Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+23
x-medborgare
Regndrottning
marxisten
Blåfront
RedCloud
berralarzon
GustavAnder
Secrist
formsvackan
ANNA2LINK
Susz X
DMustaine
R.O.F.L
Redvictory
Sniperace
Corven
Thetaxpayer
SiP
lazy
blueheaven
råttan.
MartinLindgren
theward
27 posters

LEVE MONA SAHLIN...

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 3 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  theward 2009-08-06, 23:03

blueheaven skrev:Martin får väl bygga en friggebod då behövs det inget bygglov! Laughing

nja du måste iaf ha tillstånd av markägaren... men är det tex et stort skogsbolag eller kommunen bryr de sig föga. Bara man inte skövlar intilliggande skog och är i vägen för avverkning Wink
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-08-06, 23:31

theward skrev:
    blueheaven skrev:Martin får väl bygga en friggebod då behövs det inget bygglov! Laughing

nja du måste iaf ha tillstånd av markägaren... men är det tex et stort skogsbolag eller kommunen bryr de sig föga. Bara man inte skövlar intilliggande skog och är i vägen för avverkning Wink

Det klart bästa måste väl isf vara att köpa en fuktskadad husvagn! det är bara att riva ut det fuktiga inifrån och isolera om den! då finns det kök värme och sängar! sen kan den flyttas vid behov. jag köpte en sån för många år sen och den blev riktigt bra! 3000:- med förtält! det går att få tag på ännu billigare också!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-07, 00:44

Välj vad ni vill, kojor, tält, gamla bilar eller uttjänta husvagnar, vilket alltid slutar med ett med ett evighetsflyttande då man inte tillåts rota sig någonstans,

Gissa vad campingarna säger om det kommer någon hemlös med risig husvagn, jo dom säger sorry, vi har fullbelagt?

Javisst kan man fixa till en uttjänt fukt/mögelskadad husvagn, om man har sin tomt att hålla till på,
    Var ska hemlösa som bara tillåts stå i princip några dagar på varje ställe hålla till under renovering,

Tro mig, det är inte så lät som det låter, jag har gått igenom hela registret,
    Den sista gamla husvagnen jag hade exploderade, för en gång skull hade jag gasol, men någon hade varit inne och klippt av röret bakom kylskåpet

Vilket inte jag märkte när jag kom dit på kvällen, och som vanligt när det var mörkt tände jag gasolplattan för att få ljus,Pang!
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-08-07, 01:28

martin7lindgren skrev:Välj vad ni vill, kojor, tält, gamla bilar eller uttjänta husvagnar, vilket alltid slutar med ett med ett evighetsflyttande då man inte tillåts rota sig någonstans,

Gissa vad campingarna säger om det kommer någon hemlös med risig husvagn, jo dom säger sorry, vi har fullbelagt?

Javisst kan man fixa till en uttjänt fukt/mögelskadad husvagn, om man har sin tomt att hålla till på,
    Var ska hemlösa som bara tillåts stå i princip några dagar på varje ställe hålla till under renovering,

Tro mig, det är inte så lät som det låter, jag har gått igenom hela registret,
    Den sista gamla husvagnen jag hade exploderade, för en gång skull hade jag gasol, men någon hade varit inne och klippt av röret bakom kylskåpet

Vilket inte jag märkte när jag kom dit på kvällen, och som vanligt när det var mörkt tände jag gasolplattan för att få ljus,Pang!

Jadu martin lille,

Det verkar ju himla troligt att hela husvagnen exploderade och du klev ut oskadd. Väldigt troligt faktiskt. Det måste ha varit precis så det gick till.

martin oroar sig för att kojor i skogen behöver byggnadslov, men bekymrar sig inte för tält i innerstaden. Stockholm är en liten stad och vatten finns i varje statsdel att få tag på. Den som varit hemlös vet garanterat redan detta.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-07, 11:43

Så är det iallafall, någon klippte av gasolröret bakom kylen, så när jag kom hem var det mörkt som vanligt tände jag spislågan för ledljus, efter någon minut smällde det, jag flög ut genom dörren med en brinnanbde tröjärm som jag släckte,
    Alla fönster och båda tackluckorna plus allt löst i hela vagnen spreds ut över hela ödeparkeringen jag stog på,
    vagnen blev alldeles rund och sprack i alla skarvar, och vilken smäll, den hördes nog över hela Glömsta!

Så vad du tror struntar jag i Mr.Råtta, jag var där, det var inte du, sen hade sabotören tur, då oftast gasolen var slut men inte den här gången,
    Ja det här var ännu en berättelse ur en hemlös liv,
    Sen kan jag lova att många varit med om uppeldade tält och vagnar, så jobbar många garden!

Men visst är du glad för min skull, att jag inte dog, för då hade du inte haft mig och hänga i bakhasorna!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-07, 11:48

Martin oroar sig inte för någonting, men Martin vet hur det går till,
    Och en sak vet jag slå upp ett tält inne i stan går inte, du blir bortkörd direkt,
    Man väljer ställen som inga andra vill vara på för att få vara ifred, men det går inte heller tar inte lång tid innan man blir upptäckt!

Här i stan river ju kommunen även ungarnas kojor, med motiveringen att det krävs bygglov!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-07, 11:58

martin7lindgren skrev:Så är det iallafall, någon klippte av gasolröret bakom kylen, så när jag kom hem var det mörkt som vanligt tände jag spislågan för ledljus, efter någon minut smällde det, jag flög ut genom dörren med en brinnanbde tröjärm som jag släckte,
    Alla fönster och båda tackluckorna plus allt löst i hela vagnen spreds ut över hela ödeparkeringen jag stog på,
    vagnen blev alldeles rund och sprack i alla skarvar, och vilken smäll, den hördes nog över hela Glömsta!

Så vad du tror struntar jag i Mr.Råtta, jag var där, det var inte du, sen hade sabotören tur, då oftast gasolen var slut men inte den här gången,
    Sen kan jag lova att många varit med om uppeldade tält och vagnar, så jobbar många garden!

Men visst är du glad för min skull, att jag inte dog, för då hade du inte haft mig och hänga i bakhasorna!

Min poäng var och är att bor man lite mera öde, på en mindre ort, och dessutom lever i det tysta så kommer inga "garden" och saboterar

Förövrigt borde någon åka fast för liknande tilltag, det borde rubriceras som mordförsök..
    Nu hade du tur, för att du lagt dig och sovit (utan att tänt spisen), kanske du aldrig vaknat igen

Bränder och explosioner och andra olyckor är inte ett dugg kul att bli utsatt för.. Fast man får iaf en annan syn på livet , när man skådat döden i vitögat ett par gånger

ps skadgörelse öht , är det värsta jag vet, det anser jag var värre än att råka ut för stöld.
    För då har iaf någon haft nytta av det den tog sas.
    Förstör de saker, känns det bara så meningslöst

En gång var det en arbetskamrat(som inte tänkte öht), han hade fyllt fotogenkaminen med bensin. Så kan det bli när man jobbade med mindre begåvande människor affraid

När vi tände i rastkojan så började kamin brinna okontrollerat och lågorna fyllde halva vagnen..

Då tog jag ett snabbt beslut och tog helt enkel tag i skiten och kastade ut kaminn genom dörrn.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-07, 12:02

martin7lindgren skrev:Martin oroar sig inte för någonting, men Martin vet hur det går till,
    Och en sak vet jag slå upp ett tält inne i stan går inte, du blir bortkörd direkt,
    Man väljer ställen som inga andra vill vara på för att få vara ifred, men det går inte heller tar inte lång tid innan man blir upptäckt!

Här i stan river ju kommunen även ungarnas kojor, med motiveringen att det krävs bygglov!

låter som en riktig skitkommun affraid
    Småaktigt minst sagt

Nja, inte för jag har så stor erfarenhet av sthlm, men nog finns det ödsliga platser ganska nära bebyggelsen...

Visst rör det sig mera folk där...men det stod ju om en som bott i en koja i skogen 1,5 utan att bli upptäkt..

Man får helt enkelt leta plats med omsorg...och kanske ha någon reservplats/plan..

Men jag blir ilsk på sådana som bara förstör kojor och liknande. Menar är kojan "fin" så gör det väl inget om den står kvar
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-07, 14:37

En sak kan jag garantera att polisen satsar stenhårt på fortkörning och snatterier,
    Men på hemlösas förstörda och uppeldade vagnar och tält är prioriteringen noll!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-07, 23:36

martin7lindgren skrev:Så är det iallafall, någon klippte av gasolröret bakom kylen, så när jag kom hem var det mörkt som vanligt tände jag spislågan för ledljus, efter någon minut smällde det, jag flög ut genom dörren med en brinnanbde tröjärm som jag släckte,

Har du någon idé om varför gasen bestämde sig för att vänta en minut med reaktionen?

Du är inte speciellt trovärdig serru. En brinnande tröjärm...tjenare.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 00:08

Visserligen visste jag att du är en pantad tand Madame Lazy,
    Nu tog det ca en minut innan gasen från det avklippta röret nere på golvet bakom kylen steg upp och fick kontakt med den tända spislågan?

Troligtvis var min räddning den gången att jag stog precis vid dörren när det small, kan lova dig att jag åkte rätt utmed en djävla fart,

För som du vet så stiger gasen uppåt,och gasolrören i husvagnar är size som bromsrör på en bil,
    Så när någon klipper av med en avbitare så klämmer man samtidigt ihop det mjuka kopparöret,därav minuten!

Att inte du Lazy som säger dig ha vuxit upp meckande med bilar förstår det är däremot märkligt?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 00:13

Sen är det ju helt meningslöst att lyssna på dina spekulationer Madame Lazy,
    Du var inte där,men det var jag!

Därför bjuder jag dig att yla hur mycket du vill, det förändrar ingenting!

Det enda pluset jag ser hos madame, är att hon låter som en kärring, och konstigt vore det annars?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-08, 00:29

Nu heter jag inte lazy, men även om jag mekat bilar så har jag inte mekat husvagnar.

Men dina teorier verkar lika tokiga som vanligt.

- Hur kunde du tända spisen om gasolröret var avklippt?

- Den våldsamma explosionen indikerar att gasolen stått på en längre tid än en minut.

Mycket märkligt skulle jag säga.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-08-08, 00:40

råttan skrev:Nu heter jag inte lazy, men även om jag mekat bilar så har jag inte mekat husvagnar.

Men dina teorier verkar lika tokiga som vanligt.

- Den våldsamma explosionen indikerar att gasolen stått på en längre tid än en minut.

Mycket märkligt skulle jag säga.

Det är det här som är så otäckt bland de som fått lägenhet på söder, flera har
    helt enkelt gått ut utan att stänga gasen o när personalen kommer dit så är det
    bara att hålla för näsan o springa in o stänga allt o hoppas att ingen tänder
    en cigarett!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-08-08, 00:46

råttan Today at 11:29 pm

Det här är en mycket intressant fråga, kanske våran egen James
    Bond har ett svar på det?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-08, 01:24

På tal om James Bond så brukar han ju kunna dyka i poolen utan att bli blöt i håret. Men vad är det mot martin? Som blir sprängd i luften utan en skråma?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-08-08, 02:55

råttan skrev:På tal om James Bond så brukar han ju kunna dyka i poolen utan att bli blöt i håret. Men vad är det mot martin? Som blir sprängd i luften utan en skråma?

Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 11:47

Suck...? Ni är verkligen två små blånästa snillen?
    Men nu är det så enkelt som att i husvagnar går olika rör till olika funktioner?

Ni vet ungefär som bromsrören på en bil, där det som bekant går ett rör till varje hjul?
    Vad tror ni händer om man klipper av röret till ett av hjulen, jo då hinner du få upp farten och trampa på bromsen några gånger innan du märker att du inte har några bromsar,

James Bond, men det är ju det jag sagt många gånger ni blånäsor lever i era leksaks och fantasivärldar, välkommen till verklighet,

Jag förstår att ni två Madame Lazy och Mr.Rådis trivs bra ihop, ingen av er behöver känna sig punchig,då ni är lika korkade båda två? Very Happy
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-08, 11:52

martin7lindgren skrev:Suck...? Ni är verkligen två små blånästa snillen?
    Men nu är det så enkelt som att i husvagnar går olika rör till olika funktioner?

Ni vet ungefär som bromsrören på en bil, där det som bekant går ett rör till varje hjul?
    Vad tror ni händer om man klipper av röret till ett av hjulen, jo då hinner du få upp farten och trampa på bromsen några gånger innan du märker att du inte har några bromsar,

James Bond, men det är ju det jag sagt många gånger ni blånäsor lever i era leksaks och fantasivärldar, välkommen till verklighet,

Jag förstår att ni två Madame Lazy och Mr.Rådis trivs bra ihop, ingen av er behöver känna sig punchig,då ni är lika korkade båda två? Very Happy

Det stämmer, men läcker gasolen, så läcker den.
    Fast du kanske hade två gasoltuber?
    För gasol är som vatten, det följer minsta moståndets lag och tar sig fram där det är enklast.
    Vilket blir där ledningen är av...........

Angående bilar så läcker inte mkt ut öht, innan du bromsat några gånger, i vilket fall som helst
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 12:00

Nu blev ju inte jag sprängd i luften men husvagnen blev det, själv kastades jag rätt ut av tryckvågen, levande men ärligt talat smått chockad?

Något särskilt ni två borde glädjas över,för tänk om favoritobjektet flygit i luften,
    Då hade ni ju inte kunnat flänga mig i bakhasorna varenda dag?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 12:04

Vad snackar du om, går ett bromsrör av tömmer du oljan på några minuter sen har du inga bromsar?
    Några tramp på pedalen sen är det kört, en läcka är inte samma sak som ett avklippt rör? No
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-08, 12:11

martin7lindgren skrev:Vad snackar du om, går ett bromsrör av tömmer du oljan på några minuter sen har du inga bromsar?
    Några tramp på pedalen sen är det kört, en läcka är inte samma sak som ett avklippt rör? No

Var ju precis det jag nyss sa Wink
    rören är så smala att det inte rinner ut så mkt, förrens man trampar på bromsen.

Därför märken man inte att det är fel förrens det är "kört"..
    Vid mindre läckage får man sämre o sämre broms Neutral
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 3 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-08-08, 12:12

Jag hitta din husvagn Martin :

[flash][/flash]LEVE MONA SAHLIN... - Sida 3 Ungdomsvandaler%202_6d437418-a0c6-4240-bad5-2111eecc8220
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-08-08, 12:19

För som du vet så stiger gasen uppåt,och gasolrören i husvagnar är size som bromsrör på en bil,
    Så när någon klipper av med en avbitare så klämmer man samtidigt ihop det mjuka kopparöret,därav minuten!

Nu måste jag påpeka att gasol är TYNGRE än luft och stiger INTE, dessutom är gasolrören ganska mycket kraftigare än bromsrör...

scenariot kan dock stämma, Du skriver ju att röret bak kylskåpet var knipas, dvs gasen till kylskåpet strömmade fritt in i husvagnen, där det lade sig vid golvet, röret till spisens gaslågor var då troligen intakt och gasen gick till dessa, när du sedan rörde dig i vagnen så uppstod naturligtvis luftrörelser som drog med gas från vagnens golv, som sedan antändes.

Så jag TROR faktiskt dig, möjligheten är fullt trovärdig.

Jag råkade ut för en liknande sak i Göteborg där jag hade gasspis, som jag på fyllan skulle tända, jag missade med avbrutna stickor och fummel, och när jag sedan med gasen fortfarande strömmande fick fyr blev det en jäkla knall, jag slog i väggen bak, fick brända ögonbryn och hår, men i övrigt var jag oskadd, och jag lovar, det var en sjudjävla knall och grannarna kom rusande och undrade vad som hänt...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 12:34

Nu svammlar du Sniper, jag vet inte hur det gick till när din husvagn flög i luften men jag vet vad som hände när min gjorde det!

Vad menar du händer när ett rör längst ner klipps av, menar du att gasen går ut genom golvet?

Eller kan det vara som jag säger att det tar någon minut innan gasen når spislågan?

Angående R.O.F.L:s bild så låg lösöret i min vagn utspritt över en parkering,lika stor som en fotbollsplan,
    Hur jag vet det, parkeringen är numera en fotbollsplan!

DET BLEV EN JÄDRANS SMÄLL SOM "DYNATMITHARRY" BRUKAR SÄGA?
    Till sist så kan ju ni snillen berätta hur det gick till nära era vagnar flög i luften, för ni sitter väl inte och snackar utan täckning?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 02:03