Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
lazy
Vercingetorix
Blåfront
ANNA2LINK
KickTheRasist
Sossar-e-lata
R.O.F.L
11 posters

    branden i Rinkebyn

    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    branden i Rinkebyn Empty branden i Rinkebyn

    Inlägg  R.O.F.L 2009-08-01, 13:37

    “Brandkatastrofen på Kuddby-gränd utlöste snabbt en mängd rykten bland invånarna i Rinkeby. De flesta handlade om kritik av polisens och brandkårens arbete."

    "- Typiskt att polis och brandmän struntar i oss invandrare härute, sa till exempel Abdullahi Mohamed, fembarnspappa i Rinkeby. Det här kommer att sätt allvarliga spår hos oss som bor här."

    Den försenade insatsen är uppgifter som tillbakavisas av polisen. Även de uppgifter som samlats in från brandförsvaret ger en bild av en snabb insats.

    Nu är det fan dags att sätta ner foten. Hata Sverige och leta bevis för rasism är vad man ägnar sig åt inom invandrargrupperna idag, över hela Sverige. Det är bedrövligt att man låtit detta gått så långt. Det blir snart rena upploppen om inte våra politiker och journalister slutar att förtala oss svenskar och trissar invandrarna att inbilla sig vad som helst och sedan hetsa upp stämningen. Måna Muslim deltog självklart på begravningen. Jag undara om hon var på 17 åringens begravning som slogs ihjäl av invandrargäng år 2000?
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    branden i Rinkebyn Empty Klart Mona inta var där

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-01, 14:15

    hon vill bara fiska röster inför valet, patetiskt & äckligt är vad det är, vem fan kan ta Mona på allver!!!? och vad det gäller invadringan så har väl upploppen redan börjat!? i fina Rosengård, men det är bara början, dessa grupper beter sig mer & mer som svin, som de beter sig i sina egna hemländer som de "flytt" ifrån, vilket skämt.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    branden i Rinkebyn Empty Sv: branden i Rinkebyn

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-01, 14:45

    R.O.F.L skrev:“Brandkatastrofen på Kuddby-gränd utlöste snabbt en mängd rykten bland invånarna i Rinkeby. De flesta handlade om kritik av polisens och brandkårens arbete."

    "- Typiskt att polis och brandmän struntar i oss invandrare härute, sa till exempel Abdullahi Mohamed, fembarnspappa i Rinkeby. Det här kommer att sätt allvarliga spår hos oss som bor här."

    Den försenade insatsen är uppgifter som tillbakavisas av polisen. Även de uppgifter som samlats in från brandförsvaret ger en bild av en snabb insats.

    Nu är det fan dags att sätta ner foten. Hata Sverige och leta bevis för rasism är vad man ägnar sig åt inom invandrargrupperna idag, över hela Sverige. Det är bedrövligt att man låtit detta gått så långt. Det blir snart rena upploppen om inte våra politiker och journalister slutar att förtala oss svenskar och trissar invandrarna att inbilla sig vad som helst och sedan hetsa upp stämningen. Måna Muslim deltog självklart på begravningen. Jag undara om hon var på 17 åringens begravning som slogs ihjäl av invandrargäng år 2000?


    Har du inte lärt dig än att du är inte Svensk så det spelar ingen roll hur mycket än du försöker.. Du kommer alltid att förbli en Österrikiskt Stalldräng .


    Evil or Very Mad
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    branden i Rinkebyn Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-08-01, 15:18

    Ja du har delvis rätt. Farmor är Österikare. Håll dig till topic min vän. Sverige ligger i top vad gällande bistånd och hjälp till fattig länder osv.

    Så finns det folk som har mage att kalla vanliga svenskar rasister och komma med osanningar att brandkåren förhalar utryckningar, Visserligen blir dem ju stenade vid utryckning men dem kommer ändå.
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    branden i Rinkebyn Empty Ja det finns gott om klaga på "Sverigeinvandrare" a la Kick the "dum" rasist

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-01, 15:44

    klaga klaga klaga, men åk hem då.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    branden i Rinkebyn Empty R. O.F. L

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-08-01, 16:05

    Jag kan faktiskt instämma här. Vad är det som pågår i Rinkeby och varför???
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    branden i Rinkebyn Empty Bra Anna!

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-01, 16:11

    En tragisk olycka sker, bara för att det är invandrare som omkommer så ska Mona dit! varför? hon känner väl inte dom!? nej det är bara för att hon tror att hon vinner på det!!!!!men ack så fel hon har! patetiskt löjligt blir det.
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    branden i Rinkebyn Empty Sv: branden i Rinkebyn

    Inlägg  Blåfront 2009-08-01, 16:42

    30 personer evakuerades! varför gnäller dom!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    branden i Rinkebyn Empty Undra

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-08-01, 16:43

    Ja varför gnäller dom?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    branden i Rinkebyn Empty Sv: branden i Rinkebyn

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-01, 17:30

    R.O.F.L skrev:Ja du har delvis rätt. Farmor är Österikare. Håll dig till topic min vän. Sverige ligger i top vad gällande bistånd och hjälp till fattig länder osv.

    Så finns det folk som har mage att kalla vanliga svenskar rasister och komma med osanningar att brandkåren förhalar utryckningar, Visserligen blir dem ju stenade vid utryckning men dem kommer ändå.


    Bra att du förstår att du kommer alltid att vara en stalledräng den är historisk bevisad och i fortsättningen kommer ni säkerligen att vara den samma drängar här i Sverige !!





    Very Happy
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    branden i Rinkebyn Empty Sv: branden i Rinkebyn

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-01, 17:31

    Sossar-e-lata skrev:klaga klaga klaga, men åk hem då.



    Har du inte fått något avsugning på båten ??
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    branden i Rinkebyn Empty Sv: branden i Rinkebyn

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-01, 17:32

    ANNA2LINK skrev:Ja varför gnäller dom?


    Ja för fan för att det är för mycket rosa färger på fasaderna kanske !!



    Shocked
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    branden i Rinkebyn Empty Kick the rasist

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-08-01, 17:41

    Det hela handlar ju om att problemen med dom segregerade områdena i Sverige och rasism som ökar och man kan ju undra varför vi i Sverige har "orsakat" dessa problem själva??? Vi hade inte behövt ha ett sådant här Sverige som vi har i dag om våra "kära" politiker bl a hade "tänkt till ". Blandade områden måste ju vara det bästa för ett land. Detta med segregationen misnkar ju inte rasismen direkt. Mycket handlar om det anser jag och problemen som följer med detta.

    Sen måste vi i Sverige vara öppna och prata om våra problem som vi har, öppenhet är det bästa i dom flesta lägen och när det gäller rasism och segregation så är det deffinitivt viktigt att vara öppen och diskutera när det detta.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    branden i Rinkebyn Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-08-01, 17:47

    KickTheRasist skrev:
    R.O.F.L skrev:Ja du har delvis rätt. Farmor är Österikare. Håll dig till topic min vän. Sverige ligger i top vad gällande bistånd och hjälp till fattig länder osv.

    Så finns det folk som har mage att kalla vanliga svenskar rasister och komma med osanningar att brandkåren förhalar utryckningar, Visserligen blir dem ju stenade vid utryckning men dem kommer ändå.


    Bra att du förstår att du kommer alltid att vara en stalledräng den är historisk bevisad och i fortsättningen kommer ni säkerligen att vara den samma drängar här i Sverige !!

    Du får gärna mig dräng, arbetare kallar jag mig.





    Very Happy
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    branden i Rinkebyn Empty Sv: branden i Rinkebyn

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-01, 18:01

    citat:
    "Det hela handlar ju om att problemen med dom segregerade områdena i Sverige och rasism som ökar och man kan ju undra varför vi i Sverige har "orsakat" dessa problem själva???"


    Alltså det är inte enbart Svenskarnas fel det är även Invandrarnas fel på grund av deras passivitet och ovilja eller helt enkelt osäkerhet att komma i den nya samhället ..


    citat:
    Vi hade inte behövt ha ett sådant här Sverige som vi har i dag om våra "kära" politiker bl a hade "tänkt till ".

    Nej det stammer och det vinner man absolut icke med främlingsfientliga partier som SD till exempel .


    Kommer ihåg en gång när jag gick med en ny polare som är Svensk allt var ju härligt vi drack bärs och mådde bra , plötsligt vänder han sig till mig och säger så här :


    Ny Polaren:
    Fan du ser ju ut som en Svensk och du pratar ju utmärkt Svenska .


    Jag :

    Tack tack !!

    Ny Polaren :

    Fan dem jävla neger assyrian muslim fan förgiftar vårat land skall du inte vilja vara med oss och spöa skiten ur dem apor .


    Jag :

    Började rodna nästan till blå och säger så här , fan sluta skämta skall vi ta en öl till ..


    Ny Polaren :

    Nej fan jag skämtar inte , va fan biter du tema för har du någon i din släkt av dem där Apor..!!


    Jag :

    Fick Öl i halsen , samtidigt när jag läger ölen på baren vänder mig och sätter en höger på den fittan . Han ramlar på golvet och börjar gråta ..



    Ny Polaren :

    Förlåt blahh blahh jag menar inte så ..

    Jag:

    Vänder mig och beställer en nytt bärs. Från den kvällen har jag aldrig sätt den tönten någonstans , jag tror att han har flyttat till något sådant inavel ställe vart han trivs bäst



    MVH
    //KTR
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    branden i Rinkebyn Empty Kick tha rasist

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-08-01, 18:09

    Alltså det är inte enbart Svenskarnas fel det är även Invandrarnas fel på grund av deras passivitet och ovilja eller helt enkelt osäkerhet att komma i den nya samhället ..
    Kick the Rasist



    Ja alla dessa tre ting säkerligen...
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    branden i Rinkebyn Empty Sv: branden i Rinkebyn

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-01, 18:28

    ANNA2LINK skrev:Alltså det är inte enbart Svenskarnas fel det är även Invandrarnas fel på grund av deras passivitet och ovilja eller helt enkelt osäkerhet att komma i den nya samhället ..
    Kick the Rasist



    Ja alla dessa tre ting säkerligen...



    Instämmer och sen glömde jag även att det finns även något sort av Stolthet ... tillexempel när dem blir utskickade till Socialtjänsten och sen hittar dem ingen jobb på länge , då förblir dem oftast Kriminella och utstöta från samhället .

    MVH
    //KTR
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    branden i Rinkebyn Empty Sv: branden i Rinkebyn

    Inlägg  Vercingetorix 2009-08-01, 18:49

    Så när nu en någorlunda allmän konsensus i ämnet råder på forum, vore det måhända intressant att kanske debattera de presumtiva lösningarna på problemet, istället för att kasta invektiv mot varandra?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    branden i Rinkebyn Empty Sv: branden i Rinkebyn

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-08-01, 18:51

    Instämmer och sen glömde jag även att det finns även något sort av Stolthet ... tillexempel när dem blir utskickade till Socialtjänsten och sen hittar dem ingen jobb på länge , då förblir dem oftast Kriminella och utstöta från samhället .
    KTR.




    Ja visst kan det bli så vilket är mycket tragiskt...
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    branden i Rinkebyn Empty Sv: branden i Rinkebyn

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-01, 20:12

    ANNA2LINK skrev:Instämmer och sen glömde jag även att det finns även något sort av Stolthet ... tillexempel när dem blir utskickade till Socialtjänsten och sen hittar dem ingen jobb på länge , då förblir dem oftast Kriminella och utstöta från samhället .
    KTR.




    Ja visst kan det bli så vilket är mycket tragiskt...


    Och där kommer att SD kommer att samla sina rasistiska poäng !!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    branden i Rinkebyn Empty Sv: branden i Rinkebyn

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-01, 20:17

    Vercingetorix skrev:Så när nu en någorlunda allmän konsensus i ämnet råder på forum, vore det måhända intressant att kanske debattera de presumtiva lösningarna på problemet, istället för att kasta invektiv mot varandra?




    Ja det skulle vara väldigt trevligt utan invektiv faktisk , jag själv erkänner att detta är fel att använda denna fast jag själv brukar ju gjöra den samma .

    Men vill passa på och påpeka att invektiv använder jag mig av verkligen som den sista utväg när man märker så klart att sådana människor som Blånazze kommer med samma rasist propaganda om om igen!!


    Kalla det som en Irritations moment !!


    MVH
    //KTR
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    branden i Rinkebyn Empty Ursäkta

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-08-01, 20:55

    Ursäkta "mina herrar" vad är invektiv? Ett ord som jag har missat... Surprised
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    branden i Rinkebyn Empty Sv: branden i Rinkebyn

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-01, 20:58

    ANNA2LINK skrev:Ursäkta "mina herrar" vad är invektiv? Ett ord som jag har missat... Surprised



    Invektiv = En förolämpning syftar till att förlöjliga, förnedra, kränka eller reta upp en annan person.

    MVH
    //KTR
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    branden i Rinkebyn Empty Tack

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-08-01, 21:09

    Tack för upplysningen Kick the rasist! jag ska inte vara inektiv... hoppas jag att jag inte är Very Happy.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    branden i Rinkebyn Empty Sv: branden i Rinkebyn

    Inlägg  lazy 2009-08-01, 22:34

    Ja det skulle vara väldigt trevligt utan invektiv faktisk , jag själv erkänner att detta är fel att använda denna fast jag själv brukar ju gjöra den samma .

    Men vill passa på och påpeka att invektiv använder jag mig av verkligen som den sista utväg när man märker så klart att sådana människor som Blånazze kommer med samma rasist propaganda om om igen!!


    Kalla det som en Irritations moment !!


    MVH
    //KTR

    Slagit i huvudet ikväll KTR el. "bara" drabbats av minnesförlust?

    Sponsored content


    branden i Rinkebyn Empty Sv: branden i Rinkebyn

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-07, 00:31