ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Äh ni herrar verkar inte förstå vad jag menar... Ingen idé att diskutera detta när ni är så oförstående... Jag vet inte vad det beror på men det beror säkert vad ni själva har varit med om,hur ni har blivit uppfostrade osv... Men rättvisa vet ni inte vad det är...
Jag har blivit uppfostrad att vara just rättvis, och att det är inte rättvist om jag skulle tvingas ge mitt godis tillliollebror för att han slukat allt på en gång näre jag sparat lite på mitt, jag lärde mig också att om min bror slarvade bortr sin veckopeng på skit så var det inte min sak att ge honom de pengar jag hade kvar... och samma sak gällde tvärtom....
Tycker du det är rättvisa om två personer får lika mycket och den ene gör slut på allt sitt utan att tänka, sedan ska kräva att få av den andre?
är inte rättvisa att man förvaltar det man har på ett bra sätt och inte slänger iväg det på nöjen och sedan gnäller at man inte har råd med mat eller tandläkare?
varför ska rökaren exha mer änb ickerökaren som spar till sin tandäkarräkning, men rökaren gör av med pengarna på tobak?
varför skulle festprissen ha mer än den som spar och hushållewr med pengarna?
vari ser du den rättvisan?
Varför ska dom som jobbar få avdrag och dom som inte jobbar eller har ett fas 3 jobb, eller är sjukskrivna inte ha det? Vart finns rättvisan här?
varför ska de som TILLFÖR staten skattepengar INTE ha mer pengar än de som bara KOSTAR staten pengar?
varför ska kalle som är d för ett storföretag har mer pengar i lön en sven som är springpojk?
varför ska pelle som jobbar 18 timmar per dag ha mer pengar än olle som jobbar 4 timmar?
varför får alla inte samma summa oavsett VAD de väljer att göra?
till det senaste kan jag nog säga att det är för att någon MÅSTE arbeta, och vem skulle göra detta om man fick samma summa oavsett vad man valde?