Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
R.O.F.L
redalert
My Ass
MartinLindgren
Susz X
Dao
formsvackan
Secrist
Thors
Sniperace
RedCloud
15 posters

Jan Guillou äger...

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Jan Guillou äger... - Sida 4 Empty Sv: Jan Guillou äger...

Inlägg  Dao 2010-02-16, 12:34

My Ass skrev:
    Dao skrev:Jag har redan kollat extra det du skrivit, och om man sorterar bort alla personangrepp, så inehhåller det du skriver inte speciellt mycker saklig kritik mot vad G skriver!

Bättre borde du kunna, om hans skriverier nu är så självklart urusla - som du uppger...

Nyss sa du att jag inte hade ett enda sakligt argument, nu säger du att jag har
    " inte speciellt mycket .."
    Om du läser inläggen sakta och kollar extra en gång till så kanske du hittar mer ?
    keep up the good work.

Du klarar alltså inte att stå för dina åsikter och att argumentera?

Synd att högern verkar vara representarade av personer utan mental stake...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-16, 12:48

Gick igenom My Ass inlägg i debatten för någon dag sedan, då han redan då hänvisade till tidigare inlägg istället för att argumentera. Här är en kopia av min källkritiska genomgång av My Ass huvudargument:

My Ass i ett nötskal:

"Nu har daoren blivit så upphetsad över hela grejen att hans medicin slagits ut och stavfelen bara radas upp...."

"..,din tomte."

"...sluta låtsas om att du vet och begriper nåt om det här."

"..,du är ju ett UFO av största mått."

"du är fullständigt totalt och komplett partisk och har röda glasögon tjockare än skalet runt din skalle."

Därmed har denne individ faktiskt bevisat att han inte har något sakligt att komma i frågan. För det är bara de som anser att sådana uttryck är viktiga!

Därmed lämnar jag detta ämne, om G:s komiska KGB-"affär", och hoppas att det finns NÅGON av G:s kritiker som ens försöker gå emot i själva sakfrågorna!

Sniper, Secrist och My Ass har nu visat att de inte kan det.

Kan NÅGON???

Dessutom UTAN personangrepp?

Detta skrev tidigare, och My Ass har inte gett någon respons på detta!

Hans agerande i frågan är ganska typiskt om man inte har ett hum om VARFÖR man tycker vad man tycker, men ändå tagit ställning! För att slippa stå till svars för sina bristfälliga ståndpunkter - används personangrepp istället!

Hoppas My Ass lär sig av sina misstag, NÅN GÅNG!!!
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-02-16, 12:52

Dao skrev:Hoppas My Ass lär sig av sina misstag, NÅN GÅNG!!!
    Ja hoppet ska ju enligt uppgift vara det sista som lämnade Pandoras ask Very Happy
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-16, 13:07

formsvackan skrev:
    Ja hoppet ska ju enligt uppgift vara det sista som lämnade Pandoras ask Very Happy

Känner mig faktiskt lite som en tjatig förälder till en tonårsslyngel som vägrar göra sina läxor... Smile
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-02-16, 13:11

Dao skrev:
    formsvackan skrev:

Känner mig faktiskt lite som en tjatig förälder till en tonårsslyngel som vägrar göra sina läxor... Smile
    Jag har bubbat honom i flera år, så delad vårdnad skulle tilltala mig mycket Very Happy
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Jan Guillou äger... - Sida 4 Empty Applåd

Inlägg  Secrist 2010-02-16, 13:39

Vad är skillnaden?

Den är väl rätt uppenbar. Om man applåderar något så tycker man ju om det för dess egen skull. Nödvändigt ont så accepterar man det men man behöver inte gilla det.
    My Ass
    My Ass

Antal inlägg : 654

Inlägg  My Ass 2010-02-16, 14:11

Gick igenom My Ass inlägg i debatten för någon dag sedan, då han redan då hänvisade till tidigare inlägg istället för att argumentera ( daoren)

Ja, jag hänvisar fortfarande till mina tidigare inlägg.
    Så länge du uppenbarligen inte läst dem eller har förmågan till att bemöta dem ,
    så fortsätter jag med det tills du läser dem och försöker bemöta dem.

keep up the good work, or dont , i ditt fall det sistnämnda.

Senast ändrad av My Ass den 2010-02-16, 14:12, ändrad totalt 1 gång
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-16, 14:12

Secrist skrev:Vad är skillnaden?

Den är väl rätt uppenbar. Om man applåderar något så tycker man ju om det för dess egen skull. Nödvändigt ont så accepterar man det men man behöver inte gilla det.

[size=18]Det finns ingen sådan självklarhet som du skriver! Antingen stödjer man ockupationen och kriget, eller också inte! Med "applåderar" menar man de som stödjer!

Och då kommer man inte ens upp i nivå med er högerdebattörer, som har en tendens att tillskriva de som är emot ockupatuionen att vara "talibanälskare", de som kritiserar Israel för "antisemiter", USA för "USA-hatare", etc, etc...

Applåderar man stödjer man något! Inte för "dess egen skull", som du vill vrida till det. I själva verket är det jag skriver självklart, om man läser hela texten som G skriver!

Det finns INGEN som gillar krig, så du får nog hitta en annan bortförklaring!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-16, 14:16

My Ass skrev:Gick igenom My Ass inlägg i debatten för någon dag sedan, då han redan då hänvisade till tidigare inlägg istället för att argumentera ( daoren)

Så länge du uppenbarligen inte läst dem eller har förmågan till att bemöta dem ,

Har bemött dig, och är uppenbarligen den sista entusiasten som fortfarande hoppas att du skall visa lite ansvar här...

Du borde värdera de som fortfarande hoppas lite bättre...

Men vill du inte föra en saklig debatt, så kan ingen tvinga dig till detta...
    My Ass
    My Ass

Antal inlägg : 654

Inlägg  My Ass 2010-02-16, 14:23

Dao skrev:
    My Ass skrev:Gick igenom My Ass inlägg i debatten för någon dag sedan, då han redan då hänvisade till tidigare inlägg istället för att argumentera ( daoren)

Har bemött dig, och är uppenbarligen den sista entusiasten som fortfarande hoppas att du skall visa lite ansvar här...

Du kallar alla som anser Guillou hade KGB kontakter och att hans trovärdighet är obefintlig för högeretremister. det är inte att bemöta argument, sorry.
    Därav ditt tillnamn daoren.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-16, 14:27

My Ass skrev:
    Dao skrev:

Du kallar alla som anser Guillou hade KGB kontakter och att hans trovärdighet är obefintlig för högeretremister. det är inte att bemöta argument, sorry.
    Därav ditt tillnamn daoren.

Sluta ljug och våga argumentera för dina åsikter!

Det är inte andras fel att du inte vill debattera ärligt!
    Secrist
    Secrist

Jan Guillou äger... - Sida 4 Empty Gilla

Inlägg  Secrist 2010-02-16, 17:51

Applåderar man stödjer man något! Inte för "dess egen skull", som du vill vrida till det. I själva verket är det jag skriver självklart, om man läser hela texten som G skriver!

Inga nyanser här inte. Antingen hatar man krig eller så älskar man det. Och eftersom jag inte hatar FN:s och ISAF:s insats i Afghanistan så måste det ju betyda att jag älskar kriget där nere. Eller inte.... Rolling Eyes
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-02-16, 18:27

Secrist skrev:Applåderar man stödjer man något! Inte för "dess egen skull", som du vill vrida till det. I själva verket är det jag skriver självklart, om man läser hela texten som G skriver!

Inga nyanser här inte. Antingen hatar man krig eller så älskar man det. Och eftersom jag inte hatar FN:s och ISAF:s insats i Afghanistan så måste det ju betyda att jag älskar kriget där nere. Eller inte.... Rolling Eyes

Nyanser???

FN stödjer kriget och du stödjer FN - i DETTA fallet!

Stödde du FN när de protesterade mot kriget?
    Secrist
    Secrist

Jan Guillou äger... - Sida 4 Empty FN

Inlägg  Secrist 2010-02-16, 21:00

Nyanser???

FN stödjer kriget och du stödjer FN - i DETTA fallet!

Stödde du FN när de protesterade mot kriget?

När gjorde dem det?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-02-19, 17:44

Upp!
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-02-19, 20:30

Vad äger jan ?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 12:35