Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+23
x-medborgare
Regndrottning
marxisten
Blåfront
RedCloud
berralarzon
GustavAnder
Secrist
formsvackan
ANNA2LINK
Susz X
DMustaine
R.O.F.L
Redvictory
Sniperace
Corven
Thetaxpayer
SiP
lazy
blueheaven
råttan.
MartinLindgren
theward
27 posters

    LEVE MONA SAHLIN...

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  theward 2009-08-05, 10:42

    martin7lindgren skrev:Du dumförklarar dig själv Mr.Råtta, visst finns det mackar, men var ligger mackarna i förhållande till var utsatta och hemlösa håller till?

    Bara hävda att hemlösa ska hålla till godo med toaletter när man behöver vatten, offentliga toaletter låter ju riktigt smaskigt och hygieniskt,

    Ja så klart om man är en råtta!
    Men vilket alternativ en hemlös väljer, mackar, toan, eller sjöar och vattendrag som föreslagotsc så blir ju just vattnmet ändå en kamp varje dag som kräver mycket tid,

    Alltså inte så självklart som för dom flesta medborgarna?
    Men jag har ju förstått att det är helt meningslöst att få en korkad rådis att begripa det?

    Att kalla det kamp är ju att ta i å det grövsta.

    Att gå upp kl 5,30 börja jobbet kl 7 och var hemma igen kl 17.30.
    Speciellt om,man har ett tungt fysiskt jobb eller ett väldig ansvarsfullt jobb
    Det är mer kamp än att leta efter vatten
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-05, 10:47

    Nu låter du som det 37 åriga barnet du är igen, återigen hörs den stora munnen med barnets tunga?

    Vad tusan är det för fel på dig egentligen The Ward?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  theward 2009-08-05, 10:52

    martin7lindgren skrev:Nu låter du som det 37 åriga barnet du är igen, återigen hörs den stora munnen med barnets tunga?

    Vad tusan är det för fel på dig egentligen The Ward?

    "felet" med mig är att jag är helt normal och har en hel del kunskaper och hela tiden försöker lära mig nya saker.
    inte stå o stampa på samma fläck hela tiden.

    At komma med mig med olika sanningar o jönserier är ganska meninglöst när jag helt uppenbart vert hur fel de är
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-05, 10:58

    Att ha ett fysikt arbete 8 timmar om dagen, sedan gå hem är knappast jämförbart med att vara fysiskt tungt hemlös dygnet runt,

    För du kan väl inte tro på fullt allvar att man är hemlös åtta timmars dagar?

    Du talar som du har förstånd till The Ward, ett av dom enda ställena i stockholm som haft öppet 8 timmar om dagen för hemlösa att kunna ducha, tvätta kläder o.s.v, givetvis i konkurans med många, vilket innebär att man inte hinner varje gång,

    Är stadsmissionsgården, men som från och med 1 september skär ner verksamhet från 7 heldagar i veckan till fem halvdagar, vilket innebär att många hemlösa kan se framemot en ännu tuffare höst och vinter,
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-05, 11:03

    Du har höga tankar om dig själv The Ward?
    Ditt svammel om hur du lär dig nytt hela tiden, ja kanske när det gäller fiske,

    Men när det gäller utsatthet och hemlöshet är det tvärtom, du går bakåt hela tiden,
    Vilket ditt utryck jönserier när du talar om hemlöshet bevisar!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  theward 2009-08-05, 11:25

    martin7lindgren skrev:Att ha ett fysikt arbete 8 timmar om dagen, sedan gå hem är knappast jämförbart med att vara fysiskt tungt hemlös dygnet runt,

    För du kan väl inte tro på fullt allvar att man är hemlös åtta timmars dagar?

    Du talar som du har förstånd till The Ward, ett av dom enda ställena i stockholm som haft öppet 8 timmar om dagen för hemlösa att kunna ducha, tvätta kläder o.s.v, givetvis i konkurans med många, vilket innebär att man inte hinner varje gång,

    Är stadsmissionsgården, men som från och med 1 september skär ner verksamhet från 7 heldagar i veckan till fem halvdagar, vilket innebär att många hemlösa kan se framemot en ännu tuffare höst och vinter,

    Men det är du det jag menar, varför trängas ihop i en skock och ha det eländigare än man behöver ha det?

    Är det inte själva grejen att man inte ska vara hemlös så länge??

    Jag menar att de 8-10 timmar folk är på jobbet.
    Kan en fattig uteliggare änvände till mkt nytta...
    Dvs se om sitt eget "hus"... eller menar du att hemlösa ska bete sig som hungriga fågelungar och bara vänta på hjälp??

    Duscha ja det är det ju inte nödvändigt att göra varje dag och kläderna tvättar ju de flest typ 1 gång i veckan..

    Har svårt att se att hur jag luktar skulle vara ett prioriterat problem om jag är hemlös..
    Dessutom är förhållandevis lätt att hålla hygien iaf..om man vill

    Min mormor o morfar hade varken dusch eller badkar..
    De vaskade sig i kallt vatten eller vatten de värmt på spisen.
    De luktade aldrig illa.
    Ändå in på 60talet tvättade de kläderna vid "källan", sen fick de tvätt maskin

    Jag menar att jag skulle klara en ett bra, men enkel mkt liv på en arbetsinsats som kaske motsvarar 40% av ett heltidsjobb..

    Det känns tryggt att veta, ifall den dagen någonsin kommer Wink
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  theward 2009-08-05, 11:28

    martin7lindgren skrev:Du har höga tankar om dig själv The Ward?
    Ditt svammel om hur du lär dig nytt hela tiden, ja kanske när det gäller fiske,

    Men när det gäller utsatthet och hemlöshet är det tvärtom, du går bakåt hela tiden,
    Vilket ditt utryck jönserier när du talar om hemlöshet bevisar!

    Det enda som gör mitt resonemang haltande, fast den saken vill du ju själv inte erkänna. Så den finns väl inte?
    ÄR att de allra flesta hemlösa är alkisar, drogberoende och eller har psykiska problem.

    Det är väl därför allt blir så svårt, som det faktiskt blir och mkt svårare än det skulle vara om dessa "hinder" inte skulle finnas.

    Men utan dessa hinder, skulle hemlösheten var mkt nära noll
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  råttan. 2009-08-05, 11:30

    martin7lindgren skrev:Du dumförklarar dig själv Mr.Råtta, visst finns det mackar, men var ligger mackarna i förhållande till var utsatta och hemlösa håller till?

    Bara hävda att hemlösa ska hålla till godo med toaletter när man behöver vatten, offentliga toaletter låter ju riktigt smaskigt och hygieniskt,
    När det gäller offentliga toaletter, har väl alla varit med om att man bara slår igen dörren, om det är ledigt för det ser skitigt ut
    Ja så klart om man är en råtta!

    Men vilket alternativ en hemlös väljer, mackar, toan, eller sjöar och vattendrag som föreslagits så blir ju just vattnet ändå en kamp varje dag som kräver mycket tid,

    Alltså inte så självklart som för dom flesta medborgarna?
    Men jag har ju förstått att det är helt meningslöst att få en korkad rådis att begripa det?


    martin lille,

    En mack ligger hundratalet meter ifrån Stureplan. Men det duger kanske inte åt en hemlös som behöver vatten för att överleva? (På tal om vem som dumförklarar sig sjlv).

    Vattnet på offentliga toaletter är ju samma vatten som du har i din krav hemma, eller hur. Det duger åt alla andra, men inte åt uteliggarna? Du är verkligen en fjant martin. En riktig uteliggare skulle gapskratta åt dig.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  råttan. 2009-08-05, 11:33

    martin7lindgren skrev:Att ha ett fysikt arbete 8 timmar om dagen, sedan gå hem är knappast jämförbart med att vara fysiskt tungt hemlös dygnet runt,

    För du kan väl inte tro på fullt allvar att man är hemlös åtta timmars dagar?

    Du talar som du har förstånd till The Ward, ett av dom enda ställena i stockholm som haft öppet 8 timmar om dagen för hemlösa att kunna ducha, tvätta kläder o.s.v, givetvis i konkurans med många, vilket innebär att man inte hinner varje gång,

    Är stadsmissionsgården, men som från och med 1 september skär ner verksamhet från 7 heldagar i veckan till fem halvdagar, vilket innebär att många hemlösa kan se framemot en ännu tuffare höst och vinter,


    Är man så jävla pantad att man inte ens inser hur man får tag på vatten är det kanske inte så konstigt att man blir uteliggare, eller hur?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  blueheaven 2009-08-05, 11:34

    theward skrev:
    martin7lindgren skrev:Du har höga tankar om dig själv The Ward?
    Ditt svammel om hur du lär dig nytt hela tiden, ja kanske när det gäller fiske,

    Men när det gäller utsatthet och hemlöshet är det tvärtom, du går bakåt hela tiden,
    Vilket ditt utryck jönserier när du talar om hemlöshet bevisar!

    Det enda som gör mitt resonemang haltande, fast den saken vill du ju själv inte erkänna. Så den finns väl inte?
    ÄR att de allra flesta hemlösa är alkisar, drogberoende och eller har psykiska problem.

    Det är väl därför allt blir så svårt, som det faktiskt blir och mkt svårare än det skulle vara om dessa "hinder" inte skulle finnas.

    Men utan dessa hinder, skulle hemlösheten var mkt nära noll

    Här känner jag mig tvingad till att hålla med mister ward till 100%! Smile
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  theward 2009-08-05, 11:41

    blueheaven skrev:
    theward skrev:
    martin7lindgren skrev:Du har höga tankar om dig själv The Ward?
    Ditt svammel om hur du lär dig nytt hela tiden, ja kanske när det gäller fiske,

    Men när det gäller utsatthet och hemlöshet är det tvärtom, du går bakåt hela tiden,
    Vilket ditt utryck jönserier när du talar om hemlöshet bevisar!

    Det enda som gör mitt resonemang haltande, fast den saken vill du ju själv inte erkänna. Så den finns väl inte?
    ÄR att de allra flesta hemlösa är alkisar, drogberoende och eller har psykiska problem.

    Det är väl därför allt blir så svårt, som det faktiskt blir och mkt svårare än det skulle vara om dessa "hinder" inte skulle finnas.

    Men utan dessa hinder, skulle hemlösheten var mkt nära noll

    Här känner jag mig tvingad till att hålla med mister ward till 100%! Smile

    Och jag känner mig "tvingad" att tycka att det var bra gjort BH Wink
    Det väl inte så svårt eller hur??
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-05, 11:55

    Jisses nu blev jag på lite jidderhumör, när jag plötsligt upptäcker att en av mina trådar återigen spränger 1000 vallen!

    Har tappat räkningen men tror att det är 39:de gången, så att jag lyckas röra runt i kastrullerna kan ingen ta ifrån mig! Wink

    Mona Sahlin håller ställningen som det hetaste namnet på forumet, undrar hur många antimona trådar min Leve Mona Sahlin tråd överlevt utan problem?

    25/30 kanske?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-05, 12:08

    Ja du Mr.Råtta är man så djävla pantad att man inte förstår att jag snackar om att vanligt djävla vatten kräver mycket tid varje dag för dom som inte har något,

    Hur fan tror du vattnet kommer om man någon har t.ex ett tält på någon undanskymd plats, tror du vattnet kommer knallande själv?

    Du som sitter och slickar dig runt truten när du ser dig själv i spegeln, borde ju då se hur korkad du är!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  theward 2009-08-05, 12:22

    martin7lindgren skrev:Ja du Mr.Råtta är man så djävla pantad att man inte förstår att jag snackar om att vanligt djävla vatten kräver mycket tid varje dag för dom som inte har något,

    Hur fan tror du vattnet kommer om man någon har t.ex ett tält på någon undanskymd plats, tror du vattnet kommer knallande själv?

    Du som sitter och slickar dig runt truten när du ser dig själv i spegeln, borde ju då se hur korkad du är!

    ja men jisses, hela livet består av arbete.
    Varför skulle det vara någon skillnad om man är hemlös?

    jag har levt på det naturen gett i 1-1,5 vecka flera ggr..oki det ä inte 20 år men principen är den samma...

    För att få något, måste man göra nåt helt enkelt

    Att hitta petflaskor elle dunkar kan inte var brutalsvårt, kolla bara soptunnorna på en mack tex

    Sen tar man dessa flaskor/dunkar och fyller dem.
    Detta behöver man göra max 2-3 ggr i veckan...

    Mat det kan man fixa så man slipper svälta..
    När det gäller ren överlevnad kan man inte vara grannlaga
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  lazy 2009-08-05, 12:22

    I Kungens kurva stod ett flertal gamla husvagnar under ganska lång
    tid på parkeringen mittemot Media Markt m.a.o så hade "invånarna"
    nära till både Citygross o Heron city där man kan hämta vatten,
    tror att de flesta väljer att inte behöva gå flera mil för en så
    enkel sak.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-05, 12:37

    Ja The Ward finner nya vänner?
    Vem blir förvånad, har vetat länge vad en kappvändare hör hemma,
    Bland andra kappvändare!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-05, 12:40

    Hur länge fick dom stå där innan man jagades bort, vad tyckte köpcentret om det?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  theward 2009-08-05, 12:42

    martin7lindgren skrev:Ja The Ward finner nya vänner?
    Vem blir förvånad, har vetat länge vad en kappvändare hör hemma,
    Bland andra kappvändare!

    Ja du kallar ju alla som inte håller med dig till 110% , för "kappvändare"

    Om du läser noga och försöker första det jag skriver, så ser du snarare att jag är konskvent som få och faktiskt står för det jag tycker och håller med de som jag tycker har mest rätt. Oavset vilket parti, lag eller sida de tillhör.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  råttan. 2009-08-05, 13:41

    martin7lindgren skrev:Ja du Mr.Råtta är man så djävla pantad att man inte förstår att jag snackar om att vanligt djävla vatten kräver mycket tid varje dag för dom som inte har något,

    Hur fan tror du vattnet kommer om man någon har t.ex ett tält på någon undanskymd plats, tror du vattnet kommer knallande själv?

    Du som sitter och slickar dig runt truten när du ser dig själv i spegeln, borde ju då se hur korkad du är!


    Nämen o, tar det en uteliggare hela 10 minuter att få fram en flaska vatten. Hu å hemskt. En uteliggare har faktiskt ett antal stora problem. Det allvarligaste är oftast att få tag på droger. Men ett rikspucko som martin tror att vatten är det stora problemet. Uteliggarna skulle gapskratta åt sådant trams.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  SiP 2009-08-05, 13:43

    Bara att konstatera att Martins letande efter vatten antagligen kom i andra hand då letandet efter droger tog 24/7........
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-05, 20:30

    jasså du säger det lilla fröken SiP, Martin jagar droger, berätta mer, du har uppgifter om mig som inte jag känner till,

    Eller är det så att tummen har fastnat i baken på dig?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  blueheaven 2009-08-05, 20:44

    Martin börjar bli lika enerverande som en böld i röva! geek
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-05, 21:21

    Ja du Mr.Blue, hellre bödeln är dig i röven iallafall!
    Så vad det gäller mig så är det bra att du håller dig där du är!


    Martin enerverande, ja du snikarn, var glad för det du då du hitills bara sett mig gå på tomgång?

    Trampar jag gasen i botten vill du nog inte stå ivägen!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-05, 21:51

    Nej inte alls,. en kappvändare är en sån som du, så fort du börjar se en ljusning för dig vänder du dig mot andra som fortfarande inte kommit till ruta ett,

    Då är det själförvållat och skyll er själva som hoppar ur truten på dig The Ward,
    Det räckte med ett terapijobb några procent per vecka för att du skulle göra den berömmda piruetten, (kappvändningen)
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  theward 2009-08-05, 22:05

    martin7lindgren skrev:Nej inte alls,. en kappvändare är en sån som du, så fort du börjar se en ljusning för dig vänder du dig mot andra som fortfarande inte kommit till ruta ett,

    Då är det själförvållat och skyll er själva som hoppar ur truten på dig The Ward,
    Det räckte med ett terapijobb några procent per vecka för att du skulle göra den berömmda piruetten, (kappvändningen)

    Få se nu jag har kämpat mot mitt handikapp och sjukdom i snart 20 år..
    Först för tre år sen orkade inte kroppen längre och jag blev sjukskriven
    Först var jag hemma helt i ett år...
    Sen har jag kämpat och segat mig tillbaka. Först genom arbetsprovning på 50% i 14 månader. Sen gick jag smärthanteringskurs 10 veckor...
    Sen var jag hemma och sjukskriven i 2 månader igen. För att senare börja med lönebidragsjob först på 50% och sedan juni gör jag 6 timmars dagar...
    Det går brutalt tungt och jag har haft några frånvarodagar och i princip orkar jag bara med jobbet(knappt det ibland)

    Fritid den blir lidande, umgänget med mina barn och min tjej likaså.

    Dock har jag inget annat val, då sjukreglerna blivit närmast skoningslösa...
    Nät som jag påpekat ända sen reglerna ändrades..

    Jag måste helt enkelt klara av 75% jobb, annars går jag en mkt oviss framtid till mötes. För efter januari har jkag inte rätt till sjukpenning och sjukersättning går knappt att få numera Rolling Eyes

    Så exakt vart har jag vänt kappan någonstans?

    Skillnaden mellan mig och en del andra är att jag verkligen försöker och är envis som en röd gris...

    Man kan nästan tyda att det är pga av lättja du blev hemlös? Men det verkar ju absurt om så var fallet Neutral

    ps terapijobb är det definitivt inte, det är ett riktigt jobb,med riktig lön.
    Det är bara det att arbetsgivaren får kompensatiuon för att jag inte alltid kan jobba på normal nivå och att jag faktiskt har fler sjukdagar än normala anställda har

    Jag vet väldigt mkt om hur det är att kämpa och ha en massa motgångar.
    Men jag vet också att livet innebär mkt jobb och att man faktiskt vill nåt också

    Sponsored content


    LEVE MONA SAHLIN... Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 06:00