RedMentalCase 2010-08-10, 10:35
formsvackan skrev: RedMentalCase skrev:Regeln finns och man kan tycka att hon får använda den som alla andra,
men här handlar det bara om moral, att i talarstolen gapa om rika svin som får bidrag för att de lägre klasserna städar åt dem samtidigt som man själv använder avdraget....
Man kan väl lätt konstatera att Schyman fortfarande är vänster in i rötterna, hyckleri så man mår illa.
Hur ser du på det här med moral när du skattefuskar ? Att ur det perspektivet gnälla på bidragsfusk är väl hyckleri, tycker inte du det också ?
lol
Den Röda Stalkern är i farten igen......har du tappat den lilla röda ?
är inte detta helt utanför ämnet i tråden ?
Men min moral är mer fläckfri än alla andras förutom moster Greta som inte dödar flugor.
Jag, och de flesta andra sunda människor, anser inte att alla pengar som finns och allt man gör eller tjänar tillhör staten, det är inte det minsta omoraliskt,
om man inte tror på en moral där staten är allt och den enskilde en slav, men det gör ju vänstern.
Så, min moral är alltså helt fläckfri, du tycks inte begripa vad moral är, heller.
Schymasn däremot, som nästan alla vä'nster, är totalt omoraliska då de säger en sak men gör en annan, fattar du, trögpropp.