Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
blueheaven
Thetaxpayer
Redvictory
Regndrottning
patriot
marxisten
Ezzlirsk
GustavAnder
Dao
Sniperace
DMustaine
MartinLindgren
RedCloud
17 posters

tack USA/not

marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

tack USA/not - Sida 4 Empty Sv: tack USA/not

Inlägg  marxisten 2009-10-23, 18:54

GustavAnder skrev:Om du kommer med argument som "vietnamns bönder..." i en diskussion om talibaner så måste man antingen skratta eller gråta, inte menar du väl att man ska komma med motargument ?

Frågan är om man ska skratta eller gråta åt dig ditt pucko. Det var jag, inte Dao som skrev det. och det jag menade är att utan folkets stöd kan man inte slå en fiende som är beredd att dö för sin sak. Vietnam som nu, ingen skillnad. De slåss för olika saker, men kärnan i det som gör de nästintill omöjliga att vinna mot är samma. Oräddheten i fienden och att man saknar folkets stöd. I Vietnam slogs man mot hela folket, i Afghanistan hatar folket USA, även om nu inte talibanerna har ett stöd på 80% som Minh hade. Men motståndet mot USA är precis lika starkt i Afghanistan som i Vietnam. Man måste få över Afghanerna på sin sida först om man någonsin ska kunna vinna kampen mot talibanerna. Den kampen kan inte vinnas med kanoner och krut, precis lika lite som man vann med napalm i Vietnam, för varje civil Afghan som dör stärks snarare motståndet i takt med att Afghanernas hat mot USA ökar. Om man ska kunna vinna så är det folket som är det effektivaste vapnet, inte teknologin.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-10-23, 21:36

Ezzlirsk skrev:
    Dao skrev:
    Varför då inte bekämpa stödet för dessa? Vad är fel med det???

Vilka refererar du till, egentligen? Eller är du en av de wahhabismapologeterna som hävdar att USA än idag ställer sig bakom talibanerna, inofficiellt, för att vilseleda folket i en enda stor konspiration a la Zio-amerikanism? Wink

OK... Jag tar det igen!

Talibanerna får inte sällan afghaners stöd, av den enkla anledning att det inte har blivit bättre under ockupationen. Bomber och tortyr och liknande gör valet också det enklare... Då är det lättare att stödja folk från egna trakten, än en makt från andra sidan jordklotet - som inte bryr sig om dem alls!

Men jag är tacksam över att du faktiskt erkänner att talibanerna faktiskt har haft aktivt stöd av USA en gång. Inte många högerdebattörer på detta forumet gör en sådan bedömning! Starkt av dig!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-23, 21:39

Nu blir jag lite generad, Marxisten, att jag gick på att det var jag som hade skrivit det de citerade. Jag trodde det var från när jag var aktiv här för flera månader sedan.

Tyckte jag inte kände igen orden. Men å andra sidan var det inget i det han citerade som jag inte kunde hålla med om, så ja - jag tog på mig citatet ändå... Lite pinsamt faktiskt!

Får se det som att man kanske är lite föööörivrig att debattera!!! Very Happy

Jag skall inte ta ifrån dig dina inlägg igen framöver!!! Very Happy
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Antal inlägg : 847

Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-23, 23:38

Dao skrev:

OK... Jag tar det igen!

Talibanerna får inte sällan afghaners stöd, av den enkla anledning att det inte har blivit bättre under ockupationen. Bomber och tortyr och liknande gör valet också det enklare... Då är det lättare att stödja folk från egna trakten, än en makt från andra sidan jordklotet - som inte bryr sig om dem alls!

Men jag är tacksam över att du faktiskt erkänner att talibanerna faktiskt har haft aktivt stöd av USA en gång. Inte många högerdebattörer på detta forumet gör en sådan bedömning! Starkt av dig!

Du menar , om nu ockupationen vore ett icke-historiskt sådant, att talibanernas röster från dessa islamistfascistiska afghaner vore reducerat till noll? antyder du att talibanerna bryr sig, på ett humant sätt s.a.s., om sitt folk? Very Happy

Jag har inte "erkänt" någonting. Jag är dock väl medveten om att vänsterlobbyisterna i sin islamocentriska propaganda hävdar att USAs veto sträcker sig hela vägen till den sista islamofascistens röstning, vilket är "kontrareellt". USA har inget att säga till om innanför talibanernas stängda dörrar.

Neutral
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-24, 03:39

Ezzlirsk skrev:
    Dao skrev:

OK... Jag tar det igen!

Du menar , om nu ockupationen vore ett icke-historiskt sådant, att talibanernas röster från dessa islamistfascistiska afghaner vore reducerat till noll? antyder du att talibanerna bryr sig, på ett humant sätt s.a.s., om sitt folk? Very Happy

Jag har inte "erkänt" någonting. Jag är dock väl medveten om att vänsterlobbyisterna i sin islamocentriska propaganda hävdar att USAs veto sträcker sig hela vägen till den sista islamofascistens röstning, vilket är "kontrareellt". USA har inget att säga till om innanför talibanernas stängda dörrar.

Neutral

Öhh... Hur vrider du till det, min vän???

Vad är en "icke-historisk ockupation"???

"Islamfascistiska afghaner"? Menar du då alla afghaner? Och vaddå "reducerat till noll"???

Förstår verkligen inte vad du är ute efter här!

Men slutet på stycket är lättare att svara på:

Nej - jag "antyder" inte att talibanerna "bryr sig, på ett humant sätt s.a.s., om sitt folk"!

Jag SKREV - inte antydde - att afghanerna, om de måste välja mellan dessa två extremistiska rörelser, troligen mestadels vänder sig till talibanerna - då de kommer från deras eget led!

Ditt nästa stycke är lika krytiskt! Om du är "medveten om vänsterlobbyisterna i sin islamocentriska propaganda", så är du alltså medveten om i stort sett ingenting! En sådan extrem konspirationsteori håller inte det minsta - ÄVEN om USA faktiskt har sina trådar utsträckta lite överallt på denna planet!

Kopplingen mellan den miltanta islamismen och USA är kartlagd och väl dokumenterad, så frågan är mer vilken ställning man skall ha till detta eller inte!

USA har mycket att säga till om, men inte, som du verkar tro att jag syftar till, innanför talibanernas stängda dörrar. Lika lite som talibanerna skulle kunna säga till någonting i Washington!

Däremot talar jag om det folkliga stöd som talibanerna alltmer får från afghanerna. Detta får de INTE för att de skulle vara speciellt snälla och trevliga, utan för att ockupationsmakterna INTE är snälla och trevliga - i många fall är de till ch med ÄN VÄRRE än vad talibanerna är idag!

Detta är dock inget påhitt från någon "vänsterlobbyism" utan så är det just nu, enligt oberoende undersökningar!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-24, 18:21

Dao skrev:
    Tyckte jag inte kände igen orden. Men å andra sidan var det inget i det han citerade som jag inte kunde hålla med om, så ja - jag tog på mig citatet ändå... Lite pinsamt faktiskt!

Det är lugnt, du höll ju med om det iaf. så ingen skada skedd... Smile

Dao skrev:Jag skall inte ta ifrån dig dina inlägg igen framöver!!! Very Happy

Gör inget, det är ingen upphovsrätt på de om du vill använda de i progressivt syfte. Very Happy cyclops

Senast ändrad av marxisten den 2009-10-24, 21:46, ändrad totalt 1 gång
    foliesvackan
    foliesvackan

Antal inlägg : 326

Inlägg  foliesvackan 2009-10-24, 20:12

GustavAnder skrev:Varför jämför du aldrig med Tjetjenien, eller Ungern-56, eller nåt annat.
    Det är dags för folihatt, inser du det ?Smile[/b]
    Om du vill diskutera pipelines från Kaspiska havet en gång till så kan vi gärna ta upp rörstumpen genom Tjetjenien och vad den inneburit för "stabiliteten" i området. Det är väl ett av dina favoritämnen ?
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2009-10-25, 00:59

Det största problemet i landet är att det inte finns tillräckligt med soldater på marken för att försvara det afghanska folket. Vänsterns/kommunisternas idioti att kalla talibaner för frihetskämpar är löjeväckande. Det finns inga afghanska civila som kallar talibanerna för frihetskämpar. Det talibanerna ägnar sig åt när de har kontroll är mördande av oskyldiga civila som inte vill underkasta sig deras sharia. Talibaner gör allt för att hindra civila att fly från striderna då de vet att civila dödsoffer, i propagandasyfte, gynnar deras terror. De tvingar alltså oskyldiga jordbrukare och använder dem som sköldar i kriget mot koalitionen. General Mc Chrystal USA har begärt 40000 mer soldater till landet för att i kombination med en stor civil insats rensa ut talibanerna och bygga upp landet. Det verkar de flesta i alliansen vara eniga om. Nu är det upp till Obama att svara på det behovet. Den andra valkampanjen som nu startat hotas igen av talibaner och våran vänster som inte vill se demokrati i landet. Det är frapperande att vänsteranhängare/kommunister som Rädd Cloud envist vill få död på det afghanska folket!! Hur ser deras agenda ut?? Är det deras USA hat som sträcker sig så långt att de inte bryr sig om civila fredliga bönder? Förmodligen!!!
    foliesvackan
    foliesvackan

Inlägg  foliesvackan 2009-10-25, 11:20

DMustaine skrev:Det största problemet i landet är att det inte finns tillräckligt med soldater på marken för att försvara det afghanska folket. Vänsterns/kommunisternas idioti att kalla talibaner för frihetskämpar är löjeväckande. Det finns inga afghanska civila som kallar talibanerna för frihetskämpar. Det talibanerna ägnar sig åt när de har kontroll är mördande av oskyldiga civila som inte vill underkasta sig deras sharia. Talibaner gör allt för att hindra civila att fly från striderna då de vet att civila dödsoffer, i propagandasyfte, gynnar deras terror. De tvingar alltså oskyldiga jordbrukare och använder dem som sköldar i kriget mot koalitionen. General Mc Chrystal USA har begärt 40000 mer soldater till landet för att i kombination med en stor civil insats rensa ut talibanerna och bygga upp landet. Det verkar de flesta i alliansen vara eniga om. Nu är det upp till Obama att svara på det behovet. Den andra valkampanjen som nu startat hotas igen av talibaner och våran vänster som inte vill se demokrati i landet. Det är frapperande att vänsteranhängare/kommunister som Rädd Cloud envist vill få död på det afghanska folket!! Hur ser deras agenda ut?? Är det deras USA hat som sträcker sig så långt att de inte bryr sig om civila fredliga bönder? Förmodligen!!!
    Undvik att blanda de rosa karamellerna med alkohol Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

tack USA/not - Sida 4 Empty herrejävlar, next stop obehöriga eller foliehattar.

Inlägg  GustavAnder 2009-10-25, 13:54

marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:Om du kommer med argument som "vietnamns bönder..." i en diskussion om talibaner så måste man antingen skratta eller gråta, inte menar du väl att man ska komma med motargument ?

Frågan är om man ska skratta eller gråta åt dig ditt pucko. Det var jag, inte Dao som skrev det. och det jag menade är att utan folkets stöd kan man inte slå en fiende som är beredd att dö för sin sak. Vietnam som nu, ingen skillnad. De slåss för olika saker, men kärnan i det som gör de nästintill omöjliga att vinna mot är samma. Oräddheten i fienden och att man saknar folkets stöd. I Vietnam slogs man mot hela folket, i Afghanistan hatar folket USA, även om nu inte talibanerna har ett stöd på 80% som Minh hade. Men motståndet mot USA är precis lika starkt i Afghanistan som i Vietnam. Man måste få över Afghanerna på sin sida först om man någonsin ska kunna vinna kampen mot talibanerna. Den kampen kan inte vinnas med kanoner och krut, precis lika lite som man vann med napalm i Vietnam, för varje civil Afghan som dör stärks snarare motståndet i takt med att Afghanernas hat mot USA ökar. Om man ska kunna vinna så är det folket som är det effektivaste vapnet, inte teknologin.

Man undrar på fullt allvar om du/ni nredan har utvecklat fullt foliesyndrom ???

"det jag menade...."
    Det DU menade ??, nyss var det dao som menade... haverister.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-25, 14:00

GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:

"det jag menade...."
    Det DU menade ??, nyss var det dao som menade... haverister.

BA klantade till det - och det är vårat fel!! Very Happy

Inte undra på att allt fler tappat lusten att debattera med denne individ...
    GustavAnder
    GustavAnder

tack USA/not - Sida 4 Empty lol

Inlägg  GustavAnder 2009-10-25, 14:08

Lusten till att hela tiden låtsas inbilla dig själv och andra att du är intresserad av sanning och fakta tappar du uppenbarligen aldrig.
    foliesvackan
    foliesvackan

Inlägg  foliesvackan 2009-10-25, 14:09

Dao skrev:BA klantade till det - och det är vårat fel!! Very Happy

Inte undra på att allt fler tappat lusten att debattera med denne individ...
    Att få se GA slåss mot sina egna fantasier har dock förgyllt vardagen mer än en gång Very Happy
    marxisten
    marxisten

tack USA/not - Sida 4 Empty Stackars Ander

Inlägg  marxisten 2009-10-25, 17:01

Nu är hans förvirring total.
    GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:

Ska vi checka inlägget/inläggen som du påstår Dao skrivet?

"DAO: S" PÅSTÅDDA INLÄGG

marxisten skrev:Inget stöd till talibanerna, är bara realistisk. Utan folkets stöd så kommer det bara fler talibaner. De är beredda att dö, och då funkar inte bomber och kanoner. Det funkar lite lite nu mot talibaner som är beredda att dö, som mot Vietnams bönder som också slogs och var utan tvekan beredda att dö mot USA:s ockupation. Folkets stöd är ett måste för att vinna detta krig. Och det vinner man inte på att bomba bröllopståg och byar!

Andra inlägget i ämnet. Han tycks glömma checka nick på båda.

marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:"Vietnams bönder..." vad nu det är för grupp..

Det är vad jag kallar alla de Nord Vietnameser som slogs i ett blodigt gerilla krig mot USA och slutligen vann under ledning av kamrat Ho Shi Minh.

Och vet ni, ett tredje i samma ämne, men han lyckas missa vems nick det är här också.

marxisten skrev:Anledningen till att vi hamnar i dessa diskussioner är för att vi har olika åsikter gällande kriget i afghainstans var eller icke vara. Så enkelt är det.

Jämförelsen med Vietnam kan verka långsökt, men jag ska berätta för dig. Vietnam invaderades också av USA, men det är inte det som jag vill poängtera med att dra upp Vietnam. Själva poängen med att ta upp Vietnam var att det utvecklades som Afghanistan och liknande misstag gjordes, då som nu. USA hade kunnat vinna Vietnam, och de hade fått folkets stöd. Nu fick de inte det, utan 80% av Vietnamesiska under kriget stödde Ho Shi Minh, och det var omöjligt för USA att vinna Vietnamkriget. Dessutom var vietnameserna precis som talibanerna, orädda att dö. Vietnameserna var beredda att dö för sitt lands frihet, talibanerna för de blir martyrer och jihad etc. men de var båda orädda fiender som slogs till sista blodsdroppen. Det är sambandet.

Om USA inte ska göra ytterligare ett Vietnam, så måste de få folket med sig. Nu påstår jag inte att talibanerna har 80% av folket i ryggen som Ho Shi Minh, men de har en hel del, samtidigt som afghanernas hat mot Amerika är väldigt starkt. Känns det igen?

Vems NICK står det på inlägget/inläggen som du påstår Dao skrev?
    Ger du dig nu, eller är vi fortfarande haverister i dina ögon? lol!

Erkänn du hade fel istället, det är ganska uppenbart för alla läskunniga vem som har rätt här. Om du fortsätter gör du bara bort dig mer än vanligt.

Senast ändrad av marxisten den 2009-10-25, 17:28, ändrad totalt 9 gånger
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-25, 17:06

Jämförelsen med Vietnam är knappast långsiktig, och görs nästan dagligen av många grupper, inte minst i USA och militären själva!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-26, 02:47

Ander, ska du inte försvara dig angående Daos inlägg?
    GustavAnder
    GustavAnder

tack USA/not - Sida 4 Empty marx, din lille sopa.

Inlägg  GustavAnder 2009-10-26, 02:51

marx, vore det inte bättre om ni faktiskt fokuserade på att försörja er, istället för att mala på här som ett gäng psykotiska duracellkaniner, eller måste vi sänka bidragen ännu mer ?Smile
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-10-26, 02:54

GustavAnder skrev:marx, vore det inte bättre om ni faktiskt fokuserade på att försörja er, istället för att mala på här som ett gäng psykotiska duracellkaniner, eller måste vi sänka bidragen ännu mer ?Smile

Vem skrev inläggen. Var det Dao?
    patriot
    patriot

Antal inlägg : 340

Inlägg  patriot 2009-10-26, 16:05

GustavAnder skrev:marx, vore det inte bättre om ni faktiskt fokuserade på att försörja er, istället för att mala på här som ett gäng psykotiska duracellkaniner, eller måste vi sänka bidragen ännu mer ?Smile
    Om vi sänker bidragen kan vi sänka skatten. Då kan vi sänka lönerna och konkurrera med länder som redan har låg skatt. Det är kanske svårt att fatta för bidragsmaffian.
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-10-26, 16:20

patriot skrev:
    Om vi sänker bidragen kan vi sänka skatten. Då kan vi sänka lönerna och konkurrera med länder som redan har låg skatt. Det är kanske svårt att fatta för bidragsmaffian.

Sa ditt alterego asfultruhten/gustavander det till dig rövslickaren No1.
    //berra
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-10-26, 17:19

What the fuck did you wrote berra? Laughing
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-26, 17:22

patriot skrev:

Det är nog svårt att förstå för alla som kan räkna! Och för de som inte är instängda i en garderob!
    patriot
    patriot

Inlägg  patriot 2009-10-26, 20:26

Dao skrev:
    patriot skrev:

Det är nog svårt att förstå för alla som kan räkna! Och för de som inte är instängda i en garderob!

I DN idag

Ett fjärde steg i jobbskatteavdraget kan ge högre sysselsättning på sikt, skriver rådet vidare. Regeringens resonemang kring jobbskatteavdraget är dock svåra att följa, anser rådet. De tycker att regeringen borde vara tydlig med att effekten huvudsakligen uppstår därför att lönerna blir lägre än de annars skulle ha blivit.

Commisar kan sitta kvar i garderoben.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-26, 20:29

patriot skrev:
    Dao skrev:
    patriot skrev:

I DN idag

Ett fjärde steg i jobbskatteavdraget kan ge högre sysselsättning på sikt, skriver rådet vidare. Regeringens resonemang kring jobbskatteavdraget är dock svåra att följa, anser rådet. De tycker att regeringen borde vara tydlig med att effekten huvudsakligen uppstår därför att lönerna blir lägre än de annars skulle ha blivit.

Vilket råd???

Garderobsrådet? Very Happy
    patriot
    patriot

Inlägg  patriot 2009-10-26, 20:31

Dao skrev:
    patriot skrev:
    Dao skrev:
    patriot skrev:

I DN idag

Vilket råd???

Garderobsrådet? Very Happy

Finanspolitiska rådet men det kanske ni inte vet vad är. Dom skriver att sänkt skatt ger sänkt lön men mera jobb.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 20:49