Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+23
x-medborgare
Regndrottning
marxisten
Blåfront
RedCloud
berralarzon
GustavAnder
Secrist
formsvackan
ANNA2LINK
Susz X
DMustaine
R.O.F.L
Redvictory
Sniperace
Corven
Thetaxpayer
SiP
lazy
blueheaven
råttan.
MartinLindgren
theward
27 posters

LEVE MONA SAHLIN...

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 4 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  Sniperace 2009-08-08, 12:37

Vad nu Martin ÄR du dum eller?

Jag höll ju med dig!!!!!

och nej jag svamlar INTE, gasol ÄR tyngre än luft, den samlas vid golvet, en del läcker ut under vagnen, men mycket stannar kvar, vad är ditt problem, är det för att det var jag som skerv du måste fara ut i idiotier eller??

LÄS FÖR FAN mitt inlägg igen och försök fatta även om det är svårt!!

förresten var det inte en vagn för mig, jag bodde i en etta i Gamlestaden.... det blev att byta fönster, det var allt

Senast ändrad av Sniperace den 2009-08-08, 12:45, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-08-08, 12:45

Det ultimata beviset på att martin aldrig läser igenom ett inlägg
    innan han svarar på det. Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 12:46

Suck..., Ta och lugna ner dig Sniper, inte alls olika rör till olika funktioner,
    Visst sitter du och ifrågasätter mig,
    Säkert med någon baktanke,men det behöver du inte erkänna?

Vad menar du Sniper,jag är dum som ifrågasätter ditt ifrågasättande?
    Men du är inte dum som inte kan ta det jag berättar för vad det är?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 12:51

Suck..., Madame Lazy igen?
    ute på sin höga häst svingande sin piska och batong åt alla håll,

EN RIKTIG PAJASTANT!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-08-08, 12:57

martin7lindgren skrev:Suck..., Ta och lugna ner dig Sniper, inte alls olika rör till olika funktioner,
    Visst sitter du och ifrågasätter mig,
    Säkert med någon baktanke,men det behöver du inte erkänna?

Vad menar du Sniper,jag är dum som ifrågasätter ditt ifrågasättande?
    Men du är inte dum som inte kan ta det jag berättar för vad det är?

Ja, nu ifrågasätter jag om du inte ÄR dum, jag klargjorde TYDLIGT att det mycket väl kunde vara som du sade, men det tillbakavisar du!!!

jag förklarade i detalj hur sådant kan hända, det ENFA jag INTE höll med om är att gasol INTE stiger i luft, utan sjunker, mao gasol i ett avknipsat rör stigen INTE det rinner ut nedtill när man öppnar gaskranen.

MEN som sagt, var det röret till KYLSKÅPET så pressades gasen uppåt i det hela röret till spisen dit det skulle till gasbrännaren.

när du sedan rörde dig i husvagnen blev det luftväxling som fick gasen vid golvet att nå brännarna varvid explosionen blev ett faktum, snälla du gör åtminstone ett försök att fatta vad jag skrev istället för att brista ut i hattirader och gnällande
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 13:23

Vad snackar du för strunt, vadå gnäller, jag berättar bara vad som hände med min husvagn?

Ta ett djupt andetag eller ett järn eller vad som finns tillgängligt, och bli som en människa!

I stället för att tjabbla med mig, för hur du än gör så blir sista ordet mitt!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-08-08, 13:26

martin7lindgren skrev:Vad snackar du för strunt, vadå gnäller, jag berättar bara vad som hände med min husvagn?

Ta ett djupt andetag eller ett järn eller vad som finns tillgängligt, och bli som en människa!

I stället för att tjabbla med mig, för hur du än gör så blir sista ordet mitt!

*asg*

jaja, jag ska inte jiddra, för du fattar tydligen ändå inte att jag höll med dig till 100% att jag tror dig hur det gick till, men inte ens det fattar du........

nu tycker jag VERKLIGEN synd om dig at du tydligen inte har någon som helst läsförståelse, ta och läs igenom inlägget några gånger så kanske det klarnar.......
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 13:35

Ge dig nu för tusan, för nu vet vi att du inte är dum och är läskunnig,
    Till skillnad mot mig som är dum och inte läskunnig,var det allt, annars ta resten på en gång så du kan ta in luft igen,

Eller har du fått sagt det du ville nu? Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-08-08, 13:38

martin7lindgren skrev:Ge dig nu för tusan, för nu vet vi att du inte är dum och är läskunnig,
    Till skillnad mot mig som är dum och inte läskunnig,var det allt, annars ta resten på en gång så du kan ta in luft igen,

Eller har du fått sagt det du ville nu? Very Happy

behöver nog inte säga mer, för det verkar som det totalt saknar betydelse eftersom du tydligen inte fattar ändå, eller HAR du fattat, men inte vill erkänna?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 13:48

Vad ska jag erkänna,att jag är dum och inte läskunnig, eller vad menar du?

Sen om jag nu missuppfattade ditt påtalande att gas inte stiger uppåt som ett ifrågasättande, kan väl inte vara förvånande?

För hur gasen än färdas så slutar det med att den fyller ut utrymmet där den läcker, eller hur??
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-08-08, 13:52

martin7lindgren skrev:Vad ska jag erkänna,att jag är dum och inte läskunnig, eller vad menar du?

Sen om jag nu missuppfattade ditt påtalande att gas inte stiger uppåt som ett ifrågasättande, kan väl inte vara förvånande?

För hur gasen än färdas så slutar det med att den fyller ut utrymmet där den läcker, eller hur??

är det det enda du bråkar om?

Ja, gasol tränger undan luften, men det fylls på som vatten i en spann, gasen stiger INTE uppåt i luften som ex väte eller helium...

det du inte gjorde vara att läsa HELA texten, då hade nog allt klarnat.

DET jag ville du skulle erkänna var att du inte läst allt och missuppfattat, men det ville du inte, utan fortsatte att jag misstänkliggjorde dig trots att jag stödde dig till hundra procent, men enbart rättande av hur gasen beter sig...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 14:09

Är du nöjd nu,så kanske vi kan sätta punkt nu, inget förändrar ju det som hände mig iallafall?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-08-08, 15:15

martin7lindgren skrev:Är du nöjd nu,så kanske vi kan sätta punkt nu, inget förändrar ju det som hände mig iallafall?

Visst kan vi sätta punkt, jag ville ju bara få dig att förstå att jag här stödde DIG till hundra procent, och eftersom du når förstår detta så är det helt ok!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 15:38

Jag förstår,jag missuppfattade nog dig,men du kanske var lite otydlig?
    Sen vill jag passa på att dementera det Corven trodde utan att reta upp henne,

Nej jag har ingenting emot dig Sniper,vår gammla kontrovers är ju överspelad sen länge?

Och det måste ju bero på lika mycket din välvilja som min!
    Jag vet och har förstått att du har gjort din resa i elände precis som jag har gjort?

Sen att det kanske är olika eländen, men vem kan avgöra vilket elände som är värst, ingen skulle jag tro?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-08-08, 15:46

martin7lindgren skrev:Jag förstår,jag missuppfattade nog dig,men du kanske var lite otydlig?
    Sen vill jag passa på att dementera det Corven trodde utan att reta upp henne,

Nej jag har ingenting emot dig Sniper,vår gammla kontrovers är ju överspelad sen länge?

Och det måste ju bero på lika mycket din välvilja som min!
    Jag vet och har förstått att du har gjort din resa i elände precis som jag har gjort?

Sen att det kanske är olika eländen, men vem kan avgöra vilket elände som är värst, ingen skulle jag tro?

Nej, jag anser att vi har inget groll som ligger kvar, det är överspelat sedan länge.

Jo, jag har haft mina problem, och en sak har alltid genomsyrat mig i detta, och det är att inte klaga, för det finns alltid de som har det sämre.

och livet är inte en tävling om vem som har det bäst eller sämst, alla har vi vår lott att förvalta på bästa sätt, och göra det bästa vi kan av allt.

Jag är som jag ofta sagt, rik och lyckligt lottad, inte på pengar och välmående, men jag har en underbar familj som älskar mig för den jag är, jag har alltid mat för dagen, och tak över huvudet, att inte kunna resa, saknar betydelse, det finns annat som är värt mycket mer för mig.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-08, 16:05

Skönt att vi är överens om det Sniper, ja, många av oss har sina kvarstenar runt halsen,
    Jag kommer ihåg vad du sa en gång för länge sedan på AB forumet, jag vet att du har gjort, och gör fortfarande din resa!

Inte kul att släpa på våra olika ok, enda alternativet är ju att försöka göra det bästa av situationerna,

Du har ju berättat om din fru sedan många år, ditt stöd helt säkert många gånger, precis som min tjej sedan 14 år, är för mig?

Smärta och olika eländen går ju inte mäta, ingen kan säga att mitt onda gör ondare än ditt!

Med andra ord precis som du säger, livet är ingen tävling!
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-08-08, 22:42

Kan ni som är så smarta förklara en sak till.

martin kommer hem och slår på gasol:en och tänder spisen. Den parallellkopplade gasolen driver spisen trots att det läcker ut vid kylskåpet. Kanske p.g.a att röret enligt martin är tunt som ett bromsrör. Dessutom är läckan pyttenliten då detta tunna rör pressats ihop där det klipptes av.

Trots detta tar det bara en minut för husvagnen att fyllas med så mycket gas att hela j-a husvagnen flyger i luften. Verkar inte rimligt. Det innebär ju att man riskerar sprängas i luften varje gång man tänder spisen då det mycket väl kan ta 20-30 sek från att man slår på spisen tills man tänder den.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-08-08, 22:58

råttan skrev:Kan ni som är så smarta förklara en sak till.

martin kommer hem och slår på gasol:en och tänder spisen. Den parallellkopplade gasolen driver spisen trots att det läcker ut vid kylskåpet. Kanske p.g.a att röret enligt martin är tunt som ett bromsrör. Dessutom är läckan pyttenliten då detta tunna rör pressats ihop där det klipptes av.

Trots detta tar det bara en minut för husvagnen att fyllas med så mycket gas att hela j-a husvagnen flyger i luften. Verkar inte rimligt. Det innebär ju att man riskerar sprängas i luften varje gång man tänder spisen då det mycket väl kan ta 20-30 sek från att man slår på spisen tills man tänder den.

husvagnen måste varit full av gas redan innan han kom in eller så blev det baksug och lågan gick in i tuben.
    Vilket är full möjligt om manhar grejor som är lite bristfälliga och det är väldigt farligt självklart
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-08-08, 23:20

Men om husvagnen var full av gas redan från början så skulle explosionen knappast ha fördröjts en minut. Eller hur? Det går således bort.

Återstår då den möjliga men mycket osannolika teorin om baksug. Visst, kanske det. Men det måste ju kunna hända med eller utan läcka.

Sen kan man ju undra hur man kan veta att röret var saboterat efter att husvagnen flugit i luften. Inte speciellt troligt att man i efterhand kunnat avgöra detta om man inte haft tillgång till experthjälp.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-09, 00:09

Leta efter något så ointressant som martins förehavanden och uttalanden! Sleep
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2009-08-09, 05:17

Läste jag nyss en opublicerad bok av en skräpförfattare?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-08-09, 12:09

råttan skrev:Kan ni som är så smarta förklara en sak till.

Faktum är att DITT resonemang är helt utan några basala kunskaper, detta är fullt möjligt, och det är sådant som hänt MÅNGA gånger på campingar osv

en liten eller större läcka kan fylla på tills gaskoncentrationen blir stor nog, baksu är inget du ens behöver ha din tanke på, men gasen ÄR tyngre än luften, den lägger sig vid golvet, och kan fyllas på tills all luft trängts undan, då dör de som sover i vagnen, detta har hänt ett flertal gånger, andra situationer är att gasen fylls på i vagnen tills rätt koncentration uppnåtts, DÅ tänder en gnista, kanske från en lampa eller från den igångsatta värmepannan i vagnen, eller som i martins fall, den tända gaslågan på spisen, där gasen antingen nått en viss koncentartion, ELLER som jag skrev att hans rörelser i vagnen fick gasen att nå lågan och antändas, det är basala naturvetenskapliga lagar som styr sådant, och inget du kan påverka genom olika teorier.

din teori om en minut är ju helt av banan, vem säger att röret varit avklippt bara en minut?
    det var en minut efter att han TÄNT spislågan, detta kan ha varit både en och två timmar efter att röret klippts.....

Ge gärna Martin på skallen när han har FEL, men gör det inte bara för att du vill göra det oavsett om han har fel eller ej.

Att efter en sådan explosion konstatera ett sabotage är lätt, en explosion klipper inte av ett rör....
    och polisundersökning vid sådant är legio, så varför tvivla.

VISST allt KAN vara påhittat, men scenariot är till 100% troligt, en som kan vidimera detta borde ju kunna vara Redvictory som ju ska vara brandförman eller brandchef
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-09, 15:33

Självklart hände det precis som jag berättat,varför skulle jag sitta och valsa, vad har jag och vinna på det,
    Helt enkelt en berättelse om en händelse ur mitt liv,

Kan lova att många hemlösa människor som bott i gammla vagnar och tält har varit med om liknande händelser,
    Sönderslagna och uppeldade tält, vagnar och liknande är vardagsmat,

Men nu förändrar ju inte Mr.Råttas sanslösa flängande mig i bakhasorna ingenting,
    det som har hänt, har ju hänt ändå, och kan inte göras ogjort?

Skillnaden mellan mig och råttan är att jag är fullt medveten om vilket elände jag levt i under många år, samt att jag vet att jag rest mig vid 10, och tagit livet tillbaka,
    Medans Mr.Råtta verkar vara totalt ovetandes om hur illa ute han är med alla sina makalösa grundlösa djupanalyser om allt som har med mig att göra!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-08-09, 16:13

JAG tror på dig, det enda jag pekade på var att även om det inte vore sant, så är just scenariot väldigt riktigt, precis vad som kan hända, och händer då och då!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-09, 20:34

Jag vet att jag missuppfattade det du sa från början Sniper, har inga som helst problem att erkänna det,

Men inte vet jag vad råttan förväntar sig att vinna med att ifrågasätta och påstå att det jag berättar inte är sant?

Men vill han ödsla sitt krut på det, är det hans problem, det förändrar ju inte det som hände ändå,

Dessutom är det historia numera, men visst var det oroligt länge efteråt, då man undrar om någon var ute efter mig personligen eller om det var mot hemlösa rent allmänt,

Jag kom fram till att det inte var personligt utan det sistnämda, alltid något
    !

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 08:21