10000 arbetslösa pengar. Men om dessa 10000 i evighet skulle jobba i ett förlusttyngt bolag vars livlina var staten och skattebetalarna skulle notan bli än högre. Nu får man dra igång arbetet med att finna jobb åt dessa i företag som bär sig själva.
Nej, det är inte säkert. Koeningsägg ville ha garantier från staten, inte pengar på direkten. Koenigsägg ville driva företaget och om de lyckades så skulle det inte ha kostat staten någonting.
Alltså... lämna garantier och riskera förlora pengar samt att skattpengar fortsätter komma in till staten. Lämna inga garantier och säkerställa miljardutgifter för staten.... Vilken scenario är värst?