Freedom skrev:Du fick ett svar redan på sidan 3.
Sorry DD, återkommer med reflektioner.
När då? Efter du har pratat med dina andra personligheter/högerröstarvänner?
Freedom skrev:Du fick ett svar redan på sidan 3.
Sorry DD, återkommer med reflektioner.
När då?
Freedom skrev:När då?
När jag kommer hem från jobbet......
Du slutar väl rätt tidigt?
Lärarna jobbar ju inte så långa dagar
Freedom skrev:Du slutar väl rätt tidigt?
16-17 beroende var jag är...
Lärarna jobbar ju inte så långa dagar
Det kanske dom inte gör, men jag vet inte vad det har med mig att göra ?
Så fisten har tagit över morgonpasset och rc tar kvällspasset?
Freedom skrev:Så fisten har tagit över morgonpasset och rc tar kvällspasset?
Sedan jag reggade mig här har trion Knatte, Fnatte och Tjatte försökt få mig till: Berra, Lennart, Fisten, Roffe, RC, "lilla gumman" och någon till.
Ni är lika vilsna i detta som ni är att "debattera".
Denna sjukliga fascination över vem som skriver vad ligger ung på en 12 årings nivå.
Ganska rätt va, småMUFare ?
Kanske dags att se vad som skrivs och inte av vem ?
Freedom skrev:Så fisten har tagit över morgonpasset och rc tar kvällspasset?
Sedan jag reggade mig här har trion Knatte, Fnatte och Tjatte försökt få mig till: Berra, Lennart, Fisten, Roffe, RC, "lilla gumman" och någon till.
Ni är lika vilsna i detta som ni är att "debattera".
Denna sjukliga fascination över vem som skriver vad ligger ung på en 12 årings nivå.
Ganska rätt va, småMUFare ?
Kanske dags att se vad som skrivs och inte av vem ?
Den kommer ALLTID att vara farlig utan kontroll och säkerhetsföreskrifter. Hur säker den är beror på de som driver dem och vi kan aldrig veta huruvida säkerheten kommer öka eller minska i framtiden,
men sunt förnuft talar för att de bara blir säkrare och säkrare för varje år som går.
Freedom skrev:Att jämföra kärnkraft med dammar som kan brista och vindkraftverks som kan kasta isbitar...tja jag vet hur man svarar på sånt.
Effekterna av ett rejält haveri slår allt du nämner, Tjernobyl och förmodligen nu Japan visar väl det.
Slutförvar på 100 000 år och uranbrytningens avigsidor nämner du inte ens.....
Det finns ju en anledning att ingen vill försäkra ett kärnkraftverk...och vi måste fortfarande ha tur VARJE dag...
och hur stor kunskap har du av brustna dammar?
hur länge har du varit utanför alla rapporter från forskningen, idag kan avfallet ANVÄNDAS i nya verk
senare nyheter talar om ännu en genbaerations ver som kan använda det från andra gångens avfall och ge en avfall som är nästan helt ofarligt.
Freedom skrev:och hur stor kunskap har du av brustna dammar?
tillräckligt för att veta att efter dammolyckan kan man beträda området.
Det kan man inte med området runt Tjernobyl, där får man vänta i mellan 4-600 år innan man får flytta dit.
En raserad damm förgiftar inte mat, bröstmjölk....
hur länge har du varit utanför alla rapporter från forskningen, idag kan avfallet ANVÄNDAS i nya verk
Är det DÄRFÖR man i dagarna beslutar om slutför i kopparkapslar som vetenskapen är oense om om de verkligen kommer att hålla i 100 000 år ?
senare nyheter talar om ännu en genbaerations ver som kan använda det från andra gångens avfall och ge en avfall som är nästan helt ofarligt.
Vi ska alltså förlita oss på ännu en oprövad teknik som kanske/kanske inte kommer att fungera...???
Mig övertygar du inte...
Freedom skrev:Kärnkraften blir ju knappast mindre farlig för att andra energislag har sina brister.
Wiki om Pripjat (staden nära Tjernobyl)
"Staden och området däromkring kommer inte att vara beboeligt på flera århundraden. Det kommer att ta 300 år innan den farligaste radioaktiva isotopen halverats så mycket att den inte längre anses påverka människan. Även om det inte bor människor i området har djur börjat röra sig där och trivs tack vare att där inte finns några människor. Det finns ännu ingen statistik som visar om djurens reproduktionsvanor eller livslängd har ändrats."
men inte högre än att turistresorna är där och tittar.
självfallet skulle vi kanske undvika el TOTALT,
Freedom skrev:men inte högre än att turistresorna är där och tittar.
Varför flyttar inte folk in där tror du ?
självfallet skulle vi kanske undvika el TOTALT,
Svårt att debattera ?
Allt är antingen svart ELLER vitt ?
Min stådpunkt är att kärnkraften, från uranbrytning via drif till slutförvar är för farlig och innehåller för många riskmoment för att vi ska använda den.
Jag tror inte jag nämnt att vi ska vara utan el.
sedan kan man tänka på hiroshima och nagasaki, där SPÄNGDES atombomber och hur länge var de städerna obeboeliga pga detta?
eluppvärmda trottoarer har jag inte hört talas om
nu ÄR det ju så att folk flyttar dit idag..
är inte all bryrtning av metaller och mineraler något som förorenar i lika hög grad?
Freedom skrev:nu ÄR det ju så att folk flyttar dit idag..
Pripjat är en stängd stad....
är inte all bryrtning av metaller och mineraler något som förorenar i lika hög grad?
Du vet inte så mycket om uranbrytning, eller ?
Chernobyl reactor 4: You'll not be able to get too close, but the nearest observation point is 200m from the reactor sarcophagus. The only way to get into the reactor is if you are a scientist or a film maker that has had months of preparation in advance. Although radiation levels here will be much higher than elsewhere in the region, you will not be able to pick up a significant dose during your stay. Typical dose at the site seems to be about 0.5 - 0.9 mR/h (milliroentgens per hour) (winter), slightly higher in the summer. However, measurements done from the observation point in October 2008 only showed a value of 14 microroentgens per hour (0.014 mR/h). There is a visitor's centre with a very interesting model of the damaged reactor, where the plans for improving the sarcophagus over the facility will be explained to you.
Secrist skrev:Hmmm....ingen kärnkraft, ingen vindkraft och ingen vattenkraft men hur skall vi produsera el då?
Nu vet jag inte riktigt vad du yrar om. Vi pratade om Italienarnas "uppfinning" som enligt uppgift producerar el genom sk kall fusion.
Secrist skrev:Jag yrar om ditt motstånd till alla dessa elkällor!
Vänligen visa var jag skulle vara motståndare till detta....