R.O.F.L Today at 9:26 pm
Stödröst för KD?
Som jag skrivit innan så har jag väldigt svårt för religion+politik.
Antyder inte att KD skulle ha en "dold agenda" där men jag tycker i princip
att religion och politik inte hör ihop.
R.O.F.L Today at 9:26 pm
Stödröst för KD?
lazy skrev:Dao skrev:Ser ut som du kommer att följa valrörelsen med stort ntresse, lazy!
Självklart, jag är dessutom en av de s.k otrogna väljarna.
formsvackan skrev:Nej, de stora förlorarna är hela valmanskåren som på detta sätt blir spottade i ansiktet. Röstar du "fel" ser man till att din röst inte räknas !R.O.F.L skrev:De enda förlorarna är Sverigedemokraterna, vars mandat i praktiken skulle bli värdelösa.
Man neutraliserar på detta sätt avgivna "felaktiga" röster, och därmed också röstberättigades val och åsikter. Jag anser inte att detta är i demokratisk ordning.Dao skrev:formsvackan skrev:Nej, de stora förlorarna är hela valmanskåren som på detta sätt blir spottade i ansiktet. Röstar du "fel" ser man till att din röst inte räknas !R.O.F.L skrev:De enda förlorarna är Sverigedemokraterna, vars mandat i praktiken skulle bli värdelösa.
Vad menar du FS?
formsvackan skrev:Man neutraliserar på detta sätt avgivna "felaktiga" röster, och därmed också röstberättigades val och åsikter. Jag anser inte att detta är i demokratisk ordning.Dao skrev:formsvackan skrev:Nej, de stora förlorarna är hela valmanskåren som på detta sätt blir spottade i ansiktet. Röstar du "fel" ser man till att din röst inte räknas !R.O.F.L skrev:De enda förlorarna är Sverigedemokraterna, vars mandat i praktiken skulle bli värdelösa.
Vad menar du FS?
lazy skrev:Det är precis lika illa här, i nuläget har jag ingen aning om vilka jag ska
rösta på, mitt moderparti fp har gått längre till höger än moderaterna +
att piratpartiet som jag är aktiv i måste komma med åtskilligt mer för att
jag ska rösta på dem i ett riksdagsval, SD är inget alternativ trots att de
har plockat bort det som jag ogillade mest nämligen, alla kan få återvandringsstöd
mot att de skriver på ett kontrakt att aldrig mer sätta sin fot i Sverige, sossarna
är p.g.a Mona S helt uteslutet + att de har fortf. ingen politik, mp litar jag
inte på + att de språkrör som finns nu kommer att försvinna, v talar för sej själva.
Dao skrev:Ja, kommunismargumentet gentemot V vittnar om en viss desperation!!!
Japp det ringer en klocka.... Alliansen har inte bemött SD.. tom så väljer man att inte vara klar ang ett ev framtida samarbete med dessa rasister....lazy skrev:Dao skrev:Ja, kommunismargumentet gentemot V vittnar om en viss desperation!!!
Varför ska man känna desperation gentemot ett 5%-parti? T.o.m SD är ju större
i en del undersökningar, kanske borde det ringa en klocka där?
lazy skrev:Dao skrev:Ja, kommunismargumentet gentemot V vittnar om en viss desperation!!!
Detta förslag tycker jag andas förakt för väljarna och deras rättighet att utse sina representanter till vår riksdag.Dao skrev:formsvackan skrev:Man neutraliserar på detta sätt avgivna "felaktiga" röster, och därmed också röstberättigades val och åsikter. Jag anser inte att detta är i demokratisk ordning.Dao skrev:formsvackan skrev:Nej, de stora förlorarna är hela valmanskåren som på detta sätt blir spottade i ansiktet. Röstar du "fel" ser man till att din röst inte räknas !R.O.F.L skrev:De enda förlorarna är Sverigedemokraterna, vars mandat i praktiken skulle bli värdelösa.
Vad menar du FS?
OK... Då förstår jag vad du menar... Låter som det jag skev ungefär!
lazy skrev:Det är precis lika illa här, i nuläget har jag ingen aning om vilka jag ska
rösta på, mitt moderparti fp har gått längre till höger än moderaterna +
att piratpartiet som jag är aktiv i måste komma med åtskilligt mer för att
jag ska rösta på dem i ett riksdagsval, SD är inget alternativ trots att de
har plockat bort det som jag ogillade mest nämligen, alla kan få återvandringsstöd
mot att de skriver på ett kontrakt att aldrig mer sätta sin fot i Sverige, sossarna
är p.g.a Mona S helt uteslutet + att de har fortf. ingen politik, mp litar jag
inte på + att de språkrör som finns nu kommer att försvinna, v talar för sej själva.
Om 4% eller mer av befolkningen röstar på ett parti, ska dessa människors åsikter räknas och värderas av vår riksdag på samma sätt som alla andras.KickTheRasist skrev:Det som jag vill säga med det är om dem största partier vill skapa ett front mot den Rasist / Fascistoid parti som SD då tycker jag att dem gör faktisk ett stort tjänst för Svenska befolkningen!!
Vår syn på demokrati skiljer sig åt en hel del i denna fråga.KickTheRasist skrev:Och även detta hittar jag faktisk helt demokratisk !!
lazy skrev:Dao skrev:Ja, kommunismargumentet gentemot V vittnar om en viss desperation!!!
Jag har väldigt svårt att tro att 4% skulle kunna "köra Sverige i botten".KickTheRasist skrev:Röstar man på en Rasistisk parti då finner jag faktisk dem 4 % av Svenskar efterblivna!! Vill du verkligen att något sånt mängd människor skall köra Sverige i botten??
Fortsatt och gärna utökad demokrati är den enda vägen framåt. Locka ut SD på banan genom att diskutera andra frågor än invandringen med dem. Då förlorar de matchen på nolltid och försvinner sedan ut i obetydlighetens glömska inom kort.KickTheRasist skrev:Du vet nazismen och rasismen är ett Cancer Svulst det måste tas bort med vilka medel som helst , just nu sker ju den med demokrati , det för vi väll tacka guden för.
The easy way outKickTheRasist skrev:Om du skulle fråga mig för en lösning , då min lösning skulle vara kort med andra ord Skjuta dem i Pannan !!
F.I.S.T skrev:Det ÄR faktiskt ett problem med SD ...även om de röstas fram demokratiskt, så är de ett problem för Sverige...
SDs existens är till stor del ett misslyckandebevis för Svensk politik.
Men ett parti kan ju inte existera om inte några röstar på det... så det är oxå en skrämmande bild av en del av svenskarnas åsikter.
Nu ska sägas att i SDs fall har samma sak skett som med moderaterna....
Man har precis samma elaka politik som förut.... MEN har tonat ner det utåt sett, så att väljaren uppfattar dem som mera rumsrena.... detta gäller både SD och M....
Och det blir svårt för den väljare som inte är aktiv i sitt val, att urskilja denna fasad, denna "mask" dessa partier tagit på sig.
Vad göra då ....
SYNA DERAS EGENTLIGA POLITIK..!!!
Minska orättvisor och klyftor i samhället !!
Ju större klyftor desto större grogrund för fascistiska element och rasism, samt människoförnedrande politik.....