F.I.S.T 2009-12-29, 14:49
Mona Sahlin skrev:När redcloud och redvictory nappade
Phoenix Mazon
Brunfront
Bråfront.
Admin.
Varför tog inga vänsterdebattörer avstånd då?
Varför tar inga vänsterdebattörera avstånd från marxisten som säger borgarjävlar?
Jag har aldrig sett något högernick blivit nicknappat, har aldrig sett någon vänsterspammare...
Däremot vad gäller språkval, finns det en del exempel av "ovårdat språkbruk"
även på vänster....
Men det förstör inte debatterna på samma sätt, och det är lika från båda sidor.
Att kalla människor som inte är kommunister för kommunister är det vanligaste sättet för majoriteten av högerdebattörerna att ta bort fokus från vänsterns egentliga politik.
Jag har förstått att de flesta vill has ett hårt debattklimat på detta forum, och då kan man inte åberopa avstängning när man blir kallad för nazist.... spec inte om man kontinuerligt kallat alla vänster för kommisar under en lång period...
Martin tex är riktigt hård i sitt språkbruk, och jag skulle inte använt alla ord han gör.... MEN jag tror vi måste tillåta hårda ord....
Och så måste man skilja på äpplen och päron....
Att prata om att "vifta med stumparna" är ett direkt personangrepp.
Medan när man angriper någonpolitiskt, INTE är ett personangrepp... tex kalla nån för kommunist el nazist.... kanm det va felaktigt? ... JA.... kan det va fult ? .. JA ....men inte personangrepp
"Borgarjävlar" är heller inte personangrepp..... sen kan man tycka olika saker om det språkbruket