Sniperace 2010-08-29, 22:11
Dao skrev: datic skrev: Dao skrev:men vore det inte bra om ni ändå till VISS DEL utgår från vad ideologin faktiskt HÄVDAR?
varje gång kommunismen har provats i verkligheten så har det blivit något helt annat, vad finns det för intresse av att debattera en ideologi som uppenbarligen inte fungerar i praktiken? Det är betydligt intressantare att se på hur det i blev i verkligheten, då det är där och inte i någon drömvärld vi lever
Dao skrev:Jag har läst alla inlägg i denna debatten
ett tydligt bevis på att läst och förstått inte nödvändigtvis går hand i hand
Kommunismen HAR INTE provats i verkligheten! Inte som samhällssystem! Dock som KAMPSYSTEM - mot diktatur!
Din "verklighet" kan ingen debattera om, däremot kan vi alltid utgå från fakta - men hittills har ni kategoriskt VÄGRAT detta! Istället utgår ni från att era FANTASIER skall utan förklaring anses som SANNING!
Ja, jag har en dröm! Samma dröm som människan i stort under världshistorien drömt om - frihet från toppstyrning av dig och dina gelikar!
Jag har läst era inlägg, och jag har förklarat varför de inte riktigt fungerar på denna tråden - då jag efterlyst erkunskap om IDEOLOGIN, inte era inre fantasier!
Men uppenbarligen så klarar ni inte enkla... Och jag är inte förvånad...
och ännu har INGEN lyckats genomföra denna ism, lenins dömdes redan 1918 ut av Maksim Gorkij att han gick ifrån den rätta vägen, ALLA har drabbats av maktens gift, UTAN undantag
VARFÖR?
Troligen det gamla makt korrumperar OVILLKORLIGEN, och ALLA dessa har blivit giriga och ansett sig vara värda det där lilla extra, och totalt avfärdat tanken på den vanliga människans frihet, bara DE får det bra....
men håll drömmen levande, och håll samtidigt drömmer om frihet för alla utan åsiktsförtryck levande
ännu har det inte lyckats kombineras av någon