Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+23
gubbenilådan
datic
Sniperace
Kakmonstret
Infra
lazy
Rudolf med röda mulen
RedCloud
Potatiskungen
formsvackan
Thecharmed
RedMentalCase
marxisten
DMustaine
Secrist
F.I.S.T
Redvictory
Thetaxpayer
Regndrottning
SiP
Vercingetorix
redalert
Dao
27 posters

    Anti-kommunism!

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  formsvackan 2010-08-22, 10:42

    RedMentalCase skrev:Men att bekämpa de som BEKÄNNER sig till denna döda farliga ideologi kommer jag alltid att gör
    I och med att du alltid fantiserat ihop dessa "bekännelser", har du likt Don Quijote slagits mot väderkvarnar. Resultatet känner vi alla sedan många år till Very Happy

    Anti-kommunism! - Sida 7 Quixopanza
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-22, 11:09

    Har jag fantiserat ihop att Ohly ville beskaast de som tjände 8000 i månan mer ?
    har jag fantiserat ihop att Ohly ville undanta miljardärer som Zlatan skatt, men beskatta undersköterskor mycket hårdare ?

    Knappast, foliet.

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  formsvackan 2010-08-22, 11:21

    RedMentalCase skrev:Har jag fantiserat ihop att Ohly ville beskaast de som tjände 8000 i månan mer ?
    har jag fantiserat ihop att Ohly ville undanta miljardärer som Zlatan skatt, men beskatta undersköterskor mycket hårdare ?
    Knappast, foliet.
    Och detta har vad med vad att göra ?

    Om vi för enkelhetens skull låter Red Mule´s beskrivning av kommunism gälla som korrekt tills vidare, vilka svenska partier tror du då eftersträvar då ett sådant styrelseskick ?

    Du, BH m.fl. har i alla tider klassat mig och andra på forumet som farliga kommunister, i de flesta fall dock ej bekännande sådana, men ni har ändå genomskådat oss Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-22, 12:03

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Har jag fantiserat ihop att Ohly ville beskaast de som tjände 8000 i månan mer ?
    har jag fantiserat ihop att Ohly ville undanta miljardärer som Zlatan skatt, men beskatta undersköterskor mycket hårdare ?
    Knappast, foliet.
    Och detta har vad med vad att göra ?

    Om vi för enkelhetens skull låter Red Mule´s beskrivning av kommunism gälla som korrekt tills vidare, vilka svenska partier tror du då eftersträvar då ett sådant styrelseskick ?

    Du, BH m.fl. har i alla tider klassat mig och andra på forumet som farliga kommunister, i de flesta fall dock ej bekännande sådana, men ni har ändå genomskådat oss Very Happy

    Vad praktiska förslag och politik har med politik att göra ??

    Ja fundera på det du, haverist.

    Jag tror vi för enkelhetens skull håller oss till min definition av kommunism idag, det är en död ideologi som är en mörk parentes i vår historia, när ska du och Ohly fatta det ?

    Visst är ni farliga, inte för mig personligen men för hela landet och vårt välstånd .
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  formsvackan 2010-08-22, 13:41

    RedMentalCase skrev:Jag tror vi för enkelhetens skull håller oss till min definition av kommunism .....
    Naturligtvis, hur skulle dina övriga fantasier annars kunna få bärighet Very Happy
    RedMentalCase skrev:Visst är ni farliga, inte för mig personligen men för hela landet och vårt välstånd .
    Det är nog bara i din fantasivärld som jag och andra utgör ett hot Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-22, 13:59

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag tror vi för enkelhetens skull håller oss till min definition av kommunism .....
    Naturligtvis, hur skulle dina övriga fantasier annars kunna få bärighet Very Happy
    RedMentalCase skrev:Visst är ni farliga, inte för mig personligen men för hela landet och vårt välstånd .
    Det är nog bara i din fantasivärld som jag och andra utgör ett hot Very Happy

    lol

    Kan man bli mer defensiv och underlägsen och lägga sig på magen som en besegrad byracka än du , foliet ?

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  formsvackan 2010-08-22, 14:15

    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag tror vi för enkelhetens skull håller oss till min definition av kommunism .....
    Naturligtvis, hur skulle dina övriga fantasier annars kunna få bärighet Very Happy
    RedMentalCase skrev:Visst är ni farliga, inte för mig personligen men för hela landet och vårt välstånd .
    Det är nog bara i din fantasivärld som jag och andra utgör ett hot Very Happy

    lol

    Kan man bli mer defensiv och underlägsen och lägga sig på magen som en besegrad byracka än du , foliet ?

    Jag måste ge dig credit för att alternativet du använder dig av är mycket roligare, i alla fall för betraktaren Very Happy

    Först hittar man på en helt egen definition av en ideologi och dess innehåll. Sedan bestämmer man att samtliga meningsmotståndare sympatiserar med denna egenhändigt hemsnickrade variant. På så sätt kan man angripa allt och alla i all oändlighet och ingen kan egentligen försvara sig då man själv redan bestämt hur allt förhåller sig .... Very Happy
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Kakmonstret 2010-08-22, 14:27

    Dog Dao efter att ha läst Röda mulens inlägg?

    Eller sitter han och filar på ett svar?

    Kanske blev han helt svarslös.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  redalert 2010-08-22, 14:41

    Kakmonstret skrev:Dog Dao efter att ha läst Röda mulens inlägg?

    Eller sitter han och filar på ett svar?

    Kanske blev han helt svarslös.

    Ja han blev lika svarslös som övriga vänstermuppar! lol!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  formsvackan 2010-08-22, 14:59

    redalert skrev:
    Kakmonstret skrev:Dog Dao efter att ha läst Röda mulens inlägg?

    Eller sitter han och filar på ett svar?

    Kanske blev han helt svarslös.

    Ja han blev lika svarslös som övriga vänstermuppar!
    Av vilken anledning skulle inlägget kunna resultera i detta ?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Kakmonstret 2010-08-22, 15:06

    Dao kanske inser att fempoängskursen han läste på Uppsala universitet 1968 i marxism egentligen var ganska meningslös.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-22, 15:20

    RedMentalCase skrev:Jag har ingen aning om vem redmule är, och frankly, dont care.

    Det finns ingen anledning att dissekera en så hjärndöd och efterbliven ideologi som kommunismen, den är en parentes i vår historia, en mörk och obehaglig sådan.

    Detta ditt uttalande skulle accepteras av mig, om du då hade haft förståndet att inte dra upp ordet "kommunism" i varje debatt om nutida politik, där du är utan svar.... vilket faktiskt är rätt många
    Potatiskungen
    Potatiskungen


    Antal inlägg : 281
    Join date : 09-04-15
    Ort : Stockholm

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Potatiskungen 2010-08-22, 17:14

    Rudolf med röda mulen skrev:
    Jag måste erkänna att jag uppfattar din syn på kommunism som motsägelsefull och en aning märklig för att inte tala om visonärt bakvänd. Du drar en hel del rätt märkliga slutsatser där flera logiska steg saknas. Du konstaterar att all produktionsavkastning ska fördleas av staten utefter principen "till var och en efter behov, från var och en efter möjlighet" och drar utifrån det slutsatsen att staten garanterar individuell frihet (för mig synes det exakt tvärtom). Du konstaterar att staten är folket och alltså råder det demokrati. En i det närmaste halsbrytande slutsats. Jag försöker bena upp en del saker som vi verkar vara en aning oense om.

    Kommunism och statligt ägande

    Du tänker dig privat ägande och att det endast är alla avkastningar som ägs av staten och fördelas? Det är ju i o f s en intressant infallsvinkel men jag är ledsen att säga att det är fel. Grunden i alla former av kommunism är att staten äger alla resurser samt alla produktionsmedel. Du kan kanske svänga ihop din egen politiska ideologi men i den kommunistiska ideologin så är det alltså så att staten äger allt.

    "Kommunism är en benämning på flera närbesläktade idéer om att produktionsmedlen i ett samhälle bör vara gemensamt ägda"
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Kommunism

    "Enligt kommunismens läror ska staten samla in det mesta av landets produktion och sedan fördela detta rättvist."
    http://www.kommunism.eu/

    "kommunism, benämning på en rad besläktade idéer om att egendomen bör vara gemensam eller jämnt fördelad i samhället"
    http://www.ne.se/kommunism

    "Communism is a sociopolitical movement that aims for a classless and stateless society structured upon communal ownership of property."
    http://en.wikipedia.org/wiki/Communism

    Kommunism och planekonomi

    Vidare så blir central planekonomi en logisk och naturlig följd av nationaliseringen av samtliga produktionsmedel (som återigen är ett av kommunismens grundfundament). En planekonomi kan heller aldrig fungera ens i teorin eftersom den saknar en marknad för produktionsmedlen. I en planekonomi kan det aldrig finnas några priser och pga det kan man aldrig kvantifiera kostnader. Som jag skrev förut så blir bokföring en omöjlighet vilket gör att man i en planekonomi aldrig kan veta om ens planer lyckats eller inte eftersom man aldrig vet om man gjort vinst eller förlust när man producerat något. En planekonomi kan närmast liknas vid ekonomiskt kaos eftersom man aldrig kan ta rationella beslut utan hela tiden får gissa och famla i mörker.

    "Planekonomi, samhällsekonomiskt system som kännetecknas av att resursfördelningen huvudsakligen samordnas inom en statlig, central myndighet."
    http://www.ne.se/planekonomi

    Kommunism och frihet

    Du kan försöka vända och vrida på det hur du vill men faktum kvarstår. En grundläggande del i kommunism är gemensamt (statligt) ägande och planekonomi följer i dess kölvatten. Det betyder i sin tur att staten aldrig kan garantera individuell frihet utan i både teori och praktik så är det precis tvärtom. Kommunismen begränsar min frihet till privat ägande och därmed så är det just en begränsning av min individuella frihet. I den kommunistiska visionen så finns frihet med men man inser snabbt att det bara är en propagandafloskel i syfte att gömma det egentliga utseendet ungefär som politiskt smink.

    "According to The Communist Manifesto, Communism has ten essential planks:
    * Abolition of Private Property.
    * Heavy Progressive Income Tax.
    * Abolition of Rights of Inheritance.
    * Confiscation of Property Rights.
    * Central Bank.
    * Government Ownership of Communication and Transportation.
    * Government Ownership of Factories and Agriculture.
    * Government Control of Labor.
    * Corporate Farms and Regional Planning.
    * Government Control of Education."
    http://www.allaboutphilosophy.org/communism.htm

    10 punkter som alla har det gemensamt att det bl.a. begränsar den individuella friheten. Det låter fint att staten garanterar individuell frihet men det är en floskel när man ser vad kommunismen egentligen står för.

    Kommunism och regionalt bestämmande

    "Ett kommunistiskt samhälle är det samhälle som folket i respektive region bestämmer sig för att ha, det som passar dem bäst. Alltså som en BEFRIAD liberalism!!!"
    Dao

    Detta synsätt faller på sin egen orimlighet. Det låter bra men bara för att det låter bra och känns bra så betyder inte det per automatik att det är bra eller ens att det stämmer. Det finns bara en avart av kommunism som man ev. skulle kunna få ihop med den vision du verkar ha. Om du kan komma på den avarten/varianten av kommunism, beskriva dess särart samt beskriva varför den (på ett krystat sätt) kan svara mot din vision får du 10 pluspoäng. Du får även lite respekt då du visar att du trots allt kan lite om vad kommunism egentligen är Smile
    I det stora hela så stämmer dock inte ditt tänk och det inses rätt enkelt genom att se på alla de inskränkningar i olika sorters friheter som kommunismen innefattar. I ett kommunistiskt land så är tänket att det ska finnas en stat och staten ska kontrollera allt samt bestämma allt. Det finns alltså inget rum för lokala avvikelser. Det finns inget rum för regionalt bestämmande.

    Kommunism och demokrati

    Att staten äger alla resurser betyder inte per automatik att vi har demokrati. Det är ytterligare en illusion i likhet med frihetsbegreppet. Själv grundidén med kommunism är att störta den existerande ordningen genom revolution för att därefter utropa vad man kallar proletariatets diktatur. Under proletariatets diktatur för alla produktionsmedel över till folket (dvs allt nationaliseras, blir statsägt) och tanken är att den statliga kontrollen ska gagna proletariatet. Marknadsekonomin ersätts av ett planekonomiskt system som grundar sig på Engels doktrin "av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov" (vilket är det korrekta citatet till skillnad från din hemmasnickrade variant). Alltså... det finns ingen demokrati och hur du kan få en diktatur (som du själv skriver ska införas) till demokrati får jag inte riktigt ihop. Det spelar ingen roll om man kallar det proletariatets diktatur, det är fortfarande en diktatur. Det spelar ingen roll att staten är folket och att man tycker att folket bestämmer. Det är fortfarande en diktatur för det är staten som bestämmer vilka som ska bestämma och eftersom staten inte är representativ så är den heller inte demokratisk. Enligt kommunsimen så kan den proletära massan inte själva inse sina verkliga intressen, inte själva avgöra vad som ska produceras, konsumeras osv så därför behöver de omedvetna (proletariatet) någon som för deras talan... därav formandet av det kommunistiska partiet. Det är detta kommunistiska parti som hävdar att de är representatanter för proletariatet som inför diktaturen och som formar staten. Som en bonus får alla bli medlemmer i partiet men bara för att man blir medlem så betyder inte det att man får vara med och bestämma för det är bara partitoppen som bestämmer. Pga allmänt medlemskap i partiet så kan man hävda att staten är folket men... det är som sagt var bara en illusion och därför så finns ingen demokrati för makten utgår inte från folket utan från partiet.

    Tycker du att detta låter som Sovjet? Det är inget konstigt i det. Det låter även som Nordkorea eller Kina eller... vilket annat exempel på kommunism man kan tänka sig för detta är inte specifikt för något land. Detta är kommunism och precis som du skriver så är det inget konstigt alls med det. Kommunism är enkelt, lättförklarligt men samtidigt ineffektivt och icke humant... både i teori och praktik.

    Tack för ett bra och välformulerat inlägg!

    /Bakfull
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-22, 17:26

    Potatiskungen skrev:

    Tack för ett bra och välformulerat inlägg!

    /Bakfull

    .... därav blev det bra ? Very Happy
    Potatiskungen
    Potatiskungen


    Antal inlägg : 281
    Join date : 09-04-15
    Ort : Stockholm

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Potatiskungen 2010-08-22, 17:36

    Dao skrev:Jag har framfört mina åsikter vid ett flertal tillfällen när denna debatt har kommit, varpå antagonisterna har kastat skit på mig, kallat mig för saker och förstört all form av saklighet!

    Nu vill jag att antagonisterna skall föra debatten!!!

    Nån djävla motta får det väl banne mig vara på ett debattforum!!!

    Du är den enda antagonisten som FÖRSÖKT besvara min frågeställning - men du verkar vara styrd av en inställning om kommunism, som antagligen bara stöds av de fåtal som fortfarande dyrkar Stalin!

    Hur kan det komma sig?

    Jösses! Det var ju inte meningen att du skulle uppfatta det som en pungspark. Lite mer konstruktiv kritik är att du bör bli bättre på att ta till dig konstruktiv kritik pirat

    Det är väl klart att jag är styrd av en inställning till kommunism! Det kallas för "åsikt" och bygger på en kombination av magkänsla och kunskap (eller brist på kunskap) om ämnet. Jag tycker att jämförelsen med "Stalindyrkare" är orättvis, eftersom jag ansträngde mig för att inte hänvisa till verklighetens kommunistdiktaturer.

    Och hur blir det en debatt om endast motståndarna, "antagonisterna", debatterar?

    Det enda jag önskar är att du på ett tydligare sätt ska möta argumenten med motargument, eftersom du har en tendens att glida undan med icke-argument som "det stämmer inte", eller "det är tvärtom" utan att förklara varför.

    I all välmening.
    Potatiskungen
    Potatiskungen


    Antal inlägg : 281
    Join date : 09-04-15
    Ort : Stockholm

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Potatiskungen 2010-08-22, 17:40

    F.I.S.T skrev:
    Potatiskungen skrev:

    Tack för ett bra och välformulerat inlägg!

    /Bakfull

    .... därav blev det bra ? Very Happy

    Absolut! Jag skulle säga samma sak om det var ett vänsterinlägg! Det är en fröjd att läsa en intelligent, välunderbyggd argumentation utan personangrepp - oavsett om den kommer från vänster eller höger.
    Potatiskungen
    Potatiskungen


    Antal inlägg : 281
    Join date : 09-04-15
    Ort : Stockholm

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Potatiskungen 2010-08-22, 18:59

    Rudolf med röda mulen skrev:Om du kan komma på den avarten/varianten av kommunism, beskriva dess särart samt beskriva varför den (på ett krystat sätt) kan svara mot din vision får du 10 pluspoäng.

    Individualanarkism?

    Jag har inget bättre för mig än att gissa på någon annans frågor...
    Rudolf med röda mulen
    Rudolf med röda mulen


    Antal inlägg : 76
    Join date : 10-08-21

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Rudolf med röda mulen 2010-08-22, 19:05

    Potatiskungen skrev:
    Rudolf med röda mulen skrev:Om du kan komma på den avarten/varianten av kommunism, beskriva dess särart samt beskriva varför den (på ett krystat sätt) kan svara mot din vision får du 10 pluspoäng.

    Individualanarkism?

    Jag har inget bättre för mig än att gissa på någon annans frågor...


    Just ja... den frågan ja. Den hade jag redan förträngt Wink
    Tja... egentligen har väl inte Dao fått chansen än att svara på frågan så jag tycker han kan få sin chans men peta på mig igen imorgon eller så så lovar jag ett svar Smile
    Det handlade alltså om regionalt medbestämmande i någon form av kommunistisk ideologi och frågan är alltså vilken speciell inriktning (jag kallade det för avart) av kommunism som man skulle kunna tänka sig att det fanns ett slags medbestämmande regionalt sett.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-22, 20:03

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag tror vi för enkelhetens skull håller oss till min definition av kommunism .....
    Naturligtvis, hur skulle dina övriga fantasier annars kunna få bärighet Very Happy
    RedMentalCase skrev:Visst är ni farliga, inte för mig personligen men för hela landet och vårt välstånd .
    Det är nog bara i din fantasivärld som jag och andra utgör ett hot Very Happy

    lol

    Kan man bli mer defensiv och underlägsen och lägga sig på magen som en besegrad byracka än du , foliet ?

    Jag måste ge dig credit för att alternativet du använder dig av är mycket roligare, i alla fall för betraktaren Very Happy

    Först hittar man på en helt egen definition av en ideologi och dess innehåll. Sedan bestämmer man att samtliga meningsmotståndare sympatiserar med denna egenhändigt hemsnickrade variant. På så sätt kan man angripa allt och alla i all oändlighet och ingen kan egentligen försvara sig då man själv redan bestämt hur allt förhåller sig .... Very Happy

    Nu har haveristen gått i helspinn igen.
    Jag har aldrig hittat på en helt egen definition av kommunism.
    Jag har aldrig påstått att samtliga mina meningsmotståndare sympatiserar med den, eftersom den , se ovan.
    Jag angriper reella förslag lagda av kommunister, eller mer korrekt sagt, vänsterister som är illa reformerade kommunister.

    jag förstår att foliet och andra vänster helst av allt försöker debattera nonsens som du här, istället för att debattera reell politik och lagda förslag.



    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  formsvackan 2010-08-22, 20:05

    RedMentalCase skrev:Nu har haveristen gått i helspinn igen.
    Jag har aldrig hittat på en helt egen definition av kommunism.
    Har du aldrig koll på vad du skriver ?
    RedMentalCase skrev:Jag tror vi för enkelhetens skull håller oss till min definition av kommunism .....

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-22, 20:09

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Nu har haveristen gått i helspinn igen.
    Jag har aldrig hittat på en helt egen definition av kommunism.
    Har du aldrig koll på vad du skriver ?
    RedMentalCase skrev:Jag tror vi för enkelhetens skull håller oss till min definition av kommunism .....


    lol

    Du är ju uppenbvart rubbad.

    Att bara klippa ur ett citat där det handlade om att jag ansåg att kommunismen idag är en död ideologi, inte att jag har en egen definition av den,
    visar att du är helt körd och inte kan debattera.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  formsvackan 2010-08-22, 20:23

    RedMentalCase skrev:Att bara klippa ur ett citat där det handlade om att jag ansåg att kommunismen idag är en död ideologi, inte att jag har en egen definition av den
    Du blir allt obegripligare.
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:Om vi för enkelhetens skull låter Red Mule´s beskrivning av kommunism gälla som korrekt tills vidare, vilka svenska partier tror du då eftersträvar då ett sådant styrelseskick ?
    Jag tror vi för enkelhetens skull håller oss till min definition av kommunism idag,

    Har du eller har du inte en egen definition ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-22, 20:27

    För de som läser mina inlägg i rätt ordning och hela inläggen i tråden så är ingenting oklart eller obegripligt.

    För dig återstår bara ett resterande liv i en förvirrad dimma och förlorade illusioner om en hjärndöd ideologi, i dubbel bemärkelse.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  formsvackan 2010-08-22, 20:34

    RedMentalCase skrev:För de som läser mina inlägg i rätt ordning
    Får jag gissa, du har en egen sådan också .... Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-22, 20:38

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:För de som läser mina inlägg i rätt ordning
    Får jag gissa, du har en egen sådan också .... Very Happy

    Självklart får du gissa,alla ska göra det de är bäst på...
    är inte det socialskiternas manifest ??
    av var och en efter förmåga.....

    LOL Smile

    Sponsored content


    Anti-kommunism! - Sida 7 Empty Sv: Anti-kommunism!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 10:51