Menar du yrkesarbetande låginkomsttagare nu eller menar du folk som lever på bidrag?
+22
marxisten
Infra
DMustaine
redalert
lazy
R.O.F.L
RedCloud
berralarzon
theward
captaincodd
Redcluod
berrra
admins arsle
Sniperace
Redvictory
Dao
Vercingetorix
Regndrottning
Mona Sahlin
Secrist
MartinLindgren
F.I.S.T
26 posters
Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 226
Skatt
Och du menar att inga skattesänkningar för de allra fattigaste ökar konsumtionen?
Menar du yrkesarbetande låginkomsttagare nu eller menar du folk som lever på bidrag?
redalert- Antal inlägg : 13973
Secrist skrev:Och du menar att inga skattesänkningar för de allra fattigaste ökar konsumtionen?
Nej hon menar förståss folk som lever på bidrag, var och en är ju sig själv närmast!
theward- Antal inlägg : 6709
En del är tydligen så nära sig själva, att de har huvudet uppkört långt i arsletredalert skrev:Secrist skrev:Och du menar att inga skattesänkningar för de allra fattigaste ökar konsumtionen?
Nej hon menar förståss folk som lever på bidrag, var och en är ju sig själv närmast!
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
Secrist skrev:Och du menar att inga skattesänkningar för de allra fattigaste ökar konsumtionen?
Om du pratar om att få fart på konsumtionen så är det så att dom som redan har så mycket pengar att de inte kan göra av med mer, och redan har råd med allt de vill ha.... så ökar inte konsumtionen om du sänker skatten för dem )dessutom med mycket mer än för låginkomsttagarna) ... detta vet alla med en hjärna....
Lika väl vet alla med en hjärna att om de som inte haft råd att köpa nåt utöver mat och betala räkningar... om de får mer pengar ökar med stor sannolikhet deras konsumtion.....
Dom som lever på sjukförsäkring, eller Socialförsäkring, så pratar vi inte i första hand om att öka konsumtionen, även om det blir en följd. Men v i pratar om ett anständigt liv, och en dräglig tillvaro för de redan hårt ansatta sjuka...
Något som jag vet att ni forumhöger samt alliansen inte vill att sjuka skall ha... ett anständigt liv och en dräglig tillvaro
theward- Antal inlägg : 6709
Även om de nu kommer att påsta att det du säger är fördommar o floskler.F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Och du menar att inga skattesänkningar för de allra fattigaste ökar konsumtionen?
Om du pratar om att få fart på konsumtionen så är det så att dom som redan har så mycket pengar att de inte kan göra av med mer, och redan har råd med allt de vill ha.... så ökar inte konsumtionen om du sänker skatten för dem )dessutom med mycket mer än för låginkomsttagarna) ... detta vet alla med en hjärna....
Lika väl vet alla med en hjärna att om de som inte haft råd att köpa nåt utöver mat och betala räkningar... om de får mer pengar ökar med stor sannolikhet deras konsumtion.....
Dom som lever på sjukförsäkring, eller Socialförsäkring, så pratar vi inte i första hand om att öka konsumtionen, även om det blir en följd. Men v i pratar om ett anständigt liv, och en dräglig tillvaro för de redan hårt ansatta sjuka...
Något som jag vet att ni forumhöger samt alliansen inte vill att sjuka skall ha... ett anständigt liv och en dräglig tillvaro
Så ser verkligehetn iaf ut så.....
Bevisen talar mot dem sas..
Det är inte vad man säger, utan det man faktiskt gör... som betyder nåt
theward skrev:Även om de nu kommer att påsta att det du säger är fördommar o floskler.F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Och du menar att inga skattesänkningar för de allra fattigaste ökar konsumtionen?
Så ser verkligehetn iaf ut så.....
Bevisen talar mot dem sas..
Det är inte vad man säger, utan det man faktiskt gör... som betyder nåt
Dom kommer säga att det är floskler och fantasier oavsett hur mycket sanning det ligger i mina ord... det ligger liksom i Secrist natur att säga så ... Han som tycker det är bra när jag kritiserar S , hackar på Martin för att han inte kritiserar S... och själv har Secrist ingen självkritik varken för sig själv el sin kära allians
Forumhögersvenska
Fakta = Förvrängning av sanningen som gagnar Alliansen
Fakta = Förvrängning av sanningen som gagnar Alliansen
- Inlägg 233
Suck..
På samma sätt som jag vet att forumvänstern vill sätta alla oliktänkande i omskolningsläger.
På samma sätt som jag vet att forumvänstern vill sätta alla oliktänkande i omskolningsläger.
- Inlägg 234
Ord
Vänsterns ordlista
Fakta = Ointressant. En äkta vänster hittar på egna teorier och kränger det som verkligheten för att effektivare kunna förvrida sanningen.
Fakta = Ointressant. En äkta vänster hittar på egna teorier och kränger det som verkligheten för att effektivare kunna förvrida sanningen.
Secrist skrev:Vänsterns ordlista
utifrån din version av det hela så skulle du vara äkta vänster ... stämmer det sec ?
marxisten- Antal inlägg : 5060
Secrist skrev:Vänsterns ordlista
Intressant. Är det vi som hittat på nyliberalismen?
- Inlägg 237
Fakta
utifrån din version av det hela så skulle du vara äkta vänster ... stämmer det sec ?
Säger mannen som har stora problem med att styrka sina argument med kalla fakta.
Säger mannen som har stora problem med att styrka sina argument med kalla fakta.
Redvictory- Antal inlägg : 12028
Moderat fusk = förra regeringens fel
centerfusk = ja men pelle fuskade ju
- Inlägg 240
Fusk
Sossefusk = Det var före september 2006. Allt är glömt och förlåtet.
Prostitution = hushållsnära tjänster med rätt att dra av!
- Inlägg 242
Stöld
Prostitution = hushållsnära tjänster med rätt att dra av!
Nu snodde du min idé.
Nu snodde du min idé.
Secrist skrev:Prostitution = hushållsnära tjänster med rätt att dra av!
Nu snodde du min idé.
Ok! förlåt då!
- Inlägg 244
Avdrag
Ok! förlåt då!
He, he..jag skrev det innan på tråden om statliga bordeller.
He, he..jag skrev det innan på tråden om statliga bordeller.
Secrist skrev:utifrån din version av det hela så skulle du vara äkta vänster ... stämmer det sec ?
Redovisa hur många av dina oneliners DU styrker med sk "fakta" ???
... och hur ska vi tyda VAD som är fakta ??... vem bestämmer det Secrist ?? ... du ??
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:utifrån din version av det hela så skulle du vara äkta vänster ... stämmer det sec ?
... och hur ska vi tyda VAD som är fakta ??... vem bestämmer det Secrist ?? ... du ??
Han har nog bara glömt det!
- Inlägg 247
Fakta
Fakta är klara siffror, rapporter, undersökningar, inntervjuer o.dyl.
Inte luddigt tyckande. Visst kan man tycka och ha vilka åsikter man vill. Men försök inte kränga det som odiskutabla fakta då.
Inte luddigt tyckande. Visst kan man tycka och ha vilka åsikter man vill. Men försök inte kränga det som odiskutabla fakta då.
- Inlägg 248
Ett
Säger knytis med en one liner.
Secrist skrev:Redovisa hur många av dina oneliners DU styrker med sk "fakta" ???
Japp det blir svårt annars att hänga med, eftersom du bara kräver svar av andra , men inte själv ens för något eget resonemang
Svara på frågan??
- Inlägg 250
Oj!
Japp det blir svårt annars att hänga med, eftersom du bara kräver svar av andra , men inte själv ens för något eget resonemang
Fast ni har ju svårt att komma med svar. Mest "alliansen är dumma, de rödgröna ska vinna valet"..
Fast ni har ju svårt att komma med svar. Mest "alliansen är dumma, de rödgröna ska vinna valet"..
» Det "åsiktsfria" "demokratiska" "Centerpartiet" ..... stoppar antikärnkraftsmotion
» branden i Rinkebyn
» Gustav "tjuven" Anders version av "debatt"....
» Eh ?? ... "Det ska löna sig att jobba" (Val 2006) .. 2010-05-24 ... "Ungdomar skall jobba för halva lönen"
» Sorry ... måste gränsa till spamning lite Opa OPa = "Uppa" "Uppa" Städkampsång
» branden i Rinkebyn
» Gustav "tjuven" Anders version av "debatt"....
» Eh ?? ... "Det ska löna sig att jobba" (Val 2006) .. 2010-05-24 ... "Ungdomar skall jobba för halva lönen"
» Sorry ... måste gränsa till spamning lite Opa OPa = "Uppa" "Uppa" Städkampsång