Sniperace skrev:
men tror du själv på att om ALLA hade vad de behövde utan att jobba, och att jobbet inte gav en enda krona extra skulle arbeta så att alla samhällsfunkktioner skulle fungera?
jag säger bara en sak, dröm vidare!!
så din syster arbetar då UTAN att få någon lön?
det jag säger är att inte många skulle arbeta om det INTE gav dem mer pengar än att bara gå hemma eller göra vad de vill.....
så får du ex 18.000 ihanden varje månad antingen du jobbar eller ej, så skulle inte mnånga välja att jobba....
dvs inte en extra krona för att de jobbar, det var ju det frågeställningen gick ut på
Herregud Sniper,
måste du sälla dig till högerpackets oförmåga att läsa vad man skriver????
Hur många gånger måste jag skriva att man ska ha lön för sitt arbete? Jag har ingenstans påstått att nån jobbar gratis, och det gör så klart inte min syrra heller.
Men hon BEHÖVER inte de pengar hon tjänar. Dom har pengar så dom klarar sig ändå. Men hon jobbar för att hon vill. Hon vill känna sig delaktig, och behövd. Mot betalning, som alla andra lönearbetare.
Och jag har också påpekat att det finns dom som inte vill jobba. Fuskare finns det i alla läger, såna som skor sig på andra, och bara glider vidare. Men de är inte så många som alliansen försöker få folk att tro, vilket är det jag försöker få er att fatta.
Jag tror att en betydligt större del av befolkningen än ni verkar tro faktiskt skulle jobba ändå. Som sagt, efter sig själv dömer man andra, och ni ger ju en ganska tydlig bild av hur lata ni är. (Nej Sniper, just den passningen är inte riktad mot dig.)
Majoriteten av befolkningen vill jobba. Dom vill känna sig delaktiga och behövda. Att ha ett jobb är på många sätt en del av den man faktiskt är. Att det sen inte finns några jobb att få, det glömmer man behändigt i debatten när man påstår att folk inte vill jobba. Finns det inga jobb, så kan man inte få något jobb.