martin7lindgren skrev:Så är det iallafall, någon klippte av gasolröret bakom kylen, så när jag kom hem var det mörkt som vanligt tände jag spislågan för ledljus, efter någon minut smällde det, jag flög ut genom dörren med en brinnanbde tröjärm som jag släckte,
Alla fönster och båda tackluckorna plus allt löst i hela vagnen spreds ut över hela ödeparkeringen jag stog på,
vagnen blev alldeles rund och sprack i alla skarvar, och vilken smäll, den hördes nog över hela Glömsta!
Så vad du tror struntar jag i Mr.Råtta, jag var där, det var inte du, sen hade sabotören tur, då oftast gasolen var slut men inte den här gången,
Ja det här var ännu en berättelse ur en hemlös liv,
Sen kan jag lova att många varit med om uppeldade tält och vagnar, så jobbar många garden!
Men visst är du glad för min skull, att jag inte dog, för då hade du inte haft mig och hänga i bakhasorna!
Min poäng var och är att bor man lite mera öde, på en mindre ort, och dessutom lever i det tysta så kommer inga "garden" och saboterar
Förövrigt borde någon åka fast för liknande tilltag, det borde rubriceras som mordförsök..
Nu hade du tur, för att du lagt dig och sovit (utan att tänt spisen), kanske du aldrig vaknat igen
Bränder och explosioner och andra olyckor är inte ett dugg kul att bli utsatt för.. Fast man får iaf en annan syn på livet , när man skådat döden i vitögat ett par gånger
ps skadgörelse öht , är det värsta jag vet, det anser jag var värre än att råka ut för stöld.
För då har iaf någon haft nytta av det den tog sas.
Förstör de saker, känns det bara så meningslöst
En gång var det en arbetskamrat(som inte tänkte öht), han hade fyllt fotogenkaminen med bensin. Så kan det bli när man jobbade med mindre begåvande människor
När vi tände i rastkojan så började kamin brinna okontrollerat och lågorna fyllde halva vagnen..
Då tog jag ett snabbt beslut och tog helt enkel tag i skiten och kastade ut kaminn genom dörrn.