Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
R.O.F.L
redalert
My Ass
MartinLindgren
Susz X
Dao
formsvackan
Secrist
Thors
Sniperace
RedCloud
15 posters

Jan Guillou äger...

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Jan Guillou äger... Empty Jan Guillou äger...

Inlägg  RedCloud 2010-02-15, 12:57

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Jan Guillou äger... Empty Sv: Jan Guillou äger...

Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 13:00

RedCloud skrev:Bombliberalernas sista vapen: sorg och patriotism

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article6602515.ab

vad, äger han bombliberalernas vapen? och lånar ut dem?

att han äger mycket pengar och egendom visst jag, men inte detta

Jag äger med, till ex en någorlunda bra cykel, men tyvärr klarar jag inte av att cykla så den ska nog får en ny ägare
    Thors

Antal inlägg : 2065

Inlägg  Thors 2010-02-15, 13:36

Man blir äcklad av kommunisterna

Återigen en artikel där kommunisterna inte ens överhuvedtaget nämner talibaner eller deras förtryck eller de dödat 3/4 av oskyldiga människor

Om, som genom ett Herrans under, demokrati plötsligt infördes i Afghanistan är jag alls inte säker på att flickor skulle få gå i skolan eller att kvinnor skulle slippa gå klädda i heltäckande tyg med litet galler för ögonen. Det är ett känt problem med demokratin, att det man själv tror är rätt inte alltid får flest röster.

Ändå är det ”demokrati” som är det näst vanligaste argumentet från våra bombliberalers sida när det gäller vår fortsatta USA-ledda krigföring i Afghanistan.

Inte ett jävla ord om hur talibaner förstör 200 skolflickor, hindrar flickor att gå i skola, förtrycker kvinnor

MAN BLIR ÄCKLAD AV KOMMUNISTER

PGA ÄCKLIGA KOMMUNISERS USA HAT SKA AFGHANER FÅ LIDA AV TALIBANERNA?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Jan Guillou äger... Empty Äger?

Inlägg  Secrist 2010-02-15, 13:45

Äger han?

Är han lika sanningsenlig som i "Ondskan"? Razz
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 13:51

Secrist skrev:Äger han?

men VAD är detta han äger, jag förstår inte vad ägodelar har med saken att göra.....

fan vad jag hatar missbruk av språket
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Jan Guillou äger... Empty Äger

Inlägg  Secrist 2010-02-15, 13:52

Fast det är klart. Han äger mycket. Han är ju rik som ett troll. Laughing
    Thors

Antal inlägg : 2065

Inlägg  Thors 2010-02-15, 14:12

Secrist skrev:Fast det är klart. Han äger mycket. Han är ju rik som ett troll. Laughing

Inte så fel med kapitalismen i bland?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-15, 14:16

Sniper & Secrist, det den gode Jan i det här fallet äger, är debatten om svensk närvaro i Afghanistan.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-02-15, 14:19

Thors skrev:Man blir äcklad av kommunisterna

Återigen en artikel där kommunisterna inte ens överhuvedtaget nämner talibaner eller deras förtryck eller de dödat 3/4 av oskyldiga människor
    Oj då, och jag som tror att minst 75% av alla ”oskyldiga människor” fortfarande lever.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 14:25

RedCloud skrev:Sniper & Secrist, det den gode Jan i det här fallet äger, är debatten om svensk närvaro i Afghanistan.

man har nog ingen äganderätt i en debatt.....
    den ägs väl isåfall gemensamt Very Happy

jag ställer mig tvivlande till ÄGANDE när det gäller ord...
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-02-15, 14:46

Thors skrev:Man blir äcklad av kommunisterna

Om, som genom ett Herrans under, demokrati plötsligt infördes i Afghanistan är jag alls inte säker på att flickor skulle få gå i skolan eller att kvinnor skulle slippa gå klädda i heltäckande tyg med litet galler för ögonen. Det är ett känt problem med demokratin, att det man själv tror är rätt inte alltid får flest röster.

Ändå är det ”demokrati” som är det näst vanligaste argumentet från våra bombliberalers sida när det gäller vår fortsatta USA-ledda krigföring i Afghanistan.

Inte ett jävla ord om hur talibaner förstör 200 skolflickor, hindrar flickor att gå i skola, förtrycker kvinnor

MAN BLIR ÄCKLAD AV KOMMUNISTER

PGA ÄCKLIGA KOMMUNISERS USA HAT SKA AFGHANER FÅ LIDA AV TALIBANERNA?

När kommunisterna regerade Afghanistan ökade kvinnornas rättigheter. Flickor började gå i skolorna och burka motarbetades effektivt!

Det var när USA:s alierade i kampen mot Sovjet tog makten som problemen sedan uppstod, varvid man hurrade i Washington, bl.a. när talibanerna tog makten!

Talibanerna är fruktansvärda - men det är ditt krig som skapar förutsättningar för att de växer och frodas!

Så skyll inte ditt skit på andra nu!!!

Man KAN faktiskt vara emot ockupationen och kriget i Afghanistan, UTAN att stödja ockupanternas tidigare allierade!
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2010-02-15, 15:02

RedCloud skrev:Bombliberalernas sista vapen: sorg och patriotism

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article6602515.ab

Tumme upp för att Jan Guillou väljer att sätta på ljuset i media
    om det vi alla reagaerar på och emot!
    Intet att förglömma är även den "polisstat i staten" han beskriver
    ingående i sin bok "Fienden inom oss".
    Dock med avsaknad av reella namn tyvärr.
    Skulle kunna tänka mi att en hel del av de personerna återkommer i "makt,
    myter och manipulation" av Gellert Tamas...
    Även i StieG Larssons trioloGi..
    Har man läst dem alla ser man det tydliGt.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-15, 15:02

Guillous ståndpunkter om talibanerna har han uttryckt klart och tydligt i andra sammanhang. Som här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article3728651.ab

Givetvis saknar han bombhögerns förmåga att stoppa huvudet i sanden och inte vilja se helheten av problemet!

Ur artikeln:

"Talibanerna – skapade och betalda av det saudiarabiska kungahuset – är förvisso ett vidrigt släkte. Det vore en välsignelse för fler länder än Afghanistan om de upphörde att existera. Det är inte det som är frågan. Det är helt andra frågor vi som krigförande nation bör ställa oss. Kan vi verkligen döda alla talibaner så att vi äntligen får lugnt i Afghanistan och kan komma igång med återuppbyggnadsarbete som första prioritering i stället för dödande?"

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-15, 15:05

Sniperace skrev:

men VAD är detta han äger, jag förstår inte vad ägodelar har med saken att göra.....

Otaliga är de högerdebattörer som hävdat att de "segrat" och "ägt" en debatt!

Inga protester från er då, direkt...

Men nu - när ni uppenbarligen inte klarar av att i sak bemöta Guillous påståenden - är ni framme och hugger, minsann!!!

Det ser faktiskt inte lite barnsligt ut...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-02-15, 15:06

Att du är helt körd och korkad visste jag LillThor, att du verkar bli äcklad av jävligt mycket visste jag också?

Berätta om något som inte äcklar dig?

Skulle världen vara en bättre plats att leva på om alla andra var lika äcklade av det mesta i vår omgivning som du tycks vara?
    My Ass
    My Ass

Antal inlägg : 654

Inlägg  My Ass 2010-02-15, 15:13

Jan Guillou, KGB spionen Jan alltså...

Han som tog emot pengar av KGB, verkar som om det var Jan som var ägd.Smile

Guillou är nutidens Myrdal, en röd pajas som ingen längre tar på det minsta allvar, och orsaken till det är helt hans eget beteende.

Jan Guillou, KGB spionen......potentiella landsförrädaren som försökte mörka sitt samarbete med fienden.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 15:28

Dao skrev:
    Sniperace skrev:

Men nu - när ni uppenbarligen inte klarar av att i sak bemöta Guillous påståenden - är ni framme och hugger, minsann!!!

segrat i en debatt är väl ok, men just ordet ÄGT det är aldrig något jag använt själv, och kommer aldrig heller göra det i den betydelsen.

Guillou får vara hur bar han vill i debatter osv, det var inte det som gällde i min lilla protest, utan bara användandet av ordet Äger i en sådan mening....

och JO, jag reagerade ett antal gånger mot sådant felanvänande av ett ord redan på aftonbladets forum....
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-15, 15:28

Ja, Expressen fick bita i det sura äpplet med sina "nyheter" om Guillous "spionverksamhet" - att ionte ens DE tar detta på allvar längre.

Men att My Ass gör det, förvånar nog ingen!

Att hävda att "ingen tar honom på allvar", är också rent påhitt av en minst sagt marginaliserad högerextremist...

Men vad kan man förvänta sig av My Ass, som uppenbarligen har som hobby att korrigera "verkligheten" efter ens egna drömmar! Very Happy
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-15, 15:31

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:

segrat i en debatt är väl ok, men just ordet ÄGT det är aldrig något jag använt själv, och kommer aldrig heller göra det i den betydelsen.

Guillou får vara hur bar han vill i debatter osv, det var inte det som gällde i min lilla protest, utan bara användandet av ordet Äger i en sådan mening....

och JO, jag reagerade ett antal gånger mot sådant felanvänande av ett ord redan på aftonbladets forum....

"Ägd" och "segrat" är två begrepp som betyder samma sak! Jag använder helst inte några av dessa - men de betecknar att man på något sätt tror att ett inlägg skulle ta musten av motståndet.

Med tanke på hur NI medvetet försöker undvika Guillous sakfrågor, kan man nog - om man vill - hävda att det faktiskt ligger något i det!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-15, 15:38

Men vad kan man förvänta sig av My Ass, som uppenbarligen har som hobby att korrigera "verkligheten" efter ens egna drömmar!

han är ju för tusan innehavare av egen fantasigenerator, vad annat att vänta ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-02-15, 15:40

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:

"Ägd" och "segrat" är två begrepp som betyder samma sak! Jag använder helst inte några av dessa - men de betecknar att man på något sätt tror att ett inlägg skulle ta musten av motståndet.

Med tanke på hur NI medvetet försöker undvika Guillous sakfrågor, kan man nog - om man vill - hävda att det faktiskt ligger något i det!

ägd är inte ett korrekt svenskt ord för att vara ledande eller bäst i en debatt, utan istället något konstruerat slanguttryck som kommit från dagens ungdomar, jag tror inte att det är ens så gammalt som tjugo år....

som jag förstå är det bara de som vill verka ungdomliga eller "inne" som använder ordet i den betydelsen Smile

du kan inte hitta ägd som synoym till segrat.

och vi har inte ägande av människor, så ingen kan äga mig!! eller dig...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-15, 15:49

Likförbannat undviker du debatt i sak, Sniper!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-15, 15:55

utan istället något konstruerat slanguttryck som kommit från dagens ungdomar

Språket är levande Sniper, det är inget du kan göra ngt åt.
    My Ass
    My Ass

Antal inlägg : 654

Inlägg  My Ass 2010-02-15, 15:57

Dao skrev:Ja, Expressen fick bita i det sura äpplet med sina "nyheter" om Guillous "spionverksamhet" - att ionte ens DE tar detta på allvar längre.

Men att My Ass gör det, förvånar nog ingen!

Att hävda att "ingen tar honom på allvar", är också rent påhitt av en minst sagt marginaliserad högerextremist...

Men vad kan man förvänta sig av My Ass, som uppenbarligen har som hobby att korrigera "verkligheten" efter ens egna drömmar! Very Happy

Du verkar ju ha trillat över galenskapens kant...daoren..Smile

Medans du trillar ner i den röda avgrunden, läs vad den förre KGB höjdaren Oleg Gordievskij har att säga.

- Journalister var alltid extra intressanta när det gällde att få information om politiska frågor. Det var Gergels ( värvarens) specialitet, säger Oleg Gordievskij.

----Jan Guillou hävdar att den information han gav KGB var "meningslös" och kallar sina hemliga möten med KGB:s Jevgenij Gergel för "icke-händelser".
    - Så brukar utpekade agenter försvara sig, säger Oleg Gordievskij.

Jans tidigare kollega Bratt riktar skarp kritik mot spionen, han säger :
    "Det finns ingen ursäkt för vad Jan Guillou har gjort", säger han."

Vid en direkt fråga från en journalist om han kunde få del av Guilluos KGB material, svarar Guillou..
    " det har jag bränt upp... " !!!!!!!!!!!!!!
    Varför ????

"Ifall KGB-relationen kommit fram i samband med IB-affären hade vi fått 5-7 års fängelse hela bunten. Det är hänsynslöst att han gav sig in i detta då han visste att han kunde kan bli avslöjad när som helst", säger Bratt till Resumé."

Bara några månade innan avslöjandet skrev Guillou sina memoarer, HAN NÄMNDE INTE MED EN RAD SAMARBETET MED KGB....!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sen fick han byxorna neddragna.

Senast ändrad av My Ass den 2010-02-15, 16:04, ändrad totalt 1 gång
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-15, 16:01

Det är bara i extremnationalisters ögon som Guillous KGB-kontakter ens är värt att notera!

Säpo kände till hans kontakter när de skedde, och tyckte de var totalt oviktiga...

Du måste komma ut i världen lite mer, My Ass!!

Vid samma tid hade han kontinuerliga kontakter med CIA också, och inte heller de har han nämnt i sina memoarer. Varför skall man nämna oviktiga icke-nyheter i sina memoarer!

Förrästen - när skrev han sina memoarer? Vad jag vet var det bara hansd journalistiska liv han skildrat i en bok, som rönt stor uppskattning hos blivande journalister!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 05:57