Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+23
gubbenilådan
datic
Sniperace
Kakmonstret
Infra
lazy
Rudolf med röda mulen
RedCloud
Potatiskungen
formsvackan
Thecharmed
RedMentalCase
marxisten
DMustaine
Secrist
F.I.S.T
Redvictory
Thetaxpayer
Regndrottning
SiP
Vercingetorix
redalert
Dao
27 posters

    Anti-kommunism!

    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Vercingetorix 2010-08-29, 02:09

    Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:Du verkar inte bara ogilla demokrati, Vercinge... utan även Ohly! Wink

    Något samband kanske? Laughing

    Sambandet är snarare att jag gillar demokrati, och därmed ogillar jag Ohlys politiska gärning.
    Så vad är demokrati för dig, Dao?

    Medbestämmande i alla nivåer!

    Till priset av vad? I vilken omfattning? Oberoende av konsekvenser? Obehöriga i beslutsfattande position?
    Du är väldigt, väldigt svävande på målet, Dao.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Dao 2010-08-29, 12:04

    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:Du verkar inte bara ogilla demokrati, Vercinge... utan även Ohly! Wink

    Något samband kanske? Laughing

    Sambandet är snarare att jag gillar demokrati, och därmed ogillar jag Ohlys politiska gärning.
    Så vad är demokrati för dig, Dao?

    Medbestämmande i alla nivåer!

    Till priset av vad? I vilken omfattning? Oberoende av konsekvenser? Obehöriga i beslutsfattande position?
    Du är väldigt, väldigt svävande på målet, Dao.

    Kommer från rätt person...

    Det går inte att bestämma en exakt gräns av demokratin. Den måste de inblandade själva bestämma. Givetvis kommer medbestämmandet inte innebära att inga vill satsa sitt kapital på företag och liknande - de vill ju alla att företagen skall gå med vinst och vara bra arbetsplatser!

    Det är istället vad detta MOTVERKAR som är det intressanta; låglönekonkurrens och ren utsugning är konsekvensen av AUKTORITISM!

    Hittills har medbestämmande lett till BÄTTRE FÖRETAG, när detta har testats! Din väg har lett till spekulation och osäkerhet - för alla!

    Demokrati är aldrig en dålig väg att gå - inte heller inom den ekonomiska sektorn. De är lite efter där...
    datic
    datic


    Antal inlägg : 347
    Join date : 10-06-07

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  datic 2010-08-29, 13:27

    Dao skrev:men vore det inte bra om ni ändå till VISS DEL utgår från vad ideologin faktiskt HÄVDAR?

    varje gång kommunismen har provats i verkligheten så har det blivit något helt annat, vad finns det för intresse av att debattera en ideologi som uppenbarligen inte fungerar i praktiken? Det är betydligt intressantare att se på hur det i blev i verkligheten, då det är där och inte i någon drömvärld vi lever

    Dao skrev:Jag har läst alla inlägg i denna debatten

    ett tydligt bevis på att läst och förstått inte nödvändigtvis går hand i hand
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Dao 2010-08-29, 15:45

    datic skrev:
    Dao skrev:men vore det inte bra om ni ändå till VISS DEL utgår från vad ideologin faktiskt HÄVDAR?

    varje gång kommunismen har provats i verkligheten så har det blivit något helt annat, vad finns det för intresse av att debattera en ideologi som uppenbarligen inte fungerar i praktiken? Det är betydligt intressantare att se på hur det i blev i verkligheten, då det är där och inte i någon drömvärld vi lever

    Dao skrev:Jag har läst alla inlägg i denna debatten

    ett tydligt bevis på att läst och förstått inte nödvändigtvis går hand i hand

    Kommunismen HAR INTE provats i verkligheten! Inte som samhällssystem! Dock som KAMPSYSTEM - mot diktatur!

    Din "verklighet" kan ingen debattera om, däremot kan vi alltid utgå från fakta - men hittills har ni kategoriskt VÄGRAT detta! Istället utgår ni från att era FANTASIER skall utan förklaring anses som SANNING!

    Ja, jag har en dröm! Samma dröm som människan i stort under världshistorien drömt om - frihet från toppstyrning av dig och dina gelikar!

    Jag har läst era inlägg, och jag har förklarat varför de inte riktigt fungerar på denna tråden - då jag efterlyst erkunskap om IDEOLOGIN, inte era inre fantasier!

    Men uppenbarligen så klarar ni inte enkla... Och jag är inte förvånad...
    avatar
    gubbenilådan


    Antal inlägg : 26
    Join date : 10-04-26

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  gubbenilådan 2010-08-29, 18:30

    Dao skrev:
    datic skrev:
    Dao skrev:men vore det inte bra om ni ändå till VISS DEL utgår från vad ideologin faktiskt HÄVDAR?

    varje gång kommunismen har provats i verkligheten så har det blivit något helt annat, vad finns det för intresse av att debattera en ideologi som uppenbarligen inte fungerar i praktiken? Det är betydligt intressantare att se på hur det i blev i verkligheten, då det är där och inte i någon drömvärld vi lever

    Dao skrev:Jag har läst alla inlägg i denna debatten

    ett tydligt bevis på att läst och förstått inte nödvändigtvis går hand i hand

    Kommunismen HAR INTE provats i verkligheten! Inte som samhällssystem! Dock som KAMPSYSTEM - mot diktatur!

    Din "verklighet" kan ingen debattera om, däremot kan vi alltid utgå från fakta - men hittills har ni kategoriskt VÄGRAT detta! Istället utgår ni från att era FANTASIER skall utan förklaring anses som SANNING!

    Ja, jag har en dröm! Samma dröm som människan i stort under världshistorien drömt om - frihet från toppstyrning av dig och dina gelikar!

    Jag har läst era inlägg, och jag har förklarat varför de inte riktigt fungerar på denna tråden - då jag efterlyst erkunskap om IDEOLOGIN, inte era inre fantasier!

    Men uppenbarligen så klarar ni inte enkla... Och jag är inte förvånad...

    Det som är mest förvånande här är att övriga debattanter står ut med det mumbo jumbo som du presenterar här.

    Dao den siste kommunisten.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Sniperace 2010-08-29, 22:11

    Dao skrev:
    datic skrev:
    Dao skrev:men vore det inte bra om ni ändå till VISS DEL utgår från vad ideologin faktiskt HÄVDAR?

    varje gång kommunismen har provats i verkligheten så har det blivit något helt annat, vad finns det för intresse av att debattera en ideologi som uppenbarligen inte fungerar i praktiken? Det är betydligt intressantare att se på hur det i blev i verkligheten, då det är där och inte i någon drömvärld vi lever

    Dao skrev:Jag har läst alla inlägg i denna debatten

    ett tydligt bevis på att läst och förstått inte nödvändigtvis går hand i hand

    Kommunismen HAR INTE provats i verkligheten! Inte som samhällssystem! Dock som KAMPSYSTEM - mot diktatur!

    Din "verklighet" kan ingen debattera om, däremot kan vi alltid utgå från fakta - men hittills har ni kategoriskt VÄGRAT detta! Istället utgår ni från att era FANTASIER skall utan förklaring anses som SANNING!

    Ja, jag har en dröm! Samma dröm som människan i stort under världshistorien drömt om - frihet från toppstyrning av dig och dina gelikar!

    Jag har läst era inlägg, och jag har förklarat varför de inte riktigt fungerar på denna tråden - då jag efterlyst erkunskap om IDEOLOGIN, inte era inre fantasier!

    Men uppenbarligen så klarar ni inte enkla... Och jag är inte förvånad...

    och ännu har INGEN lyckats genomföra denna ism, lenins dömdes redan 1918 ut av Maksim Gorkij att han gick ifrån den rätta vägen, ALLA har drabbats av maktens gift, UTAN undantag
    VARFÖR?

    Troligen det gamla makt korrumperar OVILLKORLIGEN, och ALLA dessa har blivit giriga och ansett sig vara värda det där lilla extra, och totalt avfärdat tanken på den vanliga människans frihet, bara DE får det bra....

    men håll drömmen levande, och håll samtidigt drömmer om frihet för alla utan åsiktsförtryck levande

    ännu har det inte lyckats kombineras av någon
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Dao 2010-08-29, 22:17

    Sniperace skrev:och ännu har INGEN lyckats genomföra denna ism, lenins dömdes redan 1918 ut av Maksim Gorkij att han gick ifrån den rätta vägen, ALLA har drabbats av maktens gift, UTAN undantag
    VARFÖR?

    Troligen det gamla makt korrumperar OVILLKORLIGEN, och ALLA dessa har blivit giriga och ansett sig vara värda det där lilla extra, och totalt avfärdat tanken på den vanliga människans frihet, bara DE får det bra....

    men håll drömmen levande, och håll samtidigt drömmer om frihet för alla utan åsiktsförtryck levande

    ännu har det inte lyckats kombineras av någon

    Och hur ser då denna -ism ut, som du hävdar är en dröm?

    Det du tar upp berör inte ämnet, tyvärr...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Dao 2010-08-29, 22:18

    gubbenilådan skrev:Det som är mest förvånande här är att övriga debattanter står ut med det mumbo jumbo som du presenterar här.

    Dao den siste kommunisten.

    Jag är inte kommunist!

    På tal om "mumbo jumbo"! Laughing

    Men visst är det "hemskt" för vissa, att det finns folk som inte tycker som dem! Laughing
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Dao 2010-08-29, 22:49

    gubbenilådan skrev:Det som är mest förvånande här är att övriga debattanter står ut med det mumbo jumbo som du presenterar här.

    Dao den siste kommunisten.

    Förrästen - kan du förklara vad jag skall göra för att tillfredsställa dig?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Kakmonstret 2010-08-30, 01:00



    Dao skrev:Jag har läst alla inlägg i denna debatten

    ett tydligt bevis på att läst och förstått inte nödvändigtvis går hand i hand[/quote]

    Kommunismen HAR INTE provats i verkligheten! Inte som samhällssystem! Dock som KAMPSYSTEM - mot diktatur!

    Din "verklighet" kan ingen debattera om, däremot kan vi alltid utgå från fakta - men hittills har ni kategoriskt VÄGRAT detta! Istället utgår ni från att era FANTASIER skall utan förklaring anses som SANNING!

    Ja, jag har en dröm! Samma dröm som människan i stort under världshistorien drömt om - frihet från toppstyrning av dig och dina gelikar!

    Jag har läst era inlägg, och jag har förklarat varför de inte riktigt fungerar på denna tråden - då jag efterlyst erkunskap om IDEOLOGIN, inte era inre fantasier!

    Men uppenbarligen så klarar ni inte enkla... Och jag är inte förvånad...
    [/quote]

    Kommunismen har prövats i verkligheten, men inte fungerat. Där har du det största felet. Resultatet blir diktatur, folkmord och förtryck. Varför misslyckas det varje gång? Varför har inget kommunistland lyckats?

    Äganderätt är en av de mest fundamentala principerna för mänskliga rättigheter. Det går inte att få folk frivilligt att ge upp sina ägodelar, oavsett om det är pengar eller produktionsmedel.
    Planekonomi fungerar inte. Förhållandet mellan utbud och efterfrågan slår alltid fel.

    "I'm not a communist, because I like to own stuff" - Frank Zappa.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Dao 2010-08-30, 01:12

    Om man utgår från ideologin, har det aldrig funnits ett kommunistiskt land överhuvudtaget!

    Diktaturerna har varit lika kommunistiska som Reinfeldts moderater. Inte ens i Sovjet sade ledarna att de hade ett kommunistiskt samhälle - utan att detta var ett mål.

    Men di vet allt som ingen annan vet - du har SANNINGEN! Och sanningen är den du bestämmer, oavsett om det finns någon som helst koppling till ideologin eller inte!

    Inget av det du berör har med den kommunistiska ideologin i sig att göra!

    Kom igen när du läst på...
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-30, 01:19

    Dao skrev:Om man utgår från ideologin, har det aldrig funnits ett kommunistiskt land överhuvudtaget!

    Diktaturerna har varit lika kommunistiska som Reinfeldts moderater. Inte ens i Sovjet sade ledarna att de hade ett kommunistiskt samhälle - utan att detta var ett mål.

    Men di vet allt som ingen annan vet - du har SANNINGEN! Och sanningen är den du bestämmer, oavsett om det finns någon som helst koppling till ideologin eller inte!

    Inget av det du berör har med den kommunistiska ideologin i sig att göra!

    Kom igen när du läst på...

    Om man utgår från dig, har där aldrig funnits en enda redig tanke,
    bara förvirrat fradgatuggande från en kommunist.
    Lyckligtvis finns det andra att utgå ifrån.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Kakmonstret 2010-08-30, 01:22

    Som att säga att nazityskland aldirg var nazistiskt eftersom de inte uppnådde sina ideologiska sina mål, utrota judarna, lebensraum im ost osv.

    De hade bara en nazistisk vision. Först när judarna var borta skulle ett sant nazistiskt samhälle i fred kunna existera.

    Bara en jämförelse.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  redalert 2010-08-30, 01:28

    RedMentalCase skrev:
    Dao skrev:Om man utgår från ideologin, har det aldrig funnits ett kommunistiskt land överhuvudtaget!

    Diktaturerna har varit lika kommunistiska som Reinfeldts moderater. Inte ens i Sovjet sade ledarna att de hade ett kommunistiskt samhälle - utan att detta var ett mål.

    Men di vet allt som ingen annan vet - du har SANNINGEN! Och sanningen är den du bestämmer, oavsett om det finns någon som helst koppling till ideologin eller inte!

    Inget av det du berör har med den kommunistiska ideologin i sig att göra!

    Kom igen när du läst på...

    Om man utgår från dig, har där aldrig funnits en enda redig tanke,
    bara förvirrat fradgatuggande från en kommunist.
    Lyckligtvis finns det andra att utgå ifrån.

    En doares bekännelser! Razz
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Dao 2010-08-30, 01:33

    Kakmonstret skrev:Som att säga att nazityskland aldirg var nazistiskt eftersom de inte uppnådde sina ideologiska sina mål, utrota judarna, lebensraum im ost osv.

    De hade bara en nazistisk vision. Först när judarna var borta skulle ett sant nazistiskt samhälle i fred kunna existera.

    Bara en jämförelse.

    Det var en urusel jämförelse bara!

    Andra som strävat efter att nå ett kommunistiskt samhälle har lyckats bättre - sossarna. Stämmer din jämförelse där också?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Kakmonstret 2010-08-30, 01:35

    Sossarna strävar inte efter ett kommunistiskt samhälle.

    De gjorde de från allra första början, men den linjen övergavs fort när de såg vad strävan efter kommunism ledde till och innebar för folket. Sovjetunion var ett skräckexempel.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Dao 2010-08-30, 01:38

    Kakmonstret skrev:Sossarna strävar inte efter ett kommunistiskt samhälle.

    De gjorde de från allra första början, men den linjen övergavs fort när de såg vad strävan efter kommunism ledde till och innebar för folket. Sovjetunion var ett skräckexempel.

    Jo, de strävar efter ett kommunistiskt samhälle - vilket förklarar varför de skapat välfärd, demokrati, medbestämmande, försäkringar för de svaga, och liknande...

    Sovjetunionen var ett skräckexempel - på diktatur.

    Vill man lära sig avhistorien går det inte att nå ett kommunistiskt samhälle genom diktatur - vilket Marx redan på 1850-talet påtalade...

    Men för att lära om historien, bör man väl ändå känna till lite om den...
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Kakmonstret 2010-08-30, 01:44

    För att ett kommunistiskt samhälle ska fungera, både i teori och praktik, måste man utesluta pluralism. Det går inte att förena flerpartisystem med allmänna val och ett kommunistiskt samhälle. vad händer när ett icke-kommunistiskt parti får maken i ett kommunistiskt samhälle?

    Det går inte att förstatliga alla företag på frivillig väg.

    Planekonomi fungerar inte i praktiken. Istället leder till en byteshandelsekonomi. Folk köper vad som finns tillgängligt och försöker byta till sig vad de behöver. Ändras planerna kan de som skött sig duktigt ha gott om en vara som andra har brist på.

    Kommunism är en utopi, som aldrig kan uppnås i realiteten. Hur många försök man än gör. Så slutar det i misslyckanden.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Dao 2010-08-30, 01:49

    Kakmonstret skrev:För att ett kommunistiskt samhälle ska fungera, både i teori och praktik, måste man utesluta pluralism. Det går inte att förena flerpartisystem med allmänna val och ett kommunistiskt samhälle. vad händer när ett icke-kommunistiskt parti får maken i ett kommunistiskt samhälle?

    Det går inte att förstatliga alla företag på frivillig väg.

    Planekonomi fungerar inte i praktiken. Istället leder till en byteshandelsekonomi. Folk köper vad som finns tillgängligt och försöker byta till sig vad de behöver. Ändras planerna kan de som skött sig duktigt ha gott om en vara som andra har brist på.

    Kommunism är en utopi, som aldrig kan uppnås i realiteten. Hur många försök man än gör. Så slutar det i misslyckanden.

    Vilken del av ideologin baserar du dina påstående på?

    Varför skulle ett kommunistiskt samhälle motverka pluralism?

    Varför går det inte att ha fria val i ett kommunistiskt samhälle?

    Varför skulle det finnas ett kommunistiskt parti i ett kommunistiskt samhälle?

    Varför skulle alla företag förstatligas i ett kommunistiskt samhälle?

    Varför går det inte att uppnå kommunism i realiteten?

    Vilka försök skulle sluta i ett misslyckande? Vilken kommunism syftar du på då? Din kommunism, eller kommunisternas kommunism?

    Vad baserar du dina antaganden på?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Kakmonstret 2010-08-30, 01:50

    Jag ska svara imorgon kväll.

    Nu sovdags.

    natti-natti.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Dao 2010-08-30, 01:58

    Kakmonstret skrev:Jag ska svara imorgon kväll.

    Nu sovdags.

    natti-natti.

    God natt på dig, mannen!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Dao 2010-08-30, 08:35

    En annan fråga som det skulle vara kul att anti-kommunisterna kunde svara på:

    Vad är det som gjorde Sovjetunionen "kommunistisk"?

    Var det för att de kallade sig för detta? I sådana fall måste alltså DDR varit demokratiska - för det kallade de ju sig för...

    Eller?

    Eller var det för att de följde den kommunistiska ideologin? I sådana fall på vilket sätt, då den kommunistiska ideologin klart är helt och hållet anti-auktoritär..?

    En del skriver att "det är konsekvensen för alla kommunistiska försök"! Enligt vilken del av ideologin då? Marx skrev extra tydligt, att ett kommunistiskt samhälle MED NÖDVÄNDIGHET måste föregås av ett kapitalistiskt samhälle!

    Hur stämmer detta in på de diktatoriska försöken att skapa kommunism?

    Hur stämmer detta in på de DEMOKRATISKA försöken att skapa kommunism?
    Thecharmed
    Thecharmed


    Antal inlägg : 197
    Join date : 09-02-16

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Thecharmed 2010-08-30, 08:51

    ". Det går inte att förena flerpartisystem med allmänna val och ett kommunistiskt samhälle."-
    -Kakmonstret.


    Den konkreta sanningen är ju dock den att vi inte har något större "flerparti"-system i Sverige, eller i världen, idag heller. Vi har TVÅ block, med 7 snarlika partier att rösta på.
    VAR 4:E år! Däremellan har vi inte ett skvatt att säga till om!

    På vilket sätt har du som medborgare större makt att förändra och mer medbestämmanderätt på detta sätt?
    Thecharmed
    Thecharmed


    Antal inlägg : 197
    Join date : 09-02-16

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Thecharmed 2010-08-30, 08:56

    Dao:

    Jag måste tyvärr hoppa in med några inlägg emot dig nu... Wink

    Sovjet VAR en socialistisk ekonomisk stat. Om du ser på vad Sovjet faktiskt genomförde så kan man inte säga annat.
    Jag rekommenderar att läsa boken "Tankograd", I den skildras stadens historia från ryska revolutionen 1917 och inbördeskriget fram till efterkrigstiden. Boken beskriver den industriella satsningen och jordbrukets kollektivisering på 1930-talet och i mångt och mycket är Tankograd en spegel av hela landets historia.

    Thecharmed
    Thecharmed


    Antal inlägg : 197
    Join date : 09-02-16

    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Thecharmed 2010-08-30, 08:57

    Boken är dessutom skriven av en liberal, så det finns ingen "kommunistisk skitpropaganda" i den;)

    Sponsored content


    Anti-kommunism! - Sida 11 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 12:56