F.I.S.T 2010-01-06, 04:20
Secrist skrev:Det är dock viktigt att avslöja ordförvrängningar som Alliansen skapat för att lura folk......Det är där vänstern märkliga inställning till demokratin smyger in. Om inte socialdemokraterna vinner valen så beror det på att motståndarna fuskar och luras.
Personligen tycker jag det är en rätt otäck inställning. På något vis respekterar man inte demokratins spelregler.
Socialdemokraterna ???
Demokratins spelregler säger du ..... Ja det är klart ingår det i demokrati att "pissa" på sjuka människor och som grupp anklaga dom för att vara fuskare.....
Då är jag inte demokrat.....
Och ingår det i demokrati att föra väljarna bakom ljuset om sin agenda .... då är jag inte demokrat.....
Men demokrati betyder folkstyre, där politikerna är folkets arbetsgivare, och skall lyssna till dess röst... även opinionen....
Och detta stöder jag....
Jag förstår att dina argument tryter Secrist, eftersom du gör som vanligt skiftar fokus, och skyller ifrån dig ... så som är sed för borgerligheten...
Min kritik till regeringens politik samt den omskrivning av språket de håller på med, för att genomföra sin egopolitik..... min kritik till detta omvandlar du på gammalt borgerligt sätt till att jag skulle vara odemokratisk ...
apropå skrämmande inställning Secrist...
Demokratins spelregler säger du .... innebär de att man inte får kritisera sittande regering och dess språkbruk ?...... Det är detta du insinuerar.... OCH DETTA MIN HERRE ÄR EN SKRÄMMANDE INSTÄLLNING... som förekommer i diktaturer