marxisten 2009-10-24, 21:55
GustavAnder skrev:Jan Guilou har uppenbarligen arbetet för, eller försökt bli rekryterad av KGB,
allt enligt Expressen som avslöjat honom.
http://www.expressen.se/Det är ganska vämjeligt, denna moralist och viktigpetter var alltså inget annat än en äcklig femtekolonnare som var villig att sälja ut vårt land och Svenska liv.
Självklart förnekar spionen, alla spioner ser sig som oskyldiga lamm,
, men den självklara frågan är, om nu dessa kontakter var oskyldiga och hade andra syften, varför pratade han inte om det själv ???
Så du menar att han var spion och SÄPO som haft akterna i omkring 40 år inte ingrep under all denna tid? Om han verkligen var spion och SÄPO struntat i det i 40 år, då bör nog vår säkerhetspolis ses över, för i sådana fall är den jävligt inkompetent. T.o.m. mer inkompetent än jag trodde!
Som jag ser det så var det idiotiskt och oetiskt och oförlåtligt korkat gjort av honom men förmodligen inte så allvarligt tidningen vill säga, och absolut inte något så olagligt som spionage om det ens var olagligt, då hade inte SÄPO struntat i det i 40 år... Jag försvarar honom inte på något vis utan anser att det är oförlåtligt dumt gjort, men jag tycker nog du ska väntam ed att säga ahn var KGB spion och agent åt Sovjet, det har du inga belöägg för. Annars kanske du kan förklara följande kommentarer jag finner i Expressens egna artiklar, om det nu var spioneri. För både SÄPO och f.d. överåklagaren i Malmö, Sven-Erik Alhem anser inget olagligt har skett. Om de har rätt så finns två möjligheter, antingen är ditt påstående felaktigt eller så är spioneri lagligt.
SÄPO
Förhöret hålls av en Roland Olsson som tar emot Arne Lemberg på sitt tjänsterum. Roland Olsson skriver ett nästan nio sidor långt pm med 22 punkter. Säpo-mannen konstaterar dock i en separat handling att det som Lemberg beskrivit knappast kan anses vara brottsligt.
Expressen.seÖVERÅKLAGAREN
Enligt Sven-Erik Alhem har det ännu inte kommit fram några uppgifter som tyder på att Jan Guillou gjort sig skyldig till spioneri eller andra brott.
Expressen.seSenast ändrad av marxisten den 2009-10-24, 22:00, ändrad totalt 1 gång