theward 2009-08-10, 22:28
råttan skrev:Håller med theWard om att osannolika saker faktiskt händer.
En gång när jag och min pappa drog fram hela kvistade träd ur skogen med traktor. Så fastnade en 20 meter lång hagbjörk mellan två stora granar.
Så björken blev böjd som en kraftigt spänd pilbåge
Spelet på traktor orkade inte dra mera och jag skrek till pappa att släppa wiren fri...
Vilket iofs var rätt att göra, problemet var att jag stod för nära och på fel sida.
När wiren tvärsläppte slog björken med fullkraft rakt över mina ben och jag flög som en vante flera meter bort genom luften, gjorde en volt och landade sittande precis bredvid en stor granstam.
Historien slutade inte där...
Kraftigt omskakad och med kraftigt värkande ben.. så visste jag knappt vart jag var..
Farsan saåg aldrig smällen och eftersom jag mörkade lite hur jag mådde. Så skulle vi dra fram resten av stammarna , det var ett par kvar.
Tänkte det får väl gå
När vi åkte till nästa ställe: jag gick efter traktorn, så var jag okoncentrerad av smärtan i benen så jag tänkte inte på hur nära jag gick efter traktor.
Traktorn åkte på en sten och timmerklon kom kastande och jag han precis se den i perferin och duckade..kände vinddraget av den 10 kg tunga klon på min kalufs.
hade jag inte duckat, hade jag fått en svungande klon rakt i tinningen
Efte denne incident sa jag: nu åker vi hem