Vercingetorix 2010-01-04, 05:57
F.I.S.T skrev:Socialdemokratisk lingo:
"Det är häftigt att betala skatt" = "Jag tror jag skiter lite i det..."Jag förstår att en Alliansare inte gillar att betala skatt...de tycker ju att man ska få behålla allt själv... (ända tillsde själva blir utblottade och sjuka)
Jag minns Göran Zackrissons "Solidariska" tanke under en golftävling så sa han att att det gick bort så mycket pengar i skatt för stackars Woods, och Zackrisson tyckte att när man väl lyckats, som Woods hade gjort, så skulle han få behålla pengarna..... ja det är synd om vissa !
Nu verkar han kanske tappa hälften ändå Woods... pga av hans woods in the pants.
... undrar om Zackrisson sitter hemma och gråter i medkänsla för Woods ??En annan otroligt ego-korkad kommentar när Pernilla Wahlgren fick frågan om hon var för euro och hon sa ja för då var det lättare att shoppa utomlandsPolitisk stabilitet = Kinahttp://matteoni.blogspot.com/2009/11/stabilt-sa-goran-om-kina.html
Solidaritet = "Vi stoppar in det ordet lite på random, så tror populasen att vi skulle jobba för deras skull, fniss, fniss..."
Va ?
Vallöfte = målsättning om ett vallöfte = målsättning = bidde inte ens en vantatumme = lögn rakt upp i ansiktet på väljarna
... nä men nu pratade du om Alliansen bäste herr V-rix
Hehe... Behöver man åberopa uttalanden av Zachrisson och Pernilla Wahlgren i politiska debatter förstår man att argumenten tryter en smula...
Jag betalar mer än gärna skatt. Dock har jag mer än en synpunkt på vad de bör användas till. Var Z. och W. har sina partisympatier tycks du ha bättre koll på än jag. Allt jag vet är att de i motsats till fru Sahlin inte är folkvalda politiker i maktposition.
Vad gäller ordet solidaritet är det ett ord som av någon märklig anledning annekterats av vänsterblocket, trots att politiken som förts av dessa oftast varit allt annat än solidarisk.
Jag har läst statistik på att alliansen hittills uppfyllt åtta av tio vallöften, trots finanskrisen.
Största skillnaden i svensk politik brukar annars vara socialdemokratin före och efter en eventuell valseger.