Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
blueheaven
Thetaxpayer
Redvictory
Regndrottning
patriot
marxisten
Ezzlirsk
GustavAnder
Dao
Sniperace
DMustaine
MartinLindgren
RedCloud
17 posters

tack USA/not

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

tack USA/not - Sida 3 Empty Sv: tack USA/not

Inlägg  Dao 2009-10-22, 23:51

BengtAnder

"Nej, så enkelt är det inte, anledningen till att vi alltid hamnar här är att ni vänster ogillar, eller rättare sagt hatar väst/USA liberalism kapitalism och marknadsekonomi och därför lierar er med alla som ni anser motarbetar detta,
    därför stöder och försvarar ni alla möjliga diktaturer och terrorister, man ömkar er."

Argument á la "Godag Yxskaft", eller? Very Happy

Varför kan du inte bara argumentera för dina åsikter genom att utgå från vad motdebatörerna skriver?? Är inte det lättare, än att komma med färdigformulerade Timbrofloskler?

"man vet aldrig riktigt om man ska skratta eller gråta åt er vänster."

Helst vill jag att du inte gör något av detta - utan att du testar att ARGUMENTERA!

Jag vill så hemskt gärna försöka förstå hur du tänker, liksom. Det är svårt just för att du inte argumenterar...
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

tack USA/not - Sida 3 Empty godda

Inlägg  GustavAnder 2009-10-23, 00:02

Dao skrev:BengtAnder

"Nej, så enkelt är det inte, anledningen till att vi alltid hamnar här är att ni vänster ogillar, eller rättare sagt hatar väst/USA liberalism kapitalism och marknadsekonomi och därför lierar er med alla som ni anser motarbetar detta,
    därför stöder och försvarar ni alla möjliga diktaturer och terrorister, man ömkar er."

Argument á la "Godag Yxskaft", eller? Very Happy

Men jag ömkar dig/er, verkligen.

Varför kan du inte bara argumentera för dina åsikter genom att utgå från vad motdebatörerna skriver?? Är inte det lättare, än att komma med färdigformulerade Timbrofloskler?

Att du/ni alltid hamnar i nån slags försvars ställning för allehanda terrorister och medeltida grupperingar är ingen åsikt, det är fakta. Du kan väl ändå inte anse att jag är ansvarig för det.
    "man vet aldrig riktigt om man ska skratta eller gråta åt er vänster."

Helst vill jag att du inte gör något av detta - utan att du testar att ARGUMENTERA!

Om du kommer med argument som "vietnamns bönder..." i en diskussion om talibaner så måste man antingen skratta eller gråta, inte menar du väl att man ska komma med motargument ?Smile

Jag vill så hemskt gärna försöka förstå hur du tänker, liksom. Det är svårt just för att du inte argumenterar...

Jag tänker, och du har fått reda på det men inte svarat, vad anser DU att man ska göra åt talibanerna. I praktiken alltså, svar som,
    jag älskar alla och önskar fred på jorden, är inget argument.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-23, 00:12

BengtAnder

"Att du/ni alltid hamnar i nån slags försvars ställning för allehanda terrorister och medeltida grupperingar är ingen åsikt, det är fakta."

Om det nu är fakta, borde du kunna påvisa detta! Eftersom det är en lögn vet jag att du inte kan detta - men gör gärna ett försök!

"Du kan väl ändå inte anse att jag är ansvarig för det."

Du är ansvariga för dina egna tolkningar, och dina lögner! Samt dina försök att undvika stå för dina egna åsikter!

"Om du kommer med argument som "vietnamns bönder..." i en diskussion om talibaner så måste man antingen skratta eller gråta, inte menar du väl att man ska komma med motargument ?"

Då bör du nog gråta, och många gör det nog med dig - eftersom jag aldrig kommit med ett sådant argument!

Ja, du är sannerligen mycket övertygande i dina inlägg... Very Happy

Men knappast i sakfrågorna...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-23, 00:18

Bengt Ander

"Jag tänker, och du har fått reda på det men inte svarat, vad anser DU att man ska göra åt talibanerna. I praktiken alltså, svar som,
    jag älskar alla och önskar fred på jorden, är inget argument."

Jag svarade redan i inledningen av debatten! Men jag kan förtydliga mig istället:

Man måste underminera stödet för talibanerna! Detta gör man genom att i första hand sluta bomba byar med kvinnor och barn. Man slutar bygga upp en marionett i minst sagt styrda "val" - och istället bygger upp samhället igen, och skapar en förutsättning för frihet och demokrati landet!

Idag väljer afghanerna mellan pest och kolera - ockupationsmakten eller talibanerna! Många har fått det värre under ockupationsmakten, så de har lätt för att välja. För andra är det lättare att välja talibanerna då de faktiskt är "av dem", så att säga. För de stora flertalet är det skitsamma, och de väljer att södja de som har den väpnade makten!

Ge afghanerna ett tredje alternativ istället - Fred!

Det fungerar bättre än bomber och tortyr!
    GustavAnder
    GustavAnder

tack USA/not - Sida 3 Empty sektis..

Inlägg  GustavAnder 2009-10-23, 00:32

Du är ansvariga för dina egna tolkningar, och dina lögner! Samt dina försök att undvika stå för dina egna åsikter!

Att du som inte ens kan erkänna att du är vänster, försöker anklaga andra för lögner och inte stå för sina åsikter är ju bara patetiskt.
    Vänstern idag, och därmed även dao , är ett stort skämt coh en samling ryggradslösa.
    GustavAnder
    GustavAnder

tack USA/not - Sida 3 Empty naivt.

Inlägg  GustavAnder 2009-10-23, 00:35

Dao skrev:Bengt Ander

"Jag tänker, och du har fått reda på det men inte svarat, vad anser DU att man ska göra åt talibanerna. I praktiken alltså, svar som,
    jag älskar alla och önskar fred på jorden, är inget argument."

Jag svarade redan i inledningen av debatten! Men jag kan förtydliga mig istället:

Man måste underminera stödet för talibanerna! Detta gör man genom att i första hand sluta bomba byar med kvinnor och barn. Man slutar bygga upp en marionett i minst sagt styrda "val" - och istället bygger upp samhället igen, och skapar en förutsättning för frihet och demokrati landet!

Idag väljer afghanerna mellan pest och kolera - ockupationsmakten eller talibanerna! Många har fått det värre under ockupationsmakten, så de har lätt för att välja. För andra är det lättare att välja talibanerna då de faktiskt är "av dem", så att säga. För de stora flertalet är det skitsamma, och de väljer att södja de som har den väpnade makten!

Ge afghanerna ett tredje alternativ istället - Fred!

Det fungerar bättre än bomber och tortyr!

Jag sa nyligen att jag undanbad mig infantila svar av typen,
    jag önskar fred på jorden och jag älskar alla....
    Men du har inget annat att komma med när det hettar till.

Du har INGENTING att komma med i sakfrågor .
    GustavAnder
    GustavAnder

Inlägg  GustavAnder 2009-10-23, 00:39

Dao skrev:[color=yellow][color=cyan]"Om du kommer med argument som "vietnamns bönder..." i en diskussion om talibaner så måste man antingen skratta eller gråta, inte menar du väl att man ska komma med motargument ?"

Då bör du nog gråta, och många gör det nog med dig - eftersom jag aldrig kommit med ett sådant argument! (dao)
    .

Jämförelsen med Vietnam kan verka långsökt, men jag ska berätta för dig. Vietnam invaderades också av USA, men det är inte det som jag vill poängtera med att dra upp Vietnam. Själva poängen med att ta upp Vietnam (dao tidigare i denna diskussion)

Inget stöd till talibanerna, är bara realistisk. Utan folkets stöd så kommer det bara fler talibaner. De är beredda att dö, och då funkar inte bomber och kanoner. Det funkar lite lite nu mot talibaner som är beredda att dö, som mot Vietnams bönder som också slogs och var utan tvekan beredda att dö mot USA:s ockupation
    (dao tidigare i denna diskussion)

Går du på nåt, eller ??

Senast ändrad av GustavAnder den 2009-10-23, 01:14, ändrad totalt 1 gång
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-10-23, 01:07

Vilken lirare denne Dao är, "jag är inte vänster....." lol!

Nej men en snackepelle utan like är han utan tvekan! lol!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-23, 01:40

GustavAnder skrev:
    Dao skrev:[color=yellow][color=cyan]"Om du kommer med argument som "vietnamns bönder..." i en diskussion om talibaner så måste man antingen skratta eller gråta, inte menar du väl att man ska komma med motargument ?"

Då bör du nog gråta, och många gör det nog med dig - eftersom jag aldrig kommit med ett sådant argument! (dao)
    .

Jämförelsen med Vietnam kan verka långsökt, men jag ska berätta för dig. Vietnam invaderades också av USA, men det är inte det som jag vill poängtera med att dra upp Vietnam. Själva poängen med att ta upp Vietnam (dao tidigare i denna diskussion)

Inget stöd till talibanerna, är bara realistisk. Utan folkets stöd så kommer det bara fler talibaner. De är beredda att dö, och då funkar inte bomber och kanoner. Det funkar lite lite nu mot talibaner som är beredda att dö, som mot Vietnams bönder som också slogs och var utan tvekan beredda att dö mot USA:s ockupation

Går du på nåt, eller ??

OK - det var ett tag sedan DET inlägget!

Men vad är det som är konstigt?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-23, 01:42

Om du inte är här för att debattera, GustavAnder, varför är du då här?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-10-23, 09:45

Dao skrev:Om du inte är här för att debattera, GustavAnder, varför är du då här?

Varför är Dao här?

Sanningsägare?

Besserwisser?

Eller bara en vanlig vänsterpajas? clown
    GustavAnder
    GustavAnder

tack USA/not - Sida 3 Empty debet ? kredit ?

Inlägg  GustavAnder 2009-10-23, 10:45

Dao skrev:Om du inte är här för att debattera, GustavAnder, varför är du då här?

Svårt att debattera med dig, som inte ens vill debattera med dina egna argument,
    du har argument, man slaktar dem, du säger att du inte haft dem ???
    Nu ändrar du dig igen och frågar vad som är konstigt med dem ??
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-23, 11:34

GustavAnder skrev:

Svårt att debattera med dig, som inte ens vill debattera med dina egna argument,
    du har argument, man slaktar dem, du säger att du inte haft dem ???
    Nu ändrar du dig igen och frågar vad som är konstigt med dem ??

Öhhh... Jag ändrade mig inte, utan erkände att du hade rätt i att jag hade skrivit dem!

Och så fösöker du få det till att det JAG som är omöjlig att debatera med!!! Very Happy

Jag kommer ju åtminstone i första hand med argument i sakfrågan, vilket du har lämnat för länge sedan!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-23, 11:36

blueheaven skrev:

Varför är Dao här?

Sanningsägare?

Besserwisser?

Eller bara en vanlig vänsterpajas? clown

Jag är här för att debettara, och anser nte att mina åsikter är sanningeen eller liknande!

När jag nu svarat på detta, så vill jag ha svar vad GustavAnder gör här, eftersom han INTE vill debattera!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-10-23, 11:42

Hmmm..., scratch

Nu är ju varken Mr.Blue eller Ander dom skapaste knivarna i knivlådan! No
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-23, 11:48

martin7lindgren skrev:Hmmm..., scratch

Det måste ju finnas NÅGON anledning att de undviker sakliga debatter! Vad jag sett och erfarit har SAMTLIGA debatter med dem urartat - så länge de inte debatterar med de som delar deras ståndpunkt!!!

Varför är det så???

Jag vill veta deras åsikter i sakfrågan, inte vad de anser om MIG!!! Sådant skiter jag fullständigt i!!!

Varför deltar man på en debattsida, när man inte vill debattera???

Det är en enkel och rättfärdig fråga!!!
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-10-23, 12:27

Dao skrev:

Det måste ju finnas NÅGON anledning att de undviker sakliga debatter! Vad jag sett och erfarit har SAMTLIGA debatter med dem urartat - så länge de inte debatterar med de som delar deras ståndpunkt!!!

Varför är det så???

Jag vill veta deras åsikter i sakfrågan, inte vad de anser om MIG!!! Sådant skiter jag fullständigt i!!!

Dao... det är bara att ge dig... Jag har själv tröttnat på att försöka debattera med dessa två och ett par andra... Det GÅR inte att få något vettig från dessa herrar! Alltså har jag blockerat dem så jag inte kan läsa deras alster. På det viset lämnar jag fältet fitt för de seriösa som både kan och vill debattera. Men blockeringsfunktion så försvinner alla onödig tjafs och trådarna blir intressantare när de inte är fyllda men personangrepp. Sakämnet blir behållen när man inte kan läsa skräpinläggen.

queen
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-10-23, 12:32

Regndrottning skrev:
    Dao skrev:

Varför är det så???

Dao... det är bara att ge dig... Jag har själv tröttnat på att försöka debattera med dessa två och ett par andra... Det GÅR inte att få något vettig från dessa herrar! Alltså har jag blockerat dem så jag inte kan läsa deras alster. På det viset lämnar jag fältet fitt för de seriösa som både kan och vill debattera. Men blockeringsfunktion så försvinner alla onödig tjafs och trådarna blir intressantare när de inte är fyllda men personangrepp. Sakämnet blir behållen när man inte kan läsa skräpinläggen.

queen

Så till de seriösa räknar du således RC, RV och Berra?

PAJASDROTTNING! Laughing
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-10-23, 12:33

Ja du martin du verkar inte allt för skarp du heller! Laughing
    GustavAnder
    GustavAnder

tack USA/not - Sida 3 Empty pajas.

Inlägg  GustavAnder 2009-10-23, 14:54

Dao skrev:

Varför är det så???

Vad snackar du för skit, går du på nåra droger eller ???

Du har fått åsikter i sakfrågan, du har fått debatt,
    du börjar då dravla om fullständigt oväsentliga saker.

Ditt inlägg i denna tråd idag, Kl 10.34, får en att undra om du är ett ufo som går på konstiga tabletter....
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-10-23, 15:43

Gustav "tjuven" Anders skrev:Vad snackar du för skit, går du på nåra droger eller ???
    Ditt inlägg i denna tråd idag, Kl 10.34, får en att undra om du är ett ufo som går på konstiga tabletter....

gustav "Tjuven" Anders sätt att bemöta verkligheten....stackarn alldeles ensam om sin ultrahöger politik....
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-23, 16:55

Regndrottning skrev:
    Dao skrev:

Varför är det så???

queen

Problemet är då att det inte blir någon debatt alls! Jag håller annars med dig, då det inte är första gången jag försöker få dessa debattörer att våga stå för sina åsikter. Men även denna gång verkar jag gå bet!

Finns det INGEN debattör på högerhåll som kan försvara den liberala grundtanken om alla människors rätt till egna åsikter? På Aftonbladets debattsida fanns det några, men var är de nu?

I rättvisans namn vill jag dock framhålla Sniper som en som ganska ofta går att debattera med, även om han också ibland hemfaller åt mer extrema drag!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-10-23, 16:58

GustavAnder skrev:
    Dao skrev:

Varför är det så???

Vad snackar du för skit, går du på nåra droger eller ???

Det inlägg du nu kommer med är mer i nivå med den debatt du uppenbarligen klarar av! Tyvärr är inlägget alltför talande om hur du vill att debatterna skall vara!

Så fortfarande står frågan kvar:

Varför vill du inte debattera med sakargument, utan personliga påhopp?
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk

Antal inlägg : 847

Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-23, 18:03

Dao skrev:
    Varför då inte bekämpa stödet för dessa? Vad är fel med det???

Vilka refererar du till, egentligen? Eller är du en av de wahhabismapologeterna som hävdar att USA än idag ställer sig bakom talibanerna, inofficiellt, för att vilseleda folket i en enda stor konspiration a la Zio-amerikanism? Wink
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-10-23, 18:46

Dao skrev:
    GustavAnder skrev:

.

Går du på nåt, eller ??

OK - det var ett tag sedan DET inlägget!

Men vad är det som är konstigt?

Dao, du skrev inte det. Det var jag som skrev det, kl. 4:51 igår...

Anders fantasigenerator är nog överhettad, han vet inte ens vem som skriver vad.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 21:07