Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


2 posters

    Det finns uppenbarligen fler och tyngre skäl än få arbeten som orsak til hög arbetslöshet

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Det finns uppenbarligen fler och tyngre skäl än få arbeten som orsak til hög arbetslöshet Empty Det finns uppenbarligen fler och tyngre skäl än få arbeten som orsak til hög arbetslöshet

    Inlägg  RedMentalCase 2013-07-07, 12:09

    Jag/vi har sagt det förr, om inte curling-generationen vaknar upp snart går vårt välstånd förlorat.

    http://www.di.se/artiklar/2013/7/6/darfor-far-unga-inga-jobb/

    Det sägs bland annat: Henrekson och Sanandaji är noga att de inte vill moralisera över detta utan konstaterar att bristerna är en följd av miljön som ungdomarna växt upp i. De kritiserar dock skolan för att vara en "skyddad verkstad" med sjunkande krav och låg arbetstakt som inte förbereder de unga på ett krävande arbetsliv.

    Har sagt det själv flera ggr,undrar vad som måste till? reagerar folk inte förrän maten tar slut på bordet?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Det finns uppenbarligen fler och tyngre skäl än få arbeten som orsak til hög arbetslöshet Empty Sv: Det finns uppenbarligen fler och tyngre skäl än få arbeten som orsak til hög arbetslöshet

    Inlägg  formsvackan 2013-07-07, 13:03

    RedMentalCase skrev:  Henrekson och Sanandaji  är noga att de inte vill moralisera över detta utan konstaterar att bristerna är en följd av miljön som ungdomarna växt upp i.
    Äntligen kommer du med något som jag kan hålla med om. Blev du glad nu ?
    Very Happy 
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Det finns uppenbarligen fler och tyngre skäl än få arbeten som orsak til hög arbetslöshet Empty Sv: Det finns uppenbarligen fler och tyngre skäl än få arbeten som orsak til hög arbetslöshet

    Inlägg  RedMentalCase 2013-07-07, 14:29

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:  Henrekson och Sanandaji  är noga att de inte vill moralisera över detta utan konstaterar att bristerna är en följd av miljön som ungdomarna växt upp i.
    Äntligen kommer du med något som jag kan hålla med om. Blev du glad nu ?
    Very Happy 

    Jag tror du citerar artikeln, tror du jag skrivit den? Dessutom bryter du ut en lite del, som vanligt tror du att en promille av nåt är sanningen.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Det finns uppenbarligen fler och tyngre skäl än få arbeten som orsak til hög arbetslöshet Empty Sv: Det finns uppenbarligen fler och tyngre skäl än få arbeten som orsak til hög arbetslöshet

    Inlägg  formsvackan 2013-07-09, 17:20

    RedMentalCase skrev:Jag tror du citerar artikeln, tror du jag skrivit den?
    Nej, men i och med att du citerade den samt hävdade att du själv sagt detsamma flera gånger utgick jag från att det återspeglade dina egna åsikter. I och med att jag tyckte detsamma måste du nu förmodligen tycka något annat Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Det finns uppenbarligen fler och tyngre skäl än få arbeten som orsak til hög arbetslöshet Empty Sv: Det finns uppenbarligen fler och tyngre skäl än få arbeten som orsak til hög arbetslöshet

    Inlägg  RedMentalCase 2013-07-09, 21:14

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag tror du citerar artikeln, tror du jag skrivit den?
    Nej, men i och med att du citerade den samt hävdade att du själv sagt detsamma flera gånger utgick jag från att det återspeglade dina egna åsikter. I och med att jag tyckte detsamma måste du nu förmodligen tycka något annat Very Happy

    Du är en hönshjärna, klart att jag refererar till artikeln för att jag gillar i stort vad den säger, men det innebär självklart inte att jag håller med om alla ord i den.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Det finns uppenbarligen fler och tyngre skäl än få arbeten som orsak til hög arbetslöshet Empty Sv: Det finns uppenbarligen fler och tyngre skäl än få arbeten som orsak til hög arbetslöshet

    Inlägg  formsvackan 2013-07-10, 01:19

    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag tror du citerar artikeln, tror du jag skrivit den?
    Nej, men i och med att du citerade den samt hävdade att du själv sagt detsamma flera gånger utgick jag från att det återspeglade dina egna åsikter. I och med att jag tyckte detsamma måste du nu förmodligen tycka något annat Very Happy

    Du är en hönshjärna, klart att jag refererar till artikeln för att jag gillar i stort vad den säger, men det innebär självklart inte att jag håller med om alla ord i den.
    De meningar ur artikeln du lyfter fram må du väl ända tycka att är i enlighet med dina åsikter. Om inte kan du förmodligen fungera som ett levande bevis på att Darwin måhända hade fel. Survival of the fittest - jo tjena.

    I och för sig var det inte Darwin utan Herbert Spencer som myntade uttrycket, men han var ju halvgalen så vi bortser från detta.

    Sponsored content


    Det finns uppenbarligen fler och tyngre skäl än få arbeten som orsak til hög arbetslöshet Empty Sv: Det finns uppenbarligen fler och tyngre skäl än få arbeten som orsak til hög arbetslöshet

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 04:42