Dao skrev: Sniperace skrev: Dao skrev:Vet att jag kommer att få skit för detta, men jag tar det ändå:
Till och med SD kan ha bra åsikter!
Bara för att man inte sett sådana än från dem, betyder det inte att de kommer. Speciellt om de tvingas undergå det regelverk som innebär att att vara med i riksdagen! Då kommer de antingen att bli ett vanligt traditionellt högerparti, eller också kommer de att försvinna - typ NyD! De försvann av samma skäl...
Så tror jag med, de får ett uppsving kommer in, och sedan motsvarar de inte förväntningarna och försvinner, eller också anpassar de sig och utvecklas på samma sätt som fd vpk och blir ett rumsrent parti...
och förändras de till att bli bra, ja då är allt bra, det kommer bli vinna eller försvinna, och tiden blir ett par valomgångar innan vi vet om de blir kvar osv.
men MIN röst får de INTE, jag är en svikare som troligen röstar BLANKT
Så länge du inte stannar hemma och inte röstar, så är det OK! Men problemet med er som inte röstar, är att era röster ändå räknas - till de som vann! Så även när du röstar blankt, så väljer du! Du väljer att acceptera valresultatet. Då tycker jag det är bättre att hitta ett parti som MEST fungerar så sm man gillar, och de det sitt sitt stöd...
Jag tillhör iofs de som vill att just blankröster skall räknas, och motsvara tomma stolar i respektive parlament!
visst räknas blankrösterna, MEN de plussas inte på på det vinnande blocket.
det KAN ju vara så att rösten jag lade skulle hamnat på det vinnande ändå, eller på ett som inte kom in...
så riktigt på det sättet kan man inte räkna det, men en sak är säker, ett antal sådana skulle bli en tom stol, då hade de kämpat för att ingen skulle rösta blankt, idag skiter de i det.
jag skulle iofs kunna lägga min röst på PP, men misstänker den blir bortkastad pga att det är för få som röstar på dem, annars ser jag inget parti som förtjänar rösten, tyvärr...
MP, stöder jag INTE mest pga deras krav på HÖGA bensinpriser osv, jag är i behov av bil och bensin...
Med annan partiledare än mona, skulle jag kunna tänka mig rösta rött, moderaterna sabbade det för sig med fra och att svälja sossarnas socialförsäkringsarbete med hull och hår, kd har varit ett val för mig något år, men inte mer, de kändes som ett parti för FAMILJEPOLITIK, men har förändrats, Fp, njaaa, som Lazy skrev, och aldrig för mitt liv SD, centern, nej, jag gillar inte Maud ändå...
så blankt, pp eller något som i sluttampen lyckas övertyga mig till annat
men som jag sagt tidigare, RIKSDAGSPOLITIKERNA har jag inte mycket förtroende för, det finns det däremot i kommunfullmäktige
en vilsen själ......