Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+23
x-medborgare
Regndrottning
marxisten
Blåfront
RedCloud
berralarzon
GustavAnder
Secrist
formsvackan
ANNA2LINK
Susz X
DMustaine
R.O.F.L
Redvictory
Sniperace
Corven
Thetaxpayer
SiP
lazy
blueheaven
råttan.
MartinLindgren
theward
27 posters

LEVE MONA SAHLIN...

råttan.

Antal inlägg : 4318

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 5 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  råttan. 2009-08-09, 23:01

Huruvida det är sant eller ej bryr jag mig inte så mycket om. Jag är intresserad av huruvida det är möjligt.

Det enda hållbara scenariot tycks vara att gasolen var på när slangen klipptes och gasolen läckte ut i husvagnen under okänd tid.

martin kommer hem och tar sig in i husvagnen, stänger dörren och tänder spisen (observera att han lyckas med detta utan att röra runt gasol och luft. Lyckligtvis har inte tillräckligt med gasol fyllt rummet ännu. Hade martin kommit en enda minut senare hade han varit historia. Ett fruktansvärt mordförsök har således begåtts.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-08-10, 09:23

råttan skrev:Huruvida det är sant eller ej bryr jag mig inte så mycket om. Jag är intresserad av huruvida det är möjligt.

Det enda hållbara scenariot tycks vara att gasolen var på när slangen klipptes och gasolen läckte ut i husvagnen under okänd tid.

martin kommer hem och tar sig in i husvagnen, stänger dörren och tänder spisen (observera att han lyckas med detta utan att röra runt gasol och luft. Lyckligtvis har inte tillräckligt med gasol fyllt rummet ännu. Hade martin kommit en enda minut senare hade han varit historia. Ett fruktansvärt mordförsök har således begåtts.

Ja, det är ju också vad som redogjordes för, gasolen till kylskåpet är alltid på fram till kylskåpets egen ventil.

Visste du att om vagnen fyllts till en del av gasol så "rinner" en ganska stor del ut när dörren öppnas?
    När denna sedan är stängd tar det en stund att fylla på igen, och scenariot stämmer....

Och nej, även om han kommit två timmar senare skulle det vara samma sak, kylskåpet var ju slocknat eftersom det inte fick gas, så där fanns INGET som kunde antända!

I detta finns INGET som inte stämmer rent brandtekniskt, så att ifrågasätta det ser jag ingen anledning till....
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-10, 09:37

Eftersom martin enligt egen utsago normalt inte hade tillgång till gasol så såg jag det inte som självklart att gasolen "alltid" var på ens till kylskåpet. (I teorin kan det ju ha varit så att slangen var avklippt redan när han inföskaffade husvagnen.)

Att gasol rinner ut när dörren öppnas är ju rätt så självklart. Hur mycket beror ju på hur mycket som redan finns i vagnen. Tydligen läckte det ut precis så mycket att den inte antändes när martin tände spisen. Vidare läckte det ut precis så lite att det bara tog en minut innan spisen andände gasmolnet - så till den grad att hela vagnen flög i luften.

Jag bedömer det fortfarande som osannolikt. Men osannolika saker inträffar ju oss alla ibland. Så varför inte.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-08-10, 09:44

råttan skrev:Eftersom martin enligt egen utsago normalt inte hade tillgång till gasol så såg jag det inte som självklart att gasolen "alltid" var på ens till kylskåpet. (I teorin kan det ju ha varit så att slangen var avklippt redan när han inföskaffade husvagnen.)

Att gasol rinner ut när dörren öppnas är ju rätt så självklart. Hur mycket beror ju på hur mycket som redan finns i vagnen. Tydligen läckte det ut precis så mycket att den inte antändes när martin tände spisen. Vidare läckte det ut precis så lite att det bara tog en minut innan spisen andände gasmolnet - så till den grad att hela vagnen flög i luften.

Jag bedömer det fortfarande som osannolikt. Men osannolika saker inträffar ju oss alla ibland. Så varför inte.

Tja, bedömer DU det som osannolikt så påvisar det bara din egen okunskap i ämnet....

en annan sak, M hade ju påpekat att han alltid brukade använda gaslågan som ledljus när han kom hem på kvällarna, så den tesen faller den med.....

Scenariot är sådant att vilken brandutredare som helst skulle godta den UTAN misstankar.
    Så det enda du kan ge dig på om du vill åt M är att antyda att han ljuger om att det hänt, och att han använder ett korrekt scenario just för att inte kunna motbevisas.

Å andra sidan ser jag ingen anledning till detta, men det är inte mitt problem
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-10, 10:20

Såvida du inte är brandutredare så får din gissning anses lika god som min.

Du verkar iallafall hålla med om att martin lyckades släppa ut precis så mycket gas att vagnen inte exploderade omedelbart. Du verkar dessutom tycka detta är sannolikt att inträffa.

En brandutredare har ju en annan utgångspunkt. Nämligen att branden redan inträffat (hur osannolik den än var.

Att angripa martin på det sätt du föreslår får du nog pyssla med själv.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-08-10, 10:32

råttan skrev:Såvida du inte är brandutredare så får din gissning anses lika god som min.

Du verkar iallafall hålla med om att martin lyckades släppa ut precis så mycket gas att vagnen inte exploderade omedelbart. Du verkar dessutom tycka detta är sannolikt att inträffa.

En brandutredare har ju en annan utgångspunkt. Nämligen att branden redan inträffat (hur osannolik den än var.

Att angripa martin på det sätt du föreslår får du nog pyssla med själv.

Nu är det så att jag känner till gasinstallation ganska väl, jag har nämligen installerat sådan i ett antal fritidshus och fixat i husvagnar, där det dragits rör till både spis, kylskåp, värmepanna, och belysning, så jag är väldigt väl insatt i just den biten.

Och brandutredare känner jag eftersom min systers man arbetar med just sådant *skrattar*

och NEJ, jag angriper INTE Martin för att det är MArtin, och INTE när jag ser att han har rätt, men när han har fel så talar jag om det, det kan han nog själv vidimera *skrattar*

Med mera så, var det INTE Martin som släppte ut tillräckligt med gas, det var det avklippta röret.....

martin bidrog enbart med att tända lågan till gasspisen.......
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-10, 11:24

Nu menade ju jag att att martin släppte ut gas ur husvagnen när han öppnade dess dörr. Precis så mycket att gasolen inte antändes när martin tände spisen (trots att martin rört om rejält i luft/gasol-blandningen). Trots detta var det blott en minut senare tillräckligt med gasol i husvagnen för att den skulle bågna och sprida ut saker över hela fotbollsplanen.

martin kom undan med en brinnande tröjärm. Kanske glömde han berätta att håret också brann upp för allt annat vore osannolikt.
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-08-10, 11:36

Antar att han kommer ihåg år och datum, inte svårt att leta i artikelarkivet på t.ex. aftonbladet för att hitta artikeln om händelsen....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-10, 14:06

Där slog du huvudet på spiken Mr.SiP,den kvällen min husvagn small,så lovar jag att det blev världens smäll,

Som ekade över Glömsta, flera runtboende kom och kollade vad som hänt, men polis eller brandkår lös med sin frånvaro,

Men dom såg väl bara en hemlös husvagn mindre!
    Sen behöver ju inte jag bevisa någonting,jag står inte under ert åtal, ni är inte mina domare,

Vem bryr sig,ni får väl yla hur mycket ni vill,inte gör det mig något!
    Det som hände är ju historia nu! cheers
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-08-10, 14:13

Tro det eller ej Martin, men jag tror att det är en sann upplevelse, kan mycket väl ha gått till så där....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-08-10, 14:20

råttan skrev:Nu menade ju jag att att martin släppte ut gas ur husvagnen när han öppnade dess dörr. Precis så mycket att gasolen inte antändes när martin tände spisen (trots att martin rört om rejält i luft/gasol-blandningen). Trots detta var det blott en minut senare tillräckligt med gasol i husvagnen för att den skulle bågna och sprida ut saker över hela fotbollsplanen.

martin kom undan med en brinnande tröjärm. Kanske glömde han berätta att håret också brann upp för allt annat vore osannolikt.

*suck*
    du ÄR tvingad att beslå med lögn eller?

fortfarande ligger scenariot till exakt med hur sådant händer, helt utan frågetecken i förmodat händelseförlopp.

Jag själv lyckades med liknande i min lägenhet i Gamlestaden att få det att smälla, det tog bara en eller två minuter med gasen strömmande när jag på fyllan fumlade med tändstickorna, jag daskade ordentligt in i väggen när det small, fick ett jäkla ringande i öronen, och bränt hår, dessutom blåstes alla fönstren ut....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-10, 15:20

Jag hör att Sniper varit med om en gas smäll han också,
    Enda skillnaden var att jag var nykter, och inte öppnade någon dörr, jag åkte ut genom en stängd dörr, om man nu kan kalla en husvagnsdörr förr dörr?
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-08-10, 22:08

martin7lindgren skrev:Jag hör att Sniper varit med om en gas smäll han också,
    Enda skillnaden var att jag var nykter, och inte öppnade någon dörr, jag åkte ut genom en stängd dörr, om man nu kan kalla en husvagnsdörr förr dörr?

Jag vet att vad som helst kan i princip hända och ibland händer det mest osannolika saker.
    Gasexplosioner har jag inte varit med om, men bra mkt andra saker. Som kunde ha skadad mig allvarligt eller tom dödat mig...
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-10, 22:16

Håller med theWard om att osannolika saker faktiskt händer.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-08-10, 22:23

råttan skrev:Håller med theWard om att osannolika saker faktiskt händer.

det gör nog alla, sedan är det ju bara så att alla ser inte lika på sannolikheten....

hur stor är sannolikheten att tre mord sker under en tjugoårsperiod i samma LILLA hyreshus i en småort?

ligger det en förbannelse över huset, eller är det ödets ironi?
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-10, 22:28

råttan skrev:Håller med theWard om att osannolika saker faktiskt händer.

En gång när jag och min pappa drog fram hela kvistade träd ur skogen med traktor. Så fastnade en 20 meter lång hagbjörk mellan två stora granar.
    Så björken blev böjd som en kraftigt spänd pilbåge
    Spelet på traktor orkade inte dra mera och jag skrek till pappa att släppa wiren fri...

Vilket iofs var rätt att göra, problemet var att jag stod för nära och på fel sida.
    När wiren tvärsläppte slog björken med fullkraft rakt över mina ben och jag flög som en vante flera meter bort genom luften, gjorde en volt och landade sittande precis bredvid en stor granstam.

Historien slutade inte där...
    Kraftigt omskakad och med kraftigt värkande ben.. så visste jag knappt vart jag var..
    Farsan saåg aldrig smällen och eftersom jag mörkade lite hur jag mådde. Så skulle vi dra fram resten av stammarna , det var ett par kvar.
    Tänkte det får väl gå Rolling Eyes

När vi åkte till nästa ställe: jag gick efter traktorn, så var jag okoncentrerad av smärtan i benen så jag tänkte inte på hur nära jag gick efter traktor.

Traktorn åkte på en sten och timmerklon kom kastande och jag han precis se den i perferin och duckade..kände vinddraget av den 10 kg tunga klon på min kalufs.

hade jag inte duckat, hade jag fått en svungande klon rakt i tinningen affraid

Efte denne incident sa jag: nu åker vi hem
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-10, 22:46

Det mest osannolika jag varit mer om var när motorhuven på min Fiat plötsligt flög upp när jag körde i 70. Fattade inte vad som hände först. Det blev bara blått framför mig liksom. Orsaken var att låset till motorhuven kärvade så den hade inte gått i lås ordentligt.

Detta kunde ju ha slutat i katastrof om huven lotsnat och träffat någon annan. Men så skedde inte. Och det är nu vi kommer till det osannolika. Jag hade takräcke på med en stor IKEA-kartong. Denna stoppade motorhuven. Det blev inte ens några större skador på bilen. Utav de ca 30000 mil jag kört har kanske 100 varit med något på taket...men som sagt osannolika saker händer.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-11, 10:24

Ser man på Mr.Råtta har varit med om osannolika ofrivilliga händelser, som man inte valt själv, plötsligt händer det bara,

Endå ylar Mr.Råtta i högan sky att andra antingen ljuger eller får skylla sig själv,när man råkat ut för något,

Men när Mr.Råttas huv slår upp,är han oskyldig då kärvade låsningen,
    Men kan det vara så att Mr.Råtta själv hade schablatt, och inte tryckt igen sin huv riktigt?

Undrar vad Mr.Råtta sagt om polisen kommit,och satt fast honom för vårdslöshet i trafik, med motiveringen att det var hans fel att huven slog upp under färd?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-11, 10:44

martin lille,

Kör man en gammal bil så är man ju medveten om att det finns risker. Det var mitt eget val som gjorde incidenten möjlig. Jag ser till vad jag kunde gjort åt saken. Jag borde sett över bilen nogrannare och då hittat det potentiella problemet. Att skylla ifrån mig är således helt uteslutet.

Skllnaden martin är att jag tar på mig mina misstag själv. Jag ropar inte efter en massa bidrag till mig som hade "otur". Tvärtom anser jag att jag hade en otrolig tur. Det osannolika var ju inte att huven for upp. Sånt händer. Det osannolika var att jag samtidigt hade nåt på taket som hindrade huven att slå sönder vindrutan.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-11, 11:32

Du snackar så mycket trams så man orkar nästan inte höra?
    Varenda levande människa kan vilken sekund som helst råka ut för något oförutsett som förändrar livet för alltid?

Men nu har ju du jagat runt efter din egen svans ända sedan eric The Dogs dagar!

Det vanligaste när huvar slår upp, är att huven knäcks vid huvens fjäderfästen!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-11, 11:43

martin lille,

Du är uppenbarligen för trög för att fatta hur osannolikt det är att huven slår upp samtidigt som man har något på taket som hindrar dess fästen att knäckas.

Och visst händer det saker som förändrar människors liv för alltid.

Är detta en orsak att 1 miljon människor måste lyfta bidrag resten av livet? Nej!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-11, 13:17

Du är tydligen för dum att fatta att din huv är inte den enda som slagit upp?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-11, 14:11

Denna din slutsats bekräftar bara att du är en idiot. Inte konstigt att hela ditt liv blivit ett brakfiasko.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-08-11, 16:00

råttan skrev:martin lille,

Du är uppenbarligen för trög för att fatta hur osannolikt det är att huven slår upp samtidigt som man har något på taket som hindrar dess fästen att knäckas.

Och visst händer det saker som förändrar människors liv för alltid.

Är detta en orsak att 1 miljon människor måste lyfta bidrag resten av livet? Nej!

Varför fara med osanning?..det är ingen miljon som lyfter bidrag resten av sina liv.

Denna högerlögn är väldigt jobbigt att lyssna på år efter år...
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-11, 16:02

Jodå, lägg ihop de sjukpensionerade med de långtidssjukskrivna så hamnar du ungefär på en miljon.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 14:02